Minkä rotuisen koiran omistat? Oletko ollut tyytyväinen rotuvalintaan?
Minkä rotuisia koiria sinulla on/on ollut? Kerro koirastasi plussat ja miinukset sekä ottaisitko samanrotuisen uudelleen ja jos et, niin miksi?
Kommentit (20)
Tiibetinspanieli, enemmän kuin tyytyväinen, kolmas tämän rodun yksilö.
Hoffi ollut ja tulee olemaan. Toistaiseksi aika perusterve rotu ja toimii harrastuksissakin, vaikka onkin diesel versio.
Rodullistettujen koirien pitäisi ryhtyä vastarintaan.
Kuudes kääpiösnautseri hankittu, numero vviden seuraksi kun se on jo 10 vuotta. Paras rotu ikinä, lojaali ja älykäs, harmi vaan että rodulla on hammas ongelmia :(
Susikoira löytyy. Kiltti kuin mikä ja jos joskus vähän murisee ja näyttää hampaita tuntemattomille niin on vain leikkisä.
Vierailija kirjoitti:
Tiibetinspanieli, enemmän kuin tyytyväinen, kolmas tämän rodun yksilö.
Mulla oli ja tipsupoika. Mainio seuralainen. 👍
Kivaa kesää teille.
Villakoiria.
En tykkää, aina jaloissa vaikka kuin imuroi!
Kaikki tämänhetkiset loiranu ovat sekä aiemmat koirani ovat olleet sekarotuisia. Pidän tästä "sika säkissä" uuteen koiraan tutustumisesta ja siitä, ettei koiraan ole mitään rodunmukaisia ennakko-odotuksia.
Aina ne ovat kuitenkin yksilöitä ja rotukoirankin kohdalla täytyy muistaa, että se oma yksilö voi olla juuri se tapaus minkä kohdalla rotumääritelmät eivät pidä lainkaan paikkaansa.
Suomenlapinkoira löytyy. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Lempeä ja aika nopeasti oppiva. Karva vaatii säännöllistä harjausta ja välillä haukkuherkkä, mutta muuten aivan täydellinen koira. Meidän yksilö on sopivan itsenäinen, mutta haluaa kuitenkin olla lähellä ja vaatii rapsutuksia. . Älyllistä haastetta vaatii enemmän kuin liikunnallisia aktiviteetteja, mutta hänen kanssa voi tehdä pitkiä lenkkejä tai olla tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Suomenlapinkoira löytyy. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Lempeä ja aika nopeasti oppiva. Karva vaatii säännöllistä harjausta ja välillä haukkuherkkä, mutta muuten aivan täydellinen koira. Meidän yksilö on sopivan itsenäinen, mutta haluaa kuitenkin olla lähellä ja vaatii rapsutuksia. . Älyllistä haastetta vaatii enemmän kuin liikunnallisia aktiviteetteja, mutta hänen kanssa voi tehdä pitkiä lenkkejä tai olla tekemättä.
..sen kanssa
Borderterrieri. Ihana pieni, rohkea ja reipas kaveri. Ei hauku turhia, mutta,ilmoittaa jos joku vieras on ovella.
Karjalankarhukoira. Erittäin älykäs ja oppii nopeasti, mutta sekin vaatii valtavasti liikuntaa joka päivä. Kiva kaveri metsässä, retkillä, pyörälenkeillä ja kotona lasten kanssa. Se kellahtaa selälleen ja antaa lastenkin paijata itseään, kunhan tietysti opettaa lapset kunnioittamaan sitä. Karjalankarhukoira on yhden isännän koira, mutta se puolustaa tarvittaessa koko perhettä raivokkaasti. Parhaimmillaan se on metsästyskoirana hirven- ja karhunmetsästyksessä.
Olen rakastunut jokaista koiraani rodusta riippumatta.
lutuinen labbis - lupsakka kaveri
Somalian paimenkoira. Sopeutunut Suomeen, vaikka ei kieltä osaakaan, eikä ole koskaan käynyt töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuudes kääpiösnautseri hankittu, numero vviden seuraksi kun se on jo 10 vuotta. Paras rotu ikinä, lojaali ja älykäs, harmi vaan että rodulla on hammas ongelmia :(
Onko ollut muitakin? Mistä tiedät että on paras? Melko subjektiivinen kommentti.
On ollut Bokseri ja Cockerspanieli, sekä monta erirotuista koirakaveria :)
Minulla on saksanpaimenkoira, olen erittäin tyytyväinen, kyseessä on erittäin monipuolinen koira jonka kanssa voi tehdä lähes mitä tahansa. Kaikessa hyvä. Käyttölinjainen, hyvärakenteinen ja hyväluontoinen.
Ei ole jokaisen koira toki, tekemistä tarvitsee ja paljon.