Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hyvä palkkio virpojille?

Vierailija
20.03.2018 |

Tulevana sunnuntaina on ilmeisesti virpomispäivä ja nyt haluaisin ottaa itseäni niskasta kiinni ja valmistautua jotenkin (sen sijaan että ottaisin ovikellon sulakkeen irti kuten edellisinä vuosina). Mitä virpojille kannattaa antaa? Onko esim. Kinder-munat hyviä vai pitäisikö olla vähän kekseliäämpi? Minkä ikäisiä virpojat yleensä on? Jos on useampi virpoja, niin annatteko kaikille palkkion vai vain sille joka antaa sen oksan?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta silmä

Vierailija
2/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet rahoissasi, niin mignon-muna on huippu palkka. Kaikille oma koska on vaikea jakaa. Jos haluat päästä halvemmalla niin ihan kaikki suklaamunat tulevat hyvänä kakkosena. Yleensä kaikki herkut kelpaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinder-muna on hyvä, niistä tykkäämme me aikuisetkin.... Samoin vaikkapa jokin pieni suklaapatukka, esim. pätkis.

Itse ostan tarjolle vähän erilaisia: pätkiksiä, sukulakuja, tikkareita ja suklaamunia. Yleensä ekana menevät ne munat, kun lapset saavat itse valita.

Vierailija
4/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskakiekko

Vierailija
5/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut ja pari tupakkaa.

Vierailija
6/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmille kinderit on hyviä kun on se lelu mukana muttei ole mitenkään pakollista. Omalta 5-vuotiaalta kun kysyin niin "kaikki suklaa" ja tylsin palkka on kuulemma raha.

Vierailija
7/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille annetaan palkkio vaikka vain yksi antaisi vitsan, ainakin 2-3 lapsen ryhmissä. Me teimme aina hienot ja runsaastikoristelut vitsat yhdessä ystävien kanssa edellisenä päivänä, ei mitään rimpuloita risuja, eikä mitään omia kimppuja vaan virpominen oli yhteinen kokemus. Loru lausuttiin ovella tietysti yhteen ääneen. Meillä oli yleensä vain yksi kori mukana, ja palkkiot jaettiin kotona tasan. Joku kantoi vitsoja, joku koria, joku jotain muuta rekvisiittaa. Jos vitsojen kantaja / ojentaja olisi ollut ainoa palkkionsaaja niin olisihan se aika omituista ollut.

Minusta Kinderit on ylimitoitettu palkkio (ja niitä on vaikea jakaa virpojien kesken lopuksi, jos niitä ei ole kaikille), jotkut halvemmat pienet suklaamunat kelpaa hyvin, tai vaikkapa paperikäärekarkit, pari per nenä tms.

Vierailija
8/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinder-muna on hyvä, niistä tykkäämme me aikuisetkin.... Samoin vaikkapa jokin pieni suklaapatukka, esim. pätkis.

Itse ostan tarjolle vähän erilaisia: pätkiksiä, sukulakuja, tikkareita ja suklaamunia. Yleensä ekana menevät ne munat, kun lapset saavat itse valita.

Mikä idea tuossa on esitellä lapsille jotain herkkutarjotinta. Harmittaa niitä naperoita vaan kun saavat ottaa yhden. "Voi kun mulla just sattuikin olemaan juuri teille tälläiset suklaamunat, kelpaisko" ilahduttanee enemmän.

Vierailija
9/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinder munia olen ostanut nyt parina viime vuonna ja sitten varalle jotain patukoita jos loppuvat kesken. Eli komppaan tuota yhtä aiempaa kommentoijaa.

Joskus olen ostanut pieniä sulkaapupujusseja, nekin tehneet kauppansa kyllä. Vähän riippuu, mitä lähikaupassa on.

Vierailija
10/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*siis paras palkka on kaikki suklaa ja tylsin palkka raha

Vierailija
11/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat vaatteet ovat myös hyviä, kukapa tenava ei ilahtuisi Irmelitäti-vainaan vanhasta toppatakista ja samalla kierrätys kunniaan. 😊

Vierailija
12/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille annetaan palkkio vaikka vain yksi antaisi vitsan, ainakin 2-3 lapsen ryhmissä. Me teimme aina hienot ja runsaastikoristelut vitsat yhdessä ystävien kanssa edellisenä päivänä, ei mitään rimpuloita risuja, eikä mitään omia kimppuja vaan virpominen oli yhteinen kokemus. Loru lausuttiin ovella tietysti yhteen ääneen. Meillä oli yleensä vain yksi kori mukana, ja palkkiot jaettiin kotona tasan. Joku kantoi vitsoja, joku koria, joku jotain muuta rekvisiittaa. Jos vitsojen kantaja / ojentaja olisi ollut ainoa palkkionsaaja niin olisihan se aika omituista ollut.

Minusta Kinderit on ylimitoitettu palkkio (ja niitä on vaikea jakaa virpojien kesken lopuksi, jos niitä ei ole kaikille), jotkut halvemmat pienet suklaamunat kelpaa hyvin, tai vaikkapa paperikäärekarkit, pari per nenä tms.

Ei kinderitkään nyt paljoa maksa, mutta nuokin on toki ok. Vähän vaan kälyisi, jos vitsat on hienoja.

Ei palkkioita tarvitse jakaa, kun ne jaetaan kaikille!

Vierailija
13/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostat "Virvon, varvon" pusseja, siinä pääsiäisaiheisia yksittäispakattuja suklaa"patukoita". Lisäksi pääsiäiskuvioisia patukoita. Olen antanut yhden per lapsi. Meillä käy virpojia yl 20-30 lasta.

Rakastan pääsiäistä ja virpomisperinnettä.

Vierailija
14/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea tuossa on esitellä lapsille jotain herkkutarjotinta. Harmittaa niitä naperoita vaan kun saavat ottaa yhden. "Voi kun mulla just sattuikin olemaan juuri teille tälläiset suklaamunat, kelpaisko" ilahduttanee enemmän.

Ei meillä noin pieniä lapsia käy, että alkaisivat kaikkea ahnehtia. Toki jos jollain käy taaperoita, niin tuo varmasti on viisasta. Kouluikäiset tykkää valita itse, koska kaikesta ei tykätä.

Vierailija
15/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle paras paikka virpoa on oma sänky. Palkaksi en kaipaa ainakaan munaa, mies kun olen!

Vierailija
16/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoslaulu!

Vierailija
17/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi sietää näitä kerjääviä penikoita.

Käsken painua sinne, missä aurinko ei paista.

Vierailija
18/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu alle 7-vuotiaista yksin kulkevista lapsista ja ilmoitus poliisille ensin.

Vierailija
19/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pala näkkäriä.

Vierailija
20/42 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Mr. Bean tekisi:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi