Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka pelkäätte hämähäkkejä

Hämähäkkikammoinen
21.03.2018 |

Miten toimitte, jos taloon tulee sisälle hämähäkki? Miten siitä pääsee eroon ilman, että koskee siihen? Antakaa neuvoja kesän varalle :D

Kommentit (226)

Vierailija
21/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä mitään, en halua tappaa mutta en vain uskalla koskea niihin ja viedä ulos. Viimeksi hämähäkki oli paikoillaan katossa juuri sänkyni yläpuolella ja en pystynyt sitten nukkumaan siinä yöllä:D

Kauheata kun pelkään mutta samalla ne on söpöjä eikä haluaisi satuttaakaan

Vierailija
22/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pyörry kauhusta, heitän jonku sanomalehden sen päälle ja tallaan kuoliaaksi. Noista ei ole onneksi ollut riesaa kun asun myös keskellä kaupunkia 6. krs.

Ohiksena voin kertoa, että viime kesänä juttelin erään vanhemman miehen kanssa (suomalainen), joka on asunut Australiassa jo 30v. 

Juteltiin niitä näitä ja sanoin, että en voi matkustaa Australiaan, koska siellä on niitä hämähäkkejä. Mies vain ihmetteli ja sanoi, että ei ne ole myrkyllisiä sielläpäin missä asuvat. Hän ei millään ymmärtänyt, että en minä myrkyistä välitä, pelkään niitä ihan hirveästi, oli myrkkyä tai ei. Sitten hän kertoili, että on hämähäkkejä joskus tullut olohuoneeseen kun lapset oli pieniä, mutta lapset  itse heitteli niitä ulos. Yök.

Ja postilaatikolla kun käy, pitää ensin tsekata sinne, ettei ole hämähäkkiä, jotkut voi purra kivuliaasti. Kämmenen kokoisia ovat kuulemma. Voi tseesus. Mies ei yhtään ymmärtänyt tätä mun kammoa.

Tämä araknofobia rajoittaa oikeasti matkustamistakin. Taannoin oli juttua HS, että Britanniassakin on tosi isoja hämähäkkejä, jotka tunkee asuntoihin sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi kammoinen. Mulla ikää ensi vuonna 40 vuotta ja koko elämäni olen tästä kärsinyt. Olisi ehkä tarvis jollekkin ammattiavulle, eipä ole vaan tullut hakeuduttua.

Elämää rajoittaa, siivoaminenkin on vaikeaa, kun ei voi mitään pimeitä koloja putsata jne.

Mies tappaa ne, ilman häntä olisin yhtä ihmeissäni kuin aloittaja, nuori ihminen😊

Vierailija
24/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkit kyllä pystyy mihin vain. Kerran huuhdoin tiskialtaan viemäristä alas ja valutin reilusti vettä päälle, mutta eiköhän se parinkymmenen minuutin päästä jo kiivennyt takaisin... :D

Vierailija
25/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan heti kissat paikalle. Heillä riittää riemua neuvotella, kumpi syö otuksen.

Vierailija
26/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kissa hoitaa kaikki otukset enemmän kuin mielellään. Päivän kohokohta. Joskus kärpäsetkin lentää pakoon ikkunasta..

Vierailija
27/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveyskeskuslääkäri, ja pahin kammoni on, että tulee potilas, jolta pitää poistaa hämähäkki korvasta. Tähän saakka olen saanut delegoitua toiselle lääkärille. 

Vierailija
28/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin oikein odotan että partsille alkaa tulla pörriäisiä ja inhotuksia, tulee kahteen kattiin virtaa..

Vierailija
29/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paluumuuttooni takaisin Suomeen oli yhtenä vaikuttavana tekijänä ihan oikeasti se, ettei Suomessa ole kauhean ällöjä hämiksiä. :-O Brittein saarilla tosiaan oli ihan järkyttävä hämislaji, pitkäjalkainen JA iso. Ihan kammottava. Töissä kerran pakenin tuolin päälle avokonttorissa seisomaan, kun lattialla meni sellainen. Tämän kirjoittaminen on muuten todella vaikeaa, en oikein pysty puhumaankaan niistä kammotuksista ilman pelkoreaktiota. :-(

Vierailija
30/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pelkää, mutta mökillä pelästyin pahemman kerran kun laskin huussissa alushousut alas, niin siellä pöksyissä oli hämähäkki:)

Ai väärin päin?

Vierailija
31/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terveyskeskuslääkäri, ja pahin kammoni on, että tulee potilas, jolta pitää poistaa hämähäkki korvasta. Tähän saakka olen saanut delegoitua toiselle lääkärille. 

Onko tullut tällaisia tilanteita oikeasti? Hyi hyi hyi ja vielä kerran hyi D:

Vierailija
32/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela - 72 kirjoitti:

Mulla on kolme kissaa, joiden mielestä hämähäkit ovat herkullisia. 😂😂

Rapsuta kissoja mun puolesta :'D

-ap

Vierailija
33/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljetan juomalasilla ja paperilla ulos.

Hyvä idea, mutta jos on iso hämähäkki, en uskalla mennä niin lähelle että juomalasi toimisi. Pelkään myös että onnistun tiputtamaan lasin ja/tai paperin ja tyyppi pääsee karkuun

-ap

Vierailija
34/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkin listiminen tuo huonoa onnea. Vien ne ulos.

:D siihen en ota kantaa

-ap

Vierailija
35/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkin listiminen tuo huonoa onnea. Vien ne ulos.

Mistä tällainen uskomus on peräisin?

Vierailija
36/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä mitään, en halua tappaa mutta en vain uskalla koskea niihin ja viedä ulos. Viimeksi hämähäkki oli paikoillaan katossa juuri sänkyni yläpuolella ja en pystynyt sitten nukkumaan siinä yöllä:D

Kauheata kun pelkään mutta samalla ne on söpöjä eikä haluaisi satuttaakaan

Kerran elämässäni olen nähnyt söpön hämähäkin. Se ilmeisesti kiintyi bussissa muhun koska tuli aina takaisin kun puhalsin sen lattialle :D

-ap

Vierailija
37/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en pyörry kauhusta, heitän jonku sanomalehden sen päälle ja tallaan kuoliaaksi. Noista ei ole onneksi ollut riesaa kun asun myös keskellä kaupunkia 6. krs.

Ohiksena voin kertoa, että viime kesänä juttelin erään vanhemman miehen kanssa (suomalainen), joka on asunut Australiassa jo 30v. 

Juteltiin niitä näitä ja sanoin, että en voi matkustaa Australiaan, koska siellä on niitä hämähäkkejä. Mies vain ihmetteli ja sanoi, että ei ne ole myrkyllisiä sielläpäin missä asuvat. Hän ei millään ymmärtänyt, että en minä myrkyistä välitä, pelkään niitä ihan hirveästi, oli myrkkyä tai ei. Sitten hän kertoili, että on hämähäkkejä joskus tullut olohuoneeseen kun lapset oli pieniä, mutta lapset  itse heitteli niitä ulos. Yök.

Ja postilaatikolla kun käy, pitää ensin tsekata sinne, ettei ole hämähäkkiä, jotkut voi purra kivuliaasti. Kämmenen kokoisia ovat kuulemma. Voi tseesus. Mies ei yhtään ymmärtänyt tätä mun kammoa.

Tämä araknofobia rajoittaa oikeasti matkustamistakin. Taannoin oli juttua HS, että Britanniassakin on tosi isoja hämähäkkejä, jotka tunkee asuntoihin sisälle.

Haluaisin matkustaa juuri esim Australiaan, mutta saisin kyllä aikamoisen kohtauksen jos kämmenen kokoinen hämähäkki tulisi vastaan. Tietääkö joku, voiko tätä pelkoa hoitaa jotenkin että sen saisi pois? En vaan pysty elämään noiden otusten kanssa.

Vierailija
38/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkit kyllä pystyy mihin vain. Kerran huuhdoin tiskialtaan viemäristä alas ja valutin reilusti vettä päälle, mutta eiköhän se parinkymmenen minuutin päästä jo kiivennyt takaisin... :D

TIESIN SEN! Niihin EI voi luottaa D: ahdistaa jo ajatus kesästä, kun mitään tavaraa ei voi lattialta tai ulkoa maasta nostaa, koska siellä alla voi olla hämähäkki. Jo seitin näkeminen kauhistuttaa.

Vierailija
39/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun paluumuuttooni takaisin Suomeen oli yhtenä vaikuttavana tekijänä ihan oikeasti se, ettei Suomessa ole kauhean ällöjä hämiksiä. :-O Brittein saarilla tosiaan oli ihan järkyttävä hämislaji, pitkäjalkainen JA iso. Ihan kammottava. Töissä kerran pakenin tuolin päälle avokonttorissa seisomaan, kun lattialla meni sellainen. Tämän kirjoittaminen on muuten todella vaikeaa, en oikein pysty puhumaankaan niistä kammotuksista ilman pelkoreaktiota. :-(

Joo, voin kuvitella. Olen nyt ihan vainoharhainen ja varma että joka puolella on hämähäkkejä. Haluaisin todella eroon tästä pelosta, rajoittaa elämää paljon...

-ap

Vierailija
40/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidä pitäis kuskata helikopterilla Amazonin sademetsään päiväksi ja tulla sitten illalla katsomaan onko kaikki saaneet slaagin. Minua kuvottaa tällainen mielenheikkous.

Et ole ilmeisesti perehtynyt fobioihin? Niille ei vain voi mitään.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi