Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HUHTIKUISET keskiviikkoa***

22.02.2006 |

Aloitan uuden pinon, josko joku tämän yrityksen huomaisi...

Omituinen aamu!!!

Heräsin oikein mojovaan alavatsa supistukseen, säteili myös selkään ja niitä tuli useampi vielä perään. Yritin juoda piiiitkästä aikaa aamukahvia miehen kanssa, yleensä kun hän herää töihin niin käännän kylkeä;-) Aamukahvin juonnista meinannut mitään tulla, sain juosta kolme kertaa vessassa, vatsa ihan löysänä. No siitäkös palautui mieleen nämä aikaisemmat viisi synnytystäni...Minulla supistukset alkavat ensin tyhjentää vatsaa, synnärilläkin olen juossut vessassa vähän väliä.

Minulla ei ole ollut muutamaa harjotus supparia kummempaa (kivuttomia) koko raskausaikana, outoa on. Tuskin tässä lähtöä minnekkään tehdään, mutta taidanpa minäkin puhtia saada vauva juttujen laitolle, kun taitavat olla vielä hiukan vaiheessa... (mitään ei vielä laitettu, edellisissä raskauksissa on kaik ollut jo valmiina tässä vaiheessa)

Masukki potki ihan tohkeissaan illalla ja oli tulossa navasta ulos, siitä

olen varma, saatiin muljahduksista videokamerallekin tallennettua . Mutta kipeetä tekee jo ne venytysliikkeet, kun nahka ei joustaisi enää yhtään ja toinen sen kun tunkee vain.

Menen aamukaffelle ja vähän vielä lukemaan, mukavaa päivän alkua kaikille masuille!

Ponnari & Masukki 32+4

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnarin tuntemukset olivat hyvin samankaltaisia kuin omani, joten pakko oli ruveta tekstiä rustaamaan.

Itsellänikin tuossa hetki sitten supisti hieman kivuliaasti ja sitten jouduinki kakille =) Olon on noin yleisesti ottaen ihan hyvä muuten, mutta vaavi taitaa pönnätä aika hyvin kylkiluihin, mikä tuntuu ilkeältä ja kivuliaalta. Muutenkin vähän jänskittää, millanen jättiläinen sieltä tulee kun mahdollisesti sokerivauvaa odottelen...

Onneksi enää pari työvuoroa tällä vkolla ja sitten se on ohi. Koulussa pitäisi pyrkiä istumaan vielä kunnon mukaan, jotta saisin kevään opinnot plakkariin.

Iglu ja Kepa rv33+0

Vierailija
2/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuulkaa huomenna viimeinen työpäivä, IHANAA! Ensi viikolla sitten tiistaina siivoan pöydän, mutta se on niin löysää hommaa ettei sitä lasketa, vaikka työpäivän siitä saankin;)

Olen siis ensin muutaman päivän vuosilomalla, virallinen äippäloma alkaa 10.3.

Paitsi että minulla on ensi viikolla työhaastattelu... Ajattelin tässä viime metreillä hakea uutta työpaikkaa... No, enhän minä sitä saa kun kyseessä on 12kk määräaikainen virka, mutta on sellainen virka jota täytyy hakea n. 5 kertaa ennen kuin sen saa, niin nyt on hyvä aloittaa;)

Oma(.) Viikonloppuna vauveli oli vaihteeksi perätilassa, nyt en osaa sanoa kun minusta yhtä voimakkaat muksaukset tuntuu sekä ylös että alas. Taitaa olla neidillä aikamoiset käsivoimat kun ei tahdo jalasta nyrkkiä erottaa...

Liitoskivut vaivaa edelleen, juoksin aamulla 20m ratikkaan ja olin varma että häpyluu halkeaa, siltä ainakin tuntui. Alkaa olla muutenkin aika mahtava olo, ja vielä melkein 2 kk kasvua jäljellä! vauva mönkii mahassa ja saa aina liikkeillään aikaan suppareita. Eivät ole kovin kipeitä, mutta alamahaa juilii inhottavasti supistusten aikana. Ja koko ajan närästää...

No, onneksi loppusuora alkaa häämöttää, en malttaisi enää odottaa että saan vauvan kainaloon!

Lala76 32+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut menkkamaista jomotusta nyt muutamana iltana ja vatsa menee sekaisin joka kerta. Samalla tavalla käy kyllä aina menkkojenkin aikaan. Ehkä vauva on vähän laskeutumassa, musta vatsa on ehkä hieman alempana kuin vielä viime viikolla? Vaikea tietää, kun esikoisesta vatsa ei koskaan laskeutunut ja ekat supparit tuli vasta siinä vaiheessa kun sain oksitosiinia suoraan suoneen...

No, toivottavasti nämä jomottelut vähän pehmentäisivät paikkoja. Mikään kiire vauvalla ei ole, tämä viikko vielä töitä ja sitten haluan nauttia hyvin ansaituista " lomapäivistä" ja laittaa paikkoja kuntoon.

Muutamia uusia vaatteita olen pessyt, mitään muuta ei ole valmiina. Ai niin, ratastilaus lähti jo menemään, tilasin x-adventuren twinco-tuplat niin pääsemme paremmin liikkumaan. Ensin ajattelin pärjätä liinalla ja seisomalaudalla, mutta kun testasin seisomalautaa meidän Gessuihin, totesin että hankalaksi menee. Lähipuistoon sitä ehkä suoriutuisi, mutta ei mihinkään pidemmälle. Päätin myös pitää autoni jo oman mielenterveyteni takia. Viimeksi en mammiksella autoa kovin paljon käyttänyt, mutta vain tietoisuus siitä ettei ole päivisin ihan ' nalkissa' auttaa. Pääseehän sitä ainakin helpommin treffaamaan mammiksella olevia kavereita jotka asuvat keskustan ulkopuolella :-)

Sovin eilen siskoni kanssa, että hän on sitten h-hetken lähestyessä ' hälytysvalmiudessa' ja pitää kännykkää päällä öisin. Asuu muutaman kilometrin päässä, ja pääsee nopeasti taksilla tänne jos lähtö tulee yöllä. Mun vanhemmille on 20 km, ja sinne ajattelimme viedä esikoisen matkasängyn valmiiksi jos kävisi niin hyvin, että synnytys käynnistyy päiväsaikaan ja/tai viikonloppuna.

Laitoin oman avauksenkin Kallen ' riehumisesta' , alan jo vähän huolestua kun tämä vauva ei tunnu koskaan nukkuvan... No, eipähän tarvitse vahdata liikkeitä ;-)

Pipsukka jo 34+2 *apua*

Vierailija
4/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja elämänkestävää rakkautta! Unohtui äskeisestä viestistä, raskausaltzheimer...

Täällä ilmoittautuu myös yksi teinipari, olin 16 kun ruvettiin seurustelemaan, nyt siis 13 vuotta takana (tosin väliin mahtuu yksi pieni hengähdystauko).

Ja Peppinetta, ihanaa että vauva oli kääntynyt oikein päin, itse odottelen samaa tapahtuvaksi ettei tarvitsisis kääntää!

Lala

Vierailija
5/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itselle taitaa olla jo ainakin puolipäivä kun jäi vähän tuo nukkuminen huonolle viimeyönä. Meillä on lapset vatsataudissa ja siinä tulikin sitten koko yö juostua siivoilemassa oksennuksia. Ihanaa=)! Nyt vaan toivon etten itse tautia saa! Tietääkö kukaan voiko mahatauti aiheuttaa vaikka synnytyksen käynnistymisen? Jotenkin vaan kun muistelee noista aikaisemmista niin kyllä siinä juurikin se suoli alkoi tyhjentyä ennen kuin tositoimet alkoi, niin voikohan mahatauti vauhdittaa jotenkin...?

No tämä masuasukki ainakin tuntuu viihtyvän oikein hyvin vielä pesässään. Meno on sen mukaista että vaikka on ollut jo pitkään raivotarjonnassa ja supistellut oikein mojovasti niin kummasti tuntuu saavan melskettä aikaseksi. Kait sitä sitten pyöritään sen pään ympärillä ja sohitaan millon minkäkin kylkiluun väliin.

Tänään olisi neuvola että toivottavasti nyt ainakin sinne selviän ennekuin tauti iskee....

Saapastelija ja masuasukki 31+3

Vierailija
6/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa harvinaisen huonostiu nukuttua viime yö :-/ Suppareita jopa yöllä, vaikka yleensä olo rauhoittuu makuulla ollessa. Alavatsaa jomotti ja viilteli. Ja siitäkös vauveli innostui potkimaan reippaasti. Potkuista päätellen vauva on edelleen perätilassa. Toivottavasti on vielä muutama viikko aikaa kääntyä raivotarjotaan. Mikä olikaan se kikkakuutonen, jolla voisi saada kotikonstein vauvan pään alapäin? Pitikö jalkojen olla ylhäällä vai lantio?

Onko muuten joku kuullut sellaisesta lihaksesta kuin piriformis, joka on jossain lantion sisällä? Reissasimme viikonloppuna mummolaan ja takaisin ja sen jälkeen on viiltänyt välillä kävellessä oikean lantion sisällä. Kuulemma just toi lihas olis nyt sitten jumissa, mutta miten sitä voisi venyttää tms?

Nyt on pakko mennä edes yrittämään nukkumista. Kahviakaan ei voi juoda määrättömästi. Ennen raskautta pärjäsin parilla kupillisella per päivä, mutta nyt voisin juoda pannullisen. Kahvin tuoksu saa meikän leijailemaan onnesta.

Pelargonia ja 33+1

Vierailija
7/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsukaiset on taasen ukin kanssa ulkona raittiista ilmasta nauttimassa:) Tänä aamuna nukuttiinkin ihan kahdeksaan asti, lapsillekkin tuli unta liki 12 tuntia! Sitä se maalaisilma teettää :)

Kylläpä monilla tosiaankin on kovia sopistuksia! Ítse en taida moisista mitään tietää, luultavasti vasta sitten laskettuna aikana synnärillä.. Toivotan teille supistuksista kärsiville kovasti voimia!! Onneksi tässä kuitenkin jo " loppumetreillä" mennään. Toivotaan, että kaikkien vauvit sinne hyville viikoille vatsassa pysyvät.

Tänään ei uudempia taasenkaan. Eilen äidin kanssa naureskeltiin mun vatsalle, joka potkujen voimasta mutkuili puolelta toiselle:) Liikkettä riitti yöllä myös.

Tänään ajattelin punttisalilla lähteä käymään, kun vanhemmat voi olla olla lasten kanssa. On hartiat niin jumissa, että voisi pieni punttitreeni tehdä hyvää.

Kotiin me lähdetään huomenna, onkin jo miestä ikävä! Remontti siellä on kyllä vielä käynnissä, joten en tiedä mitä elosta siellä tulee... Ärsyttäviä tollaset normaalin päiväjärjestyksen pilaavat jutut!!!

Nyt kuitenkin kauppaan!

tilda ja " pikku-mies" (?!?) 31+3

Vierailija
8/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin sanottu " päärynälihas" , joka osallistuu kävelyyn ja loitontaa myös lonkkaa. Voit yrittää venyttää sitä ihan normaaleilla pakaravenytysliikkeillä, esim. käyt selin makuulle, polvat koukussa, nostat toisen nilkan polven päälle, ja sit koko paketin vatsan päälle. Lihas on kuitenkin melko syvällä, joten sen venyttämiseen täytyy käyttää ajatusta. Kannattaa vain etsiä asentoa, ja venyttää siinä asennossa missä tuntuman saa.

Vierailija
9/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotikonsteista vauvan kääntöön. Tarkoitus on saada lantioon tilaa, eli siis lantio ylös. Joko selinmakuulla tyynyjä pepun alle tai sitten konttausasento, mutta käsivarret kiinni lattiassa (siis sellainen muslimien rukousasento).

Arvatkaa vaan kuinka monta kertaa olen asentoja yrittänyt, mutta vauvelilla tuntuu olevan oma tahto olla pää ylöspäin...

Lala

Vierailija
10/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kyllä ole ollut tapana vielä tähän aikaan olla koneella viestejä lueskelemassa, kun aamulla nukuttaa niin makeasti! Viime yön nukuin kuitenkin tavallista rauhallisemmin, joten ehkä sen ansiosta jaksoin nousta " jo" yheksän aikaan ylös... Minähän olen ollut iltatyössä monta vuotta ja sittemmin jo pitkään erityisäitiyslomalla, joten on tuo rytmi jäänyt siihen työrytmiin. Iltavalvomista ja aamunukkumista. Saa nähdä, millaiseksi pyörähtää, kun masukki päättää ulos tulla.

Täällä tuntuu paikat valmistautuvan vähitellen vauvan ulostuloon. Koko lantionseutu ja alaselkä jomottelee, ja harjoitussuppareita on alkanut tulla paljon säännöllisemmin. Kivuttomia kuitenkin toistaiseksi, joten ei tässä vielä taida lähtö olla lähellä. Villin tuntoista se kuitenkin on, kun koko maha muuttuu ihan kivikovaksi, eikä itse pysty asiaan vaikuttamaan. Mieskin kokeili eilen kädellä ja hädissään jo kysyi, että sattuuko se???

Lonkkakivut kyllä taas sattuvat, kipu yltyy, jos kävelee tai jos istuu liian pitkään paikoillaan tai makaa kyljellään tai seisoo liian kauan paikallaan. Eli melkein mitä tahansa tehdessä liian pitkään yhtäjaksoisesti. Pelottaa, että ne kivut vain pahenevat loppua kohti.

Vauva tuntuu voivan hyvin, liikkeitä tuntuu säännöllisesti ja hikkakin tuntuu vaivaavan monta kertaa päivässä. Ilmeisesti meidänkään vauva ei hikasta niin kovin pidä, kun rauhaton liikehtiminen alkaa usein hikkakohtauksen tullessa. Neuvolassa maanantaina th arvioi vauvan asennon, yhä on samoin päin masussa, ja tosiaan pään arvioi hitusen laskeutuneen jo. Hassua, miten vauva on ollut pari kuukautta samoin päin masussa! Mahtaa olla tosi hyvä kohta oleskella!

Saimme eilen vaihdettua vaununkopan ratasistuimen tilalle, vielä pitäisi " sisustaa" vaunut, eli asentaa patjansuoja ja lakana jne. Mukavaa, kun on vaunut valmiina vauvaa odottamassa.

Kissankello 33+6

Vierailija
11/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

M@nsik@lle sydämelliset onnittelut rouviintumisen johdosta. Talvihäät ovat niin ihania - meidänkin häät olivat talviaikaan. Täällä onkin paljon teinirakkauspareja, meidän rakkaus jysähti sitten vähän vanhemmalla iällä. Mies oli 31, minä 24 - ellen ihan väärin muista kun tavattiin ja rakastuttiin.

Täälläkin liitoskivut vaivaavat, mutta vaihtelevasti. Viime yönä jomotteli alavatsaa vessakäynnin jälkeen, en tiedä oliko tuo sitten myös liitoskipuilua vai kipeä supistus. No jokatapauksessa, paikat löystyy ja niin kai kuuluu ollakin. Viime yönä tunsin ekaa kertaa kuinka pikku jalkaterä tuli aina hetkittäin lepäilemään tuohon mahanahan alle. Vauva liikuskelee omaan tahtiinsa edelleen. Iltaisin on vilkkaampi.

Äsken kävin jo reilun puolen tunnin reippaalla kävelylenkillä. Supisteluja ei ihme kyllä tullut paljon ollenkaan ja itse asiassa pääsin etenemään yllättävän lujaa. Ehkäpä iltapäivällä käyn vielä toisen mutkan.

Päivänjatkoja :-)

Vattumato rv 33+6

Vierailija
12/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin pinoutuisin vaihteeksi.

Viime yö meni taas normaaliin tapaan valvoessa ja kääntyillessä kyljeltä toiselle. Pieniä pätkiä saa aina nukutuksi, mutta herää aina sitten siihen kun on pyörähtänyt selälleen. Eli aikas levottomia on nämä minun yöt, kaipa ne kuitenkin valmentaa tulevaan yövalvomiseen..

Minulla on sunnuntaista asti supistellut extra paljon, välillä kipeästi ja välillä kivuttomammin, mutta jospa se siitä asettuisi. Vauveli on potkiskellut melkoisen topakasti yötä päivää, välillä maha heiluu puolelta toiselle toisen jumpatessa.

Eilisellä neuvola käynnillä lääkäri käski ottaa pari viikkoa rauhallisesti ja sitten kuulemma ei haittaa vaikka pikkuinen syntyisikin, toivottavasti kuitenkin päästään pidemmälle. Painoarvioksi antoi 1,5 kg, tasan kuukausi sitten arvio oli himpun verran alle kilon että kyllä se mussukka siellä kasvaa!

Lääkärin ultratessa näkyi vauvan mahalaukku olevan aika täysi ja suolistossa kuulemma oli paljon vettä, tätä lääkäri kummasteli ja laittoikin lähetteen kys:n tarkastusta varten. Nyt sitten pitää odotella viikko tai kaksi että pääsee tarkastuttamaan tilanteen, eipä millään jaksaisi odotella niin kauaa vaikka lääkäri lohdutteli että tuskin on mitään vakavaa, sitä kuitenkin hätäilee ja pohtii tuota asiaa mielessään vaikka kuinka yrittääkin olla huoletta...Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia?

Mahakipuja on muutenkin ollut noiden lisääntyneiden supistelujen lisäksi viimeaikoina, johtunee rautalääkkeistä. Rupesin syömään viikko sitten Obsidania tupla annoksella kun hb oli laskenut 95, huh huh, kyllä neuvolan täti vähän kauhisteli asiaa. Toivottavasti saan nostettua tuota arvoa ja pikaisesti.

No tässähän tätä asiaa jo aikas sekavasti tulikin kirjoiteltua, keskittymiskyky on ollut viimeaikoina täysin hukassa joten en vastaa tekstin järkevyydestä!! Mukavaa viikon jatkoa teille kaikille ja onnittelut avioliiton satamaan rantautuneille ( muistikin on huonontunut, ei tullut millään mieleen kuka oli mennyt naimisiin)!

mocca 31+4

Vierailija
13/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla piti olla neuvola jo eilen, mutta sieltä soitettiin ja siirrettiin käynti tälle päivälle. Joku pikainen kotikäynti oli tullut eilen. Eipä tuolla yhdellä päivällä niin väliä, kun ei mitään ihmeitä ole tapahtunut sitten viime käynnin.

Painoa on tullut alusta sitten jo parikymmentä kiloa :( kääk! No, jotenkin hullusti luotan siihen, että kilot lähtevät pois yhtä helposti kuin kahdella aikaisemmallakin kerralla. Kummallakin kerralla olen saanut melkein heti synnäriltä tultuani kaikki " normaalit" vaatteet päälle. En ymmärrä mistä tämä painonnousu johtuu, kun en todellakaan mässäile ylimääräistä. Joku hormonijuttu tai jotain, kanties?

Verenpaine oli lepäilyn myötä laskenut normaalille tasolle, 110/72, hb 121 ja sf-mitta edelleen omalla käyrällään 34..Terkkari on sitä mieltä, että pitkä vauva on tulossa, kun pää tuntuu aivan alhaalla ja pylly kylkiluissa. Geenit kai tekevät tehtävänsä, ollaan miehen kanssa molemmat pitkiä, minä 179 ja mies 187. Kokoarvionkin sain, käsikopelolla tehtynä kaksi ja puoli kiloa. Syntymäpainoksi terkkari veikkasi neljää kiloa, jos loppuun asti mahassa pysyy.

Vauva on meilläkin kova liikkumaan, tuntuu ettei se lepää ikinä! Hyvä kyllä sen puoleen, ettei tarvitse liikkeistä huolehtia :) Täällä siis kaikki hyvin, nyt kisoja seuraamaan.

Eusenia 33+2

Vierailija
14/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jäi turinat väliin, kun tämä kone ei suostunut toimimaan... Sen siitä saa kun noita latausohjelmia asentelee :)

Mutta eipä tänne mitään uutta. Odottelen sitä huomista neuvolaa ja vielä enemmän ensi viikon lääkäriä. Nyt on ollut sellainen olo, että meinaa tulla sieltä ja vauhdilla. Tai sitten käy samalla tavalla kuin viimeksi, kun meinasi tulla reilun kuukauden etukäteen ja sitten ei millään. :)

Potkuja tulee silloin tällöin, mutta varmaan nuo supistelut väsyttää sen verran että hiljasta pitelee. Onneksi kuitenkin liikettä tapahtuu, että tietää kaiken olevan hyvin. Liikelaskentaa en ole edes harrastanut... vaikka varmaan pitäisi -lääkärin määräyksestä.

Mutta tämä oli nyt tälläinen pikakirjoitus, kun pyykit tarvii laittaa kuivumaan ja sitten syömään :)

-viivi_84 ja maha- asukki 32+4

15/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee siis itsekin punkea pinoon. Totesin tässä, että halvempi gsm-liittymä on paikallaan kun kotonaollessa tulee puhuttua aika järkyttävän paljon... aikuisin kontakti kun taitaa olla tuon pyykkikoneen kanssa normiarkena :/

Monilla kuulostaa tosiaan olevan jo paljon supistuksia, no, minullakin on niitä kivuttomia ollut muttei tosiaan paljon vielä. Eilen käytiin iltalenkillä eikä tullut tällä kertaa mitään. Ja tämä vauvahan ei varmaan laskeennu, kun esikkokaan ei laskeutunut ennen kuin synnytyksessä... Eilen oli masussa kovasti hiljainen päivä, mutta suklaan voimalla sielläkin vähän saatiin potkua aikaan =) Tänään on kyllä myllätty senkin edestä. Jotenkin nuo vauvajuttujen laitot tökkii tällä hetkellä, tuntuu että sitä pesemistä riittää ja riittää... kun aion olla niin perusteellinen että pesen mm. taljan ja kaikki petiin tulevat jutut, sitterin päällykseen asti. Kun nyt edes sairaalakassin saisi pakattua, mutta senkin suhteen on jotenkin ontto olo, vissiin kun sitä ei viimeksikään tullut pakattua valmiiksi koskaan...

Naapurin kissoihin olen sen sijaan sydämistynyt niin että aion valittaa isännöitsijälle. Tuskin saavat mitään aikaan, mutta nyt loppui ymmärrys kun tosiaan alkuviikolla esikon rattaat oli kustu ympäriinsä ja nyt kun kävimme ulkoilemassa ensi kertaa taudin jälkeen, oli kaikki pulkat, lapiot, leikkiauto jne. kissanpissassa ja lisäksi vielä ulko-ovi on lurauteltu niin että eteisessä asti haisee!!! Saakelin naapuri, kun ei voi pitää kissojaan sisällä. Eikö siihen ole kuitenkin lakikin joka sanoo, että taajamassa ei saa pitää lemmikkejä irti... vaikka tässä taajamassa moni muukaan laki ei kyllä päde =( mutta ei ole ollenkaan hauskaa olla kaiken muun pyykkäyksen ohella koko ajan pesemässä esikoisen ulkovaatteita, jotka haisevat pistävästi kissanpissalta. Yäk. Ja ne vaunut, voi että karvastelee.....................

jupinoiva eikkuli, rv:t tänään 34 täynnä!

Vierailija
16/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas monella ollut supistuksia.Samoja tuntemuksia on minullakin,mutta onneksi ne ei ole vielä kohdunkanavaa merkittävästi lyhentänyt.

Jotain 2-3cm välillä pituus on ja sisäsuu kiinni,ulkosuu auki ja pehmentynyt on.

Minulla vähän harmaita hiuksia aiheuttaa se synnytystapa arviointi.

Itse tulen vaatimaan sektiota,mutta tämä polin ylilääkäri on neuvolan mukaan vähän sellainen,että kaikkien pitäisi mennä HÄNEN mielipiteiden ja tahdon mukaan.

Neuvolasta ohjeistettiin,että pidän kylmästi oman päätökseni ja kun muistan vielä huomauttaa,että suomessahan ei ketään pakoteta alatie synnytykseen,niin siinä vaiheessa sitten kuulema lääkäri antaa periksi.

Minähän olin tämän lääkärin vastaanotolla ja silloin hän ainakin jo väläytti sektion mahdollisuuta ja päiväksi 38+5...Mutta asia on eri mitä mieltä hän on sitten 6.3.

Oma maha viettää taas sapattia,kun siellä ollaan hiiren hiljaa.

Illalla taas sitten varmaan on jumppatuokio edessä.

Minulla onkin tänään ollut siivouspäivä ja kohta alkaa olemaan valmista ja sitten painelemme poitsun kanssa ulkoilemaan.

Nyt vielä imurointi ja sitten pihalle=)

Niksu 34+4

Vierailija
17/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä oo tullu kirjoteltua tänne huhtikuisten pinoon ihan vasta.. lueskellut oon aina muitten juttuja.

on kyllä aika mennyt nopeasti, tuntuu että vastahan sitä ollaan plussattu, mutta siitäpä onkin kuukausia aikaa! =) mulla ois vielä reilut 7 vkoa laskettuun aikaan ja tuntuupi välillä ettei jaksa enää odottaa.. lähes kaikki tarvikkeet on vauvalle jo hankittu, äitiyspakkausta en ole vielä saanut, kun tuli kelan kans ongelmia äitiyspäivärahan kanssa... ootteko te muut silittäny vauvan vaatteet? ite en ole kuin lakanat silittänyt, en usko että sitten kun vauva-arki koittaa, että jaksaisin sittenkään vaatteita silittää! =)

kohta pitäisi rientää tk:hon lääkärille, mulla kun on jokusen viikkoa sitten tullut tyrä nivuseen, niin nyt lääkäri arvioi voinko synnyttää, kun siinä pitää kovasti ponnistaa ja sehän pahentaa tuota tyrää.. vaivoja on jos jonkinlaista; suonenvetoja, suonikohjuja, pakarassa issias-vaivaa, ym.. ihana, raskas raskaus! =)

mutta vauva voi hyvin masussa, potkii kovasti vasempaan kylkeen. öisin jo herättää potkuillaan.

eipä tässä nyt muuta tälläkertaa! mukavaa ja aurinkoista odotusta kaikille!

walma rv 32+4

Vierailija
18/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla neuvolassa kaikki ok. Paineet hyvät, sf 30, painoa liikaa... Tai minulle liikaa, ei terkkarille :) Ainoa mikä aiheutti hieman päänvaivaa on vauvelin asento. Edellisellä kerralla toukka kölli tyytyväisenä nokka kohti maata, nyt ilmeisesti on kiepsahtanut ja istua köllöttelee kuin mummo kiikkutuolissa. Ei kiva... Tuon vuoksi aikaistettiin lääkärinaikaa viikolla, jotta saadaan varmuus vauvan asennosta ja vielä ehtii sitten yrittämään kääntämistä, jos on tarpeen. Onneksi minulla on tuota pituutta (ja leveyttä), joten kääntyminen saattaa tapahtua siis ihan luonnollisestikin.

Muuten ei siis kummempaa. Ei supistele eikä kolottele. Harvinaista, mutta olen paremmassa voinnissa kuin ei-raskaana. Vauhti vaan on hitaampi :D

Eilen saimme laitettua kylpyhuoneen kuntoon, eli siirrettyä sinne hoitopöydän ja hieman tavaroita. Vielä se vauvanvaatevuori odottaa pesemistään....

Joka tapauksessa, nyt kahville. Jaksamisia kaikille!

S 34+4

Vierailija
19/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma jatkuu ja ajankuluksi kävin tänään kaupungilla ja kas kummaa, taas tarttui mukaan muutama vauvan vaate. Oli PAKKO ostaa kun oli niin ihania vaikka oon jo monesti päättäny että ei enää yhtään vaatetta kun ei sukupuolikaan kumminkaan ole 100% varma. Vähän harmittais kun olis vääränlaisia vaatteita ;) No, jospa se sukupuoli arvio on oikea ja kumminkin on sellaisiakin vaatteita jotka passaa molemmille ihan hyvin. Ois vaan niin kiva kun sais pitää tyttövauvalla oikein tyttömäisiä vaatteita ja poikavauvalla poikamaisia. Kumpikin sukupuoli on silti tervetullut! HYVIN, hyvin malttamattomina jo odotellaan.

Semmonen kymysys olis taas, kun kätilö sanoi, että synnytyksen alettua ei saa mennä kuuman suihkuun tai saunaan, koska se voi nostaa vauvan ruumiinlämpöä. Niin TIIÄTTEKÖ (varsinkin jo kokeneemmat) MISTÄ JOHTUU, ETTÄ SIINÄ VAIHEESSA NE VAIKUTTAVAT VAUVAAN MUTTA MINUN TIETÄÄKSENI SAUNOMISTA EI KYLLÄ OLE KIELLETTY RASKAUSAIKANA (eli aikaisemmin ilmeisesti eivät vaikuta vauvaan vai???)??? Vähän hankalasti sanottu mutta toivottavasti ymmärsitte.

Pitäis tästä lähteä kokkailemaan jonkinnäköistä sapuskaa.

lyyli 34+4

20/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiin lyylille, että onpa kumma neuvo. Saunomista (kovia löylyjä) kehotetaan välttämään raskausaikana sen vuoksi, että äidin syke nousee ja samalla vauvan. Mutta minä ainakin olin kuumassa vedessä suurimman osan synnytyksestä (kylvyssä), kyllähän siinä hiki tuli supistusten kourissa ja 38c vedessä, mutta ei kai sitä nyt kukaan niin kuumaan suihkuun mene että nahka kärvähtää?! Mahalle ja selkään vielä suihkuteltiin paineella tulemaan niin kuumaa kun hanasta lähti, lämpö kun auttaa ihmeesti kipuun. Jos olisin saanut olla kotona, niin varmasti olisin mennyt istuskelemaan mietoon saunanlämpöön... vaikka sitä ei kyllä suositeltu kun menin neuvolassa kertomaan. Tällä kertaa en taida uskaltaa jos on nopea synnytys, mitään moista harrastaa kotona kun matkaa sairaalaankin on tunti (eikä meillä kyllä ole saunaakaan).

Walmalle, ennen esikoisen syntymää silitin sitä vaatevuorta varmaan viikon, mutta se olikin ainutlaatuinen tapahtuma, sen jälkeen en ole silittänyt kuin jonkun harvan juhlatamineen. Että se siitä silittämisestä...

=) eikkuli