Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin 24/7 huoltoasemalle töihin pakkohaun myötä, vihaan tätä työtä. Mitä voin tehdä?

Vierailija
13.03.2018 |

Ei tämä ole päälle kolmekymppisen ihmisen työtä. Olen aiemminkin tehnyt vähän vastaavaa työtä nuorempana kesätöinä ja silloin se oli ok ja opetti tärkeitä työelämätaitoja ja sai "taskurahaa".

Minulle kävi niin ikävästi, että valmistuin alalle, joka ei enää työllistä. Oman alan paikkoja on hyvin vähän ja työllistyminen ylipäänsä edellyttäisi tutkijan uraa. Ei minusta ole sellaiseen.

Työkkäri kautta napsahti tämä paikka. Aluksi meinasin tehdä perinteisen pakkohakuhakemuksen ja olla saamatta paikkaa, mutta sitten päätin kokeilla.

Sain vakituisen sopimuksen, joten ei täältä enää ilman karenssia tai uutta työtä lähdetä. Ikävä kyllä en näe itseäni tekemässä tätä työtä kovin kauan. Raskas kolmivuorotyö ei ole minua varten. Yritän nyt säästää, jotta voin irtisanoutua kesällä. Ahdistaa ajatuskin, että jäisin tänne. Kesäkin menisi hukkaan, kun koko ajan pitäisi olla töissä pitkää päivää. Työehdot ja vapaapäiväsysteemi on todella surkea. Palkka luonnollisesti pieni.

Kommentit (232)

Vierailija
21/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt työllistymissuunnitelman, jossa olen sanonut vastaanoottavani ammattitaitoani, koulutustani, sekä työkokemustani vastaavaa työtä.

Kyllä vaan tänäkin aamuna nauratti, kun sähköpostissa oli rektapahtumiin kutsuja.

"Hoiva-alan yrittäjä" Ei, kiitos.

"kahvilatyöntekijä" Ei, kiitos.

"jäätelömyyjä" Ei, kiitos.

Ei mulla mielenterveys kestäisi yhdessäkään tuollaisessa "työssä" edes viikkoa. En sovellu yhtään mitenkään asiakaspalveluun.

Niin mikä järki siinä on, että ihmisille tyrkytetään hommia, joihin he eivät mitenkään sovellu.

Aivan sama, kun maahan tuodaan ihmiskaupalla jengia, joka EI SOPEUDU.

Vierailija
22/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi ja ilmeisesti meidän muiden pitäisi elättää sinut sohvalle?

No en minä kyllä sohvalla makaile, vaikka en töissä kävisikään. Työttömänä olen ollut hyvin aktiivinen monella tavalla, ja jaksanut panostaa elämän eteenpäin viemiseen aivan eri tavalla kuin tällaisissa töissä ollessani.

Tämä on väsyttävää ja syö itsetuntoa. Yhtään hakemusta en ole aloitettuani laittanut. Kaikki on ihan sama, ei jaksa, ei enää kiinnosta. Työ vie kaiken energian ja innostuksen.

Olen minä niitä verojakin maksanut, että en jaksa tuntea nyt syyllisyyttä. Ja tarkoitus on kyllä taas työllistyä, mutta tällaista työtä en pysty tekemään. Mieluummin käytän sen ajan järkevämmin.

Mihin viet sitä elämääsi eteenpäin työttömänä? Mikä on päämäärä?

No saada koulutusta vastaavaa, mielekästä työtä paremmalla palkalla ja elättää sillä itseni. Säilyttää mielenterveyteni ja fyysinen terveyteni, nauttia ja elää. Mahdottomia en vaadi, mutta fiksut työajat (ei vuorotyötä) ja kunnon työehtosopimuksen. Palkan tulee myös olla kohdallaan suhteessa työhön. Nyt ei näin todellakaan ole.

En halua viettää koko valveillaoloaikaani töissä. Nyt teen 14-22 ja 22-06 vuoroja eniten, tietty kaikki viikonloput. Vapaita yksi siellä toinen täällä, paitsi yövuorojen jälkeen enemmän. Ei tähän mahdu mitään muuta elämää. Ja elämässä on muutakin kuin työ!

Työttömänä jaksoin tosiaan etsiä aktiivisesti järkeviä töitä, hyödyntää urapalveluita, verkostoitua erilaisissa tapahtumissa ja pitää ylipäänsä itseni kartalla. Näistä poikikin pari oman alan pientä pätkää. Oli kaiken kaikkiaan parempi mieli ja valoisampi olo. Oli aikaa hyvinvoinnille ja ystäville.

Nyt en ole viimeiseen puoleen vuoteen jaksanut tehdä mitään tuollaista. Tunnen lähinnä eristäytyväni koko alani yhteisöistä, kun en ikinä ehdi tai jaksa mukaan mihinkään, enkä oikein tunne enää kuuluvani edes joukkoon. Olen vain hanttihommailija, mitä edes osaisin enää. Pari pätkääkin meni sivu suun tämän työn takia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä kyllä sohvalla makaile, vaikka en töissä kävisikään. Työttömänä olen ollut hyvin aktiivinen monella tavalla, ja jaksanut panostaa elämän eteenpäin viemiseen aivan eri tavalla kuin tällaisissa töissä ollessani.

Tämä on väsyttävää ja syö itsetunmä oontoa. Yhtään hakemusta en ole aloitettuani laittanut. Kaikki on ihan sama, ei jaksa, ei enää kiinnosta. Työ vie kaiken energian ja innostuksen.

Olen minä niitä verojakin maksanut, että en jaksa tuntea nyt syyllisyyttä. Ja tarkoitus on kyllä taas työllistyä, mutta tällaista työtä en pysty tekemään. Mieluummin käytän sen ajan järkevämmin.

Mä oon ollut ja tiedän miten pazkaa se on.

Säästä nyt jokaikinen ylimääräinen sentti ja ota loparit.

Niin minäkin tein enkä ole katunut hetkeäkään

Vierailija
24/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa salmonella itseesi.

Vierailija
25/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Ei ole pakko ottaa vastaan niitä yhteiskunnan tukia, jos koet olevasi liian hyvä tuohon työhön.

"Kesä menisi hukkaan..." Oletko siis yli kolmikymppisenä vielä sillä mentaliteetilla liikkeellä, että kesä on festareita, aurinkorantaa ja siideriä? Kyllä se kesä on ihan työntekoa varten, niin kuin muutkin vuodenajat. Kesälomaa voi pitää, jos sen on (työnteolla tai opiskelulla) ansainnut.

Palkka on luonnollisesti pieni, koska noita hommia voi tehdä kuka vain ilman koulutusta.

Tiedät itsekin, mitä voit tehdä: säästä niin kauan, että pystyt irtisanoutumaan,tai löydä parempi työpaikka. Ei ole helppoa, ei. Ei aikuisten elämä ole koskaan ollut helppoa!

Menisitkö itse tuohon työhön, jos et tuurilla ja suhteilla olisi nykyisessäsi?

Helppohan se on lyhyen korren saaneille huudella.

On se vähän eria asia pistää joku arvoton juoppo/nisti aivottomaan työhön, kuin ihminen joka on kouluttautunut ja ansaitsisi paremman työn, ja ennenkaikkea siksi ettei koulutus mene hukkaan.

Koulutus on aika turhaa ihmisten kohdalla jotka nimittelee toisia arvottomiksi.

Vierailija
26/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vakituisen sopimuksen, joten ei täältä enää ilman karenssia tai uutta työtä lähdetä.

No etsit uuden työpaikan.

Vierailija
27/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietty kaikki viikonloput"

Sori nyt vaan, mutta tuota en usko.

Vierailija
28/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin myös töitä vastaavaan paikkaan.

Ei mua sitten valittu, kun hitaasti kävellä klenkkasin ..

Klenkkasin autolle ja otin kiven pois kengästä;D

Vierailija
29/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on väsyttävää ja syö itsetuntoa. Yhtään hakemusta en ole aloitettuani laittanut. Kaikki on ihan sama, ei jaksa, ei enää kiinnosta. Työ vie kaiken energian ja innostuksen.

Mihin viet sitä elämääsi eteenpäin työttömänä? Mikä on päämäärä?

No saada koulutusta vastaavaa, mielekästä työtä paremmalla palkalla ja elättää sillä itseni. Säilyttää mielenterveyteni ja fyysinen terveyteni, nauttia ja elää. Mahdottomia en vaadi, mutta fiksut työajat (ei vuorotyötä) ja kunnon työehtosopimuksen. Palkan tulee myös olla kohdallaan suhteessa työhön. Nyt ei näin todellakaan ole.

En halua viettää koko valveillaoloaikaani töissä. Nyt teen 14-22 ja 22-06 vuoroja eniten, tietty kaikki viikonloput. Vapaita yksi siellä toinen täällä, paitsi yövuorojen jälkeen enemmän. Ei tähän mahdu mitään muuta elämää. Ja elämässä on muutakin kuin työ!

Työttömänä jaksoin tosiaan etsiä aktiivisesti järkeviä töitä, hyödyntää urapalveluita, verkostoitua erilaisissa tapahtumissa ja pitää ylipäänsä itseni kartalla. Näistä poikikin pari oman alan pientä pätkää. Oli kaiken kaikkiaan parempi mieli ja valoisampi olo. Oli aikaa hyvinvoinnille ja ystäville.

Nyt en ole viimeiseen puoleen vuoteen jaksanut tehdä mitään tuollaista. Tunnen lähinnä eristäytyväni koko alani yhteisöistä, kun en ikinä ehdi tai jaksa mukaan mihinkään, enkä oikein tunne enää kuuluvani edes joukkoon. Olen vain hanttihommailija, mitä edes osaisin enää. Pari pätkääkin meni sivu suun tämän työn takia.

Ap

Kyllä niissä muissakin töissä joutuu valveillaoloaikana käymään, myös kesällä.

Fyysistä terveyttä ja kuntoa voisit kyllä alkaa parantaa jos kevyt huoltsikalla työskentely noin kovin sinut väsyttää ettet muuta jaksa. (Ja kyllä, nuorena olin just tuollaisella 24/7 huoltsikalla töissä, joten tiedän suunnilleen millaista työ on)

Irtisano itsesi, niin joku oikeasti motivoitunut saa paikkasi.

Vierailija
30/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään uskon asia ole. "Valot päälle" nyt sinä siellä

Aktiivimallia pukkaa

Vierailija
31/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi ja etsi uusi työ- tai koulutuspaikka nyt näin paremmalla motivaatiolla. Niin moni ala on 2-3 vuorotyötä, ei mitään uutta.

Vierailija
32/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän sua! Toi duuni on tosi kuluttavaa! Se vois olla ihan ok, ellei työntekijöitä olis aina liian vähän. Ja vuorotyö on rankkaa.

En tiedä provoiltiinko sulle tosta kesän missaamisesta, mutta tiedän kokemuksesta, että se on pyllystä. Vapaatoiveita voi jättää hyvin rajoitetusti, joten tuurista on kiinni, pääseekö esim. serkun häihin, sukujuhliin tai vaikka sinne festareille.

Ja itsetunto! Se kyllä menee!

Vierailija
33/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun työkaverit protestoi miksi sinä saat kaikki viikonloppuvuorot ja -lisät. Samoin yövuoroja kerroit olevan paljon, sama homma siinä. Yölisä ja vähemmän asiakkaita ja töitä, eikö työkaverit ole muka maininneet asian epäreiluudesta, miksi juuri sinä saat kaikki parhaat vuorot?

Vierailija
34/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala perseillä että potkut tulee. Ehdottelet ohi kulkeville naisille. Juot kaljaa töissä ja kuset autojen päälle. Ei varmaan montaa tuntia tartte jatkaa niin laittavat kotiin.

Vierailija
35/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta tulijaa on sun tilalle, että siinä mielessä ihan hyvällä omallatunnolla voit jäädä pois, joku toinen saa siitä itselleen mieluisan työpaikan.

Paitsi että tämäntyyppisiin töihin on nykyään kovin haastavaa saada houkuteltua tekijöitä. Eli tulijoita ei todellakaan ole. Ammattilaiset (osaavat ja koulutetut kokit, tarjoilijat, myyjät) eivät huoltoasemille lähde, ja opiskelijat ovat vain ohikulkumatkalla, eivätkä pysty muutenkaan tekemään kuin satunnaista keikkaa ja kesätyötä. Sitten on ap:n kaltaisia, jotka lähtevät heti kun voivat. Vaihtuvuus on kova ja sitoutuminen heikkoa.

Työskentelen nimeltämainitsemattomassa henkilöstövuokrausyrityksessä ja vastuullani on mm. kaupan ala ja ravintolat. Haastavinta on saada työvoimaa kolmivuorotöihin ja viikonloppuiltoihin. Arkiaamujen keikat menevät kuumille kiville, jos ovat kunnon työpäivän pituisia. Huoltoasemat oman kokemukseni perusteella haastavin.

Pitempiaikaisia, sitoutuneita ja ammattitaitoisia tekijöitä tarvittaisiin kipeästi.

Vierailija
36/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä10420 kirjoitti:

Olen varmaan tyhmä mutta huoltoasema työ ei ole raskasta. Menes kokeilee tehtaasseen ja sano vasta sitten että on raskasta. molempia kun olen tehnyt

Sama, ja täysin samaa mieltä.

Vierailija
37/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisano itsesi ja ota karenssi. Ongelma ratkennut.

Vierailija
38/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin myös töitä vastaavaan paikkaan.

Ei mua sitten valittu, kun hitaasti kävellä klenkkasin ..

Klenkkasin autolle ja otin kiven pois kengästä;D

Jos tommoseen paikkaan joutuu haastatteluun niin kannattaa antaa itsestään hönö vaikutelma jos ei halua tulla valituksi. On vaan vähän flegmaattinen ja tekee naiveja kysymyksiä.

Vierailija
39/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta tulijaa on sun tilalle, että siinä mielessä ihan hyvällä omallatunnolla voit jäädä pois, joku toinen saa siitä itselleen mieluisan työpaikan.

Paitsi että tämäntyyppisiin töihin on nykyään kovin haastavaa saada houkuteltua tekijöitä. Eli tulijoita ei todellakaan ole. Ammattilaiset (osaavat ja koulutetut kokit, tarjoilijat, myyjät) eivät huoltoasemille lähde, ja opiskelijat ovat vain ohikulkumatkalla, eivätkä pysty muutenkaan tekemään kuin satunnaista keikkaa ja kesätyötä. Sitten on ap:n kaltaisia, jotka lähtevät heti kun voivat. Vaihtuvuus on kova ja sitoutuminen heikkoa.

Työskentelen nimeltämainitsemattomassa henkilöstövuokrausyrityksessä ja vastuullani on mm. kaupan ala ja ravintolat. Haastavinta on saada työvoimaa kolmivuorotöihin ja viikonloppuiltoihin. Arkiaamujen keikat menevät kuumille kiville, jos ovat kunnon työpäivän pituisia. Huoltoasemat oman kokemukseni perusteella haastavin.

Pitempiaikaisia, sitoutuneita ja ammattitaitoisia tekijöitä tarvittaisiin kipeästi.

Mikä teillä on ikäraja? 40 vuotta vai 35?

Vierailija
40/232 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään uskon asia ole. "Valot päälle" nyt sinä siellä

Aktiivimallia pukkaa

Kerropa nyt vielä, miten aktiivimalli edellyttää kaikkien viikonloppujen työskentelyä.

Onko teitä paljonkin täällä, jotka ovat järkyttuneitä aktiivimallista sen takia, että pelkäätte joutuvanne töhin. Minä kun luulin, että aktiivimallissa hiertää, se että tukia leikataan niiltä, jotka eivät pääse töihin vaikka kuinka yrittäisivät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän