Oletteko koskaan miettineet että miksei kuninkaallisilla koskaan ole kehitysvammaisia lapsia?
Itse olen miettinyt, että en ole nähnyt yhdessäkään kuningasperheessä erityislasta.
Käyvätkö tarkat seulat läpi ja sitten abortti jos näkyy jotain poikkeavuutta vai mistä johtuu että kaikilla on vain terveitä muksuja?
Kommentit (464)
Justiin ketjussa on osoitettu, että kuningashuoneissa on kehitysvammaisia kuten muuallakin, niin jotkut jankkaavat ettei olisi.
Mietin, että meitä ihmisiä rakastetaan, pysäytetään ja puhutellaan kaikella mitä Jumala meille sallii.
Ajattelen,et jokainen ihminen saa sellaisia vaikeuksia jonka kautta hän parhaiten oppii elämää. Ja ,että nämä vaikeudet ovat tarkasti Jumalan tiedossa.
Näen erityislapset rikkautena ja onnena taivaan Isän suurena lahjana. Heidän kauttaan opimme sellaista mikä on meille hyväksi.
Mietin, että meitä ihmisiä rakastetaan, pysäytetään ja puhutellaan kaikella mitä Jumala meille sallii.
Ajattelen,et jokainen ihminen saa sellaisia vaikeuksia jonka kautta hän parhaiten oppii elämää. Ja ,että nämä vaikeudet ovat tarkasti Jumalan tiedossa.
Näen erityislapset rikkautena ja onnena taivaan Isän suurena lahjana. Heidän kauttaan opimme sellaista mikä on meille hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
victoria ei ol ekaunis. Sanotaa nyt se. Omituiset kasvonpiirteet. Smaa naamaa on isänsä sikoilla. OUTOJA.
Oli se silloin anoreksian aikaan kasvoiltaan kaunis. Aivan kun eri ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tarja Halosen lapsenlastakin piilotellaan kaikin mahdollisin keinoin. Epäilyt ovat heränneet mikä on synä? Onko mustaihoinen, vai muusta etnsiestä taustasta lähtöisin? No, kertokaa jos olette nähneet. Nykyään kai piileskelee Britanniassa asti ettei vain media saisi vihiä miltä näyttä. Nimi salattu, isän nimi salattu. Joku on syynä.
Miten niin piilotellaan? Kun Anna teki väitöskirjaa, asui hän tuossa naapuritalossa ja sai siihen aikaan lapsen, jonka kanssa liikkui ihan vapaasti kuten muutkin äidit. Harva varmaan edes tunnisti häntä. Mies on skotti ja ihan valkoihoinen ja nythän Annan perhe asuukin taas ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä selvä👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Adhd tai karsastus EI OLE kehitysvamma!
No adhd ei todellakaan olekaan, vaan laiskojen, yksinkertaisten vanhempien vakioselitys paskalle vanhemmuudelleen, näinhän useimmat lääkärit ja opettajatkin jo toteavat. Lähes 100%:han nämä kirjainlyhennetapaukset löytyvät sosiaalisesti alimmista luokista.
Karsastus taas otettiin esiin siitä kuinka pienistä syistä kuninkaallisia lapsia piilotellaan, joten varsinaisen vammaisuuden ilmetessä, ainakin odotusaikana, ratkaisut ovat varmaankin radikaaleja.
Jestas miten lukemaansa ymmärtämätöntä joukkiota täällä on. Tai toisaalta, ei ihme. :'D[/quoteHmm. Isäni on lääkäri ja kolmesta sisaruksesta minä olen ainut jolla on ADHD, onkohan minut kasvatettu sitten kovinkin eri tavalla vai unohtiko joku kenties sanoa tälle neurologiselle häiriölle, ettei se voi hypätä lääkärin lapseen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos historian katsotaan, niin onhan niitä. Toki aikojen kuluessa näistä on vaiettu.
Tulipa mieleen myös yksi hiljattain valittu presidentti, jolla on Asperger-lapsi. Sitäkään ei tunnusteta julkisesti.
Vaikuttaako Asperger mukamas kävelyyn ja käsien liikkeisiin? Minä kuvittelin että on jostain muusta vaivasta kysymys. Mutta oli mikä oli niin tosi sääli:(
No se jos mikä vaikuttaa. Ihmeellistä tommonen "mukamas" -sävy tekstissä kun et vaivautunut googlettamaan itse pienintäkään tiedonjyvästä. :D Autismin spektrin häiriö vaikuttaa monella tavalla kävelyyn, tasapainoon ja koordinaatioon. Kävelystä puuttuu myötäliike, eli kädet eivät heilu normaalisti kävellessä. Laita vaikka googleen "asperger kävely" niin löytyy roppakaupalla tietoa.
Myönnän etten todella tiedä mitä asperger aiheuttaa. Olen luullut että he ovat vaan sosiaalisesti kömpelöitä mutta näköjään kysymys vähän vakavammasta vaivasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannin Edwardilla ja Sophiella on se pahasti karsastava tytär jota piiloteltiin vuosikausia, joten selvää on että vammaista lasta ei edes myönnettäisi olemassaolevaksi!☹
Ei kai karsastus tee lapsesta vammaista? Hyvänen aika!
Voi v****u, opettele LUKEMAAN!! Tuossa tarkoitettiinkin ja selkeästi lukee että kun jo karsastavaa piilotellaan, kuninkaalliset eivät taatusti toisi julkisuuteen oikeasti vammaista lasta. Tsiisus mitä ääliöitä täällä liikkuu, ei tajuta mitään ellei ole tavuviivoin kirjoitettu, ja koko asiaa avattu sanoin. Järkyttävää ettei asiayhteyksiä ymmärretä. Asperger sullakin?😒
Mee pois💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kennedyillä oli Rosemary.
Rosemary ei ollut edes kehitysvammainen. Hänellä oli lukihäiriö ja oli muistaakseni ylivilkas hankala lapsi. Rosemary halusi myös viettää tavallista nuoren naisen elämää seurustelemalla miesten kanssa ja perheensä ei pitänyt tästä. Parikymppiselle oikeasti terveelle naiselle tehtiin isänsä tahdosta lobotomia ja Rosemary taantui kaksi vuotiaan tasolle. :(
Vammaisuudenkin määritelmä on aina sidoksissa aikaan ja kulttuuriin, mutta mahdollisesti Rosemary määriteltäisiin tänä päivänä lievästi kehitysvammaiseksi. Hän kärsi pahasta hapenpuutteesta synnytyksessä, ja hänen älykkyysosamääränsä oli selvästi normaalia alempi.
Myöskään miesten kanssa seurustelu ei tuohon aikaan ja noissa piireissä ollut "tavallisen nuoren naisen elämää". Perhe pelkäsi skandaaleita.
Mutta terve hän joka tapauksessa oli (mahdollinen kehitysvammaisuus ei ole sairaus), ja tapa, jolla perhe häntä kohteli, oli järkyttävä ja anteeksiantamaton, olisi ollut sitä aivan riippumatta hänen terveydentilastaan tai älyllisestä kapasiteetistaan.
tämä espanjan kuningas oli jonkun sortin insestin runtelema kai, aika selvästi erikoinen: Charles II of Spain
https://www.google.fi/search?q=Charles+II+of+Spain&source=lnms&tbm=isch…
Kekkosen poika teki itsarin. Lasketaanko se?
Vierailija kirjoitti:
Kekkosen poika teki itsarin. Lasketaanko se?
Saat puol pojoo. Täysiä pisteitä tosta ei voi antaa.
Englannin kuningatar Elisabeth II: n anopilla eli Philipin äidillä oli skitsofrenia. Siitä oli televisiossa ohjelmakin pari vuotta sitten. Samaa tautia sairasti meidän Mannerheimin toinen tytär. Hollannin ex-kuningatar Beatrixin yksi sisar vammautui, kun kuningataräitinsä Juliana sairasti odotusaikana vihurirokon. Tämä prinsessa on ainakin vaikeasti näkövammainen mutta perheellinen. Ja ei sairas mutta seksuaalisesti poikkeava oli Ruotsin kuningas Kustaa V.
Onhan näitä vammaisia ollut, tunnetuin tapaus on Espanjan Kaarle II, joka oli todella pahasti vammainen ja jälkeenjäänyt pahan sisäsiittoisuuden takia (Habsburgien suku ei nainut tarpeeksi suvun ulkopuolelta), ja kuolikin melko nuorena. Muotokuvissa häntä kaunisteltiin, vaikka hän ei pystynyt edes hallitsemaan - hänen leskeksi jäänyt kuningataräitinsä hoiti asiat.
https://www.thevintagenews.com/2017/03/23/when-charles-ii-of-spain-died…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos historian katsotaan, niin onhan niitä. Toki aikojen kuluessa näistä on vaiettu.
Tulipa mieleen myös yksi hiljattain valittu presidentti, jolla on Asperger-lapsi. Sitäkään ei tunnusteta julkisesti.
Vaikuttaako Asperger mukamas kävelyyn ja käsien liikkeisiin? Minä kuvittelin että on jostain muusta vaivasta kysymys. Mutta oli mikä oli niin tosi sääli:(
No se jos mikä vaikuttaa. Ihmeellistä tommonen "mukamas" -sävy tekstissä kun et vaivautunut googlettamaan itse pienintäkään tiedonjyvästä. :D Autismin spektrin häiriö vaikuttaa monella tavalla kävelyyn, tasapainoon ja koordinaatioon. Kävelystä puuttuu myötäliike, eli kädet eivät heilu normaalisti kävellessä. Laita vaikka googleen "asperger kävely" niin löytyy roppakaupalla tietoa.
Korjaan hitusen; Asperi ei välttämättä "näy ulospäin" muutoin kuin omituisehkona sosiaalisena käyttäytymisenä, eli töksähtelevänä puheena tai verrattain tilannetajuttomina lausahduksina. Itselläni on Asperger, samoin isälläni, eikä meillä kyllä ole mitään "kävelyongelmia" tai ylimääräisiä kädenliikkeitä. Minulla ehkä aavistuksen huonohko tasapaino, mutta korjaantunut ratsastuksen myötä paremmaksi. Meillä ilmenee AS lähinnä "outoina" ja hyvin ehdottomina erityiskiinnostuksina ja sosiaalisten taitojen puutteina. Isä varsinainen puhekone ja vuorovaikuttaa muiden kanssa mielellään (kunhan puhutaan häntä kiinnostavista asioista), mutta ei tajua pienintäkään sanatonta vinkkiä siitä, että ole hiljaa, ei tunnista ilmeitä eikä omaa tilannetajua. Itse olen epäsosiaalisempi ja muodostan ihmissuhteita ja vuorovaikutan melko huonohkosti, muutoin kuin kirjoittamalla.
Toki ON niitäkin tapauksia, joissa AS vaikuttaa hyvinkin paljon ulospäin ja voi olla esimerkiksi käsien räpyttelyä, todella huonoa tasapainoa ja niin pois päin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita. Ruotsin kuninkaan kaikki lapset ovat olleet jollain tasolla lukihäiriöisiä. Aiemmin historiassa nämä erilaiset lapset ovat olleet kuolleeksi vaiettuja salaisuuksia. Eli tässä paistaa vain ap tietämättömyys eikä mikään muu.
[X] Lukihäiriö = kehitysvamma? Anna mun kaikki kestää. Tässä tapauksessa aika hemmetin moni ihminen jopa Suomessa on kehitysvammainen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä vammaisia ollut, tunnetuin tapaus on Espanjan Kaarle II, joka oli todella pahasti vammainen ja jälkeenjäänyt pahan sisäsiittoisuuden takia (Habsburgien suku ei nainut tarpeeksi suvun ulkopuolelta), ja kuolikin melko nuorena. Muotokuvissa häntä kaunisteltiin, vaikka hän ei pystynyt edes hallitsemaan - hänen leskeksi jäänyt kuningataräitinsä hoiti asiat.
https://www.thevintagenews.com/2017/03/23/when-charles-ii-of-spain-died…
Hurmaavaa että hänkin kerkes kuitenkin olemaan kaks kertaa naimisissa. Ei käy kateeks!
OLen! Lapset aina terveitä ja kauniita. Ja kuninkaalliset ei ikinä sairastu esim. syöpään.
Oliko Tähkäpää siis vammainen?