Mikä on tekosyysi räpeltää älypuhelinta elokuvateatterissa?
Taas meni elokuva elämys pilalle edessä istuvien pissisten takia. Onko sinne teatteriin pakko tulla selaamaan instaa ja napsimaan selfieitä? Veikkaan että jos noilta olisi kysynyt jälkeenpäin jotain leffan juonesta niin vastaus olisi "no en mä nyt just muista"
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miksi? Ette tee mitään sillä tiedolla leffan aikana paljonko kello on. Jos leffa on niin tylsä että on kelloa seurattava koska loppuu niin ole hyvä ja poistu salista kännykkäsi kanssa.
Se oikeasti häiritsee pimeässä salissa kun yhtäkkiä eteen ilmestyy kaksi tai kolmekin valopilkkua. Ihan perus käytöstapoja nämä ovat.
Mikään ei ole niin tärkeää että pitää muita ihmisiä häiritä, jos se asia on laitettu vain viestillä. Viestit ei katoa mihinkään. Jos sinä odotat jotai tärkeää puhelua niin et silloin mene mihinkään leffateatteriin sitä odottamaan.
Itse suljen puhelimen leffan ajaksi. En ensinnäkään itse halua menettää maksamastani elokuvasta mitään katsomalla kännykkää ja puhumattakaan että olisin niin itsekäs ja välinpitämätön että häiritsisin muita.
Sinä olet sinä. Minä kyllä vastaan lapsenvahdin kysymyksiin, jos on tarvis. Edelleen laukun sisällä kännykkää pitäen. Ei häiritse ketään. Mun vieressä istuva mies ei edes tiedä mun tarkistaneen viestejä, vielä vähemmän sinä sieltä kaueampaa.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta jos haluan tarkastaa puhelimeen tulleen viestin niin sen tarkastan. Enemmän häiritsee kuiskuttelu ja sipsipussien rapistelu kuin se, että joku vilkaisee puhelintaan. Eri asia sitten, jos siihen puhelimeen puhutaan tai siitä katsellaan jotain videopätkää äänet päällä.
Mikä tarve sinulla on vilkuilla kännykkää? Ei se viesti katoa sillä aikaa ja jos jollakin on oikeasti kiireellistä asiaa ja tärkeää asiaa, sinulle soitetaan. Kyllä täytyy pystyä olemaan ilman puhelinta pari tuntia. Jos et siihen kykene, kannattaisi harkita jotain ratkaisua addiktioosi.
Tietysti eihän tätä kukaan ymmärrä. Ruokapöydässäkin varmaan ihan normaalia vilkuilla vähän väliä kännykkää josko olisi sinne viestiä tullut. Ei kunnioiteta muita ollenkaan. Oma kännykkä on niin tärkeä ja pakko vastata kaikkeen heti nih. Ihan sama vaikka muita haittaisi ja olisivat leffasta maksaneet kun MINÄ JA MINUN OIKEUTENI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miksi? Ette tee mitään sillä tiedolla leffan aikana paljonko kello on. Jos leffa on niin tylsä että on kelloa seurattava koska loppuu niin ole hyvä ja poistu salista kännykkäsi kanssa.
Se oikeasti häiritsee pimeässä salissa kun yhtäkkiä eteen ilmestyy kaksi tai kolmekin valopilkkua. Ihan perus käytöstapoja nämä ovat.
Mikään ei ole niin tärkeää että pitää muita ihmisiä häiritä, jos se asia on laitettu vain viestillä. Viestit ei katoa mihinkään. Jos sinä odotat jotai tärkeää puhelua niin et silloin mene mihinkään leffateatteriin sitä odottamaan.
Itse suljen puhelimen leffan ajaksi. En ensinnäkään itse halua menettää maksamastani elokuvasta mitään katsomalla kännykkää ja puhumattakaan että olisin niin itsekäs ja välinpitämätön että häiritsisin muita.
Sinä olet sinä. Minä kyllä vastaan lapsenvahdin kysymyksiin, jos on tarvis. Edelleen laukun sisällä kännykkää pitäen. Ei häiritse ketään. Mun vieressä istuva mies ei edes tiedä mun tarkistaneen viestejä, vielä vähemmän sinä sieltä kaueampaa.
Etkö sitten lapsenvahdille tee asioita selväksi jos pitää ruveta kyselemään? Oletko kysynyt kenties sitä että häiritsetkö muita vai mistä tiedät ettet häiritse? Minä ainakin näen joka leffareissulla edessäni olevilla jossain vaiheessa kännykän. Todella raivostuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta jos haluan tarkastaa puhelimeen tulleen viestin niin sen tarkastan. Enemmän häiritsee kuiskuttelu ja sipsipussien rapistelu kuin se, että joku vilkaisee puhelintaan. Eri asia sitten, jos siihen puhelimeen puhutaan tai siitä katsellaan jotain videopätkää äänet päällä.
Mikä tarve sinulla on vilkuilla kännykkää? Ei se viesti katoa sillä aikaa ja jos jollakin on oikeasti kiireellistä asiaa ja tärkeää asiaa, sinulle soitetaan. Kyllä täytyy pystyä olemaan ilman puhelinta pari tuntia. Jos et siihen kykene, kannattaisi harkita jotain ratkaisua addiktioosi.
Tietysti eihän tätä kukaan ymmärrä. Ruokapöydässäkin varmaan ihan normaalia vilkuilla vähän väliä kännykkää josko olisi sinne viestiä tullut. Ei kunnioiteta muita ollenkaan. Oma kännykkä on niin tärkeä ja pakko vastata kaikkeen heti nih. Ihan sama vaikka muita haittaisi ja olisivat leffasta maksaneet kun MINÄ JA MINUN OIKEUTENI.
Pystyn olla katsomatta vaikka kokonaisen viikon, mutta en halua. Leffassa en kyllä välitä pätkän vertaa jos se puhelimeni valo jotain häiritsee. Nimittäin siellä on paljon muutakin häiritsevää, kuten voimakkaalle tuoksuvat ihmiset ja se karkkien muun syötävän mussuttaminen ja rapistelu ja limsapullojen sisahdukset ja muille juttelut.
Pöydässä en puhelinta käytä. Mutta mitäpä minä sinulle mitään alan todistella, ei kiinnosta mitä ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tarkistin kesken elokuvan puhelimesta, että oliko meidän pienin lapsi mennyt nukkumaan ihan ok, kun ekan kerran jäi siskoni hoidoksi. Oli nukahtanut rauhassa ja minä sain katsoa lopun elokuvaa hyvin mielin.
Älä jätä lapsia vahdittavaksi jos et saa rauhaa siitä onko lapsi nukkumassa. Taidat olla niitä äitejä jotka ydinohjuksena painaa hoitamaan asiaa jos ei lapsi olekaan nukkumassa. Tätä ennen olet hermonnut valmiiksi sitä että lapsesi meneekö lapsesi nukkumaan ajoissa. Varmaan ollut nautinnollinen elokuvahetki.
Minulta teinarit pilasivat lapsuuteni rakkaan lempielokuva Kaunotar ja Hirviö, kun neljä tyttöä edessäni kuvasivat sen tanssikohtauksen älypuhelimillaan :( Näin vain ruutuja. Tökin kyllä heitä selkään mutta olen mykkä ja he eivät ilmeisesti ymmärtäneet viestiäni, naureskelivat vaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Minulta teinarit pilasivat lapsuuteni rakkaan lempielokuva Kaunotar ja Hirviö, kun neljä tyttöä edessäni kuvasivat sen tanssikohtauksen älypuhelimillaan :( Näin vain ruutuja. Tökin kyllä heitä selkään mutta olen mykkä ja he eivät ilmeisesti ymmärtäneet viestiäni, naureskelivat vaan keskenään.
Jos olet mykkä niin mitä nautintoa sait elokuvasta tai musiikkikohtauksista? ja mistä tiedät että naureskelivat, jos vaikka haukottelivat tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mykkä niin mitä nautintoa sait elokuvasta tai musiikkikohtauksista? ja mistä tiedät että naureskelivat, jos vaikka haukottelivat tms?
Voiko näin tyhmää ihmistä olla? Mykkä ei ole sama kuin kuuro. Ja vaikka joku olisikin kuuro niin heilläkin on ihan yhtä suuri oikeus tulla katsomaan elokuvaa ilman häiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa nyt kyllä hävettää. Mykkä ei ole sama kuin kuuro. Mykkä ei pysty tuottamaan puhetta/ääntä. Silti kuitenkin kuulee ja näkee.
Kuuro saa yhtä lailla nautintoa elokuvasta vaikka ei kuulisikaan. Näkö toimii joten osaa lukea tekstit ja näkee tapahtumat. Olet kyllä yksinkertainen.
Välillä lapset soittavat kesken leffan. Usein laitan sitten kesken leffan viestin "mitä asiaa?" ajatuksella ettei vaan olisi sattunut mitään.
Yksi kaveri tekee tätä että vilkuilee koko ajan älypuhelintaan ja sitten supisee minulle "kuka tuo oli, mitä tuo teki äsken, mihin tuo meni" ja minua hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä katson puhelinta välillä, mutta niin että se ei häiritse ketään, eli laukun suojassa. =)
Eikö todella voi olla paria tuntia kyttäämättä sitä puhelinta?
Ihan samalla tavalla leffateatterissa voi olla tarvetta käyttää puhelinta kuin kotona tai työpaikalla tai metrossa tai taidenäyttelyssä tai missä tahansa muualla. Jos minä häiriintyisin moisesta, ottaisin paikat eturivistä.
Vierailija kirjoitti:
Aika neuroottinen ketju. Koska mitään järkevää syytä ei esitetty sille, miksi ei valoisan kohtauksen aikana voisi vilkaista kännykän näyttöä laukun sisällä, aion siis jatkaa entiseen tapaan. Kiitos!
Laita se laukku päähäs kokonaan.
Pidän kännykkäni erittäin himmeällä, ja heti kun elokuva alkaa sammutan näytön. Jos haluan tarkistaa ilmoitukset tai kellon, kurkkaan sitä vaivihkaa sylissäni. Idiootteja tuollaiset jotka muista välittämättä heiluttelevat näyttöänsä jatkuvasti.
Ihan paskspuhetta, ettei muka näy. Kyllä se kännykän valo loistaa hämärässä salissa.
Itellä on parikertaa näin ollut ettå edessäni istuu luurin räplääjä niin se ihan oikeasti näkyy ja pitkälle koko saliin.
Sen puhelinta käyttävän ihmisen kohdalla on sellanen kirkas "valopläntti" joka pistää kaikkien takana istuvien silmään
Olin ystäväni kanssa elokuvissa ja muutaman penkin päässä istui kaksi teiniä. He selasivat puhelimiaan ja juttelivat keskenään leffan aikana. He lähtivät pois kesken elokuvan, mutta ikävä kyllä palasivat hetkeä myöhemmin. Jutteleminen ja kännyköiden selaaminen jatkui.
Pahoittelin ystävälleni ja poistuin, koska en halunnut rikosrekisteriä.
Hyvät juntit, jotka selaatte puhelimianne ja/tai juttelette: älkää KOSKAAN menkö elokuviin. Juorutkaa vaikka kahvioissa.
Kas kummaa kun näppäinpuhelinten aikaan ei kenelläkään ollut neuroottista tarvetta "katsoa kelloa" 5 minuutin välein. ;)
Mitä helkkaria sinä sillä tiedolla kesken leffan teet? :D Lähdet salista kuin nato-ohjus kotiin nukuttamaan lasta, jos se ei ole ehtinyt vielä nukahtaa? On kyllä vakava ja tärkeä syy, kyllä sellainen pitää tietää.
Itse vanhempana olen sen verran välinpitämätön, että lapsen nukahtaminen on ihan hoitajan/toisen vanhemman kontolla leffan aikana, ja jos se ei onnistu, niin minä en sille asialle mitään siinä tilanteessa tee. Valvokoot, se ei siihen kuole.