Kaikki äidit, millaisen tyttöystävän toivoisitte pojallenne
Millaine olisi unelmien tyttö tai millaista ette ainakaan toivoisi? Onko jotain häiritseviä ominaisuuksia jotka menettelee tai sellaisia joita ei missään nimessä saisi olla? Vaikka poikahan sen päättää..
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te ootte varmistaneet että teidän mahdolliset tyttäret on myös näitä hillitysti meikattuja, taloudellisesti itsenäisiä, henkisesti tasapanoisia, perinteitä kunnioittavia ja kodinhengetär miniöitä?
Kyllä, olen opettanut ja neuvonut tytärtäni. Olen itsekin hillitysti meikkaava, tyylikäs ja hoikka. Pidän kodin ja perheen siistinä. Huolehdin ruoka- ja perheasiat. Olen taloudellisesti ja mentaalisesti kunnossa.
Toivon näitä asioita myös poikani puolisolta.
Olet kamala
Tämäkin meni miesten syyttelyksi.
Ottaisitteko joskus itse vastuuta?
Sellainen jota hän rakastaisi. Saman luonteinen myös mielellään.
Täällä on tosi moni kertonut hienoja ominaisuuksia, joita varmasti kaikki lapsiensa puolisoille toivoisi. Pakko silti sanoa, että kaikki nämä upeat ominaisuudet on jokaiselle erilaisia ja niihin kaipaisin hieman tarkennusta, koska esim. "joka on kiltti ja rakastaa aidosti" voi merkitä hyvin erilaisia asioita eri ihmisille. Karrikoitu esimerkki: toiselle aito rakkaus ja sen näyttäminen on jatkuvaa ihailua, jalustalle nostoa ja kehuja kun taas toiselle se on pieniä arjen tekoja. Jokainen meistä tulee erilaisita taustoista ja on oppinut eri tavoin osoittamaan rakkautensa. Oletteko valmiita hyväksymään sen, että rakkautta voi osoittaa myös toisin, kuin mihin itse on tottunut?
Ja tämä kommentti täysin ilman sarvia ja hampaita, mielenkiinnosta haluaisin tietää mitä nämä ominaisuudet kenellekin tarkoittavat. Itselleni esim. Rakkauden osoittaminen on arjen pieniä tekoja, lojaaliutta ja tarvittaessa hiljaa vierellä oleminen ja tukeminen, yhteisen rakentaminen mitä kumpikin haluaa ja kunnioitusta siihen, että asiat voi tehdä toisinkin kuin mihin itse on tottunut.
Yhtä fiksun ja akateemisesti sivistynyt kuten poikakin.
Vierailija kirjoitti:
Toisen poikani avomaimo on ikävä kyllä todella tympeä. Nalkuttaa ja valittaa pojalleni turhanpäiväisitä asioista ja mikään ei ole koskaan hyvin. Nalkuttaa ja valittaa myös muiden ihmisten kuullen. Jos poikani on ostanut esim. vahingossa väärää kahvia, niin siitä hän saa kuulla vähintään viikon ajan.
Minkä tossukan oot kasvattanut
Rakastettavan, luotettavan hupsun.
Ymmärtäväinen.
Huumorintajuinen.
Empaattinen.
Juoru-vapaa eli kaukaa Viisas.
Kade-vapaa eli osaa käsitellä omaa kateuden tunnetta.
Toiset ihmiset huomioon ottava.
Kärsivällinen.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen, joka ottaa huomioon myös muiden kuin itsensä tarpeet. Pystyy katkaisemaan napanuoran äitiinsä.
Mä en usko, että tää on ongelma useimpien tyttöjen kohdalla...
Musta tuo kysymys on tyhmä. Minä äitinä mietin mieluummin miten toivon poikani kohtelevan tyttöystäväänsä, sen sijaan että mietin mitä ominaisuuksia poikani tyttöystävällä tulisi olla. Se kun on ihan poikani asia millaisen tytön poikani valitsee. Minä puolestani voin omalla kasvatustavallani pyrkiä varmistamaan sen että pariutuminen ja onnellinen parisuhde ovat pojalle mahdollisia, esimerkiksi opettamalla häntä tekemään kotityöt sen sijaan että olettaisin hänen puolisonsa tekevän kaiken. Lapseni tulee olla itsenäinen ja omatoiminen, siihen minä häntä olen valmentanut.
Sellainen, että poikani olisi onnellinen hänen kanssaan. Kemiat kohtaisivat eikä kumpikaan aiheuttaisi pahoja pettymyksiä toiselle.
Mulla ei ole lapsia, mutta huomattavasti nuorempi veli löytyy ja hänestä olen kyllä usein huolissani.
En toivoisi sille yhtään minkäänlaista naista, kukaan nainen ei ansaitse sellaisen sietämistä. :/ Ei se paha ihminen ole, mutta ei vaan yhtään osaa tai viitsi huomioida toisia. Toivottavasti aikuistuisi tuosta niin olisi toivoa löytää hyväkin suhde, eikä vaan parhaassa tapauksessa jotain nuorta tyttöparkaa joka arvostaa itseään niin vähän ettei ymmärrä vaatia hyvää kohtelua.
Poikani on akateemisesti koulutettu, joten toivoisin kumppaninkin olevan. Sellainen aito ihminen, rakastava ja välittävä, jolla myös tunneälyä. Ulkomuodon suhteen olisi klassisesti pukeutuva, ei mitään yliampuvia ripsi/ kynsihärpäkkeitä eikä tatuointeja. Hoikka, urheilullinen ja sivistynyt kodinhengetär😊 jos saisi toivoa, näitä toivoisin❤️
Sellainen kiltti, ei mikään irtosuhteiden harrastaja. Empaattinen ja iloinen.
Minulla on 15-vuotias poika, joka on supersöpö ja urheilullinen ja jolla on paljon ihailijoita. Tapailee joitakin tyttöjä mutta ei tietääkseni seurustele kenenkään kanssa. Kavereillaan on tyttökaverit mutta hän ei vielä halua seurustella vakituisesti. Kysyin juuri pari päivää sitten millaisen tyttökaverin hän joskus haluaa. Poika sanoi, että ensimmäinen turn off hänelle on se, jos tyttö keikistelee somessa jossain selfiessä. Sitä hän ei kertakaikkiaan voi sietää. Eli mikään tyhjäpää ei saa olla.
En tiedä haluaako poikana hiirulaisen/justiinan/stripparin/kiukkupussin/äiti-ihmisen/miehen vai minkä mut ainoa asia jota toivon on ettei poikani elä kumppanin elämää. Itse olen läheisriippuvainen ja ikävä kyllä se usein periytyy tai jättää jälkensä lapsiin. Pahin painajainen olisi narsisti/mustalais ym puoliso joka haluaisi katkaista välit vanhempiin.
Selllane joka on normaali, kaunis, ystävälline ja oma itsensä. Sekä itsenäinen.
Voihan sillä pojalla olla poikaystäväkin. Hyi, miten heteronormatiivinen tää otsikko!
PS. Mun pojalla saa olla kuka vaan, kenen kanssa on oikeasti hyvä olla
#metoo kirjoitti:
Voihan sillä pojalla olla poikaystäväkin. Hyi, miten heteronormatiivinen tää otsikko!
PS. Mun pojalla saa olla kuka vaan, kenen kanssa on oikeasti hyvä olla
No tääl olis uks.
Mun pojalla on unelmien tyttöystävä.Kaunis,yliopistossa,rakastaa eläimiä ja ihmisiä,pitää heikompien puolta.Luotettava,kiva ja hyvä keskustelija.
Enempää ei voi pyytää.on osa perhettämme ja hyvä ystäväni.
Vähempikin riittäisi,mutta tämän kaiken olemme saaneet:)