Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkean riskin HPV-DNA löydös

Karpalo
13.03.2018 |

Kävin joukkoseula papassa. Musta löytyi korkean riskin HPV:n dnata. Tänään gyne sanoi paperia näkemättä että tarkottaa kondyloomaa. Oon ollut saman miehen kanssa reilu kolme vuotta. Aiemmissa papoissa ei o tätä löydetty. Tosin gyne sano et sitä HPV:ta perus papassa katota.

Jotenki ahdistaa nyt. Ei o mitää syyllä, mutta dnata löytyy.

Kokemuksia? Kohtalotovereita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä kohtalotoveri. Koloskopiassa kävon asian vuoksi vuosi sitten, nyt taas tarkastus edessä. Jännittää. Toivotaan ettei oo pahentunut.

Vierailija
2/5 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata tähän muuta kuin, että mun käsittääkseni ne virusmuodot, jotka eivät aiheuta näkyvää kondyloomaa, ovat korkeamman riskin HPV-viruksia kohdunkaulansyöpää ajatellen.

Hmm, muakin kiinnostais käydä tämmösessä. En oo kohtalotoveri, eikä oo kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut jo lapset? Tutulla oli ja aiheutti syylämuodostelmia kohdunkaulaan. Lopulta leikattiin. Sanoivat, että lapset mahdollisimman pian ja jos tarvitsee vielä leikata lisää, niin sitten  ei kohdunkaula oli tarpeeksi vahva raskautta ajatellen.

Vierailija
4/5 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut tällaisesta dnasta, ihan uusi juttu mulle? Vain DNAta eli ei tartuntaa?

Tuosta saman miehen kanssa olemisesta: on voinut olla oireettomana miehellä ja siirtyä, moni kantaa näitä viruksia

Vierailija
5/5 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuloksessa luki EI tyyppiä 16 tai 18. Siis näitä yleisimpiä syöpää aiheuttavia. Ohjattiin vaan vuoden päästä kontrolliin.

Mutta kummastelen ettei tuloksessa lukenut selvällä Suomen kielellä, että nainen sulla on kondylooma.