Koulussa eri säännöt eri lapsille?
Kuinka yleistä on, että lapsia kohdellaan koulussa eriarvoisesti? Havahduin tähän kun lapsi on nyt parikin kertaa kertonut kuinka hän on saanut nuhteet jostain mistä joku toinen ei. Esimerkiksi opettaja oli nauranut toisen pojan kakka-pyyhekumille mutta kun piti kertoa vitsejä, olikin oma lapseni saanut kakka-vitsistä varoituksen! Tietenkin luuli, että ne on salittuja jos muilla kakka-tuotteet ja jutut on opettajan mielestä hauskoja! Samoin opettaja nuhteli lastani kun oli sanonut ilkeästi tytöille kun tytöt oli itse ensin huudelleet pojille. Opettaja sitten valitti ettei lapseni ymmärrä, että tyttöjä pitää kohdella hellemmin. Siis mitä ihmettä! Kas kun itse olen "unohtanut" opettaa epätasa-arvoa ja olen kasvattanut lapseni kohtaamaan ihmiset ihmisinä. Itselle sukupuolella ei sinänsä ole mitään merkitystä ja näin puhun lapsellenikin. En siis olisi voinut kuvitellakaan, että koulussa on noin vanhanaikainen tai kypsymätön opettaja. Eihän se nyt niin voi olla, että pojille saa huutaa "pää kiinni" ja "tänne ette tule" (siinäpä vasta herkkä pikku prinsessa joo-o...) ja poikien pitäisi vaan kiltisti kävellä pois! Täysin älytöntä!
Oppilaiden kehitystasossa voi olla parinkin vuoden heittoja vielä yläkoulussakin. On siinä haastetta monille.