Hieman me too-hengessä: kliseiset kauneusihanteet
No, sohaisen varmaan muurahaispesään aloittamalla tämän keskustelun, mutta aloitanpa silti.
Olen kolmikymppinen hyvin klassisella tavalla kaunis nainen. Työskentelen ja olen kouluttautunut vaativalle, hieman boheemille alalle, jossa on jos minkälaista ihmistä - esimerkiksi muunsukupuolisia. Muutenkin ilmapiirin LUULISI olevan ikään kuin hyvin vapaa perinteisistä kauneuskäsityksistä ja moni näitä aatteita kuuluttaakin.
No, en edes jaksa alkaa luetella, kuinka paljon minua täällä jatkuvasti tuijotetaan, kuinka usein minua on lähennelty tai yritetty iskeä tai miten myös "sukupuolettomuutta" korostava ihminen viehättyykin sitten loppujen lopuksi ihmisestä, joka on ulkonäöltään edustaa klassisia naiskauneuden merkkejä - ja näissä tyypeissä on siis paljon ihmisiä, jotka eivät minua enempi tunne, joten kyse ei voi olla siitä, että olisivat viehättyneet nimenomaan persoonastani.
Olen vain jollain tavalla ärtynyt tähän, että ollaan jotenkin niin sitä ja tätä ja sitten loppujen lopuksi tykätäänkin siitä perinteisimmästä missinaamasta.
Kommentit (8)
Minä epäilen, että olet oikeasti lyhyt ja pienileukainen mies.
Mitä tarkoitat klassisella kauneudella? Minun mielestäni miesten makuun on paljon enemmän söpöt tai seksikkäät eikä eteerisen kauniit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat klassisella kauneudella? Minun mielestäni miesten makuun on paljon enemmän söpöt tai seksikkäät eikä eteerisen kauniit.
Klassisen kauniilla tarkoitan perinteisiä kauneuden merkkejä, kuten suuria silmiä, korkeita poskipäitä ja tasapainoista ulkonäköä.
Toiselle kommentoijalle: ei, en koe mitään yleistä vihaa esimerkiksi muunsukupuolisia kohtaan, eikä viestin ollut tarkoitus olla hyökkäys heitä kohtaan. Tässä kyseisessä tapauksessa en vain ymmärrä, jos ihminen ensin kuuluttaa, että sukupuolia ei ole olemassa, mutta sitten kuitenkin ihastuu ihmiseen, joka on perinteiseen tapaan kaunis nainen - eikö siinä ole ristiriita?
Alaspäinpeukutuksista huomaa, miksen voi tästä asiasta julkisesti keskustella. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassisen kauniilla tarkoitan perinteisiä kauneuden merkkejä, kuten suuria silmiä, korkeita poskipäitä ja tasapainoista ulkonäköä.
Toiselle kommentoijalle: ei, en koe mitään yleistä vihaa esimerkiksi muunsukupuolisia kohtaan, eikä viestin ollut tarkoitus olla hyökkäys heitä kohtaan. Tässä kyseisessä tapauksessa en vain ymmärrä, jos ihminen ensin kuuluttaa, että sukupuolia ei ole olemassa, mutta sitten kuitenkin ihastuu ihmiseen, joka on perinteiseen tapaan kaunis nainen - eikö siinä ole ristiriita?
Alaspäinpeukutuksista huomaa, miksen voi tästä asiasta julkisesti keskustella. :D
Hyvä 121212. Älä jaksa.
Ikävää, että kauneutesi on sinullekin vaikea taakka eikä sellainen ilon ja voiman aihe, mitä sen voisi odottaa olevan.
Olen arkisen näköinen pullukka jolla oli teini-iässä monta todella kaunista ystävää. Ja kyllä olen ollut siitä asti sitä mieltä, että kauneus on todella vaikeasti hyväksi käännettävä vahvuus elämässä. Kauniille ystävilleni kaikki elämässä oikeasti tärkeät asiat, hyvien ystävyyssuhteiden ja parisuhteiden löytämisestä ja rakentamisesta alkaen, ovat olleet vaikeampia kuin minulle, vaikka olen mielisairas ja vaikeasti traumatisoitunut. En ole seurannut heidän elämäänsä työelämään asti, mutta varmaan heillä on ihan samat kokemukset sieltäkin kuin sinulla.
Traagista ja raadollista. Koita pärjätä.
Mä oon kaunis ja joo oon tosi ilonen ja mukava oikeenlaises seurassa mut en kaipaa mtn lisähuomioo keltää muulta ku tyylii omalt kumppanilta. :D
fdgppogrkogrglrg kirjoitti:
Mä oon kaunis ja joo oon tosi ilonen ja mukava oikeenlaises seurassa mut en kaipaa mtn lisähuomioo keltää muulta ku tyylii omalt kumppanilta. :D
Älä kiirehdi, ei 11-vuotias vielä tarvitse 'kumppania'.
Miten se muunsukupuolisuus vaikuttaa siihen, millaisen näköisistä ihmisistä joku pitää?