Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokealla 3 keinoalkuista lasta

MINÄ.
17.03.2018 |

Mielenkiintoinen juttu hesarissa.
Herätti ajatuksia joita en tähän laita.

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tuon ylen jutun ja herätti kyllä paljon ajatuksia.

Noilla lapsilla ei oikeasti ole sitä isää, jonka he joskus voisivat myöhemmin halutessaan etsiä. On vain nimetön sperman luovuttaja. 

Miksi "annetaan hoitoja" kun oikeasti on terve nainen kyseessä? Mies ei voi vastaavasti yksin hankkia lasta vaikka haluaisikin. 

Halvemmaksi tulisi hedelmöityä ns. muumimukisysteemillä, jota monet lesbot käyttävät. Kun "piireissä" kerran on niitä miehiä, jotka luovuttavat spermaansa näille naisystävilleen.

No mut lopuksi - eipähän ole mun asia.

N42

Jos on klinikan kautta hoidettu, niin lapsilla täysi-ikäisinä mahdollisuus tietää isänsä henkilöllisyys.

Vierailija
22/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pääsevät / joutuvat / hankkiutuvat julkisuuteen ja silloin heistä on juttua useammassa mediassa. Maksetaanko niistä hyvinkin? Muuten on vaikea käsittää, miksi eräät häpäisevät itsensä ja perheensä kertomalla lehdessä jotain kohujuttua . En nyt tarkoita tätä sokeaa vaan yleisesti.

Oletteko tulleet ajatelleeksi, että useimmilla lapsilla on kaksi vanhempaa ja kaksi huoltajaa, eli yleisimmin isä ja äiti. Jos toinen vanhempi on sokea, kuuro tai millä tahansa tavalla vammainen, terve puoliso voi huolehtia lapsista enemmän.

Tässä tapauksessa on tosiaan kyse silkasta itsekkyydestä. Tämä yksinhuoltaja haluaa vauvoja vain siksi, kun ITSE haluaa lutustella vauvantuoksussa.  Ylen jutun perusteella lapset ilmeisesti ovat kuitenkin kasvaneet kunnollisiksi, mutta jotain tolkkua sopisi olla!

Emme  me terveetkään saa yhteiskunnan kustannuksella toteuttaa kaikkia "lutusteluviettejä". On varmaan joku oikein hyvä syy sille, että hän saa 45-vuotiaana 9 kertaa   hedelmöityshoitoa.

Ko. nainen on yksinhuoltaja.

Sokeilla on oikeus saada lapsia, mutta kieltämättä käy mielessä, että vastasyntyneelle katsekontakti on hirveän tärkeä asia. Mutta parempi toki tällä naisella kuin vaikka väkivaltaisessa ydinperheessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi käsittää.

Milloin lapsesta tuli jokin perustuslaillinen oikeus, joilloin jokaisen vakavasti sairaan, vammaisen tai muuten lisääntymiskyvyttömän on oikeus vähintään yksi tällainen saada?

Onhan ihmisoikeudet! Myös näkövikaisilla.

Vierailija
24/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun verorahat on tiukilla, niin tämän tyyppisistä julkisrahoitteisista palveluista pitäisi voida karsia. Tämä perhe on veronmaksajalle todella kallis, kun ensin on maksettu tuhansia euroja hoidoista ja lopulta koko perheen elatus on tukien varassa parikymmentä vuotta.

Vierailija
25/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti huomattavasti parempi äiti kuin monet näkevät äidit.

Vierailija
26/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vamma esim. sokeus tai liikuntarajoitteisuus ei tee kenestäkään automaattisesti huonoa vanhempaa. Usein näissä ikäväsävytteisissä kommenteissa on enemmänkin kyse tietämättömyydestä. Vamman kanssa, riippuen toki vamman laadusta, voi elää hyvinkin itsenäistä ja normaalia elämää, eikä se sulje asioita elämästä pois. Jotkut kysyvät, onko vammaisilla oikeus vanhemmuuteen, miksei olisi? Eihän se vamma ihmisen oma vika ole. Jos on mahdollisuus, halu ja edellytykset, niin miksei?

Terv. Äiti pyörätuolissa

Vierailija
27/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua hänelle. Lapsilla on rakastava äiti. Tässäkin maassa on monen monta lasta jolla ei ole ollut yhtään rakastavaa vanhempaa.

Taas kerran tästäkin ketjun vastauksista huomaa miten omituista väkeä täällä palstalla pyörii.

Ei kiitos.

M

Vierailija
28/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokean ja näkevän kyky luoda suhde syntyneeseen lapseen ei ole samanlainen mm. Puuttuvan katsekontaksti vuoksi. Myös kognitiivinen virikkeisyyss jää paljon vähemmäksi kuin näkevällä. Olisi kiinnostvaa saada tutkimustietoa noiden perheiden lasen kogn kehityksen tuolksista aikuisikään menness. Ts. Jäävätkä alemmalle tasolle kuin Näkevien lapset. Ärsykeympäristö on erilainen, deprivoituneempi. Tuossa loistaa vielä se, ettei toista vanhempaaole ollenkaan, joten heikoilla ovat ilman avustajia.

Sinänsä positiivista että suomalainen nainen tekee lapsia.

Vierailija
29/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti jotenkin, että lapset ovat hänelle elämässä Se Juttu ja että sen takia haluaisi vielä yhden. Noh, luonto tekee omat ratkaisunsa, ja onhan jo olemassa olevissa lapsissa vielä tekemistä pitkään.

Sitä jäin miettimään, että kuinkahan paljon vammaisille "aivopestään" perinteistä perhemallia. Minunkin siskoni jankutti jo nuorena haluavansa lapsia, vaikka lopulta päätyikin itse asumaan laitokseen eli ei pärjäisi todellakaan perheellisenä. (Äitini siinä jankutti aikansa mukana.) Riippuu tietysti perheestä, mutta kuitenkin.

Vierailija
30/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jutustahan ei voi tietää onko hän hyvä äiti. Vain hänen omia näkemyksiään. Ei niistä sekoäideistäkään ulkopuolinen yleensä tiedä.

Vierailija
31/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, siis miten jyrkkinä ihmiset vauhkoaa vaikka perustiedot asioista olemattomat.

"Sehän on lisäksi maho!"

Ei ole, jos kerran kolme lasta onnistuneesti saanut. Itselliset naiset hoidetaan lapsettomuusklinikalla, jossa mahdollisuus saada turvallisesti luovutettuja siittiöitä. Lapsettomuusongelmaa ei välttämättä ole laisinkaan.

"Verorahoja menee tuollaisiin hoitoihin!"

Itselliset naiset hoidetaan aina yksityisellä klinikalla.

"Lapsiparat ei koskaan saa tietää isäänsä!"

Kyllä saavat täysi-ikäisinä, jos näin haluavat.

Vierailija
32/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee, tosiasioita on turha sievistellä. Esim katsekontaktin puuttuminen on iso asia.

Älyllinen kehitysvammaisuus on myös erittäin iso ongelma. Samoin psykoottisuus. Liikuntarajoitteisuus myö rajoittaa jonkun verran lapsen kanssa toimintaa, joka ei ole lapselle eduksi. Eli todellakin on asioitajoista ON haittaa LAPSEN kehitykselle.

Sitä ei vaan ole suotavaa sanoa nykyään ääneen, koksa kaikki on niin tasa.arvoista ja kaikkien kuulu saada samat asiat. Lapsen ennuste kehittyä hyvinvoivaksi ja terveeksi on huonompi mainittujen esimerkkien kohdalla.

Vierailija
33/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseenalaistan koko homman, oli äiti sokea tai ei. Saako perhe toimeentulotukea? Jos saa, miten lapsilla voi olla säästötilit? Ja eikö ole laitonta tyhjentää lapsen tilit? Miten helvetissä hän maksaa osamaksujaan? Itsekäs nainen. Liian vanha lisääntymään. Olis ihan OK jos olisi jättänyt lisääntymisen kahteen poikaan. Minäkään en hankkinut kuin kaksi lasta, koska useampaan ei varaa.

Vierailija
34/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekee, tosiasioita on turha sievistellä. Esim katsekontaktin puuttuminen on iso asia.

Älyllinen kehitysvammaisuus on myös erittäin iso ongelma. Samoin psykoottisuus. Liikuntarajoitteisuus myö rajoittaa jonkun verran lapsen kanssa toimintaa, joka ei ole lapselle eduksi. Eli todellakin on asioitajoista ON haittaa LAPSEN kehitykselle.

Sitä ei vaan ole suotavaa sanoa nykyään ääneen, koksa kaikki on niin tasa.arvoista ja kaikkien kuulu saada samat asiat. Lapsen ennuste kehittyä hyvinvoivaksi ja terveeksi on huonompi mainittujen esimerkkien kohdalla.

Ihan ohiksena mainitsen, että minun lapseni liikkuu ihan normaalisti ja urheileekin, vammaton kun on. Just ostettiin hänelle pienet luistimet ja pääsee miehen kanssa jäälle. Ja vauva-aikana pystyin kyllä leikkimään lapsen kanssa lattialla yms. hoidan häntä ihan itse. Sähköpyörätuolilla pääsee kätevästi perään kyllä, kun tarve vaatii.

Se äiti pyörätuolissa

Vierailija
35/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihana juttu. Ihanaa, että joku rakastaa lapsiaan noin paljon. Tuli vähän hölmö olo omasta vanhemmuudesta, että mistä kaikesta sitä onkaan huolissaan ja varmaan tartuttaa huolensa lapsiinsakin. Tämä nainen vain pistelee menemään. Arvostan.

Vierailija
36/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseenalaistan koko homman, oli äiti sokea tai ei. Saako perhe toimeentulotukea? Jos saa, miten lapsilla voi olla säästötilit? Ja eikö ole laitonta tyhjentää lapsen tilit? Miten helvetissä hän maksaa osamaksujaan? Itsekäs nainen. Liian vanha lisääntymään. Olis ihan OK jos olisi jättänyt lisääntymisen kahteen poikaan. Minäkään en hankkinut kuin kaksi lasta, koska useampaan ei varaa.

Onko sulla useinkin aika vaikeaa? Sun elämäs on täynnä esteitä, koska asetat niitä itse itsellesi. Ota mallia tästä naisesta.

Vierailija
37/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pääsevät / joutuvat / hankkiutuvat julkisuuteen ja silloin heistä on juttua useammassa mediassa. Maksetaanko niistä hyvinkin? Muuten on vaikea käsittää, miksi eräät häpäisevät itsensä ja perheensä kertomalla lehdessä jotain kohujuttua . En nyt tarkoita tätä sokeaa vaan yleisesti.

Oletteko tulleet ajatelleeksi, että useimmilla lapsilla on kaksi vanhempaa ja kaksi huoltajaa, eli yleisimmin isä ja äiti. Jos toinen vanhempi on sokea, kuuro tai millä tahansa tavalla vammainen, terve puoliso voi huolehtia lapsista enemmän.

Tässä tapauksessa on tosiaan kyse silkasta itsekkyydestä. Tämä yksinhuoltaja haluaa vauvoja vain siksi, kun ITSE haluaa lutustella vauvantuoksussa.  Ylen jutun perusteella lapset ilmeisesti ovat kuitenkin kasvaneet kunnollisiksi, mutta jotain tolkkua sopisi olla!

Emme  me terveetkään saa yhteiskunnan kustannuksella toteuttaa kaikkia "lutusteluviettejä". On varmaan joku oikein hyvä syy sille, että hän saa 45-vuotiaana 9 kertaa   hedelmöityshoitoa.

Ko. nainen on yksinhuoltaja.

Sokeilla on oikeus saada lapsia, mutta kieltämättä käy mielessä, että vastasyntyneelle katsekontakti on hirveän tärkeä asia. Mutta parempi toki tällä naisella kuin vaikka väkivaltaisessa ydinperheessä...

Anteeksi, tuli väärä lainaus. Olen siis samaa mieltä kuin lainaamani kirjoittaja.

T. Edellinen

Vierailija
38/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsilla on säästötilit ja itse saanut pankista ison lainan hoitoihin, niin tuskinpa elää toimeentulotuella. Vammaisetkin voivat olla työssäkäyviä.

Vierailija
39/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo tuo jotkain naisen motiiveita. minun tuntemukset on tärkeät. Ei se miten pystyn itse lapseni hoitamaan tai kasvattamaan. Minä.minä.minä. Sosiaalivaltion huono puoli että tuolainen mahdollisetaan toisen maksamana.

No mikä muu olisi parempi motiivi? Itse olet itsekäs, kun olisit kieltämästä toisilta vapauden elää, kuten itse parhaaksi katsovat, eikä siitä ole muille haittaa. Sinä tässä olet itsekäs, hyi olkoon.

Vierailija
40/169 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihana juttu. Ihanaa, että joku rakastaa lapsiaan noin paljon. Tuli vähän hölmö olo omasta vanhemmuudesta, että mistä kaikesta sitä onkaan huolissaan ja varmaan tartuttaa huolensa lapsiinsakin. Tämä nainen vain pistelee menemään. Arvostan.

Olette alapeukuttajat itse huonoja äitejä, tai ette äitejä ollenkaan. Tuo nainen on äiti kaikella sydämellään, voiko sen parempaa olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän