Mikä tää MUSKARI oikein on? Vauvan kanssa. :D
Eli meille syntyi marraskuussa vauva. Jotenki tuntuu, että hirveen moni on kysynyt ootteko muskarissa sen kanssa tai vauvauinnissa. No sen uinnin tajuan vielä mutta että joku musiikkikerho. Mitä siellä voi tehdä vauvan kanssa? Kannattaako mennä varsinkaan jos en tod osaa ite laulaa tai soittaa mitää?
Kommentit (191)
Ei muskari ole mitenkään pakollinen. Ei ole vauvauintikaan.
Aivan älytöntä suorittamista liittyy näihin vauva-asioihin...
Uskomattomia kommentteja täällä.
Suurin osa ei tiedä yhtään muskarista ja mitä siellä tehdään.
Olen isoäiti ja olen viettänyt kolmen lapsenlapseni kanssa ikimuistoisia hetkiä muskarissa yhteensä viiden vuoden ajan.
Vanhemmat eivät olosuhteet huomioon ottaen sinne päässeet (muutaman kerran toki kävivät).
Ihana yhteishenki oli äitien ja lasten välillä, jopa isovanhemmatkin pääsivät jukkoon mukaan. Joitakin vaarejakin oli välillä paikalla.
Nyt jo koululaisina lapset muistavat laululeikkejä ja välillä niitä höpsötellen leikitään ja naurteaan kippurassa.
En olisi voinut kuvitella, miten paljon lapset siitä saivat(ja itsekin)
Mitään viuluviikariopetusta ei kai monessakaan paikassa vauvamuskareissa ole:DDDD.
Nyt mammoilla on liian kireä pipo ja liian vähän ollut puuleluja.
En ole käynyt moisissa enkä käy. Lapsi nyt 1,5-vuotta. Ajattelin että kohta voisi mennä jonnekkin tanssiin tms. Minusta ei ole tommoiseen mammojen kanssa olemaan eikä siitä olisi kenelläkään hyötyä kun olisin niin vaivautunut. Myös kotona voi tehdä kaikenlaista tai käydä paikoissa jos moinen ei sovi. Joo joo olen kamala ihminen tiedetään.
Muskarimammoilla tunteet kuumenee.
Mitä se kenellekään kuuluu käykö muskarissa vai ei?
Lopun viimein ne muskarilapset ovat nenät kiinni älylaitteissa :D
Ennemmin tai myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Olen isoäiti ja olen viettänyt kolmen lapsenlapseni kanssa ikimuistoisia hetkiä muskarissa yhteensä viiden vuoden ajan.
Vanhemmat eivät olosuhteet huomioon ottaen sinne päässeet (muutaman kerran toki kävivät).
Ihana yhteishenki oli äitien ja lasten välillä, jopa isovanhemmatkin pääsivät jukkoon mukaan. Joitakin vaarejakin oli välillä paikalla.
Nyt jo koululaisina lapset muistavat laululeikkejä ja välillä niitä höpsötellen leikitään ja naurteaan kippurassa.
Mitään viuluviikariopetusta ei kai monessakaan paikassa vauvamuskareissa ole:DDDD.
Enemmän täällä muskarimammoilla pipo kireällä kun muilla xD
Vierailija kirjoitti:
Tekeepäs se muskari älykkääksi! Sinunkin lapsenlapsesi muistavat koululaisena vauva-ajan muskarin :O
Itse nautin KIIREETTÖMÄSTÄ ajasta vauvan kanssa.
Kauhea tarve joillakin päteä ja pitää arki kiireellisenä kaiken maailman harrastusten kanssa. Ei kyllä ole kovin tervettä ja lapsiläheistä menoa.
No. Onhan se hyvä opettaa lapsi suorittajaksi hyvissä ajoin ja että kotona ei kannata olla kun pitää olla muualla tekemässä yhtä sun toista joka päivä.
Oletteko kysyneet lapsilta nautitteko Tästä oikeasti? Vai onko vain äideillä kivaa eivätkä huomaa ettei lapsi oikeasti edes tykkäisikään koko touhusta?
Aika itsevarmasti sanovat että lapsi nauttii. Ei kukaan tiedä mitä joku oikeasti ajattelee. Ei välttämättä nauti.
Jos äiti on epämusikaalinen, sitä on varmaan myös lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää lähteä johonkin MUSKARIIN, miksi ei voi taputella ja sylitellä kotona ihan?
Tottakai voi ja kannattaakin. Mutta ap kertoo ettei ole itse tippaakaan musikaalinen. Itse tuossa samassa tilanteessa olessani todellakin vein lasta vauvamuskariin. Ja just sen vuoksi etten itse ole yhtään musikaalinen (kuulen itse miten laulan nuotin vierestä :D) eikä lapsen isäkään ole. Halusin että lapsi kuulee kaunista elävää laulua ja musiikkia (ei ole sama asia kuunnella levyltä). Jostain luonnonoikusta johtuen lapsi sattuikin olemaan musikaalinen, opettajat aikanaan päiväkodissa ja koulussa toivat asian esiin ja nyt lapsi on ollut musiikkiluokalla.
Menimme muskariin vasta, kun vauva oli 8 kk. Osasi jo istua, kontata ja seistä tukea vasten ja pitää marakassia kädessä. Ennen sitä olimme vain ihan kotosalla, lauleskelin paljon ja tanssimme ja pyörimme lattialla päivittäin.
En tiedä, onko sillä mitään väliä, missä lapsi kuulee musiikkia, mutta ihan mukavaa on edes kerran viikossa käydä jossain, missä on muitakin ihmisiä, sillä pelkästään kotona ollessa ja kotipihalla leikkiessä voi alkaa aika käydä pitkäksi.
Okei. Vastasin ennekuin luin koko ketjun ja aikamoista riitelyä typerästä aiheesta. Eihän kenenkään ole pakko viedä lastaan muskariin, jos ei halua. Halusin kuitenkin tuoda sen pointin esiin, että jos vanhempi itse ei ole musikaalinen, voi kuitenkin lapsi olla. Ja vauva-aikana saadut virikkeet kuitenkin muokkaavat kehittyviä aivoja, joten ei siitä muskarista ainakaan mitään haittaa voi olla kenellekään, oli musikaalinen tai ei. Ja että vaikka vanhempi ei osaisi itse laulaa, voi aivan hyvin mennä muskariin. Itse kävimme MML:n järjestämässä muskarissa, ei ollut kallis! t. 74
Tiedän muksun joka on oikeasti tyhmä vaikka on kaiken maailman muskarit sun muut juostu läpi. Joten tuo aivopuheen voi kuopata. Ei se kaikkiin toimi.
Se on vain muskari eikä mikään keskitysleiri niin kuin muutamalle kiihkoilijalle vaikuttaa olevan. Jaksattekin vaivata päätänne toisten menemisillä ja tekemisillä ja väheksyä.
Kaikki mihin liitetään sana vauva, revitään hirveet hinnat. Me ollaan kotona vauvan kanssa tanssittu, laulettu, soitettu omatekemillä soittimilla jne. Mäkin koen noi muskarit typerinä, mutta vauva saa silti kokemuksia kun näemme ystäviäni joilla on vauvoja ja liikumme paljon yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mihin liitetään sana vauva, revitään hirveet hinnat. Me ollaan kotona vauvan kanssa tanssittu, laulettu, soitettu omatekemillä soittimilla jne. Mäkin koen noi muskarit typerinä, mutta vauva saa silti kokemuksia kun näemme ystäviäni joilla on vauvoja ja liikumme paljon yhdessä.
Seurakunnan muskari 60€/vuosi. Ei mielestäni paha.
Ihme tyyli ja tapa ihmisillä puuttua muiden tekemisiin tai tekemättä jättämisiin.
Ei kaikkia vaan kiinnosta samat asiat kun itseä eikä sillä ole rahalla mitään tekemistä. V*ttu mitä yleistyksiä kun et jotakin tee vauvasi kanssa (=viitaten persaukisen maininneeseen kommenttiin)
Moni kokee eri asiat tärkeiksi.
Mutta on kyllä aika pölhöä uskoa ties mitä tutkimuksia ties mistä, ja tämä on vain minun mielipiteeni ja saa katsoa peiliin jos tästä itseensä ottaa.
Lapsen aivoja kyllä kehittää moni muukin toiminta kun joku taputusleikki ti-ti-nallen tahdissa tai muu rallattelu.
Löysätkää nyt niitä pipoja muskarimammat
Jos se persaukinen, introvertti erakko uskaltaakin enemmän kotona heittäytyä laulamaan ja loruttelemaan lapsen kanssa?