Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairaanhoitaja ja täysin loppu työhöni...

Vierailija
16.03.2018 |

Valmistuin n. 1,5v sitten ja aloitin työt heti valmistumisen jälkeen. Ongelmana on vaan se että olen täysin uupunut enkä tiedä miten voisin jaksaa tätä tahtia vuosikaudet. Töissä on 95% uskomaton kiire, tilanteet muuttuvat nopeasti, revitään joka suuntaan, paine kova, heikkokuntoisia potilaita ja kun sanotaan että töissä on niin kiire että pitää juosta niin ihan todella välillä juoksen kiireen takia. Tauothan meillekin kuuluu mutta en ole saanut koko 1,5v aikana pidettyä "oikeaa taukoa" kuin ehkä viisi kertaa, ei ole aikaa. Työ on kolmivuoroa mikä ei minulle ole ongelma mutta päivät ovat vaan niin raskaita että en meinaa jaksaa. Tälläkin viikolla olen tehnyt neljä vuoroa 07.00-20.45 joka todellisuudessa on n. 06.45-21.15 koska yli menee aina. En haluaisi edes valittaa kun työttömiäkin on niin paljon mutta en vaan tiedä miten enää tähän pystyn. Olen siis kiireisellä vuodeosastolla töissä. Sosiaalista elämää ei ole koska kun on vapaata haluan levätä ja sitten tietenkin siivota täytyy ja laittaa ruokia valmiiksi sitä varten kun ei työpäivien jälkeen ehdi tai jaksa. Tietenkin aamuvuorojen jälkeen eri juttu joskus.

Haluaisin opiskelemaan uutta alaa kun ikääkin on "vasta" 28 mutta ongelma on sisäänpääsyn erittäin huono mahdollisuus kun on ensikertalaiskiintiöt käytössä. Eli hyvin heikko todennäköisyys on päästä sisälle mihinkään ja tämän työn ohella pääsykokeisiin lukeminenkin on hankalaa.

Mitkä sairaanhoitajan työpaikat voisivat edes teoriassa olla vähän rennompia? En työtä pelkää ja kestän paineita mutta liika on liikaa. Enkä halua vaikuttaa kiittämättömältä mutta en vain jaksa uskoa että kestäisin tätä menoa kun ikää olisi 50. Olen luopunut lähes kaikesta mistä ennen tykkäsin ja mikä oli minulle tärkeää, juhlapyhät töissä kun muu perhe ja suku viettää joulua ja juhannusta (itselleni oli ennen tärkeimmät ja olisi vieläkin), viikonloput töissä kun muut vapaalla, ei matkustelua, ei juhlimista ja sitten vielä ystävien ärsyyntyminen siitä kun en ikinä lähde mihinkään mukaan. Mielessä kummittelee myös edelleen se etten päässyt edes oman mummoni hautajaisiin...minun ilmeisesti olisi pitänyt tietää milloin mummo kuolee ja pyytää vapaapäivä arvioidulle hautauspäivälle. En saanut vuoroa pois ja onnistuin suututtamaan monet tästä ja itsekin tietysti olin vihainen ja turhautunut.

Haluaisin keksiä jonkun vaihtoehdon ennen kuin ikää 30.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiireinen vuodeosasto".

Missä muka? Hoitajat juoruaa kansliassa ja somettaa. Itse olet alasi valinnut, ja vasta nyt ymmärsit että joudut ihan töitäkin tekemään ?

Jepjep juuri näin. Selvästi tiedät työstäni paremmin kuin minä. Ap.

Vierailija
22/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geriatrian tutkimusyksikkö on todella mielenkiintoinen ja työtahdiltaan sopiva. Harva pääsee mutta kannattaa hakea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiireinen vuodeosasto".

Missä muka? Hoitajat juoruaa kansliassa ja somettaa. Itse olet alasi valinnut, ja vasta nyt ymmärsit että joudut ihan töitäkin tekemään ?

Ap.han voisi siirtyä psykiatrian puolelle hoitamaan kaltaisiasi.

Vierailija
24/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät alasta, niin siinä tapauksessa vain työpaikka vaihtoon! Sairaanhoitajan työssä on hirveästi mahdollisuuksia. Voit esim. hakea Kelaan etuuskäsittelijäksi. Suht. usein haetaan myös terveyskeskuksiin ja yksityisille lääkäriasemille sairaanhoitajia. Sitä työtä ei voi verratakaan sairaanhoitajan työhön vuodeosastolla. Kuten joku toinenkin jo tässä ketjussa totesi, vuodeosastot ovat juurikin niitä rankimpia paikkoja! Moni viihtyy tehollakin paljon paremmin, koska teholla sulla on vaan yksi tai pari potilasta, joihin sitten keskityt 110%. Vuodeosastolla potilaita on hirveästi, eivätkä tehon hoitajat ikinä menisi vuodeosastolle töihin. Vuodeosastolla saat juosta pää kolmantena jalkana ja potilaita todella monta per hoitaja! Huh.

Vierailija
25/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisiko sua psykiatrinen puoli? Siellä on tosi erilainen työnkuva.

Vierailija
26/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni puhelintyö terveydenhuollon alalla. Muutama iso palveluntuottaja järjestää, koko ajan haetaan työntekijöitä useampaan näistä firmoista, kannattaa katsoa. Työ on täysin erilaista kuin käytännön työ sairaalassa. Siisti toimistotyö.  Ei tarvitse olla eritteiden kanssa tekemisissä

Vierailija
27/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksissa tai esim. terkkarina tai bioanalyytikkona sinulla ei ole yhtään nosteluita, paikasta toiseen juoksemista, vuorotyötä eikä perushoitoa kuten pepun pyyhintää ja muuta. Siistiä sisätyötä.

Vierailija
28/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin sairaanhoitaja, niin haluaisin ehdottomasti leikkaussaliin töihin.

Vierailija
29/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin sadattuhannet muutkin suominaiset. Tee lapsi jonkun lyhytaikaisen tuttavuuden kanssa. Sitten elät elatusmaksuilla ja yhteiskunnan tuilla.

Vierailija
30/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysalan amk-opettajaksi? :)

Palkkakin on hyvä ja työ varmasti mukavaa.

Vierailija
31/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuuskäsittelijäksi kelalle. Paperinpyörittelyä.

Vierailija
32/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt lisäkouluttautumista vaikka terveydenhoitajaksi? Sen luulisi olevan kevyempi päivätyö.

Vierailija
33/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele kätilöksi. Kätilön työ on varmaan ihanaa, vaikka on rankkaa.

Vierailija
34/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaan ei niin vaan mennä. Yhtä paikkaa hakee kymmeniä ihmisiä, joista suurimmalla osalla on esim. sairaanhoitajan tai sosionomin koulutus tai sekä että ja työkokemusta saattaa olla 20 vuotta. Kokemusta on.

Vierailija
35/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäydy äitiyslomalle, ja tee mukulat putkeen niin että ennätät opiskella siinä sivussa uuden ammatin. Eipä tuossa oikeen muuta voi. 

Vierailija
36/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja kitisemässä. Yllätys.

Aloittajakin on varmaan niitä naisia, jotka eivät eläissään ole oikeasti joutuneet mitään tekemään ja nyt on sitten niin rankkaa kun joutuu ihan töitä tekemään

Vierailija
37/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme. Suomessahan työn tekemisestä rangaistaan ja valtiovallan erityissuojeluksessa ovat ihan kaikki muut paitsi työvoima.

Saattaa koitua kalliiksi tälle yhteiskunnalle. Itseäni ei ainakaan enää kiinnosta olla tuottava yhteiskunnan riistettävä.

Vierailija
38/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on aika epärealistisia kuvitelmia myös siitä, että jostain  AMK:sta saisi kovin helposti jonkun opettajan viran. Terveydenhuollon maistereita on pilvin pimein ja niistäkin puolet on ihan ruohonjuuritason töissä.  Jopa terveydenhuollon tohtoreita on paljon. Noita opettajankin sijaisuuksia saati virkoja ei ole kovin helppo saada.

Vierailija
39/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kelaan ei muka kannata yrittää, koska niin paljon muita hakijoita? Ei hitto mikä asenne jollain on! AINA kannattaa yrittää! Ihan aina. Joku sen paikan aina saa, ja se voit olla sinä. Jos et edes hae, niin se ei todellakaan voi olla sinä. Nyt vähän parempaa asennetta hei!!

Vierailija
40/78 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja kitisemässä. Yllätys.

Aloittajakin on varmaan niitä naisia, jotka eivät eläissään ole oikeasti joutuneet mitään tekemään ja nyt on sitten niin rankkaa kun joutuu ihan töitä tekemään

Sä oot varmaan niitä ihmisiä, joista ei ikinä ois noin sekä fyysisesti että henkisesti rankalle alalle, jo toi sun viestis kertoo silkasta tietämättömyydestä. Voithan sä mennä kokeilemaan aloittajan tilalle, katotaan sit miten suu pannaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan