Miksi hiihtäjät on niin aggressiivisia? Hollolassa mies hakkasi sauvalla vastaan tulleita eka-tokaluokkalaisia.
"Koulun ensimmäisen ja toisen luokan oppilaat olivat opettaja Anu Nurmelan johdolla hiihtolenkillä, kun iäkkäänpuoleinen mies tuli heitä vastaan. Hän huitaisi kiukuissaan viittä oppilasta, joista neljään osui. Heistä kahdelle kakkosluokkalaiselle tytölle tuli näkyviä vammoja. Toinen sai sauvan osumasta kahdeksan senttimetriä pitkän nirhautuman kylkeensä.
Anu Nurmela näki tilanteen selvästi.
– Olin ihan lähellä, mutta en niin lähellä, että olisin pystynyt estämään.
Nurmela pysäytti miehen ja huomautti, ettei lyöminen ole mitenkään hyväksyttävää.
– Hän oli tuohtunut ja kysyi, että metsäänkö hänen olisi pitänyt hypätä."
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Mikä noita vanhempia miehiä vaivaa, ne on kaikkein kiukkuisin ihmisryhmä.
Ne on epävarmoja. Pelkäävät hiihtäessä esim.kaatumista ja loukkaantumista. Vanhat luut ja tasapaino. Vähän dementotutuneita. Se vaikuttaa persoonallisuuteen. Yleensä tulee vähän paranoidiseksi. Tuossakin voi kuvitella lasten tahallaan kiusaavan. Jotkut on alunperin jo vinksahtaneita. Ehkä niitä on pienenä hakattu sauvoilla.
Toivottavasti poliisi löytää ja joutuu maksamaan sakkoja, kipukorvauksia yms.
Nää on taatusti näitä samoja ukkoja jotka kesäisin menee kondomit päällä pyörän selässä samalla raivolla. On se muuten jännä miten nää on aina miespuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Oma vika jos pitää puskea täydeltä leveydeltä. Jyrään jatkossakin tienvaltaajat surutta pensaikkoon.
T pyöräilijä-hiiihtäjä
Tuollaiseen vahinkolaukaukseen olisi kiva törmätä. Parinkymmenen vuoden judoharrastus takaa sen että kuka siinä lentäisi pusikkoon. Tai ehkä lainaan kaverilta moottorikelkan ja käyn sillä kouluttamassa hulluja hiihtäjiä?
Alan epäillä yhä enemmän että nämä laturaivot vetää muutakin kuin pulkkaa.
Luulisi paikallisten tietävän, missä päin koululaiset hiihtävät. Vai oliko muka oleellinen osa urheilusuoritusta 30 km autolenkki? Siinä tapauksessa voisi jäädä kotiin polkemaan kuntopyörää ja pistää samalla tulemaan jonkun talviaiheisen dokumentin...
Vierailija kirjoitti:
Nää on taatusti näitä samoja ukkoja jotka kesäisin menee kondomit päällä pyörän selässä samalla raivolla. On se muuten jännä miten nää on aina miespuolisia.
Arvaa kerran kuinka hävettää miehenä että osa on tuollaisia idareita? Joskus olen miettinyt onko se lapsuudesta jäänyt jokin supersankari juttu ne tiukat asut? En juuri nolompaa vaatetusta keksi ja mä sentään pelleilen joskus vaatteilla.
Pää punaisena, räkä poskella ja verenmaku suussa. Onpa tosiaan järkevän kuuloista kuntoilua. Jokaiselta latu ja muunkin raivoilijalta pitäisi ottaa testit että mitähän sitä on otettu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ope hiihdätti lapsilaumaa vastavirtaan?
Tollasella toiminnalla tulee väkisin jossain vaiheessa kahinaa.
Hyvä ettei tullut pahempaa yhteentörmäystä, 30km/h vanhan hauraat luut voi murtua,
kun mukulat sompailee vääräänsuuntaan koko ladun leveydellä.
Kyllä vähemmälläkin tulee sanomista.
Kokeileppa vaikka motarilla ajaa vääräänsuuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ope hiihdätti lapsilaumaa vastavirtaan?
Tollasella toiminnalla tulee väkisin jossain vaiheessa kahinaa.
Hyvä ettei tullut pahempaa yhteentörmäystä, 30km/h vanhan hauraat luut voi murtua,
kun mukulat sompailee vääräänsuuntaan koko ladun leveydellä.
Kyllä vähemmälläkin tulee sanomista.
Kokeileppa vaikka motarilla ajaa vääräänsuuntaan.
Oletko luonnostaan noin tyhmä vai oletko ottanut tunteja? Jopa hiihtäjäksi vaikutat todella typerälle. Selitä mitä ikinä keksit niin silti lasten lyöminen sauvoilla on väärin. Mä ymmärtäisin ihan täysin jos joku vanhemmista kävisi läimimässä sitä hiihtohullua.
Eiköhän se ole parempi että laturaivot pysyy poissa liikenteestä? Tilannetaju kun näyttää puuttuvan kokonaan.
Kaikilla taas hirveä uho, mutta tosipaikan tullen ette kuitenkaan uskalla sanoa sille hiihtäjälle yhtään mitään.
Enpä nyt sanoisi että hiihtäjät juuri ovat oma aggressiivinen lajinsa ja rotunsa.
Eiköhän se vaan ole tämä ihmisen jumalaton viha ja aggressiivisuus joka nyt on Suomessa vallannut alaa jatkuvasti lisää. Eipä tässä kauan mene kun täytyy jo astaloon turvautua että uskaltaa kotiovesta ulos. Naapurit rivoaa berserkkiraivon vallassa, kadulla voi tulla nyrkistä tai puukosta vaikka siltä köpöttejevältä rollaattorimummolta kun uskallat kävellä hänen jalkakäytävällään. Tämä on muuten tosi ja itse koettu! Ei nyt puukkoa tullut mutta varmaan olisi heilunut jos olisi sellainen ollut käsilaukussaan.
Lue nettikirjoituksia: vihaa, tappouhkauksia, mitä törkeimpiä solvauksia. Tuntuu ettei Suomessa täyspäisiä ihmisiä enää olekaan!
Kyllä se raivopää voi olla liikkeellä millä liikuntavälineellä tahansa tai ihan vaan jalkaisinkin. Ja tietysti edullista on jos pääsee hyökkäämään heikompien kimppuun! Ei ole sitten niin oma nahka vaarassa.
Viha tuntuu olevan ihmisen perusluonne, ja se jää viimeiseski kun sivistyksen ohut pintakerros karisee.
Minä eksyin kerran ladulla, missä en ollut hiihtänyt ennen. Olin unohtanut kääntyä lyhemmän reitin kohdalta takaisinpäin. Lähdin jotain oikoreittiä ja menin vahingossa vastapäivään, ilta, tuo oikoreitti ei ollut valaistu ja mulla on onneton suuntavaisto. Ihan nätisti yksi nainen sanoi, että väärä hiihtosuunta. Sanoin että kiitos neuvosta, taidan olla eksyksissä ja hän neuvoi nätisti minne päin pitää mennä että pääsen oikeaan suuntaan menevälle ladulle. Ei hänen tarvinnut huitoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä eksyin kerran ladulla, missä en ollut hiihtänyt ennen. Olin unohtanut kääntyä lyhemmän reitin kohdalta takaisinpäin. Lähdin jotain oikoreittiä ja menin vahingossa vastapäivään, ilta, tuo oikoreitti ei ollut valaistu ja mulla on onneton suuntavaisto. Ihan nätisti yksi nainen sanoi, että väärä hiihtosuunta. Sanoin että kiitos neuvosta, taidan olla eksyksissä ja hän neuvoi nätisti minne päin pitää mennä että pääsen oikeaan suuntaan menevälle ladulle. Ei hänen tarvinnut huitoa.
Juuri näin suurin osa hiihtäjistä toimiikin :)
Taidan myös olla laturaivoaja. Neuvoin nimittäin kerran kahden pienen lapsen kanssa hiihtävän naisen helpommalle ladulle, kun he olivat suuntaamassa kilparadalle missä on vaativia ylä- ja alamäkiä. Ihan lasten hiihtokokemusta ajattelin, mutta ehkä he tulkitsivatkin niin että kielsin hiihtämästä nopeampien seassa.
Tosihiihtäjät hiihtää niin tosissaan, että eivät siedä ladulla ketään muuta kuin toisia tosihiihtäjiä.
Sauvoilla tökkivät kaikkia hitaasti tai muuten väärin liikkuvia.
Aika aggressiivisia ne tosiurhelijat olivat koulussakin. Ainakin omalla luokallani.
"Latua perkele" kuului jatkuvalla syötöllä kun kierrettiin lyhyttä ladunpätkää. Tosihiihtäjien mielestä hitaampien olisi kuulunut taapertaa siinä ladun vieressä ja jättää latu tosihiihtäjille.
Hullua porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla taas hirveä uho, mutta tosipaikan tullen ette kuitenkaan uskalla sanoa sille hiihtäjälle yhtään mitään.
Kuka sellaiselle sauvoilla tökkivälle hullulle mitään uskaltaa sanoa.
Sauvoilla saa helposti aikaan pahaa jälkeä.
Itse en ole kouluhiihtojen jälkeen mennyt ladulle. En ole uskaltanut mennä vaikka kukaan ei edes ole sauvoilla tökkinyt. Ihan pelkkä huutaminen ja karjuminen on toiminut riittävänä pelotteena.
Yleensä liikunnasta haetaan hyvää mieltä. Mikään karjuminen, huutaminen tai tökkiminen ei ainakaan minun mielialaani paranna lainkaan. Pikemminkin päinvastoin.
Ne on koukussa ja käyttäytyy vähän ku narkit, jos joku seikka yrittää estää koukuttavan aineen saannin. Minäminäminä ja minun enforfiiniannos! Pakkomielteistä touhua. Tai sitten ne on sadisteja ja kiduttaa ja piiskaa oman ruumiinsa lisäksi suksisauvoilla myös muita. Ilmeisesti mitä heikompi kohde, sen paremmat kiksit he saa?
Hiihtoladun varressa pitäisi olla kieltokyltti koirille ja lapsille (naisille). Terv hiihtosetä.
Vääntäisin laturaivoajan sauvat poikki! Voi myös olla, että raivoajalla on nenä punainen eikä se johdu siitä hiihtämisestä!
Tästäkin olisi voitu välttyä, jos mies ei olisi ollut HIIHTÄJÄ.
Kyllä ne HIIHTÄJÄT vain ovat pahan alku ja juuri
Yhtä suuri syypää on opettaja, joka hiihdätti lapsia väärään kulkusuuntaan. Siinä tulee paitsi epämukavuutta, kaikenlaisia vaaratilanteita esim. mäessä. Ei ketään tietysti huitoa pidä kuitenkaan, lapsia eikä aikuisia.
Kyllä sukset ja vanhempi mies -yhdistelmä on vaarallinen, mikä ihmeen adrenaliini niillä oikein tursuaa? Emme pojan kanssa kovin usein edes hiihdelleet, mutta kerran menimme läheiselle ladulle. Ja koska emme olleet sitä ennen hiihtäneet, lähestyimme mäkeä varovaisesti (ja siitäkin syystä, että minä lapsena aina kaaduin mäessä - vatsanpohjaa kouraisi ja humps!). Poikakin oli aika pieni vielä. No eikös hiihtoniilo siihenkin suhahda ja halveksivasti äyskäisee, että ettekö muka uskalla, ei se nyt mikään iso mäki edes ole, hehheeehheee! Nykyään olisin ehkä lähtenyt ajamaan ukkoa (epätoivoisesti) takaa...