Cemisiana e-pillerit
Vaihdoin parisen viikkoa sitten kyseiseen pillerimerkkiin. Uusi pillerimerkki kyseessä, ei netistäkään vielä mitään keskusteluja löydy.
Kenelläkään muulla kyseiset pillerit käytössä? Ihan mielenkiintoista olisi muiden käyttäjien kommentteja kuulla :)
Kommentit (25)
En ole vielä käyttänyt kovin pitkään mutta ensivaikutelman perusteella vähemmän sivuvaikutuksia kuin aikaisemmissa e-pilleri kokeiluissa. Ei ole tullut uusia näppylöitä tai mitään järkyttävää mielialan vaihtelua, eikä myöskään limakalvot ole kuivat. Parina ekana päivänä oli tosin pahoinvointia, mutta se meni nopeasti ohi.
Moikka! Itse käytin n. 1vuoden ajan dienorette pillereitä ja minulle lääkäri sanoi että cemisiana on täysin sama mutta nimi vaihtunut. Itse olen hieman hämmilläni tästä🤷🏼 En tiedä liittyykö sivuoireisiin vai mitä mutta nyt minulla on tullut vuotoa pillereiden käytön aikana vaikkei ennen ole tullut?
Ei Vaikuta Akneen meillä Ainakaan millään Tavalla Aknea Poistavasti. Mielialavaihtelut Lisääntyneet.
Kukaan ei ole vielä täällä sanonut, että olisi saanut aknea näistä pillereistä.
Olen kokeillut monia eri ehkäisyvalmisteita, useampia pillereitä (yasmin, freya, mercilon, cemisiana, minipillerit, joita en muista) sekä ehkäisyrengas ja hormonikierukka. Sain kierukan aikaan valtavan kipeitä kystisiä finnejä, jotka olivat sormenpään kokoisia ja syvällä ihossa. Ei siis perinteisiä pinnallisia vaaleita näppyjä. Akne onneksi lähti pois kun kierukka poistettiin ja sain freyat käyttöön.
Nyt cemisianan kanssa ensimmäisen kuukauden käytön aikana olen saanut jo kaksi tällaista valtavaa ihon alaista ja kipeää kystistä aknenäppylää. Näitä alkoi tulla kierukan kanssa vasta parin kuukauden jälkeen, nyt jo kahden viikon päästä pillereiden aloittamisesta. Keltarauhashormoni ilmeisesti laukaisee minulla aknen, kun laskee estrogeenitasoja runsaasti ja silloin testosteronitasoni lähtee nousuun. Tästä oli kyllä pillerit määrännyt gynekologi tietoinen ja hän on erikoistunut hormonihoitoihin.
Onko muut saaneet aknea näistä aluksi ja olisi huomannut aknen helpottuneen lopulta? Olen kauhuissani tästä ihon kunnon kehityksestä, mikä aknen hoitoon käytettävissä pillereissä on minulla ilmennyt.
En todella ole halukas kärsimään näin kolmekymppisenä taas jälleen tästä aknesta, jonka viimeksi hoidin kierukan poiston myötä kuntoon.