Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajaako joku muka yli 20000km vudessa omaan piikkiinsä autolla?

Vierailija
18.03.2018 |

Tuntuu aika uskomattomalta. Ymmärrän jos saa kilometrikorvauksia tai täysi autoetu mutta omaan piikkiinsä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40000km vuodessa ja polttoaineisiin menee reilu 300€. Tai no ei se polttoaineella kulje, mutta pointin varmaan ymmärtää

Vertailun vuoksi 40000km dieselautolla joka kuluttaisi keskimäärin 5l/100km polttoaineeseen menisi noin 3000€

Vierailija
22/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun työmatka yhteen suuntaan on 70 kilometriä ja sinne ajan 2-5 kertaa viikossa, niin helposti tulee reilusti yli 20 000 kilometriä vuodessa. Kilometrikorvattavia kilometrejä maksimissaan 2000 km vuodessa.

Kaikki ei asu samalla paikkakunnalla kuin työpaikka. 

Vaatisit palkankorotusta sen verran, että saat sitä kautta "kilometrikorvaukset" ylimeneviltä kilometreiltä.

Palkkaa maksetaan työstä ja palkankorotuksen peruste on aina työsuoritus, _ei koskaan_ työntekijän henkilökohtaiset menot.

Onhan näitä nähty että alainen pyytää palkankorotusta koska on menot nousseet (syntynyt lapsi, ottanut asuntolainan, työmatka pidentynyt...) ja sori vaan, sun henkilökohtainen talous ja sen tila ei ole palkankorotuksen paikka. Pidän jokseenkin vähä-älyisenä että ei palkankorotuspyyntöä perustellaan yksityiselämään kuuluvilla asioilla.

Terv. Se jolla 70 kilometrin työmatka.  Ja kuten tuossa viestissäni jo totesin, palkka on sen verran isompi kuin kotipaikkakunnalla että kannattaa käydä töissä kauempana.  

En pidä henkilökohtaisina menoina sellaisia, jotka johtuvat tai liittyvät työhön tai työssäkäyntiin. Pidän henkilökohtaisina menoina vain sellaisia, jotka eivät liity työhön ollenkaan.

Työmatkakulut ovat työntekijän henkilökohtainen kulu. Sinä itse valitset työpaikkasi ja punnitset onko sulla varaa käydä esim. 50 kilometrin päässä töissä omalla autolla. Työnantaja ei ole velvollinen millään tasolla maksamaan sulle isompaa palkkaa sen vuoksi että asut kauempana kuin työkaverisi. Työnantaja ei myöskään maksa sulle palkkaa siitä että lisäännyt tai että ostat kalliimman asunnon, nämä molemmat on työstä riippumattomia omia henkilökohtaisia valintoja.

Sun motiivit palkkaneuvotteluissa ylipäätään on sun asia, mutta peruste palkalle on vain ja ainoastaan työ ja sun suoriutuminen siitä.  

terv. Se jonka työmatka 70 km. On mun oma valinta käydä noin kaukana töissä, oma valinta on myös että taitan työmatkan omalla autolla enkä julkisilla. Julkisetkin kulkisi ja olisi moninverroin halvempaakin.

Palkankorotukset neuvottelen perustuen omaan suoriutumiseeni töissä ja aina olen haluamani korotuksen saanut (200 - 500 euroa) kun olen sen ansioillani perustellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 km työmatka-ajoa päivittäin. Verotuksessa ei voi vähentää paljon mitään, koska teoriassa voisi kulkea myös joukkoliikenteellä, joka taas pidentäisi reippaasti työmatkaan kuluvaa aikaa. Ennemmin kuljen omalla, vaikka kalliiksi tuleekin.

Vierailija
24/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan normaali määrä. Käyn kerran viikossa tapaamassa vanhempia ja muita sukulaisia ja tuttavia toisella paikkakunnalla, tästä tulee noin 100 km yhteen suuntaan eli viikossa 200 km. Se kertaa vuoden 52 viikkoa on noin 10400 km. Ruokakauppaan ja harrastuksiin omalla autolla sekä töihin. Näistä tulee helposti se toinen 10000 km. Työmatka on alle 10 km. Shoppailemaan pitää lähteä kaupunkiin 80 km päähän. Lisäksi pari pidempää reissua vuodessa esim. sukulaisten luokse tai lomalle.

Vierailija
25/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähimpään ruokakauppaan on 40 km ja lähimpään kaupunkiin 150 km niin kyllä kilometrejä tulee. Työmatkat eivät varmaan aloittajan mukaan ole "omaan piikkiin", niin niitä ei lasketa, mutta asioilla käynti ja harrastukset tekevät tuhansia kilometrejä - kuukaudessa.

On olemassa työnantajia, jotka maksavat työmatkoista. Silloinkin matka "varsinaiselle työnsuorituspaikalle" eli toimistolle, varastolle tms. menee omaan piikkiin, mutta esimerkiksi asentajien ja monien muiden pitkin pitäjiä työt tekevien matkoista maksetaan matkakorvaus.

Vierailija
26/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun työmatka yhteen suuntaan on 70 kilometriä ja sinne ajan 2-5 kertaa viikossa, niin helposti tulee reilusti yli 20 000 kilometriä vuodessa. Kilometrikorvattavia kilometrejä maksimissaan 2000 km vuodessa.

Kaikki ei asu samalla paikkakunnalla kuin työpaikka. 

Vaatisit palkankorotusta sen verran, että saat sitä kautta "kilometrikorvaukset" ylimeneviltä kilometreiltä.

Missä winder wonder pilipalituhkimo elämässä sä elät? Mene töihin, kasva aikuiseksi ja herää todellisuuteen.

Olen itse vaatinut aina itselleni täydellisesti korvattavaksi töistä aiheutuneet kustannukset. Mikäli siihen ei ole suostuttu, olen vastatoimena eronnut töistä. En ole jättänyt kertaakaan toteuttamatta aikomaani irtisanoutumistani, jottei puheideni arveltaisi olevan pelkkää sananhelinää.

Niistä korvauksista neuvotellaan siinä vaiheessa kun haetaan töitä, eli et voi irtisanoutua kun sinua ei ole vielä palkattukaan.

Jäitpäs kiinni 😆

Vierailija
27/27 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee vähintään 15 000 km vuodessa ilman mitään työmatkoja. Auto on tehty ajettavaksi.