Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi myyjät jotka ei vastaa.

Vierailija
13.03.2018 |

Alkaa jo vituttamaan tälläset.

Mikä ihme siinä on että jos tuote on myynnissä niin ei voi vastata jos joku on halukas ostamaan.
Tarjosin samaa hintaa kun pyynti. Ei vastausta. Viikko etiä päin ja edelleen on tuote myynnissä?
Torissa pitäis olla joku sääntö että jokaiseen viestiin on vastattava.

Vituttaa jäädä odottelemaan viikkotolkulla että "enpäs osta tätä tuotetta alennuksesta kaupasta kun torissa joku myy vielä halvemmalla" Sitten odotat viikon ja ale loppuu, ei vastausta.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla kävi juuri niin että oli pari juttua torissa myynnissä. Kiinnostuneita oli yllättävän paljon ja yhden kanssa sovin heti jo hakuajankin kun sitä ekassa yhteydenotossa suoraan ehdotti. Sitten kirosin kun en kuullut ostajista enää mitään, hakijakaan ei tullut. Lähes kaikki yhteydenotot oli kuitenkin olleet asiallisia, ei tullut yhtään sellaista fiilistä että olisivat katoavaa sorttia (joita muuten torissa paljon). Sitten tuli mieleen tarkistaa onko mun sähköpostit menneet perille ja huomasin ettei tori ollut ohjannut niitä ollenkaan näille ostajille vaan ne olivat menneet torin omaan sähköpostiin. Joku bugi siis. Onneksi huomasin tämän ja sain otettua uudelleen yhteyttä ostajiin.

Vierailija
62/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. 

Itse olen ostanut tuolta vaikka kuinka paljon tavaraa ja pelkästään positiivisia kokemuksia.

Laitan yleensä jotain tähän tyyliin:

Hei! Sinulla oli tori.fissä myynnissä *tavara tähän*.

Voisin tulla hakemaan sen mikäli se ei ole vielä mennyt?

Milloin sinulle sopisi?

Oma Nimi

Puhelinnumero

Aina olen saanut vastauksen ja lähes aina myös haluamani tavaran.

Myydessä en anna puhelinnumeroani kovin herkästi koska en halua soittoja tinkaajilta tai idiooteilta ja vastaan vain vakavasti otettavien ostajien sähköpostiviesteihin. Tinkaajille en vastaa ollenkaan enkä myöskään niille jotka haluavat että roudaan tavarat johonkin tai niille jotka lähettävät "Varaan tän!"-viestejä.

Monen kannattaisi tosiaan miettiä myös sitä omaa viestintää. Tälläisen viestin lähettäneelle henkilölle vastaan heti. Jos taas tulee pelkkä ”otan tän - raipe” ja sähköpostiosoitteena näkyy raipe75 niin en vastaa. En halua antaa omia yhteystietojani aivan tuntemattomalle ihmiselle.

Mikä vika raipessa on? Mä myyn kyllä raipellekin, kun olen kysynyt häneltä että tuleeko hakemaan vai haluaako tavaran postitse. Raipe maksaa ja raipe saa tavaransa, kaikki ovat tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmetyttää se että jollain on ylihintanen tuote myynnissä, eivät vastaa kun tarjoaa järkevää hintaa. Sitten tuote kuitenkin häviää parin pv päästä. 

Joku hölmö ostaa ylihintaan?  

Vai meinasko myyjä vaan katsoa minkä arvonen tavaransa on eikä aikeita myydä. 

Kyllä ne ennenpitkää menee sillä pyyntihinnalla, siksi ilmoitus katoaa. Minä en myyjänä muuten maksa postikuluja, joten älä edes vaivaudu kysymään sellaista jos et ole valmis noutamaan. En myöskään kuskaa tavaraa mihinkään, koska aikatauluja on mahdoton sopia ja ohareiden mahdollisuus ostajan puolelta on iso.

Vierailija
64/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen oppinut, että sähköpostia on ihan turha lähettää yhdellekään torin myyjälle. Ei niihin ole koskaan vastattu, vaikka olisin ollut valmis iskemään pyydetyt rahat saman tien kouraan ja viemään tavaran pois. Tästä samasta syystä en enää viitsi edes vakavissani katsella torin tarjontaa. Omien kokemusteni mukaan ilmoittajat, jotka eivät ilmoita puhelinnumeroaan, vaan haluavat pelkkiä sähköpostiviestejä, ovat pelkkiä mykkiä kusettajia. Ja niissäkin tapauksissa, kun olen soittanut jollekin numeronsa ilmoittaneelle, on ilmoituksessa ollut tavara useimmiten ollut jo myyty tai vähintään varattuna.

Vierailija
65/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ennenpitkää menee sillä pyyntihinnalla, siksi ilmoitus katoaa. Minä en myyjänä muuten maksa postikuluja, joten älä edes vaivaudu kysymään sellaista jos et ole valmis noutamaan.

Tuossa tulikin profiloitua aika tarkkaan se Torin vallannut myyjätyyppi jonka takia paikka on nykyään niin perseestä etten ole enää puoleen vuoteen löytänyt sieltä mitään ostamisen arvoista. Nykyään en jaksa edes selata kuin kerran viikossa koska myyjän asennevamma on kuitenkin yllä olevaa mallia.

Suomessa alkaa ilmeisesti olla yhtä huutava pula käytetystä skeidasta kuin neuvostoliitossa kun myyjillä on sellainen käsitys että he voivat sanella "tiukan" hinnan eikä ostajalla ole tämän jälkeen muuta mahdollisuutta kuin maksaa tai itkeä ja maksaa.

Myyjä suostuu jalomielisesti luopumaan kulahtaneesta krääsätään jos ostaja oikein ovelta noutaa hattu kourassa ja setelitukko toisessa sekä ottaa poskeen tuulikaapissa. Minähän en myyjänä tingi euroakaan, maksa lähetyskuluja tai edes vastaa ostajien viesteihin.

Nämä tapaukset ovat vedättäneet tiukoilla hinnoillaan hintatason sellaisiin lukemiin että saksan amazonista alkaa lähes järjestään löytää uutta vastaavaa tuotetta halvemmalla kuin torin käytetyistä karvalakkimalleista pyydetään. Saksasta 30€ tilauksen saa kotiovelleen saakka ilmaiseksi eikä tarvitse kuunnella myyjän vinkumista.

Vierailija
66/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ilmoitukseen että ”yhteydenotot ainoastaan soittamalla”.

Minä en jouda chättäilemään myyntihommissa. Tosiostaja soittaa eikä chättää.

Ja kauppa käy.

Vierailija
67/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntimees kirjoitti:

Ja kauppa käy.

Minä taas en jouda puhumaan puhelimessa vähän väliä jonkun ostajan/myyjän kanssa. Laitan aina viestiä sähköpostiin tai tekstarilla,kauppa käy ilman ongelmaa. Valtaosallahan sähköposti on älypuhelimessa niin että näyttöön kilahtaa ilmoitus kun uusi viesti on tullut,tekstareiden tapaan.

Vierailija
68/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntimees kirjoitti:

Ja kauppa käy.

Se että tuo sopii sinulle ei todellakaan tarkoita että ketään muuta kiinnostaisi jakaa numeroaan ilmoituksessa saati sitten vastailla soittoihin keskellä työpäivää tai muita omia menoja.

Valtaosa Torin ilmoituksiin tulevista vastauksista on nykyään joko avohoitotapauksia tai liikaa tosi-TV:n kaupankäyntiä seuranneita "tarjoon 5€ ja norttiaskin sun ässämersustas"-idiootteja joiden ilmoitusten deletointi sähköpostista ottaa päähän jo sen verran että ajatuskin noiden kanssa inttämisestä puhelimessa nostaa niskavillat pystyyn.

Minulta ei ole jäänyt Torissa mitään myymättä vaikka en koskaan laita ilmoitukseen kuin tätä varten perustetun sähköpostiosoitteen. Viestit kilahtavat kännykkään reaaliajassa ja vastaan asiallisiin viesteihin heti kun minulla on siihen aikaa.

Vierailija
69/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla ostajilla on se asennevamma, että myytävä tuote pitää saada puoleen hintaan tai mieluummin ilmaiseksi. Älytöntä. Tilatkaa Saksastatai mistä tahansa persepolista, mutta älkää vinkuko rahattomuuttanne myyjille. Jos ilmoituksessa lukee tiukka hinta tai siitä ilmoitetaan tai että pk kuuluvat ostajalle ( jos et nouda) niin se on näin. Turha sitä on ostajan itkeä. Myyjä saa hinnoitella ja myydä tavaran ilmoittamallaan hinnalla. Pakko ei ole ostaa eikä myydä. Kaupasta saa ja hevosella pääsee.👺

Vierailija
70/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus jäänyt useampia ilmoituksia laitettuani asia silleen. Eli ilmoitukset sinne, sähköposti lukematta jne viikoiksi. Onhan se varmaan jotakuta ärsyttänyt, sorry.

Läheisen vakava sairaus vaan tuli sen verran vauhdilla, että Tori-kauppa oli ehkä viimeinen asia mielessä.

Vierailija
71/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajat, laittakaa puhelinnumero niihin viesteihinne! Esim hotmail heittää roskakoriin ne myyjän vastaussähköpostit. Ja tarkistakaa, että se oma säpo on näppäilty oikein kun myyjänä vastaan toisesta sähköpostista. Ja ihan siinä ekassa viestissä voi kertoa haluaako postitetun tavaran tai hakeeko sen myyjältä. (Ja ne postit on samat naapuritaloon tai 500km päähän)

Ja kukaan myyjä ei myy monen kympin käyttämätöntä tavaraa teille tiukkaan hintaan kympillä spk.

Vierailija
72/119 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se VAIN NOUTO tuntuu olevan mahdoton ymmärtää....Autoton ihminen ei lähde lähettelemään 50-osaista astiastoa tai vie sänkyä toiseen kaupunkiin vaikka kuinka vongataan...Ja on se viestiin oman nimen laittaminen niin vaikeaa...Tulkitsen aina nuo "tietojen kalasteluksi" joihin en vastaa...(eli esim. nimimerkki fshad123 ja sp-osoite vastaavaa luokkaa eikä muuta).  Ja jos myy uudenveroista yli 300e tavaraa 120e:lla niin ei kyllä 40 spk tarjouksiin edes kannata vastata.

Vierailija
73/119 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn satunnaisesti tavaraa torin kautta, eikä sen ihmeemmin ole hankaluuksia ollut, kun jo ilmoituksessa on selvästi mainittu esim vain nouto. Itselläni ei kännykässä ole sähköpostia ja luen vain kerran päivässä koneelta henkilökohtaisen sähköpostin, eli  en todellakaan vastaa vartissa.  Se mikä on aiheuttanut harmaita hiuksia on kun olen myös laittanut ostetaan ilmoituksia. Keräilen kirjoja ja olen ilmoituksiin laittanut kaikki mahdolliset nippelitiedot, niin tarjotaan vaikka ja mitä ja vaikka ja mistä. Itse en tee ostajanakaan kauppa kuin kasvotusten ja tämän olen aina ilmoittanut ( kaksi kertaa huijatuksi tulleena), en siis osta eää yksityisiltä muuta kuin naamatusten. Paras oli kun hain tiettyjä kirjoja ja miellyttävän tuntuinen henkilö soitti ja kertoi, että hänellä on kaikki haluamani kirjat ja treffitkin onnistuu, pyysi lähettämään vielä listaa josko hänellä on muita kirjoja. tein työtä käskettyä ja eikös tämä herra soittanut jälleen ja alkoi penäämään olenko todellinen keräilijä vai muuten vain ostamassa. Jätin tämän kaupan sitten tähän kun kyseessä on herranjestas vain kirjat eikä elämä. Eli kun tarjoatte missä tahansa kauppasivustolla jollekin joka on ostamassa, niin olkaa valmiit sitten ihan oikeasti ne myös myymään.

Vierailija
74/119 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kun ostajat menettää kiinnostuksensa kun en heti anna osoitettani?

Vierailija
75/119 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta nyt ottaa sen verran päähän näiden ilmoittajien mykkyys. Erästä vempelettä tässä etsittiin ja torissa oli muutama ilmoitus. Kuudelle ilmoittajalle kaikille laitoin viestin "Hei, onko tämä vielä myynnissä" ja nimi perään.

Yksi vastasi "on" ja sitten kysyin sopisiko nouto seuraavana päivänä. Ei vastausta.

Toinen vastasi, että palaa asiaan seuraavana päivänä. Seuraavan päivän iltana laitoin viestin, mikä on tilanne. Tuli toinen viesti, jossa lupasi palata asiaan vielä samana iltana. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

Yhdestä tuli viesti, että meni jo.

Yhden kanssa syntyi kaupat. Kahdesta ei kuulunut sanaakaan.

Eli kuudesta ilmoittajasta kaksi toimi asiallisesti, vaikka olisin ollut valmis maksamaan pyydetyn hinnan heti ja noutamaankin tavaran. En tajua mikä tuokin oli, joka kyllä sai sanottua, että palaa asiaan, mutta kertaakaan ei edes vastannut, onko tuote edes enää hänellä. Onko niin vaikeaa lähettää viesti, että meni jo tai varattu? Tai sitten poistaa koko ilmoitus?

Vierailija
76/119 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vastaamattomuus on juuri nimenomaan tori.fi ongelma. Voi melkein sanoa, että puoleen viesteistä ei tule mitään kommenttia. 

Vierailija
77/119 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo,jotkut käyttäytyy tosi omituisesti siellä. Ymmärrän sen ettei vastata jos tuote meni jo,mutta se on vähän outoa että tulee tuntikausien tai päivän päästä viesti viesti "meni jo". Jotkut unohtaa itse poistaa ilmoituksensa ja sitten ärtyvät tai suuttuvat kun joku siihen vastaa.

Mitä omituista siinä on? Sehän on myyjältä kohteliasta vaivautua laittamaan viestiä myös niille jotka tuotteesta olivat kiinnostuneita. Ei tarvitse odottaa ja pohtia onko tuote vielä saatavilla, kuten ap valitteli.

Vierailija
78/119 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vastaa ollenkaan mihinkään tinkauskyselyihin. Jos olen laittanut hinnaksi 20 e niin ei, en myy kympillä.

Vierailija
79/119 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vastaa niille jotka eivät osaa lukea ilmoitusta.

Tinkijöille en vastaa.

Ja ihmettelen niiitä jotka eivät vastaa minun viestiini.

Miksi laitat viestin "Onko tämä vielä myynnissä?" (ilman tervehdystä ja omaa nimeäsi) jos et sitten kuitenkaan vastaa, kun minä vastaan että "Hei! Kyllä se on vielä myynnissä. T: Nimi"

Olen tarkastanut joka kerta, en lähetä vastausta torin osoitteseen.

Ja miksi teet oharit? Olet saanut osoitteen ja on sovittu että tulet noutamaan huomenna klo X. Miksi sitten et tulekaan? Miksi et ilmoita että et tule?

Vierailija
80/119 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl pitäis osata roskaposteista kattella, ja merkata ei-roskaposteiksi - tai jos ei näy emailissa, niin käydä siel torilla kattomassa ne viestit! itse ainakin jos olen myymässä jotain, niin seuraan tiuhaan tilannetta että kiinnostaakohan myymäni juttu jotakuta. En tosiaan odottele päiviä ja ihmettele kun mitään ei kuulu.