Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi myyjät jotka ei vastaa.

Vierailija
13.03.2018 |

Alkaa jo vituttamaan tälläset.

Mikä ihme siinä on että jos tuote on myynnissä niin ei voi vastata jos joku on halukas ostamaan.
Tarjosin samaa hintaa kun pyynti. Ei vastausta. Viikko etiä päin ja edelleen on tuote myynnissä?
Torissa pitäis olla joku sääntö että jokaiseen viestiin on vastattava.

Vituttaa jäädä odottelemaan viikkotolkulla että "enpäs osta tätä tuotetta alennuksesta kaupasta kun torissa joku myy vielä halvemmalla" Sitten odotat viikon ja ale loppuu, ei vastausta.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko niinkään kyse mistään pelistä.

Ainakin omalla kohdallani on kyse siitä etten tahdo tuhlata aikaani tai nähdä juurikaan vaivaa, laitan jo hintapyynnön sellaiseksi että tiedän sen menevän päivän-kahden sisään silläkin hinnalla, joten minun on turhaa vastailla noihin tarjouksiin tai muihin turhiin viesteihin. Koskaan ei ole käynyt niin että tavarat olisivat jääneet nurkkiin pyörimään.

Vierailija
42/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vastaa viesteihin jotka ovat parin sanan mittaisia ja lähettäjänä joku anonyymi. Tyyliin:

Tiukka hinta?

Lähettäjä :Jore B

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää se että jollain on ylihintanen tuote myynnissä, eivät vastaa kun tarjoaa järkevää hintaa. Sitten tuote kuitenkin häviää parin pv päästä. 

Joku hölmö ostaa ylihintaan?  

Vai meinasko myyjä vaan katsoa minkä arvonen tavaransa on eikä aikeita myydä. 

Vierailija
44/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihilisti kirjoitti:

Itse en vastaa viesteihin jotka ovat parin sanan mittaisia ja lähettäjänä joku anonyymi. Tyyliin:

Tiukka hinta?

Minä vastaisin tiukalla hinnalla. Jos maksaa niin saa tuotteen. 

Vierailija
45/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan töissä käyvä, Tori.fi:ssä tuotteita myyvä ihminen pystyy salamana HETI vastaamaan meiliin, vaikka olisi kuinka monta innokasta ja fiksua kiinnostunutta jonossa.

Toisaalta, jos on itse kiireinen eikä päivätyökseen roiku netissä ja lue meilejään, kannattaisi mielestäni myydä 1-2 tuotetta kerrallaan, varsinkin jos tietää, että kiinnostusta tulee syystä tai toisesta olemaan.

On ihan kohteliasta vastata sähköposteihinsa ja myös ilmoittaa, jos tuote on jo myyty.

Oletan, että myynti-ilmoituksen osaa poistaa, jos on osannut sen sinne laittaakin; se ei todellakaan vaadi mitään tutkintoa.

Vierailija
46/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sen verran arvostettu henkilö etten alennu vastaamaan jos et kirjoita minulle vähintään 100 sanan pituista viestiä joka on oikein kirjoitettu. Et ole aikani arvoinen. Olen paras. 

Vierailija
47/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tinkaamisesta vielä. Itse en vastaa tinkaajille siksi, että olen laittanut tuotteen kuvaukseen hinnan mikä minusta on on reilu ja millä olen tuotteesta valmis luopumaan.

No minä todellakin lähden siitä että kaikessa kaupassa apteekkia ja alkoa lukuunottamatta on aina mahdollisuus tinkiä. Torissa kaupattavalle käytetylle tavaralle ei todellakaan ole "oikeaa" hintaa jonka myyjä voisi päättää.

En pahastu jos joku tarjoaa 50% hintapyynnöstäni koska Torissa tuote joko menee kaupaksi ennen kuin olet saanut sormen Enteriltä tai sitten saat olla onnesta soikeana mikäli joku maksaa edes puolet pyynistäsi. Hyvä jos varastossa on edes tuo tarjous koska kahden päivän jälkeen voi olla jokseenkin varma että muita ei tule.

Harmi että suurin osa myyjistä eivät ole kaltaisiasi. 

Monelta uupuu aina se maalaisjärki. Pitäisi lastenrattaista saada sama hinta kun liikkeessä vaikka rattaat on 5 vuotta vanhat. 

Ei kehdata vastata jos tarjoaa puolta josta saadaan vaan hinnasta keskustelu aikaan. 

Moni luulee että se 50% tarjous on lopullinen tarjous. 

Itse jos myyn jotain ja joku tarjoo puolta hintaa niin teen aina vastatarjouksen. 

Usein laitan omat tuotteet ylihintaan juurikin siksi että joku tinkaa aina puoleen ja saan myytyä pikkusen kalliimmalla kun se minkä luulin siitä saavani. 

Tää on ihan perseestä kun nykyään huutokuppakeisarin ansiosta jengi luulee että on ihan fine tarjota puolet pyynnistä. Ja sit oletetaan että myyjä jaksais alkaa siitä sit vääntämään.

Jos taas myyjällä on hinta niin perseellään että oikeasti siitä pitäis lähelle puolet pudottaa, niin oma olkoon häpeänsä.

Vierailija
48/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. 

Itse olen ostanut tuolta vaikka kuinka paljon tavaraa ja pelkästään positiivisia kokemuksia.

Laitan yleensä jotain tähän tyyliin:

Hei! Sinulla oli tori.fissä myynnissä *tavara tähän*.

Voisin tulla hakemaan sen mikäli se ei ole vielä mennyt?

Milloin sinulle sopisi?

Oma Nimi

Puhelinnumero

Aina olen saanut vastauksen ja lähes aina myös haluamani tavaran.

Myydessä en anna puhelinnumeroani kovin herkästi koska en halua soittoja tinkaajilta tai idiooteilta ja vastaan vain vakavasti otettavien ostajien sähköpostiviesteihin. Tinkaajille en vastaa ollenkaan enkä myöskään niille jotka haluavat että roudaan tavarat johonkin tai niille jotka lähettävät "Varaan tän!"-viestejä.

Monen kannattaisi tosiaan miettiä myös sitä omaa viestintää. Tälläisen viestin lähettäneelle henkilölle vastaan heti. Jos taas tulee pelkkä ”otan tän - raipe” ja sähköpostiosoitteena näkyy raipe75 niin en vastaa. En halua antaa omia yhteystietojani aivan tuntemattomalle ihmiselle.

Vierailija
49/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nihilisti kirjoitti:

Tiukka hinta?

Minä vastaisin tiukalla hinnalla. Jos maksaa niin saa tuotteen. 

Se tiukka hinta lukee siinä ilmoituksessa kohdassa ”hinta”.

Vierailija
50/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nillittäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tinkaamisesta vielä. Itse en vastaa tinkaajille siksi, että olen laittanut tuotteen kuvaukseen hinnan mikä minusta on on reilu ja millä olen tuotteesta valmis luopumaan.

No minä todellakin lähden siitä että kaikessa kaupassa apteekkia ja alkoa lukuunottamatta on aina mahdollisuus tinkiä. Torissa kaupattavalle käytetylle tavaralle ei todellakaan ole "oikeaa" hintaa jonka myyjä voisi päättää.

En pahastu jos joku tarjoaa 50% hintapyynnöstäni koska Torissa tuote joko menee kaupaksi ennen kuin olet saanut sormen Enteriltä tai sitten saat olla onnesta soikeana mikäli joku maksaa edes puolet pyynistäsi. Hyvä jos varastossa on edes tuo tarjous koska kahden päivän jälkeen voi olla jokseenkin varma että muita ei tule.

Harmi että suurin osa myyjistä eivät ole kaltaisiasi. 

Monelta uupuu aina se maalaisjärki. Pitäisi lastenrattaista saada sama hinta kun liikkeessä vaikka rattaat on 5 vuotta vanhat. 

Ei kehdata vastata jos tarjoaa puolta josta saadaan vaan hinnasta keskustelu aikaan. 

Itse jos myyn jotain ja joku tarjoo puolta hintaa niin teen aina vastatarjouksen. 

Usein laitan omat tuotteet ylihintaan juurikin siksi että joku tinkaa aina puoleen ja saan myytyä pikkusen kalliimmalla kun se minkä luulin siitä saavani. 

Tää on ihan perseestä kun nykyään huutokuppakeisarin ansiosta jengi luulee että on ihan fine tarjota puolet pyynnistä. Ja sit oletetaan että myyjä jaksais alkaa siitä sit vääntämään.

Jos taas myyjällä on hinta niin perseellään että oikeasti siitä pitäis lähelle puolet pudottaa, niin oma olkoon häpeänsä.

Ensinnäkin, hinnasta tinkiminen on ollu kivikaudelta asti voimassa. Ei se mikään huutokauppakeisari ole tinkaamista keksiny. Sekin "hölmö se on joka ei puolta tarjoa" on satoja vuosia vanha sanonta. 

Toiseksi, itse en tarjoa automaattiesti puolta vaan tarjoan järkevän summan. 

Esim jos tuote on uutena maksanu 50€ ja pyyntihinta on 60€ mutta tuote on ihan hyvä, tarjoan 40€. 

Jos tuote on vähän kulunut tai siitä puuttuu jotain niin tarjoan 30€. 

Jos tuote on aikalailla puhki kulunu mutta kuitenkin sitä tarvitsen niin tarjoan 20€. 

Minä itse en maksa tuotteesta kun sen verran mikä tuotteelle on järkevä hinta niin että myyjä ei tee mitään konkurssia enkä itse maksa itseäni kipeäksi. 

Vierailija
51/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte että myyjä myy sillä hinnalla kuin tahtoo? Samalla tavalla se tiukkahinta-myyjäkin määrittelee sen hinnan kuin te. Tiukkahinta-myyjä jättää vaan välistä tuon kaupanteon esileikin jota te tinkaamiseksi kutsutte.

Jotkut pistävät vain suoraan siihen ilmoitukseen hinnan millä tuote lähtee. Tee taas lyötte tuotteelle ylihintaa että voitte harrastaa tinkaamista? Miksi?

Selittäkää miksi kaupanteossa pitää olla tuo ylimääräinen vaihe? Ja miksi se on loukkaavaa jos ei halua tuhlata aikaansa tuollaiseeen?

Vierailija
52/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hotmailista lähettämät viestit eivät usein meneet perille ostajaehdokkaille.

Vierailija
53/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. 

Itse olen ostanut tuolta vaikka kuinka paljon tavaraa ja pelkästään positiivisia kokemuksia.

Laitan yleensä jotain tähän tyyliin:

Hei! Sinulla oli tori.fissä myynnissä *tavara tähän*.

Voisin tulla hakemaan sen mikäli se ei ole vielä mennyt?

Milloin sinulle sopisi?

Oma Nimi

Puhelinnumero

Aina olen saanut vastauksen ja lähes aina myös haluamani tavaran.

Myydessä en anna puhelinnumeroani kovin herkästi koska en halua soittoja tinkaajilta tai idiooteilta ja vastaan vain vakavasti otettavien ostajien sähköpostiviesteihin. Tinkaajille en vastaa ollenkaan enkä myöskään niille jotka haluavat että roudaan tavarat johonkin tai niille jotka lähettävät "Varaan tän!"-viestejä.

Monen kannattaisi tosiaan miettiä myös sitä omaa viestintää. Tälläisen viestin lähettäneelle henkilölle vastaan heti. Jos taas tulee pelkkä ”otan tän - raipe” ja sähköpostiosoitteena näkyy raipe75 niin en vastaa. En halua antaa omia yhteystietojani aivan tuntemattomalle ihmiselle.

Jos et halua myydä tuotetta tuntemattomalle niin elä myy tuotetta. 

Kysele mielumin suvultasi tai kaveripiiriltä että haluaavatko ostaa.

Ei taas ollu mitään järkeä tuossa kommentissa.

Vierailija
54/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein te ihmiset tsekkaatte sähköpostinne, kun viesteihin pitäis vastata max parin tunnin vasteajalla?

Mä olen sen verran mummo että katson sähköpostin töiden jälkeen illalla kun olen töistä tullut ja perheasiat hoitanut kuntoon..

Vierailija
55/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Kuinka usein te ihmiset tsekkaatte sähköpostinne, kun viesteihin pitäis vastata max parin tunnin vasteajalla?

Mä olen sen verran mummo että katson sähköpostin töiden jälkeen illalla kun olen töistä tullut ja perheasiat hoitanut kuntoon..

Kyse olikin siitä että kun sitä vastausta ei koskaan tule. 

Vierailija
56/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torissa pitäis olla joku sääntö että jokaiseen viestiin on vastattava.

Vituttaa jäädä odottelemaan viikkotolkulla että "enpäs osta tätä tuotetta alennuksesta kaupasta kun torissa joku myy vielä halvemmalla" Sitten odotat viikon ja ale loppuu, ei vastausta.

"Odottelin viikkotolkulla" wtf?

"Pakko vastata kaikille"

Jos vastausta ei kuulu vartissa tuote on myyty tai myyjää ei kiinnosta myydä sitä juuri sinulle.

Mikäli tuote todella on alihinnoiteltu, myyjä saa muutamassa tunnissa kymmeniä vastuksia eikä taatusti vastaa kuin yhdelle.

Pahimmillaan käy kuin minulle kun laitoin perjantaina myyntiin vanhan tuotteen jonka ajattelin menevän kaupaksi ehkä muutamassa viikossa ja lähdin mökille. Kun palasin sähköposti oli täysin tukossa koska tuo vanha romu olikin jonkin sortin keräilykohde josta jokainen toria seuravista 200+ trokarista tajusi saavansa muutaman kympin pikavoiton hintapyynnilläni.

No ei kai kukaan roiku sähköpostissa odottamassa/laittamassa vastauksia muutaman minsan välein, joten mun mielestä, jos 24h kuluessa ei tule ostajalle myyjältä mitään vastausta, niin kannattaa skipata koko juttu.

Mulle kävi kerran niin, että laitoin viestin myyjälle ja ei mitään vastausta vuorokauteen-kahteen, mutta 5 päivän päästä tuli vastaus, että tuote on varattu ja ilmoittaa mulle, jos se ei lopulta menekään kaupaksi.

Vierailija
57/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Ai?

Pikaisella silmäilyllä löysin ainakin kolmesta viestistä oletuksen, että pitäisi vastata minuuttien-parin tunnin aikaikkunassa.

Vierailija
58/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Ai?

Pikaisella silmäilyllä löysin ainakin kolmesta viestistä oletuksen, että pitäisi vastata minuuttien-parin tunnin aikaikkunassa.

Nämä 3 olikin vähän vajaita.

Vierailija
59/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vastaa tinkausviesteihin. Laitan hinnat aina kohtuullisiksi ja aina on tavarat tullut myytyä sillä hinnalla millä haluan. Eli jos sinulla ei ole varaa maksaa, älä viestittele.

Vierailija
60/119 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyn satasella ja hinta muutenkin halpa niin en vastaa "tarjoan 20 postikuluineen" viesteihin ollenkaan.Ajanhukkaa...