Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häiritseekö miehen exä teidän elämää?

Vierailija
19.03.2018 |

Jos häiritsee niin miten?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ex kirjoitti:

Nyxä häiritsee miehen entistä perhettä. Mikä vaikuttaa aika erikoiselta, en ennen ole kuullut moisesta. Ilmoittelee milloin millekin taholle ja kyttää onko ex-vaimolla uutta miestä yms. Pyörii siis parkkipaikalla ja ikkunoiden takana. Sairas, no eipä kyllä siitä miehestä mitään seuraa saa...onpahan jotain puuhaa :/

Täh...? Siis onko tuo "nyxä" ap:n nykyinen, vain ap:n exän nykyinen mies...? Tajusiko joku muu tuosta jutusta jotain...? (yläpeukuista päätellen joo...)

Vierailija
42/52 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä ne ex ukon nykyset on pahempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
44/52 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo exät sitä ja exät tätä

Vierailija
45/52 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/52 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä keskustelu on tyssännyt.

Vierailija
47/52 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla yksin niin ei exät vaivaa :)

Vierailija
48/52 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vaan on ne miehen exät pahimpia. Vaaditaan että mies kustantaa elämisen yhteisesti hankitusta talossa kun mies on itse halunnut muuttaa pois. Ei suostu muuttamaan yhteisen lapsen kanssa vaatimattomampaan.

Vierailija
49/52 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin pahasti mutta tietty välillä ottaa vähän päähän kun on ex-mieheltä apua tarvitsemassa. Milloin auton kanssa ongelmia tai lasten kuskaamisia hänen lapsiviikollaan, kodinkoneiden asennusta ja puhelimen tai nettimodeemin käyttö- ja päivitysapua jne. Mies taas on niin kiltti että nurisematta tekee, toisaalta huomioi kyllä minua ja pitää huolen ettei exän puuhat ole minulta mitenkään pois. Eksästään huolimatta on kuitenkin ihana mies.

Me ruvettiin olemaan yhdessä miehen kanssa kun hänen erostaan oli melkein vuosi! Eksä oli kanssa koko ajan jotain vailla, kunne pistin asialle stopin! Tosin mies olisi varmaan edelleen juossut hoitamassa hänen asioitaan, mutta en enään hyväksynyt sitä. Sovin eksän kanssa tapaamisen ja tein selväksi että heidän lasten asioissa saa pitää yhteyttä ja pitääkin kun on meilläkin joka toinen viikoloppu.Muuten soittaa huoltomiehen paikalle jos tarvii jotain apua vaikka lampun vaihdossa! Nyt oltu kolme vuotta yhdessä ja meillä on yhteinen lapsi. Ei ole eksä enään kysellyt apua mihinkään vaan alistunut siihen että elämä jatkuu!

Vierailija
50/52 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkeneeko kukaan katkerasti käyttäytynyt ex-nainen tunnustaa, ja kertoa, MIKSI teki exänsä ja tämän uuden naisen elämästä helvettiä? Ymmärtäisin, jos olisi eroon liittynyt pettämistä, muuten en.

Ihan oikeasti kiinnostaa, teitä varmasti on paljon, kertokaa? Miksi tunsitte/tunnette kostamisen tarvetta exälle ja tämän uudelle puolisolle?

Olen itsekin eronnut, mutta ei ole ikinä tullut mieleenkään puuttua lasten isän uuteen suhteeseen.

Kyse on kiintymyssuhteista.

Ihmisen hengissäsäilyminen on historian mittaan riippunut voimakkaasti hänen kiintymyssuhteistaan: kun ei ole ollut yhteiskuntaa tukemassa, ovat kumppanit tai sukulaiset olleet merkittävässä asemassa esimerkiksi vaikeista oloista selviytymisessä.

Kumppanin menetyksen jälkeen ihminen ei ole rationaalis-loogisessa tilassa jossa lasketaan toimintamallien hyötyjä ja haittoja ja toimitaan laskelmien mukaan, vaan hän on apina-aivojensa mielestä hengenvaarallisessa kriisissä joka vaatii poikkeuksellisia, vahvoja toimia kuten esimerkiksi kilpailijan kimppuun hyökkäämistä tai muuta sekoilua.

Selviytymiskriisi saattaa laueta pitkänkin aikaa "eron" jälkeen: jotkut erot kun eivät ole niin selkeitä vaan entiset kumppanit pitävät tiiviisti yhteyttä ja esimerkiksi auttavat toisiaan. Tämän katkeaminen yhteydessä exän uuteen kumppaniin saattaa hyvinkin laukaista tällaisen selviytymiskriisin.

Yrittäisin suhtautua myötätunnolla exän perään haikaileviin: kyse on siitä että eron jälkeen ihminen ei välttämättä hetkeen ole aivan kokonainen rationaalinen olio. Se voi sattua joskus omallekin kohdalle.

Tämä juuri. Ja sitten sanoisin, että aina kaksi tangoon tarvitaan. 

Nimittäin, omalla kohdallani aikanaan exmies itkien selitti, että ei voi elää ilman minua. Ero oli siis tullut minun aloitteesta. Minä olin kuulemma se tärkein ihminen, hän halusi että pysyisin läheisenä ja ystävänä. Sitten eräänä päivänä huomasin, että kaikki vain oli ollut tyhjää lätinää. Samaan aikaan kun hän oli parkumisellaan antanut ymmärtää, että nyt hänen elämänsä on aivan nurin, oli jo kuitenkin alettu lämmitellä uutta emäntää huusholliin. Sitten alkoikin maireat myhäilyt ja uuden rakkaan esittely milloin missäkin istujaisissa. Yksinkertaisesti asia oli näin: kaikki mitä hän oli kuukautta-kahta aikaisemmin vannonut, olikin vain puhdasta valhetta. Ja sitten olisi vielä toivonut, että olisin ystävä tälle uudelle emännälle. 

Olin rahoittanut miehen elämää, koska ero tuli vähän hänelle puskista (koska oli halunnut pitää silmät ja korvat kiinni aina selkeämmistä ja selkeämmistä ennusmerkeistä) ja hän ei olisi taloudellisesti pärjännyt omillaan hetkeen. Rahoitus loppui seinään siinä vaiheessa ja laitoin miehen maksamaan hänen velkansa minulle. Samalla päättyi myös ystävällinen jousto miehen persoonallisuuden tuomiin rosoisuuksiin: se mitä ennen olisin voinut sietää miehen luonteensa vuoksi, niin loppui naru siihen. Miehellä oli siis vähän huonoa harkintakykyä ja kipakkaa tempperamenttia, joten mitä aikaisemmin olin antanut asioiden mennä, oli loppu nyt sitten tässä vaiheessa. Alkoikin sitten samaan vastapalloa takaisin, eikä se tietenkään sopinut pirtaan. 

Eli summa summarum: "vanhat sopimukset" lakkasivat olemasta.

Vierailija
51/52 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut todella hankala ja lapsien kautta pyrkinyt, jotenkin”kostamaan” ex-puolisolleen.

Ihan älyttömiä juttuja teki, ja hankaloitti todella paljon isän ja lasten tapaamisia, valhehteli ja keksi monenlaista

Nyt lapset jo aikuisia, mutta vieläkään ei mies voi keskustella ex-puolisonsa kanssa ilman sanaharkkaa.

Vierailija
52/52 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häiritsee, ja pahasti.