Ärsyttääkö ketään muuta Alepan kaupunginosakosiskelu tyyliin "mitä puksu sulle merkkaa", "tunnustetaan kantsua" jne.
Minä asun Pukinmäessä paskassa vuokratalossa siksi koska minulla ei ole rahaa elää remontoidussa, miellyttävässä asunnossa mukavalla alueella... Koska työnantaja maksaa työvuoroista niin matalaa palkkaa.
Ei minulla ole mitään siteitä alueeseen jossa asun, se on vain välttämätön paha jota pitää sietää ja josta lähtisin heti pois jos olisi rahaa.
Kommentit (41)
Lapsuudessani puksulla tarkoitettiin pierua.
Ei koska jonkin vieraan kaupungin kaupunginosat eivät sano minulle mitään.
Enemmän ärsyttää ties keiden savolaisten viäntämät kaupunginosien nimet.
Keneenköhän tuolla mainonnalla yritetään vedota? Ehkä jotkin teinit voivat toisilleen uhota että meidän lähiö on parempi kuin teidän, mutta aikuiset ne isot ruokaostokset hoitavat ja heille tuskin kaupunginosalla on mitään merkitystä. Ei minulle ainakaan.
Mitä suotta ärsyyntymään, jätä vaan omaan arvoonsa. Jotkut tykkää toiset. Mullakaan ei ole mitään noista tuotteista.
Mä tykkään, olen yli 50-vuotias stadilainen. Jotkut katsos tuntevat kotiseuturakkautta, ikävää jos se on teille vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä suotta ärsyyntymään, jätä vaan omaan arvoonsa. Jotkut tykkää toiset. Mullakaan ei ole mitään noista tuotteista.
Siis toiset ei.
Kyllä ärsyttää. Alepa ikään kuin omii kaupunginosan identiteetin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään, olen yli 50-vuotias stadilainen. Jotkut katsos tuntevat kotiseuturakkautta, ikävää jos se on teille vierasta.
Tässä oli puhe lähiöistä, ei kaupungista. Asun myös Helsingissä, mutta en silti käyttäisi vaikka alepan väreissä olevaa lippistä jossa lukee lähiöni nimi.
Vierailija kirjoitti:
Keneenköhän tuolla mainonnalla yritetään vedota? Ehkä jotkin teinit voivat toisilleen uhota että meidän lähiö on parempi kuin teidän, mutta aikuiset ne isot ruokaostokset hoitavat ja heille tuskin kaupunginosalla on mitään merkitystä. Ei minulle ainakaan.
Kaupunginosaylpeys on myös sellaisten tiettyjen duunaria leikkivien lellipentujen kuten Palefacen eräänlaista larppausta.
Myös jotkut hieman teinin ajatteluasteelle jääneet futisfanaatikot "tunnustavat kaupunginosan väriä" vielä 30-50 vuoden iässä ja pitävät jotain kaupunginosapaitoja.
Mielestäni tuossa on jotain hirveän teennäistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää. Alepa ikään kuin omii kaupunginosan identiteetin.
Helppoa kaupallistaa ja valjastaa myynnin edistämiseksi jotain josta ei tarvitse maksaa mitään rojalteja tai tarvitse kysyä kenenkään lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli puhe lähiöistä, ei kaupungista. Asun myös Helsingissä, mutta en silti käyttäisi vaikka alepan väreissä olevaa lippistä jossa lukee lähiöni nimi.
Kieltämättä antaisi kyllä jotenkin todella yksinkertaisen ja "simppelin" kuvan ihmisestä. Olen kyllä asunut Alppilassa koko ikäni (48 vuotta) mutta en mä ala käyttämään mitään keltaista Alppila-pipoa ja identifioitumaan alppilalaiseksi kulkiessani kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö joku isoja ruokaostoksia Alepassa?
https://i.media.fi/incoming/ujtzea/7292545.jpg/alternates/FREE_1440/729…
No, hyvin kuvaavaa on ettei tuossa Alepan listassa ole mainittuna ollenkaan esim. Kaivopuistoa, Ullanlinnaa tai Kaartinkaupunkia vaikka siellä Alepa onkin.
Tarkoitus on kosiskella köyhiä ja varoa pilaamasta 'hyvien alueiden' mainetta Helsingin slangilla. Tai no, oli tuossa Skatta.
Ei ole alepaa kuin siellä hesoissa, niin ei ärsytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunginosaylpeys on myös sellaisten tiettyjen duunaria leikkivien lellipentujen kuten Palefacen eräänlaista larppausta.
Myös jotkut hieman teinin ajatteluasteelle jääneet futisfanaatikot "tunnustavat kaupunginosan väriä" vielä 30-50 vuoden iässä ja pitävät jotain kaupunginosapaitoja.
Mielestäni tuossa on jotain hirveän teennäistä.
Eikös Paleface ole Oulusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö joku isoja ruokaostoksia Alepassa?
Ehkä tarkoitti niiden teinien tekemiin ostoksiin verrattuna?
Vierailija kirjoitti:
Mix alepoita on vaan stadis
Muualla helsingissä tismalleen samat kaupat tunnetaan vain nimellä "Sale". Helsingissä se on jostain syystä "Alepa".
Vähintään yhtä teennäistä kuin K-Kaupan "kiusaamisvapaa vyöhyke". Siellä on monissa kaupoissa nykyään kauppiaan ahneuden takia tasan yksi 19v opiskelija hyllyttämässä, hoitamassa kassaa ja siivoamassa. Mitenköhän se puuttuu jonkun kymmenpäisen kakaralauman harjoittamaan kiusaamiseen ja millä motivaatiolla?