Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulussa eri säännöt eri lapsille?

Vierailija
18.03.2018 |

Kuinka yleistä on, että lapsia kohdellaan koulussa eriarvoisesti? Havahduin tähän kun lapsi on nyt parikin kertaa kertonut kuinka hän on saanut nuhteet jostain mistä joku toinen ei. Esimerkiksi opettaja oli nauranut toisen pojan kakka-pyyhekumille mutta kun piti kertoa vitsejä, olikin oma lapseni saanut kakka-vitsistä varoituksen! Tietenkin luuli, että ne on salittuja jos muilla kakka-tuotteet ja jutut on opettajan mielestä hauskoja! Samoin opettaja nuhteli lastani kun oli sanonut ilkeästi tytöille kun tytöt oli itse ensin huudelleet pojille. Opettaja sitten valitti ettei lapseni ymmärrä, että tyttöjä pitää kohdella hellemmin. Siis mitä ihmettä! Kas kun itse olen "unohtanut" opettaa epätasa-arvoa ja olen kasvattanut lapseni kohtaamaan ihmiset ihmisinä. Itselle sukupuolella ei sinänsä ole mitään merkitystä ja näin puhun lapsellenikin. En siis olisi voinut kuvitellakaan, että koulussa on noin vanhanaikainen tai kypsymätön opettaja. Eihän se nyt niin voi olla, että pojille saa huutaa "pää kiinni" ja "tänne ette tule" (siinäpä vasta herkkä pikku prinsessa joo-o...) ja poikien pitäisi vaan kiltisti kävellä pois! Täysin älytöntä!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, opettaja ei tiedä kaikkea. Hänellä ei ole silmiä selässä eikä hän ole yhtä aikaa paikalla monessa eri paikassa.

Joten jos opettaja on huomannut vain sen sinun poikasi kommentin tytöille, niin joo, voi antaa epäreilusti nuhteita vain pojallesi. Opeta sinä poikaasi tajuamaan, että joskus aikuisetkin voivat olla väärässä, eikä siitä kannata ottaa itseensä, jos tietää itse asian tilan paremmin.

Ja toisaalta, jos joku toimii tyhmästi (tuossa tapauksessa siis ne tytöt), ei ehkä kannata vajota samalle tasolle ja lällätellä takaisin.

Ei se maailma peruskoulussa niin mene. Että käännetään vaan toinen poski. Lopulta olet koko luokan pissaliisojen kiusaama sylkykuppi. Ja Lissut saa temmeltää koska he ovat herkkiä ruusunnuppuja ja open uniikkeja lumihiutaleita.

Tiedän ap mitä tarkoitat. Poikani luokalla oli eriarvoisia ihmisiä. Ylimpänä olivat ne lapset joiden vanhemmat olivat opettajia tai apteekkareita tms. Lisäksi myös vanhempainyhdistysaktiivien lapsilla oli eri säännöt. Saivat kiusata ja kampitella miten vaan ja aina asiat seliteltiin parhain päin.

Sitten oli duunariammateissa olevien hylkiölapset. Ei auttanut hyvät kouluarvosanat eikä mikään. Saivat aina syyt kaikesta ja istuivat lempilastenkin jälki- istunnot.

Tämä on niin totta

Usein ne kauneimmin hymyilevät tyttöset ovat pahimpia. Epätasa-arvo on totta. Tytöt ovat parmpaa sukupuolta ja heillä oli omat säännöt. Pojat oletusarvoisesti aina pahoja ja väärässä.

Vierailija
22/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muuten kun olette vastanneet näin asiallisesti ja fiksusti ja anteeksi kun en itse nyt välttämättä ole jaksanut tehdä samoin. No, eiköhän tämä taas tästä...peace ja yritetään elellä sovussa ja oppia sopimaan erimielisyydet ym. rakentavasti niin kaikilla on parempi ja helpompi olla eikö. Niin ja ei kaivauduta heti poteroihin puolustautumaan sillä kaikki asioiden selvittely ei ainakaan itsellä koskaan ole syyttelyä vaan tosiaankin vain ja ainoastaan on tarkoitus selvittää _asiat_ pois mieltä painamasta tai välejä hiertämästä eli jospa ei provosoiduttaisi aina niin äkkiä jooko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on. Riippuu ihan opettajasta kuinka reilu ja tasa-arvoisesti oppilaita kohteleva on.

Osa opettajista on hyviä työssään, suurin osa keskinkertaisia ja osa huonoja.

Silti kaikkien on toki helpointa pitää oppilaista, jotka osaavat miellyttää aikuista. Henkilökohtaiset mieltymykset vaikuttavat.

Täytyy vain toivoa parasta, kun lapsi lähtee opintielle. Ettei sattuisi opettajaa, joka inhoaa lapsesi tempperamenttia.

Alakoulun luokanopettajalla on järjettömän suuri valta oppilaisiinsa. Oppilaiden kannalta parasta oli opettavien opettajien tiimi. Mutta monella luokanopettajalla tiimityöskentelytaidot ovat huonot eikä omaa valtaa olla valmiita jakamaan.

Vierailija
24/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, opettaja ei tiedä kaikkea. Hänellä ei ole silmiä selässä eikä hän ole yhtä aikaa paikalla monessa eri paikassa.

Joten jos opettaja on huomannut vain sen sinun poikasi kommentin tytöille, niin joo, voi antaa epäreilusti nuhteita vain pojallesi. Opeta sinä poikaasi tajuamaan, että joskus aikuisetkin voivat olla väärässä, eikä siitä kannata ottaa itseensä, jos tietää itse asian tilan paremmin.

Ja toisaalta, jos joku toimii tyhmästi (tuossa tapauksessa siis ne tytöt), ei ehkä kannata vajota samalle tasolle ja lällätellä takaisin.

Noin mä teenkin, mutta aina ei jaksaisi vaan toivoisi että pysähtyisivät joskus siellä koulussakin ensin miettimään ja selvittämään asiaa ennekuin alkavat tuomioita jakamaan. Ja toisaalta opettaja oli aidosti sitä mieltä, että tyttöjä pitäisi kohdella erilailla...se ei kuitenkaan ole perusteltua missään tilanteessa. 

Tuskin oli opettaja aidosti tuota mieltä. Sinun poikasi ei vaan ymmärtänyt opettajan kommenttia tai tulkitsi sitä haluamallaan tavalla ja sinä heti uskot!

Vierailija
25/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se maailma peruskoulussa niin mene. Että käännetään vaan toinen poski. Lopulta olet koko luokan pissaliisojen kiusaama sylkykuppi. Ja Lissut saa temmeltää koska he ovat herkkiä ruusunnuppuja ja open uniikkeja lumihiutaleita.

Tiedän ap mitä tarkoitat. Poikani luokalla oli eriarvoisia ihmisiä. Ylimpänä olivat ne lapset joiden vanhemmat olivat opettajia tai apteekkareita tms. Lisäksi myös vanhempainyhdistysaktiivien lapsilla oli eri säännöt. Saivat kiusata ja kampitella miten vaan ja aina asiat seliteltiin parhain päin.

Sitten oli duunariammateissa olevien hylkiölapset. Ei auttanut hyvät kouluarvosanat eikä mikään. Saivat aina syyt kaikesta ja istuivat lempilastenkin jälki- istunnot.

No, minusta fiksu osaa valita taistelunsa ja aseensa paremmin kuin sortumalla samaan lällättelyyn. Pelkkä halveksuva katse ja poistuminen paikalta tehoaa usein paremmin.

Yleensä opettaja ei kyllä edes tiedä, mikä on vanhempien ammatti. Pienellä maalaispaikkakunnalla ehkä, mutta siellä nyt duunareita harvemmin onkaan.

Joten en tunnista tuollaista itse omasta lapsuudestani tai lasteni kouluista.

Vierailija
26/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi ei ymmärrä, että tyttöjä on kohdeltava hellemmin. Niinkö opettaja sanoi, ja suoraan sinulle? Ja sinä tulkitset, että lause tarkoittaa, että tyttöjä on kohdeltava hellemmin kuin poikia? Entä jos opettaja tarkoitti, että poikasi on kohdeltava tyttöjä hellemmin kuin hän oli kohdellut? Niin minä sen ainakin tulkitsisin.

Vierailija
27/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän parhaani olla tasapuolinen ja kohdella kaikkia tasa-arvoisesti. Kiireessä saattaa tosin joskus ote lipsua, vaikka tarkoitus ei olisikaan. Opetan toisinaan myös erityisluokkia ja heiltä odotan myös samaa kuin yleisopetuksen ryhmiltä tietyissä käytökseen liittyvissä asioissa. Ekalla kerralla harjoiteltiin ylösnousemista tervehtimistä varten varmaan 15 minuuttia, mutta siitäkin tuli tapa eikä nurinaa tarvinut alun jälkeen kuunnella.

Vierailija
28/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin mä teenkin, mutta aina ei jaksaisi vaan toivoisi että pysähtyisivät joskus siellä koulussakin ensin miettimään ja selvittämään asiaa ennekuin alkavat tuomioita jakamaan. Ja toisaalta opettaja oli aidosti sitä mieltä, että tyttöjä pitäisi kohdella erilailla...se ei kuitenkaan ole perusteltua missään tilanteessa. 

Tuskin oli opettaja aidosti tuota mieltä. Sinun poikasi ei vaan ymmärtänyt opettajan kommenttia tai tulkitsi sitä haluamallaan tavalla ja sinä heti uskot!

Ei vaan opettaja sanoi tämän minulle itse kasvokkain Oma hetkessä. Hän siis sanoi ihan näin, että lapseni pitäisi oppia ymmärtämään, että tyttöjä pitää kohdella vähän erilailla ja hellemmin kuin poikia. Kuitenkin tytöt toimii itse samalla lailla kuin pojat, joten en siksi ymmärtänyt tuota vaatimusta. Kyse ei siis ollut siitä, että poikani hyökkäisi esimerkiksi painimaan tyttöjen kanssa kuten joskus poikien kanssa tekevät tmv. vaan kyse oli tuosta ilkeilystä. Sitten kuitenkin selvisi, että tytöt ovat ihan yhtä ilkeitä itsekin ja käyttävät yhtä rajua kieltä, joten eihän silloin voi mitenkään olla eri säännöt tai erilainen suhtautumistapa asioihin.

Toinen vastaava oli sellainen, että luokkakaveri laittoi whatsappiin apinan kuvan joka oli merkattu esittämään poikaani ja se hyväksyttiin vitsiksi kun taas tilanne jossa poikani sanoi toista takaisin apinaksi kun häntä oli haukuttu niin se ei enää ollutkaan ok. Olen yrittänyt sanoa lapselle ettei tekisi itse niin vaikka muut tekisivätkin, mutta toisaalta hän unohtaa sen kun  muita ei toruta ja toisaalta sitten myös kokee sen epäoikeudenmukaiseksi ja antaa samalla mitalla takaisin. On kuitenkin sitten todella epäreilua torua vain häntä ja se harmittaa muakin tosi paljon.

Vierailija
29/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän parhaani olla tasapuolinen ja kohdella kaikkia tasa-arvoisesti. Kiireessä saattaa tosin joskus ote lipsua, vaikka tarkoitus ei olisikaan. Opetan toisinaan myös erityisluokkia ja heiltä odotan myös samaa kuin yleisopetuksen ryhmiltä tietyissä käytökseen liittyvissä asioissa. Ekalla kerralla harjoiteltiin ylösnousemista tervehtimistä varten varmaan 15 minuuttia, mutta siitäkin tuli tapa eikä nurinaa tarvinut alun jälkeen kuunnella.

Kyllä mä uskon tuon. Mä toivoisin muuten, että panostaisitte koulussa vielä enemmän neutraliteettiin ja objektiivisuuteen, sillä meidän kohdalla ainakin ilmeisesti ennakkoluuloilla on jonkinlainen osuus asiassa, joko tietoinen tai tiedostamaton. Mä vaikutan "paperilla" stereotypioiden mukaan varmasti "ei niin hyvältä vanhemmalta", mutta totuus onkin sitten jotain ihan muuta. En siis väitä olevani loisto vanhempi, mutta varmasti ainakin lapsen edun ja hyvinvoinnin kaiken muun edelle laittava. Meidän elämä romahti lapsen isän huoltokiusaamisen ym. väkivallan takia, mutta tätä ei moni tiedä, ymmärrä tai oikein usko edes sillä isä osaa vakuuttaa ulkopuoliset pelottavan hyvin. Itse olen kuitenkin aina huolehtinut lapsesta hyvin vaikka tilanne on ollut äärimmäisen vaikea ja rikkonut oman terveyden niin enemmänkin me kaivattaisiin apua ja empatiaa kuin päinvastaista. Mutta ei auta, lapsen takia on vaan jaksettava yrittää.

Vierailija
30/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eihän nämä nyt tietysti _niin_ isoja asioita ole, mutta kun ollaan koettu aika pahojakin juttuja niin ei vaan enää jaksaisi etenkään epäreiluutta. Etenkin kun kiitosta tai muuta kivaa ei kyllä koskaan sitten kuule. Olisipa ihanaa jos me suomalaisetkin oppisimme enemmän kiittämään, kehumaan ja olemaan kivoja toisiamme kohtaan eikä oltaisi aina ensimmäisenä valittamassa ja arvostelemassa.

Vierailija
31/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani usein naureskelee kotona että hänen luokallaan kannattaa olla poika. Koska opettaja vertaa pojan käytöstä muihin poikiin, hän saa usein kehuja hyvästä käytöksestä, joka olisi tytöille ihan normaalia. Eivät tytöt kuulemma saa Wilmaan kehuja kun eivät ole mukana joukkotappelussa. Sitä pidetään oletuksena, että ei mene mukaan, ei siitä erityisesti kehuta. Samoin jos silloin tällöin viittaa, niin muihin poikiin verrattuna onkin aktiivinen, tytöksi ihan tavallinen.

Tytöiltä vaaditaan siis pojan mukaan paljon enemmän kuin pojilta.

Vierailija
32/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eriarvoisuutta. Tyttö-poikajako näkyy ja tosiaan sulkeutuneiden lasten motiivien epäileminen on yleistä.

Juuri näin. Hivenenkään introvertti lapsi ja eiköhän ala opettaja sovittelemaan asperger- tai ADHD-diagnoosia. 

Parempien perheiden, päsmäröivien ja koulun suuntaan aktiivisten vanhempien lapsilla on tietenkin helpompaa. Näille lapsille sattuu vain "hassuja kömmähdyksiä" , "vilkkaita päiviä" ja "ei hän tarkoittanut mitään pahaa -hetkiä". 

Kerro, että perheessä tulossa, ero, sairautta tai muuta ikävää, ja lapsi on silmätikku alta aika yksikön! Siis minkäänlaista tukea tai ymmärrystä ei tule. On tosiaankin niin nähty tämä kaikkien 3 lapsen kanssa.

Vierailija
33/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eriarvoisuutta. Tyttö-poikajako näkyy ja tosiaan sulkeutuneiden lasten motiivien epäileminen on yleistä.

Juuri näin. Hivenenkään introvertti lapsi ja eiköhän ala opettaja sovittelemaan asperger- tai ADHD-diagnoosia. 

Parempien perheiden, päsmäröivien ja koulun suuntaan aktiivisten vanhempien lapsilla on tietenkin helpompaa. Näille lapsille sattuu vain "hassuja kömmähdyksiä" , "vilkkaita päiviä" ja "ei hän tarkoittanut mitään pahaa -hetkiä". 

Kerro, että perheessä tulossa, ero, sairautta tai muuta ikävää, ja lapsi on silmätikku alta aika yksikön! Siis minkäänlaista tukea tai ymmärrystä ei tule. On tosiaankin niin nähty tämä kaikkien 3 lapsen kanssa.

Millainen on introvertti riehuja?

Naapurissa oli poika, joka oli äitinsä mukaan laosettoman opettajan silmätikku ja epäreilun kohtelun uhri. Pojalla diagnosoitiin 6. luokalla ADHD ja yläasteella siirtyi pienluokalle. Opettajan haukkuminen loppui tuohon ADHD diagnoosiin.

Vierailija
34/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani usein naureskelee kotona että hänen luokallaan kannattaa olla poika. Koska opettaja vertaa pojan käytöstä muihin poikiin, hän saa usein kehuja hyvästä käytöksestä, joka olisi tytöille ihan normaalia. Eivät tytöt kuulemma saa Wilmaan kehuja kun eivät ole mukana joukkotappelussa. Sitä pidetään oletuksena, että ei mene mukaan, ei siitä erityisesti kehuta. Samoin jos silloin tällöin viittaa, niin muihin poikiin verrattuna onkin aktiivinen, tytöksi ihan tavallinen.

Tytöiltä vaaditaan siis pojan mukaan paljon enemmän kuin pojilta.

Poikasi on oikeassa.

Vierailija
35/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa nämä:

- Olette kuulleet tilanteista vain oman lapsenne subjektiivisen tarinan. Lapsilla on tapana kärjistää ja nähdä vain oma näkökulmansa tilanteista. Monet päinvastaista todistavat tilanteet jäävät lapselta ehkä täysin huomaamatta.

- Opettajakin on vain epätäydellinen ihminen, joka tekee välillä epäjohdonmukaisia ja huonoja ratkaisuja nopeasti muuttuvissa tilanteissa. On hassua, miten aikuiset ihmiset kuvittelevat, että jokainen opettajan toiminto on aina 100% harkittu ja syvällisesti mietitty. Kannattaa ottaa yhteys opettajaan, jos lapsi kokee vääryyttä. Näin opettaja voi muuttaa toimintaansa.

T. Ope

Minä en enää usko mihinkää kouluun liittyvään. En sen jäkleen kun luokan kovin kiusaaja oli valittu hymytytöksi. Tytäreni on toistuvasti sanonut, että opettaja huomauttelee vain hänelle asioista. Tuntien jälkeen muut luokkakaverit yrittävät lohdutella häntä, että ei se ope pahaa tarkoita. Jopa pojat ovat ihmetelleet ääneen kuinka hän vaan saa opettajalta kommenttia. Esimerkiksi informatiokatkos kotitehtävien laajuudesta. Osa luokasta ei ollut tehnyt jotain tehtävää ja tyttäreni oli ainoa joka siitä sai huomautuksen. Joskus opettaja on kysynyt tunnin kaikki kysymykset vain tytöltäni. Olen kysynyt näiden paikkansapitävyydestä tytön kavereilta.

Höpöhöpö

Vierailija
36/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana voin vahvistaa, että TODELLAKIN eri oppilaille on eri sääntöjä. Näin se menee, kun pitää oppilaat ottaa yksilöinä. Tottakai suurin osa menee samalla säännöstöllä, mutta joka luokassa on nykyään näitä tuenoppilaita ja lakikin velvottaa huomioimaan lapsen erityiset tarpeet.

Esimerkkejä:

- koulukieltäytyjä on vihdoin saatu kouluun, myöhästyy joka aamu 15 minuuttia vähintään... Ei sanota mitään, pääsee myös ahdistuessaan kotiin aikaisemmin. Tärkeintä on, että tulee nyt kouluun. Siksi pikkujutuista kuten myöhästyminen ei rutista.

- oppimisvaikeuksista, motivaatio-ongelmista, toiminnanohjauksen ongelmista kärsivältä ei odoteta niin sitkeää työskentelyä pitkään kuin muilta. Hänellä on omat urakkansa per tunti ja sen jälkeen saa lojua pulpetissa, vaikka muilta vaaditaan vielä työtä.

- keskittymisen vaikeuksista kärsivän kanssa on huomattu, että musiikin kuuntelu napeista auttaa työskentelyssä, niinpä saa kuunnella musiikkia työskenlynsä aikana...

Te vaaditte samoja sääntöjä aina lapsille. Lapset vaan ei ole kaikki samanlaisia. Jotkut lapset on siinä pisteessä, että jatkuva negatiivinen palaute on romauttanut itsetunnon, koulumotivaation ja ovat kuilussa. Tällöin kaikkeen ei puututa niin herkästi, koska yritetään enemmän keskittyä tietoisesti positiiviseen vahvistamiseen.

Vierailija
37/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä teidän lapsineroja on sorrettu. Milloin tämä on tapahtunut? Opettajat eivät saa kysellä eikä mihinkään papereihinkaan laiteta vanhempien ammatteja,

Vierailija
38/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se se vasta pahinta olisikin, jos kaikkia kohdeltaisiin samalla tavalla, sillä silloin vähintään opettaja kohtelee osaa luokasta väärin.

Jollain voi olla vaikka asperger, niin hän jos kykenee huumoriin, niin se voi olla suuri saavutus. Kakkavitsi häneltä voi olla oikeasti aplodien paikka, kun taas siltä luokan sosiaalisesti taitavimmalta ja isoäänisimmältä pojalta se päivän kahdeksas kakka-vitsi ei enää olekaan mikään saavutus.

Samoin jos on vaikeasti hahmotusvaikeuksinen oppilas ja luokan priimus matematiikassa kokeesta saaneet numeron 7, niin kyllä se vaan niin on, että se on hahmotusvaikeuksiselle oppilaalle todella hieno suoritus ja toisaalta luokan priimuksen 7 paljastaa, ettei ole kokeeseen valmistauduttu ollenkaan. Sama numero ja hamotusvaikeuksinen oppilas saa kehut ja priimus moitteet kokeeseen harjoittelemattomuudesta.

Opettaja ei voi näitä hahmotusvaikeuksia tai asperger diagnooseja kertoa toisille oppilaille tai vanhemmille, niin kyllähän se voi epäreilulta näyttää. 

Vierailija
39/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa nämä:

- Olette kuulleet tilanteista vain oman lapsenne subjektiivisen tarinan. Lapsilla on tapana kärjistää ja nähdä vain oma näkökulmansa tilanteista. Monet päinvastaista todistavat tilanteet jäävät lapselta ehkä täysin huomaamatta.

- Opettajakin on vain epätäydellinen ihminen, joka tekee välillä epäjohdonmukaisia ja huonoja ratkaisuja nopeasti muuttuvissa tilanteissa. On hassua, miten aikuiset ihmiset kuvittelevat, että jokainen opettajan toiminto on aina 100% harkittu ja syvällisesti mietitty. Kannattaa ottaa yhteys opettajaan, jos lapsi kokee vääryyttä. Näin opettaja voi muuttaa toimintaansa.

T. Ope

Minä en enää usko mihinkää kouluun liittyvään. En sen jäkleen kun luokan kovin kiusaaja oli valittu hymytytöksi. Tytäreni on toistuvasti sanonut, että opettaja huomauttelee vain hänelle asioista. Tuntien jälkeen muut luokkakaverit yrittävät lohdutella häntä, että ei se ope pahaa tarkoita. Jopa pojat ovat ihmetelleet ääneen kuinka hän vaan saa opettajalta kommenttia. Esimerkiksi informatiokatkos kotitehtävien laajuudesta. Osa luokasta ei ollut tehnyt jotain tehtävää ja tyttäreni oli ainoa joka siitä sai huomautuksen. Joskus opettaja on kysynyt tunnin kaikki kysymykset vain tytöltäni. Olen kysynyt näiden paikkansapitävyydestä tytön kavereilta.

Sama täällä. Luokka oli itse äänestänyt erään luokan hiljaisen ja kiltin, hieman ylipainoisen pojan hymypoikapatsaan saajaksi. Näin sen piti siis mennä. Kevätjuhlassa opettaja kysyi, että "kuka se saakaan sitten meidän luokalta patsaan". Oppilaat huusivat kuorossa valitsemansa pojan nimeä, että xxxxx, xxxxx saa patsaan. Opettaja virnuili ja sanoi, että eipä saakkaan, vaan sen saa poika ööööööö. Hiljaisuus valtasi salin, sillä poika öööööö oli se, joka kiusasi pahiten tätä hiljaista xxxx.äää.

Samainen opettaja oli aiemminkin antanut stipendin pojalle, jota kaikki pelkäsivät, kun oli kuulemma kerran pyytänyt anteeksi kiusaamistaan.

Vierailija
40/41 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se on ollut, että tytöt on parempia ihmisiä ihmisenä koulussa. Lyöt/tönäset/haukut tyttöä kerran, niin jälkässä olet satavarmasti ja poikaa saat mätkiä oikein kunnolla ja sitten vaan halataan ja sanotaan anteeksi vaikka se sama jatkuu läpi ala-asteen. Tai tilanne tyttö on tehnyt jotain ei sallittua ja sen on nähnyt kaksi poikaa ja tyttö koittaa vierittää jutun poikien syyksi ja pojat kieltää asian ja ollaan jostain syystä tilanteessa sana-sanaa vasten tai sitten pojat on syyllisiä.