Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cemisiana e-pillerit

Vierailija
20.03.2018 |

Vaihdoin parisen viikkoa sitten kyseiseen pillerimerkkiin. Uusi pillerimerkki kyseessä, ei netistäkään vielä mitään keskusteluja löydy.

Kenelläkään muulla kyseiset pillerit käytössä? Ihan mielenkiintoista olisi muiden käyttäjien kommentteja kuulla :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla on nyt ollut kuukauden käytössä kyseinen merkki! Vaihdoin yaz-merkistä cemisianaan kuukautiskipujen takia ja pillereiden pitäis myös auttaa akneen.

En ole huomannut vielä suurempia muutoksia,

kun on vasta niin vähän aikaa ollut käytössä.

Vierailija
2/25 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Itsekin vaihdoin pari päivää sitten kyseisiin pillereihin. Söin noin 3 vuotta Diane Novia ja tarkoitus olisi siirtyä kokonaan hormonittomaan ehkäisyyn tai kierukkaan mutta gynen mukaan järkevämpi Diane Novista siirtyä asteittain kierukkaan päin. Tarkoitus siis syksyllä käydä mahdollisesti kierukka laittamassa.

Nyt siis toinen päivä menossa näillä pillereillä ja päänsärkyä ollut nyt koko toisen päivän. Luinkin että se kuuluu haittavaikutuksiin ja esiintyy noin yhdellä kymmenestä. Mietin vain, onko kellään tietoa että häipyykö pääkipu yleensä jossain vaiheessa kun e-pillereitä on syönyt jonkin aikaa vai onko suosiolla vaihdettava merkkiä?

Olisi kiva kuulla kyllä kommentteja Cemisianan käyttäjiltä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin kyseiset pillerit viime viikolla lääkärin kolmesta mulle suosittelemasta vaihtoehdosta, koska vaikutus akneen on kuulemma paras. Olisi ehkä pitänyt miettiä vähän tarkemmin, koska niin uusi merkki kyseessä, että netistä ei löydy mitään tietoa millään kielellä. Ekat pillerit kyseessä ja oon huomannut ainoana haittavaikutuksena nyt muutaman päivän ajan, että mua itkettää ihan koko ajan. Ehkä tämä tästä loppuu, kun hormonit tasottuu.

Vierailija
4/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin määrättiin kyseiset pillerit nyt ekoiksi pillereiksi, vähän jänskättää kun tosiaan juuri mistään löydy mitään tietoa. Olisko lisää kokemuksia kellään?

Vierailija
5/25 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt syönyt yhden liuskan verran näitä ja alun pääkivun jälkeen ei ole ollut mitään haittavaikutuksia. Vuotoa ei tullut yhtään eikä minkäänlaisia kuukautiskivun kaltaisia kipuja ole ollut. Tosiaan olen syönyt vasta yhden liuskan, joten voihan olla että haittavaikutuksia vielä ilmaantuu.

Vierailija
6/25 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse nuo Cemisiana pillerit endometrioosin hoitoon. En ole koskaan enne n käyttänyt mitään e-pillereitä tms koska olen hyvin varovainen ja epäileväinen hormoneja koskevia asioita kohtaan.

Kuukauden nyt ottanut niitä ilman lumepillereitä eikä ole tullut mitään oireita.

Kivut suurimmaksi osaksi hävinneet ja menkat jääneet pois. Olo tuntuu ihan normaalilta :)

Vierailija
7/25 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lääkärini sanoi, että Cemisiana on ollut Keski-Euroopassa hyvinkin pitkään käytössä ollut pillerimerkki ja kokemukset olleet hyviä. Suomeen se on tullut markkinoille vasta hiljattain, siksi ei varmaankaan suomalaisia kokemuksia löydy :)

Vierailija
8/25 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikko Cemisianaa takana, en ole huomannut mitään muuta kuin nopeita, viiltäviä alamahakipuja (menkkakipumaisia). Toistaiseksi kuitenkin all good.

Hieman ollut alakuloinen olo, mutta voi johtua myös stressistä ja huonosti nukutusta öistä. Minullekin näitä suositeltu ihon takia, vielä en ole huomannut vaikutusta ja siihen menee varmasti johonkin aikaa.

Vierailija
9/25 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta Cemisianan vaikutuksesta akneen? Ekat pillerit kyseessä ja aloitin ehkäisyn tarpeen vuoksi, enkä aknen hoitoon. Olen syönyt pari vuotta sitten Roaccutan-kuurin, välillä tulee silti suht paljon hormonaalista näppyä. Valitsin nämä pillerit gynen sanottua, että näissä vaikutus akneen hänen esitelemistään vaihtoehdoista on paras ja tehokkain. Neljäs liuska on meneillään ja tuntuu, että näpyt on pidemminkin lisääntyneet.. En tiedä kuinka kauan sitä vaikutusta pitäisi odottaa? Tekisi mieli jo kysellä, jos voisi kokeilla toista merkkiä. Tämä ihon kunto voi tosin myös johtua stressistä ja vähäisistä yöunista,

Vierailija
10/25 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten viestin nro 7 kirjoittaja totesikin, Cemisiana on ollut jo useita vuosia käytössä esim. Saksassa ja kokemukset sen vaikutuksesta akneen ovat olleet positiivisia. Tällä ei kuulemma pitäisi olla yhtä pahoja vaikutuksia seksuaaliseen halukkuuteen kuin monessa muussa pillerissä. Itse sain juuri reseptin tähän, kun edelliset pillerit ei sopineet. Jos muistan, niin laitan tänne palstalle kokemuksia myöhemmin.

Vierailija
11/25 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans määrättiin cemisiana pillerit. Kolme kuukautta söin mutta enempää en kestäny, kun ne aiheutti päivittäistä päänsärkyä enkä pystyny tekee mitää niiden aikana. Tosin kuukautisille ne oli aivan mainiot, mulla normisti ihan järkyttävän kivuliaat ja runsaat kuukautiset sekä ihan mahottoman epäsäännölliset, mut noilla vuodot väheni tosi paljon ja säännöllistyi vuodot kokonaan eikä kipujakaan ollu. Meikä käyny läpi yazit, zoelyt, yasminet, palandrat, qlairat ja cemisianat eikä mitkää oo sopineet. Nyt käytössä gestinyl mutta niistä ei vielä kokemuksia.

Vierailija
12/25 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11, mulla on nämä tämänhetkiset pillerit (jotka vaihtuu Cemisianaan) juuri merkkiä Gestinyl. Ei sovi mulle. Seksihalut hävisi täysin ja kaikki vähänkään seksiin liittyvä vain ällöttää. Lisäksi tuli ihan helvetilliset mielialaoireet ja masennus. Akne palasi ja hiukset rasvoittuvat melkein saman tien pesun jälkeen. Koskaan ei ole muiden e-pillereiden kanssa näitä ongelmia ollut.

Vierailija
13/25 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mä oon jo viimeisen yli vuoden aikana komeillu 3 eri merkkii, enkä pysty käyttää, sillä tuli pahoja oireita. Et oon sitte antanu olla, kosak en mä bälttämättä tarttee edes. Mut oo ettiny ja listannu netistä toisii merkkei, nii kattoo myöhemmi sitte joskus sitten.

13v

Vierailija
14/25 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Mulla käytössä ollut reilu puolivuotta ja muutoin kaikki oikein hyvin, mutta aivan jäätävästi kuivattaa limakalvoja. Siis huulet ja .. noh, hiiva on usein. Uskon että syynä nämä pillerit.

Vierailija
15/25 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama homma! Ennen ei ole koskaan ollut hiivaa tms mutta heti kun alotin cemisianan alko kauhee hiiva kierre.. muuten toiminut pillerit hyvin

Vierailija
16/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdototettiin näitä kun oli seksihalut kadonneet kokonaan ja naama täynny näppyjä minipilleri kokeilun jälkeen. Ensimmäisinä päivinä oli aika kovat päänsäryt. Nyt syönyt 3kk ja voin ilokseni todedeta, että ainaki seksihalut ovat takaisin. . Naama edelleen näpyillä (lue lievä akne), joten siihen ei ainakaan vielä apua näistä. Menkkakivut pitäny kurissa ihan hyvin joten sekin positiivista. Ainut iso miinus on että olo on todella itkuinen ja mielialavaihtelut arkipäivää.. Ajattelin nyt kuitenkin vielä hetken noita popsia jospa tasottuis hormoonit. Voihan se olla, että syysmasennus on omiaan pahentamaan tuota mielialaa.

Vierailija
17/25 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon syöny kyseistä tuotetta kohta vuoden ja ärsyttävintä koko tuotteessa on se ettei niitä oikeesti löydä mistään apteekista. Aina pitää etsiä koirien ja kissojen kanssa eikä sillonkaa välttämättä löydä. On niin uusi tuote vieläkin ettei tuotetta koskaan löydy ja aina pitäis tilata. Mullakin alunperin nämä pillerit hommattiin aknen hoitoa varten ja siihen toimivat oikein hyvin yhdessä paikallishoidon kanssa. Oireina on ollut vain mielialanvaihtelu ja alakuloisuus mutta itse vertaan siihen että jos mulla olis vieläkin akne niin olisin paljon alakuloisempi.

Vierailija
18/25 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täällä myös yksi Cemisiana-käyttäjä! Akneen olen näitä pillereitä syönyt, vaihdoin Cypretylistä kun lääkäri kertoi että ei saisi montaa vuotta syödä Cypreä... Olin melkein vuoden ilman pillereitä Cypren lopetuksen jälkeen mutta akne palas kahta kauheampana takaisin niin menin lääkäriin joka siis suositteli Cemisianaa... ja ärsyttävää myöskin että joka puolelta loppu nämä pillerit! Kyselin Yliopiston apteekin farmaseutilta asiasta niin kuulemma maahantuojalta ollut loppu jo lokakuusta asti ja eivät ole osanneet sanoa milloin saavat uutta erää.. kiva homma siis :--(

Vierailija
19/25 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mulla cemisiana ollu käytössä noin puol vuotta( vaihdoin Yasmin-pillereistä kuukaustiskipujen ja painonnousun takia). Heti aloituksen jälkee paino laski ja kasvojen iho kuivui aika pahasti, mutta muuten olen ollut tyytyväinen. Mutta outoo tiputteluvuotoa tulee välillä kesken laatan, en tiedä johtuuko kenties siitä jos oon unohtanu ottaa pillerin. Päänsärkyä oli alussa tosi paljon, mutta en osaa sanoo johtuko stressistä. Iho todella hyvässä kunnossa ja hiuksetkin rasvoittuvat vähemmän!

Vierailija
20/25 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva löytää keskustelua Cemisianasta. Oon syönyt nyt ensimmäisen kuukauden tätä valmistetta, käytän ehkäisyyn, toivottuja sivuvaikutuksia olisi myös ihon parantuminen ja helpotus kuukautisvaivoihin (runsaat ja kivuliaat).

Mulla ensimmäisen kuukauden aikana on ollut välillä hieman itkuisuutta, mutta ei muuta alakuloisuutta tai lohduttomuutta. Lisäksi pari kertaa tiputellut outoa ruskeaa vuotoa ja ruokahalu on kasvanut huomattavasti. Kaikkiaan koen nämä pieniksi haitoiksi.

Edellisistä e-pillereistä on yli 10 vuotta, joten pidän nyt sormia ristissä, että ensimmäinen kokeiltu merkki todellakin sopisi näin hyvin mulle. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi