Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokealla 3 keinoalkuista lasta

MINÄ.
17.03.2018 |

Mielenkiintoinen juttu hesarissa.
Herätti ajatuksia joita en tähän laita.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun verorahat on tiukilla, niin tämän tyyppisistä julkisrahoitteisista palveluista pitäisi voida karsia. Tämä perhe on veronmaksajalle todella kallis, kun ensin on maksettu tuhansia euroja hoidoista ja lopulta koko perheen elatus on tukien varassa parikymmentä vuotta.

Ei todellakaan. Haluaisitko, että tuo nainen elää turhaa, tarkoituksenmukaisettomalta tuntuvaa, yksinäistä, kurjaa elämää? Mikä ilkiö sinä se vasta olet. Ihanaa iloa ja onnea on tällä lailla tuotettu maailmaan. Sietäis sunkin ottaa oppia. Ilosta.

Vierailija
42/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mun mielestä toi on lapsille just paratiisi. Oletteko miettineet, minkä määrän vapautta nuo lapset saavatkaan lahjaksi kasvaessaan? Te, jotka käskytätte lapsistanne oman tahdon piiloon saatte todellakin kadehtia tätä äitiä. Hän antaa lapsilleen lapsen oikeudet. Vapauden. Siihen te kontrollihullut ette pystykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi on just siistii vapautta vanhempana. Hän tekee asiat omin päin katsomatta mallia muista, omalla äidin vaistollaan ja rakkaudellaan. Te kontrollihullut olette säälittäviä huonoja suorittajaäitejä, eikä kukaan lapsi haluaisi olla lapsenne edes. Koska ette rakasta lapsianne, vaan sääntöjänne. Hävetkää.

Vierailija
44/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, alapeukuttava kontrollihullu, perustele toki näkemyksiäsi, äläkä vain piilossa peukuttele! Mutta veikkaanpa, ettet pysty, koska et edes tajua, mikä systeemin aivopesemä orja oletkaan.

Vierailija
45/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, alapeukuttava kontrollihullu, perustele toki näkemyksiäsi, äläkä vain piilossa peukuttele! Mutta veikkaanpa, ettet pysty, koska et edes tajua, mikä systeemin aivopesemä orja oletkaan.

Tai siis yhteiskunnan sekä oman äitisi (isäsi).

Vierailija
46/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä Ok, että hän on käynyt hoidoissa lastensa rahoilla?

Vierailija
47/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekee, tosiasioita on turha sievistellä. Esim katsekontaktin puuttuminen on iso asia.

Älyllinen kehitysvammaisuus on myös erittäin iso ongelma. Samoin psykoottisuus. Liikuntarajoitteisuus myö rajoittaa jonkun verran lapsen kanssa toimintaa, joka ei ole lapselle eduksi. Eli todellakin on asioitajoista ON haittaa LAPSEN kehitykselle.

Sitä ei vaan ole suotavaa sanoa nykyään ääneen, koksa kaikki on niin tasa.arvoista ja kaikkien kuulu saada samat asiat. Lapsen ennuste kehittyä hyvinvoivaksi ja terveeksi on huonompi mainittujen esimerkkien kohdalla.

Ihan ohiksena mainitsen, että minun lapseni liikkuu ihan normaalisti ja urheileekin, vammaton kun on. Just ostettiin hänelle pienet luistimet ja pääsee miehen kanssa jäälle. Ja vauva-aikana pystyin kyllä leikkimään lapsen kanssa lattialla yms. hoidan häntä ihan itse. Sähköpyörätuolilla pääsee kätevästi perään kyllä, kun tarve vaatii.

Se äiti pyörätuolissa

Pääseekö oikeasti? Minä näin kerran ravintolassa perheen, jossa toinen vanhempi oli sähköpyörätuolissa ja toinen ilmeisesti näkövammainen, joiden noin parivuotias lapsi karkasi vanhemmiltaan ja olisi juossut ravintolan liukuovista suoraan ulos autotien varteen, jos ei kukaan ohikulkijoista olisi ehtinyt napata lasta kiinni. Kumpikaan vanhemmista ei näyttänyt pääsevän näppärästi lapsen perään.

Vierailija
48/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti:

- kaikkien pitäisi hankkia vain niin monta lasta kuin itse omalla palkallaan pystyy elättämään.

- "keinosiemennys" on kyseenalainen metodi ainakin yhteiskunnan maksamana.

- yli 40-vuotiaiden juna meni jo.

Ja tähän tapaukseen liittyen:

Epäilen tuon äidin kyvykkyyttä. Mielestäni tuo nainen on yksioikoinen ihminen.

Vierailija
49/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekee, tosiasioita on turha sievistellä. Esim katsekontaktin puuttuminen on iso asia.

Älyllinen kehitysvammaisuus on myös erittäin iso ongelma. Samoin psykoottisuus. Liikuntarajoitteisuus myö rajoittaa jonkun verran lapsen kanssa toimintaa, joka ei ole lapselle eduksi. Eli todellakin on asioitajoista ON haittaa LAPSEN kehitykselle.

Sitä ei vaan ole suotavaa sanoa nykyään ääneen, koksa kaikki on niin tasa.arvoista ja kaikkien kuulu saada samat asiat. Lapsen ennuste kehittyä hyvinvoivaksi ja terveeksi on huonompi mainittujen esimerkkien kohdalla.

Jos tänäpäivänä 2 naista saa lapsia niin miksi sokea ei saisi?

Vierailija
50/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena mainitsen, että minun lapseni liikkuu ihan normaalisti ja urheileekin, vammaton kun on. Just ostettiin hänelle pienet luistimet ja pääsee miehen kanssa jäälle. Ja vauva-aikana pystyin kyllä leikkimään lapsen kanssa lattialla yms. hoidan häntä ihan itse. Sähköpyörätuolilla pääsee kätevästi perään kyllä, kun tarve vaatii.

Se äiti pyörätuolissa

Pääseekö oikeasti? Minä näin kerran ravintolassa perheen, jossa toinen vanhempi oli sähköpyörätuolissa ja toinen ilmeisesti näkövammainen, joiden noin parivuotias lapsi karkasi vanhemmiltaan ja olisi juossut ravintolan liukuovista suoraan ulos autotien varteen, jos ei kukaan ohikulkijoista olisi ehtinyt napata lasta kiinni. Kumpikaan vanhemmista ei näyttänyt pääsevän näppärästi lapsen perään.

Kyllä pääsee. Tyttö on pienestä pitäen tottunut tuoliini ja myös tottelevainen. Tulee, kun pyydetään. Harvoin itkupotkuraivareita, jossa lapsi pitää hakea jostain. Pystyn itse myös muutamia satoja metrejä kävelemään. Kotona liikun kävellen ulkona nappaan tytön syliini tuoliin. Ei ongelmaa. Miehelläni ei vammaa ole, joten hän sitten lapsen kanssa urheilua harrastaa minua enemmän. Isompana lapsi pystyy urheilemaan itsekin.

Vierailija
51/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin näkövamma mua järkytti tuossa jutussa naisen asenne tuohon lapsitehtailuun sekä kielteinen asenne ulkopuoliseen apuun. Ja kaikkein eniten järkytti nuo lapsettomuusklinikat, jotka ovat netonneet sievoisen summan tuossa touhussa. Hienoa lääkärin etiikkaa lähteä mukaan tuollaiseen.

Vierailija
52/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se äiti pyörätuolissa

Kyllä pääsee. Tyttö on pienestä pitäen tottunut tuoliini ja myös tottelevainen. Tulee, kun pyydetään. Harvoin itkupotkuraivareita, jossa lapsi pitää hakea jostain. Pystyn itse myös muutamia satoja metrejä kävelemään. Kotona liikun kävellen ulkona nappaan tytön syliini tuoliin. Ei ongelmaa. Miehelläni ei vammaa ole, joten hän sitten lapsen kanssa urheilua harrastaa minua enemmän. Isompana lapsi pystyy urheilemaan itsekin.

Mitä yhtäläisyyksiä sulla oikeesti on naisen kanssa, joka on yksinhuoltaja, jolla ei ole töitä, joka elää yhteiskunnan rahalla, joka haluaa väkisin lisää lapsia vaikka lisääntymisikä meni ajat sitten, joka ottaa lasten säästötileiltä rahaa saadakseen lisää lapsia? Onhan teillä pieni vammaisuuden yläkäsite, mutta jos saisit itse valita, olisitko sokea vai liikuntavammainen äiti, Veikkaan että valitset jälkimmäisen, kuten moni muukin meistä. Toimintakeinot lapsen kanssa ovat paljon laajemmat, kuin sokealla.

Vierailija
53/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se äiti pyörätuolissa

Mitä yhtäläisyyksiä sulla oikeesti on naisen kanssa, joka on yksinhuoltaja, jolla ei ole töitä, joka elää yhteiskunnan rahalla, joka haluaa väkisin lisää lapsia vaikka lisääntymisikä meni ajat sitten, joka ottaa lasten säästötileiltä rahaa saadakseen lisää lapsia? Onhan teillä pieni vammaisuuden yläkäsite, mutta jos saisit itse valita, olisitko sokea vai liikuntavammainen äiti, Veikkaan että valitset jälkimmäisen, kuten moni muukin meistä. Toimintakeinot lapsen kanssa ovat paljon laajemmat, kuin sokealla.

Mitä yhtäläisyyksiä. Hmm... Lähinnä nyt tuo fyysinen vamma. Vamma on fyysinen, oli sitten sokea tai liikuntarjoitteinen. Jos huomasit, tuolla toisella sivulla otin kantaa siihen, että vammaisuus ei tee kenestäkään automaattisesti huonoa vanhempaa. Vammoja ja niiden asteita on niin monia erilaisia, että ei pidä laittaa kaikkia vammaisia samaan lokeroon. Siitä kommenteissani oli kyse. Tähän haluan myös todeta, että tunnen erään sokean isän, eikä näkökyvyn puute tee hänestä huonoa vanhempaa.

Vierailija
54/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pärjää niin mikäs siinä.Mutta pärjääkö?Itse työssäkäyvä normaali yh ja yksi lapsi.On tukiverkkoa,mutta myös kaksi isoa koiraa.Tahtoisin toisen lapsen,mutta en usko että pärjäisin joten jää haaveeksi.Ei ole hyväksi kellekään jos arki on vain selviytymistä....

Vierailija
55/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo juttu antoi toivoa. Että ehkä itsekin uskallan mennä yksin lapsettomuushoitoihin. Olen 32-v ja sinkku, en ole seurustellut yli seitsemään vuoteen eikä näy sinkkuudelle loppua...

Vierailija
56/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen jutussa olleen äidin pitäisi nyt hyväksyä se, ettei neljättä lasta tule. Ei aina voi tehdä uutta vauvaa kun edellinen kasvaa.

En myöskään ole aivan varauksettoman innoissani siitä, että tekemällä tehdään lapsia sossun tukien varassa elämään. Jos ymmärsin oikein, niin jutun äiti on työtön ja elää ilmeisesti vammaistuen tms. varassa.

Saa se köyhäkin lisääntyä, kun veronmaksaja hoitaa laskun. Onnellisen maa, tämä Suomi.

Evoluutio ei toimi kunnolla, valitettevasti.

Vierailija
57/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea voi olla hyvä vanhempi.

Tuon jutun sokea ei vaikuta hyvältä äidiltä vaan pakkomielteiseltä.

Ei ole tervettä himoita jotakin jota on jo saanut ylenpalttisesti. Naisen pitäisi keskittyä olemassa oleviin lapsiinsa. Tälläistä tahdon vauvoja-naistyyppiä on ihan näkevissäkin ja tervettä se ei ole.

Jutusta tuli kyllä mieleen, että kuinka hyvät vammaisetuudet naisella on kun on varaa elättää tuilla kolme lasta, säästää näille rahaa ja tuhlata kymppitonni hoitoihin.

Vierailija
58/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh.. kirjoitti:

Onko teistä Ok, että hän on käynyt hoidoissa lastensa rahoilla?

Minusta on, jos on kerran itse ne lapsia varten laittanut. Ja sanoihan hän säästävänsä lapsia varten ajokorttirahat. Pakko antaa vähän helpotusta noin sinnikkäälle sokealle.

Vierailija
59/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pärjää niin mikäs siinä.Mutta pärjääkö?Itse työssäkäyvä normaali yh ja yksi lapsi.On tukiverkkoa,mutta myös kaksi isoa koiraa.Tahtoisin toisen lapsen,mutta en usko että pärjäisin joten jää haaveeksi. Ei ole hyväksi kellekään jos arki on vain selviytymistä....

Sokeana on siihen varmaan tottunut.

Vierailija
60/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin näkövamma mua järkytti tuossa jutussa naisen asenne tuohon lapsitehtailuun sekä kielteinen asenne ulkopuoliseen apuun. Ja kaikkein eniten järkytti nuo lapsettomuusklinikat, jotka ovat netonneet sievoisen summan tuossa touhussa. Hienoa lääkärin etiikkaa lähteä mukaan tuollaiseen.

Oikeinko järkytti, voi voi, sulla on pieni maailma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi