Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin Espoosta Helsinkiin, ja olen huomannut erikoisen asian ihmisissä...

Vierailija
18.03.2018 |

Olen siis asunut 22 vuotta Espoossa. Muutin alle vuosi sitten Helsinkiin työn ja koulun perässä, mutta olen oikeastaan tehnyt vähän omituisia huomioita. Mielestäni Espoossa on jotenkin ystävällisempää ja "siistimpää" porukkaa? Helsingissä tuntuu jotenkin olevan ihan kaikenlaista tallaajaa, ihan kaikkea mahdollista tuntuu löytyvän täältä ja näkee päivittäin. Olen kyllä viihtynyt täälläkin, ei sillä, mutta jotenkin vaan huomaa vähän eroa...🙄

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on niin monenlaisia alueita. Samoin Helsingissä. Suppeahko otos sulla on Helsingistä.

Vierailija
42/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Oulusta Helsinkiin ja huomasin että Helsingissä ihmiset kävelevät nopeammin, kaikilla on jotenkin kiireempi jonnekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupunginosassa asut Helsingissä, ap, ja missä asuit Espoossa?

Vierailija
44/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aina kun menen Espooseen, tuntuu että autot antavat aina tietä. Helsingissä harvinaista jos joku antaa tietä.

Ap

Tässä asiassa en ole kyllä huomannut mitään eroa Espoon ja Helsingin välillä. Sen sijaan yleisesti pk-seudulla saa tietä ihan helvetin loistavasti verrattuna pohjoisempaan Suomeen.

Vierailija
45/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on keskimäärin korkeampi koulutus- ja tulotaso kuin Helsingissä ja Vantaalla.

Vierailija
46/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on Espoossakin nähty sellasta rupusakkia, että huh huh. Sosiaaliset ongelmat tuppaavat kasautua tietyille alueille.

Vierailija
47/65 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite muutin tapiolasta opiskelijana Jätkäsaareen, nyt vanhempana olen mitä pikimmiten palannut Espooseen (nuottaniemeen) ja aikalailla järkytyin siitä miten ikävästi helsinkiläiset suhtautuu kaikkiin muihin paitsi helsinkiläisiin. Oli synnyinkunta mikä vaan muu kuin Helsinki, kaikki muonion ja Hangon väliltä, helsinkiläiset tosi epäkohteliaasti ja tylysti haukkui ja lyttäsi, tietämättä ollenkaan näistä haukkumistaan paikkakunnista muuta kuin ettei oo stadi. Sehän riitti sitten vihaamiseen. Ja etenkin espoolaisiin suhtauduttiin kateellisesti ja tosi vihamielisesti mikä yllätti, kun ei espoolaiset noin yleisesti ottaen oikeen ajattele helsinkiläisistä mitään.

Vierailija
48/65 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutit Kattilalaaksosta Sörkään, niin pistäähän se maalaisen ihmettelemään. Espoon keskustasta Eiraan muuttaessa saattaisit ristiä kätesi kyynärpäitä myöten silkasta onnesta.

Mutta missä kaukana Espoossa asuit jos et tiennyt millaista stadissa on? 

Hesassa käyntien perusteella kuvan luominen ja Hesassa asuvana kuvan luominen varmaan vähän eri asia. En todellakaan haluis muuttaa Helsinkiin - elämästä katois kaikki pienikin sisältö. On siellä kiva kuitenkin käydä esim. syömässä tms.

t. Espoolainen landelaiseksi itsensä luokitteleva

Vierailija
49/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muuttanut toisinpäin kuin ap, Helsingistä Espooseen, ja taidan tietää mitä tarkoitat. Jos siis puhut ihmisten luonteesta/asenteesta. Espoossa ollaan kohteliaita, sivistyneitä, konservatiivisempia kuin Helsingissä. Sitten luontoa arvostetaan enemmän. "Urbaaneja maalaisia". Helsinkiläiset on liberaalimpia selvästi. Ehkä myös suorapuheisempia? Espoolaisissa on jotain samaa kuin suomenruotsalaisissa, sellainen sivistynyt, hillityn kohtelias käytös.

Vierailija
50/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse muuttanut Espooseen. Olen yllättänyt kuinka kapeakatseisia ihmisiä täällä on. On paljon ihmisiä jotka eivät yhtään ymmärrä erilaisuutta. Samoin olen tavannut ihmisiä jotka ei tiedä muusta Suomesta mitään.

Vierailija
51/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on kaupunki kun taas Espoo koostuu erilaisista asuinalueista.

Vierailija
52/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tää ketju :) Nimittäin juuri eilen puhuttiin kaverin kanssa, joka siirtyi Helsingissä olevasta myymälästä töihin saman ketjun Espoon myymälään. Pomot sanoi, että tulet sitten huomaamaan eron asiakaskunnassa. Ja kuulemma myös huomaa! Espoossa on kauheeta tinkimistä ja valittamista ja narisemista joka asiasta, Helsingin puolella ihmiset tulee, ostaa ja lähtee pois. Sillä selvä.

Vierailija
53/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sinä AP jo nuorena olet rajoittunut ajattelemaan asunnon ostoa vain Hesasta tai Espoosta? Vai onko kenties opiskelemasi ala sellainen, et "kaikki" työt on siellä?

Vierailija
54/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 20 vuotta sitten Oulusra Helsinkiin. Suurin osa tuttavistani ja työkavereista asuu Helsingissä, Espoossa tai Vantaalla. Ja en kyllä, näe heissä asuinpaikkaan liittyviä ominaisuuksia.

Aloin miettiä ap:n kokemuksia. Jos hän kokee eroja, niin hänen kokemuksensa ovat hänelle totta. Mutta mistä nuo kokemukset johtuvat?

Voisiko syy olla vahvistusharha. Eli jos ihminen saa päähänsä, että Helsingissä on poikkeuksellisen paljon pinkkejä minihameita kesällä, niin jokainen pinkki minihame Helsingissä vahvistaa tätä mielipidettä. Vastaavasti pinkkiä minihametta Espoossa ei edes huomaa.

Toinen, juttu Helsingin suteen on Rautatieasema. Tuo on Helsingin joukkoliikenteen solmukohta ja hyvin monet kulkee sen kautta päivittäin. Siellä on myös kohtuullinen joukko henkilöitä, joilla kaikki asiat ei ole hyvin. Tavallisista läpikulkijoista suuri osa on vaohtamassa kulkuneuvosta toiseen. Vastaavia solmukohtia helsingissä on useita, toki kooltaan ja kävijämäärältään pienempiä. Nämä hämää kuvaa Helsingistä.

Vierailija
55/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen tuppukyläläisiä täällä hölisee? Minä olen syntynyt Helsingissä, asunut aikuisikäni Vantaalla, Espoossa ja nyt taas Helsingissä, enkä suuria eroja näiden välillä ole havainnut.

Ja mikä helkkarin merkki "kunnon ihmisestä" on toi bussikuskien moikkaaminen? Pääkaupunkiseudulla ikänsä asuneet tunnistaa siitä, että niille on halvatun yhdentekevää tervehtiikö joku  vai ei yleensä ketään. Toi toisten kyttääminen on maalla asuneiden ominaisuus.

Vierailija
56/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Espoo teidän mielestänne on? Espoon keskus? Matinkylä? Leppävaara? Ja kysyn nyt ihan tosissani.

Vierailija
57/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa Keravalle ystävällisten ihmisten pariin!

Vierailija
58/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se Espoo teidän mielestänne on? Espoon keskus? Matinkylä? Leppävaara? Ja kysyn nyt ihan tosissani.

Matinkylä, Leppävaara, Westend, Haukilahti, Tapiola, Kivenlahti, Espoon keskus, Kauklahti, Otaniemi, Mankkaa, Kilo. Mielessäni lasken Espooksi myös Kauniaisen.

Soukka, Kaitaa, Kera ja Koivuhovi on tuntemattomampia paikkoja.

Vierailija
59/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa oli paha olla koska siellä ei ole oikein sellaista keskustaa ollenkaan, Kalliossa oli parempi oli elämää ja sossun pummina oli kiva

Vierailija
60/65 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Olisit käynyt Kirstinmäessä joskus ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi