Mikä on tekosyysi räpeltää älypuhelinta elokuvateatterissa?
Taas meni elokuva elämys pilalle edessä istuvien pissisten takia. Onko sinne teatteriin pakko tulla selaamaan instaa ja napsimaan selfieitä? Veikkaan että jos noilta olisi kysynyt jälkeenpäin jotain leffan juonesta niin vastaus olisi "no en mä nyt just muista"
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ketä se haittaa jos välillä tarkistan viestit tai katson kelloa?
Ihan kaikkia muita siellä salissa. JOTKA OVAT MAKSANEET ITSENSÄ KIPEIKSI SIITÄ, ETTÄ PÄÄSEVÄT NAUTTIMAAN ELOKUVASTA.
Kyllä mä katson puhelinta välillä, mutta niin että se ei häiritse ketään, eli laukun suojassa. =)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se haittaa, kun se kännykään näyttö paistaa monen rivin päähän kuin fikkari. Se leffa kestää sen pari tuntia, mihin tarvitset kelloa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä katson puhelinta välillä, mutta niin että se ei häiritse ketään, eli laukun suojassa. =)
Ihan lievä addiktio.
Ja kyllä muuten haittaa. Pimeässä salissa näkyy kaikki ylimääräiset valonlähteet todella selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan lievä addiktio.
Ja kyllä muuten haittaa. Pimeässä salissa näkyy kaikki ylimääräiset valonlähteet todella selkeästi.
Jep, jos pimeässä leffasalissa katsoo puhelinta, oma naamakin muuttuu heijastavaksi valonlähteeksi. Ärsyttää ihan sairaasti tollaset itsekkäät ääliöt jotka ei voi hetkeäkään olla ilman puhelinta.
5, ei ole, vaan ihmisillä voi olla ihan oikeasti SYY katsoa puhelinta, ja laukun suojassa ei himmennetty näyttö näy kenellekkään, jos TUO häiritsee, on ilmeisesti joku pakkomielle kytätä muita siellä leffassa.
Laukun suojassa ei näy kyllä yksikään puhelin, ei sitä luuria pakko ole naamalla nostaa.
Siis eikö näille nykyteineille riitä edes yksi ruutu kerrallaan eli se elokuva?? Paljonko siitä elokuvasta muistaa jos tuijottaa puolet ajasta älypuhelintaan?
Vierailija kirjoitti:
5, ei ole, vaan ihmisillä voi olla ihan oikeasti SYY katsoa puhelinta, ja laukun suojassa ei himmennetty näyttö näy kenellekkään, jos TUO häiritsee, on ilmeisesti joku pakkomielle kytätä muita siellä leffassa.
Hah. Jos on niin hyvä syy, että on PAKKO katsoa puhelinta, niin josko vaikkapa siirtäisit ne leffaliput toiseen näytökseen. Itsekäs *aska. Kiva pilata muilta ilo, koska MUN ON PAKKO KUN MULLA ON NIIN TÄRKEITÄ ASIOITA EIKÄ NE VOI ODOTTAA 1,5 H!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Laukun suojassa ei näy kyllä yksikään puhelin, ei sitä luuria pakko ole naamalla nostaa.
Kyllä näkyy.
Jos joku kyttää muita noin paljon että kyylää vikariviltä eturivin laukun sisään, niin ihan vapaasti! =))) Mun puolesta saa silloin häiritäkin.
Ok. MIKÄ on sellainen asia, joka vaatii puhelimen katsomisen elokuvan aikana? Että sen voi hoitaa "laukun suojissa salaa"?
Odotan vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kyttää muita noin paljon että kyylää vikariviltä eturivin laukun sisään, niin ihan vapaasti! =))) Mun puolesta saa silloin häiritäkin.
Minä minä minä, miinä minä minä minä minä minä minä, miinä minä minä minä minä minä minä...
12, kerro miten näet mun laukkuun joka on lattialla? Näyttö on himmeä eikä edes laukkua valaise, kerro ihmeessä? Hyvä että itse näen mitä luurissa on =) Keskittykää siihen leffaan älkääkä muiden tekemisiin!
Ihan varmuudella ei näy valoa minnekään, kun vilkaisen sylissä laukun sisällä olevaa kännykkää. On pakko, jos lapsilla on uusi lapsenvahti ja jos tulee viesti, livahdan hiljaa vastaamaan salin ulkopuolelle (otan aina siksi uloskäynnin vierestä reunapaikan). Koska kännykkä luonnollisesti on äänettömällä, en välttämättä huomaa viestiä ja siksi tarkistan muutaman kerran elokuvan aikana
Sen katsomisen hetkenkin voi muuten vähän valita. Yökuvan kohdalla ei kannata, mutta jos kankaalla pyöriii ulkokuvat aurinkoisesta maisemasta, valoa niin paljon, että täytyy olla jo aika fakiiri, jos näkee jonkun syliin laukun sisälle.
Ihan varmasti tuosta on vähemmän häiriötä kuin vaikkapa siitä, jos joku kuiskaa jotain kaverilleen tai rapistelee syömisiä!
Sen toki ymmärrän, että jatkuva kännykän räplääminen kesken elokuvan on häiritsevää.
Mutta ei siitä nyt mitään all-around-pyhää vihaa kannata viritellä.
Asioita voi hoitaa fiksusti ja vähemmän fiksusti.
Koittakaapa käydä elokuvissa keski-euroopassa, monissa maissa kun myydään alkoholia siinä missä poppareitakin. Viimeksi Hollannissa oli kunnon ne-kruseurue leffassa, ryyppäsivät, kälättivät kovalla volyymilla ja tietty räpelsivät luurejaan ja puhuivat puhelimeen.
Suomessakin alkaa asiat lipsua tähän suuntaan kun jokaisessa näytöksessä vilkkuu kännyköiden näytöt.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei TARVITSE kytätä. Ei tarvitse edes katsoa sinuun päin. Silmät on sen verran tehokkaat aistimaan, että suunnilleen 180 astetta kaiken ylimääräisen ja odottamattoman näkee ja siihen kiinnittää huomiota. Pimeässä salissa valo = kiinnittää huomion = katkaisee keskittymisen = ärsyttää.
Miten kehtaat olla noin itsekäs? :D
Vierailija kirjoitti:
12, kerro miten näet mun laukkuun joka on lattialla? Näyttö on himmeä eikä edes laukkua valaise, kerro ihmeessä? Hyvä että itse näen mitä luurissa on =) Keskittykää siihen leffaan älkääkä muiden tekemisiin!
No kato mulla on aikaa kyylätä, koska en seuraa leffaa