Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan oudot systeemit toimeentulotuessa

Vierailija
30.10.2025 |

Asuntomme on nyt liian kallis kahdelle henkilölle, mutta heti kun lapseni täyttää 18 niin asunto muuttuu kohtuuhintaiseksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa saman peruspäivärahan joka kuukausi niin tt-tuki vaihtelee. Vuokra on sama ja kaikki muu on samaa paitsi tt-tuki vaihtelee. Sen täytyy olla siitä kiinni kun eri virkailija tekee päätöksen. 

Vierailija
2/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Aika paljon saa tulostaa paperia tai kerätä liitteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin kerran vuokran edellisen kuun aikana. Halusin vain varmistua että tulee maksettua. Se laskettiin minulle seuraavan kuun tuloksi ja lähti tt-tuki. Onneksi sossu auttoi.

Vierailija
4/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin kerran vuokran edellisen kuun aikana. Halusin vain varmistua että tulee maksettua. Se laskettiin minulle seuraavan kuun tuloksi ja lähti tt-tuki. Onneksi sossu auttoi.

Miten maksettu lasku voi muuttua tuloksi?

Vierailija
5/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mun vanhemmista on kuollut eli olen osallisena jakamattomassa kuolinpesässä. Valitettavasti jouduin työttömäksi ja hakemaan toimeentulotukea, joka kylläkin peritään takaisin kun vielä elossa oleva vanhempani kuolee. Kovat vaatimukset ilmoittaa kuolemasta HETI Kelaan. Ei sieltä mikään suuri perintö ole tulossa riippuen miten pieni kaksio saadaan myytyä. Voisin katkerasti ajatella miten jotkut saavat Kelasta tukea kun itse saan vain lainaa.

Vierailija
6/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi sama. Tili oli nollassa kuin hain. Tämä summa jolla maksoin seur kuun vuokran, oli "talletus" seuraavalle kuulle eli laskettiin tuloihin.

Vierailija
7/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tätä virhettä ei kannata tehdä! Mulla evättiin kerran koko tuki, kun tuli saman kuukauden aikana kaksi työttömyyspäivärahaa. Oikeasti tuo olisi pitänyt jakaa vaan jonkun kertoimen mukaan.

Ap

Vierailija
8/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa ole mitään järkeä. 18-vuotiasta ei sitten huomioida mitenkään sun tt tuessa. Vaikka elättäisit kokonaan. Mä elätin mun lukiolaista, kun en halunnut hänelle opintolainaa. 

Vierailija
9/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on että SOMALIT saavat tililleen 5000 eur - 10 000 eur Kelasta. Kelahan on näitä varten, somaleita varten, lähi-idän huijareita varten. Kela ei ole suomalaisille vaan näille kehitysmaalaisille. Kela tuskin tarkistaa näiden ulkomailla olevia tilejä, jotka pursuavat rahaa, nämä kehitysmaalaiset leikkivät täällä Suomessa köyhää ja huijaavat Kelaa. Suomalaisen on vaikea huijata, koska on syntynyt tähän maahan, suomalaista kohdellaan omassa kotimaassaan toisen luokan kansalaisena, ensin tulevat vieraat - Kari Suomalaisen sanoin. 

Vierailija
11/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noissa ole mitään järkeä. 18-vuotiasta ei sitten huomioida mitenkään sun tt tuessa. Vaikka elättäisit kokonaan. Mä elätin mun lukiolaista, kun en halunnut hänelle opintolainaa. 

Ei huomioida ei. Valitettavasti mulla ei ole varaa elättää häntä.

Ap

Vierailija
12/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi sama. Tili oli nollassa kuin hain. Tämä summa jolla maksoin seur kuun vuokran, oli "talletus" seuraavalle kuulle eli laskettiin tuloihin.

No on kyllä hulluksi mennyt maailma jos jo normaaliin elämiseen kuuluvat laskutkin ovat jonkun virkailijan mielestä "talletuksia" taikka "tuloja". Ei vuokranantaja ole mikään pankki, johon tehdään talletuksia ja rahat nostetaan myöhemmin muuhun käyttöön.

Vierailija
13/13 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä hulluksi mennyt maailma jos jo normaaliin elämiseen kuuluvat laskutkin ovat jonkun virkailijan mielestä "talletuksia" taikka "tuloja". Ei vuokranantaja ole mikään pankki, johon tehdään talletuksia ja rahat nostetaan myöhemmin muuhun käyttöön.

Se on hullua ja päätökset on usein ihan mielivaltaisia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi