Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin Espoosta Helsinkiin, ja olen huomannut erikoisen asian ihmisissä...

Vierailija
18.03.2018 |

Olen siis asunut 22 vuotta Espoossa. Muutin alle vuosi sitten Helsinkiin työn ja koulun perässä, mutta olen oikeastaan tehnyt vähän omituisia huomioita. Mielestäni Espoossa on jotenkin ystävällisempää ja "siistimpää" porukkaa? Helsingissä tuntuu jotenkin olevan ihan kaikenlaista tallaajaa, ihan kaikkea mahdollista tuntuu löytyvän täältä ja näkee päivittäin. Olen kyllä viihtynyt täälläkin, ei sillä, mutta jotenkin vaan huomaa vähän eroa...🙄

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muutit Kattilalaaksosta Sörkään, niin pistäähän se maalaisen ihmettelemään. Espoon keskustasta Eiraan muuttaessa saattaisit ristiä kätesi kyynärpäitä myöten silkasta onnesta.

Mutta missä kaukana Espoossa asuit jos et tiennyt millaista stadissa on? 

No kylläpäs sulla nyt meni tunteisiin. 😂

Ap

Minusta tuo oli ihan aiheellinen kommentti, t. espoolainen

Vierailija
22/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäössä en ole huomannut eroa espoolaisten tai helsinkiläisten välillä. Ihan samannäköistä porukkaa, osa laittautuu tosi upeaksi, osa ei yhtään ja suurin osa siltä väliltä. Enemmän juuri käytöksessä yms. Eroa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä muutin Suvelasta Ullanlinnaan ja pöyristyin, miten normaaleja, siistejä ihmisiä täällä asuu! Autotkin ovat hienompia.

Vierailija
24/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen Helsingissä käynyt pikkutytöstä asti. Silti on eri asia ASUA täällä. Siis olet oikeastaan 24/7 täällä. Onhan se nyt eri asia ja asiat näkee eri tavalla, kun oikeasti muuttaa johonkin. Ihan eri asia kun käydä vaan. Ja edelleenkään Helsingissä ei ole mitään vikaa, kun joillain näyttää menevän niin tunteisiin tämä. :'D

Ja tämä siis ap

Vierailija
25/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä muutin Suvelasta Ullanlinnaan ja pöyristyin, miten normaaleja, siistejä ihmisiä täällä asuu! Autotkin ovat hienompia.

Joo joo, keksi parempi.

Ap

Vierailija
26/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadi on täynnä sossupummeja ja mahanmutajia ! Ite synnyin ja asuin pitkälle yli 25 vuotta stadissa, nyt ONNEKS Espoossa.

Vierailija
27/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tässä keskustelussa te näette hyvin sen käytöksen. Lukekaa näitä kommentteja niin huomaatte. Kiitos sulle, joka tulit näyttämään 😂👍

Ap

Vierailija
28/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla ja tunnen muutaman sossun elätin, mutta he asuvat Espoossa.

Vierailija
29/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut Suvelasta Kaivopuistoon. :D

Vierailija
30/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaasta mä nyt en edes sano mitään. :D

Ap

Vierailija
31/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä viihdyn ihan hyvin Helsingissä ja täällä aion asua. Sitten kun omistusasunnon aika tulee, en vielä tiedä ostaakko Espoosta vai Helsingistä.. sitten tulee paljon mietittävää. Mukava tämä Helsinki on, mutta mielipiteeni on silti tuo mitä aloituksessa sanoin. Sitä mielipidettä en muuta.

Ap

Vierailija
32/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin aikoinani Vuosaaren merimaisemista Espoon keskuksen lähelle, ja se oli hätkähdyttävä muutos ankeampaan suuntaan!

:D

Ap

Vierailija
33/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vantaasta mä nyt en edes sano mitään. :D

Ap

Juu, ei kannata. Siitä on tässä ketjussakin jo jotain sanottu. En ymmärrä, miten kukaan voi asua siellä. Eikä varmasti asukaan, jos on joskus asunut vaikka Espoossa tai Helsingin hyvillä alueilla.

Vierailija
34/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks espoolaiset oo vähän semmonen oma porukkansa muutenki? Vantaa ja Helsinki on ihan valmiita yhdistymään velkoinensa, mutta Espoo ei lähde mukaan juttuun. Tuntuvat muutenkin olevan vähän semmonen oma porukkansa? En tiedä, en ole asunut. Tämmöinen mielikuva vaan on aika yleinen.

Vierailija
35/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin espoota moikataan ja kiitetään bussikuskeja. Toista se on helsingin puolella.

Aika moni kiittää, myös minä.

Vierailija
36/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ja Espoo on parhaita. Vantaa on aika kauhea paikka, muutamat paikat on ihan OK esim. Tikkurila menee ja Jumbon seutu. Ja onhan siellä jotain uusia nättejä alueita. Kovasti koittaa Vantaakin ryhdistäytyä.

Ymmärrän kyllä AP:ta. Espoo on vähän semmonen erilainen paikka pk-seudulla. Ehkä sinä vaan olet niin espoolainen, ettet pääse siitä yli ja se on ihan jees. Yleensä se pitkäaikainen kunta/synnyinkunta on monelle se ykkönen vaikka viihtyykin uudessa asuinkunnassaan.

Vierailija
37/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa ja Vantaassa vasta iso ero onkin! 😂😂

Se ero on järkyttävä ja yllättävä, koska kuitenkin ovat ihan viereisiä paikkakuntia.

Vantaata oikein väittävät kaupungiksi jossa on 4 pientä kyläyhteisö Myyrmäki, Tikkurila, Koivukylä ja Korso

Vierailija
38/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon Keskus on kyllä kun meinisit Pieksämäelle. Junat menee ohi, mutta ite kylässä ole mitään vaan on jatkettava matkaa kohti sivistystä.

Vierailija
39/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin espoota moikataan ja kiitetään bussikuskeja. Toista se on helsingin puolella.

Aika moni kiittää, myös minä.

Samoin. Pieni vaiva, mutta voi tehdä kuljettajan iloiseksi.

Vierailija
40/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa pientaloalueella ja annan aina tietä suojatielle menijälle.

Muutin aikoinaan pikkukaupungin keskustasta Kallioon ja sieltä tuli kiire Espooseen. 

Tottakai taso on erilainen hyvinkoulutettujen kalliilla alueella kuin työttömien ja spukejen alueella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi