Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niille jotka ovat sitä mieltä että mies saa vaatia abortin, lue tämä!

Vierailija
13.03.2018 |

Tässä minun tarina abortista. Tulin raskaaksi vahingossa. Eli silloin seurustelusuhteessa, kumit ovat loppu ja mies lupasi, että vetää ulos. No, sitten kävikin tarina oho, en ehtinyt. Siihen aikaan ei ollut katumuspillereitä, ja kävinkin niin, että olin raskaana. Itse olin kahden vaiheella, että voisin vaikka pitää lapsen. Luulin, että mies oli vakavasti minun kanssani. No, totuus selvisi ja alkoi uhkailu. Hän vaati aborttia ja loppujen lopuksi päätin tehdä abortin.

Menin lääkäriin ja sain nuhtelut. Sain tosiaan lähetteen ja menin sitten taas naisten polille ja taas sain nuhtelut. Oli muuten helvetin noloa istua siellä ja tuntee syyllisyyttä. Eikä mies ollut mukana, yksin siellä istuin.

No, sitten tuli se päivä, aamulla sairaalaan. Ei saanut syödä ja sinne mennään. Toimenpiteeseen valmistuminen ja odottelu, nukutus ja homma selvä. No, ei ihan, kipuja oli jonkin verran ja verenvuotoa oli aika paljon. Taas odoteltiin, yksin ei saanut lähteä kotiin, vaan piti pyytää ystävän hakemaan. Eihän miestä tässä näkynyt, ei puhelinsoittoa eikä mitään. Kotiin, ja verta tulee. Illalla nousee kuume ja kivut ihan sietämättömiä. Taas sairaalaan taksilla, nyt taas leikkaukseen ja nukutetaan uudestaan. Nyt ei saanut lähteä kotiin, kuume vieläkin seuraavana aamuna ja antiobiotti tippa. Olo oli surkea, ja morallinen krapula vielä pahempi. Miestä ei näy, taisi juhlia, kun pääsi helpolla.
No, loppujen lopuksi laskut ja lääkkeet, tuli aika sievoinen summa. Maksoiko mies, ei tietenkään, sehän oli minun ongelma. Hänellä ei ole mitään vastuuta asiasta.

Tästä on tänään 19 vuotta, 3 kuukautta ja 5 päivää. Muistan kaiken vieläkin. Onneksi minulle ei sitten pahemmin käynyt ja olen saanut ihanan miehen kanssa kaksi lasta tämän jälkeen. Mutta muistan vielä tuota aborttia.

Joten mies lue tämä kerran, ja sitten uudestaan vaadi aborttia, jos se on niin helppoa.

Ja, muut, pidetään tarina ylhäällä, joten monta miestä saa sen lukea. Tiedän, että tänään on kemiallinen tyhjennys mahdollista, mutta se ei poista verenvuotoa eikä mahdollisia kipuja. Ei se myöskään poista tulehtumisen varaa.

Ei saa aina helppoa ole, mutta mies ei todella tarvitse tuota toimeen pidettä käydä läpi, jolloin hänellä ei ole oikeutta vaatia sitä keneltäkään.

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tästä on tänään 19 vuotta, 3 kuukautta ja 5 päivää. Muistan kaiken vieläkin. Onneksi minulle ei sitten pahemmin käynyt ja olen saanut ihanan miehen kanssa kaksi lasta tämän jälkeen. Mutta muistan vielä tuota aborttia."

Moni abortin läpikäynyt kertoo nimenomaan, että asia säilyy mielessä aina. Nainen kestää abortin valitessaan fyysisen kehoonsa puuttumisen ja nainen kestää myös omatuntonsa kolkutuksen siitä, ettei antanut lapsensa syntyä. Niinpä nainen myös päättäköön onko valmis aborttiin vai ei. Mies voi omalta kohdaltaan päättää ryhtyykö mahdollisesti syntyvälle lapselle isäksi vai ei.

Vierailija
2/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, vaatia saa vaikka kuun taivaalta mutta se on ihan eri asia kuka sen kuun sille vaatijalle noutaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta nyt on paljon ollut keskusteluja siitä, kun miehet vaativat ja katsovat, että heillä on oikeus luistaa velvollisuuksista, koska abortti on niin helppoa. Se ei aina ole yksinkertainen toimenpide.

Vierailija
4/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, sanon naiselle heissulivei ja katoan takavasemmalle, mikäli lapsi ei ole tuloillaan yhteisestä päätösestä.

Vierailija
5/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, sanon naiselle heissulivei ja katoan takavasemmalle, mikäli lapsi ei ole tuloillaan yhteisestä päätösestä.

Niinpä, sehän on niin helppoa kun olet mies.....  Mutta kuitenkin, sinulle pitää suoda oikeus seksiin, ilman velvollisuuksia, koska se ei koske sinua.

Vierailija
6/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat muistikuvani ovat vastaavia. Henkilökunnan paheksuva asenne oli aistittavissa. Olin tullut raskaaksi vanhemman tuttavamiehen raiskauksen seurauksena. Ensin juotti minut niin humalaan etten kyennyt vastustelemaan.

Lääkäri haukkui minut että etkö ymmärrä käyttää ehkäisyä.

Kärsin kivut ja tuijotin puhumattomana seinään.

Ikätoverit juhlivat koulun päättäjäisiä.

Vierailija
7/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika radikaalisti saat elämääsi muuttaa, jos haluat elareita paeta.

Vierailija
8/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, sehän on niin helppoa kun olet mies.....  Mutta kuitenkin, sinulle pitää suoda oikeus seksiin, ilman velvollisuuksia, koska se ei koske sinua.

Kyllä. Mutta niin naisellekin, siis ilman velvollisuuksia. Ei nykylääketieteen aikana ole mikään velvollisuus antaa alkion kehittyä lapseksi, jos vahinko käy satunnaisessa tai vakiintuneessakaan suhteessa.

Vierailija
9/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta niin naisellekin, siis ilman velvollisuuksia. Ei nykylääketieteen aikana ole mikään velvollisuus antaa alkion kehittyä lapseksi, jos vahinko käy satunnaisessa tai vakiintuneessakaan suhteessa.

Tuohan on se harhaluulo, eli että se on riskitöntä tehdä se abortti. Siinä on riskit ja vain nainen joutuu niistä kärsimään, jos tulee komplikaatioita. Mieti itse ,jos sinulle tehtäisiin toimenpide seksin jälkeen josta vuodat vertaa noin 2-4- vkoa, saat tulehduksen ja se voisi estää tulevien lapsien saamisen. Onko se oikein?

Vierailija
10/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Mikään abortti, raskauden keskeytys ei ole 100 % turvallinen. Miehille on, koska he eivät ole toimeenpiteen kohteena.

Vierailija
11/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viidakon vanha sanonta. Jos nainen ei tee aborttia, hänen kostonsa on kaamea.

Elatusmaksut ja mitä enemmän saa kiristettyä sitä parempi.

Ensin tullaan raskaaksi, sitten vingutaan kun miehet ovat antaneet naisille mahdollisuuden tasa-arvoon ja raskaudenkeskeytykseen, vain minä päätän teenkö abortin vain en.

Ja sitten aletaan vinkua, etten minä yksin olekaan vastuussa syntyneestä lapsesta, vaan siitä täytyy tulla kunnon korvaus elatusmaksujen, lapsilisien, yksinhuotajakorotusten ja asumistuen muodossa.

Voi änkeröisen känkeröinen tätä "tasa-arvoa".

Vierailija
12/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo ensimmäinen mihin kommentoit, mutta minä en ainakaan maksa penniikään elareita. Nainen ei edes tiedä oikeata nimeä eikä tiedä missä asun, joten eipä mun tarvinu muuttaa elämässäni yhtään mitään. On se vastaan kävelly ja ilmottanu että lapsi on minun. En sanonut yhtään mitään.

Vierailija
13/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mieluummin kärsin abortin kuin sen lapsen, jota ei mies haluaa enkä oikeastaan minäkään. Ei kukaan voi pakottaa naista aborttiin. Nainen päättää itse haluaako sen vai ei. Miestä ei voi myöskään pakottaa isäksi. Mies voidaan pakottaa maksamaan minimi elarit, mutta lapsen elämässä häntä ei voi pakottaa olemaan mukana.

Naisella on kaksi vaihtoehtoa abortti tai lapsi ja miehellä on kaksi vaihtoehtoa olla mukana tai ei.

So simple

Vierailija
14/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun mieheltä vaaditaan elatusmaksuja, on miehellä oikeus vaatia aborttia. Sitten kun tasa-arvo etenee siihen asti, että nainen saa halutessaan omakustanteisesti pitää eitoivotun lapsen, sitten voi pitää sen. Ei nyt kun miehestä tehdään maksuautomaatti kaikille baariruusuille, jotka pistelevät reikiä kondomeihin

Vierailija
15/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viidakon vanha sanonta. Jos nainen ei tee aborttia, hänen kostonsa on kaamea.

Elatusmaksut ja mitä enemmän saa kiristettyä sitä parempi.

Ensin tullaan raskaaksi, sitten vingutaan kun miehet ovat antaneet naisille mahdollisuuden tasa-arvoon ja raskaudenkeskeytykseen, vain minä päätän teenkö abortin vain en.

Ja sitten aletaan vinkua, etten minä yksin olekaan vastuussa syntyneestä lapsesta, vaan siitä täytyy tulla kunnon korvaus elatusmaksujen, lapsilisien, yksinhuotajakorotusten ja asumistuen muodossa.

Voi änkeröisen känkeröinen tätä "tasa-arvoa".

Onhan se ihan tasa-arvoista, että mies osallistuu lapsen elatukseen, koska hän on ollut sitä tekemässä. Nainen taas tekee sen suuren kasvatustyön, koska päättää viime kädessä syntyykö lapsi tähän maailmaan vai ei. 

Vierailija
16/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus päättää haluaako vanhemmaksi. Jos nainen tulee raskaaksi, hän voi tietenkin omavaltaisesti päättää tekeekö lapsen vai ei, onhan kyseessä hänen kroppansa. Miehen tulisi kuitenkin myös saada päättää haluaako olla tulevan lapsen elämässä mukana, eikä hänestä tulisi tehdä vastentahtoisesti maksumiestä.

Kohtahan täytyy täyttää jumalaton sopimusnivaska ennen seksin harrastamista, kun ensin täytyy sopia molempien suostumuksesta ja sitten lisänä vielä jatkotoimista, eli esim. mitä tehdään jos nainen tulee ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Koska ehkäisyä on käytetty, ei tarkoituksena ole ollut saattaa lasta alulle eikä kumpikaan lasta halunnut, niin entä jos nainen yksipuolisesti sitten päättääkin että pitää lapsen? Miksi miehen täytyisi osallistua tähän?

Jos mies voidaan sitouttaa yhden seksikerran ja vahingon perusteella elatusmaksuihin, tulisi tällä logiikalla miehen myös pystyä päättäämään lapsen hankinnasta siten ettei naisella olisi oikeutta aborttiin ilman miehen suostumusta, jos tämä haluaakin pitää lapsen.

Vierailija
17/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesi kuulostaa kamalalta, enkä halua vähätellä sitä, mutta jälkiehkäisypilleri kehitettiin 60-luvulla.

Vierailija
18/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesi kuulostaa kamalalta, enkä halua vähätellä sitä, mutta jälkiehkäisypilleri kehitettiin 60-luvulla.

Jo, mutta silloin piti saada lääkärille aika, sitten resepti. Tätä ei voinut mennä hakemaan viikonloppuna, joten turha tulla asiasta neuvomaan. Nyt sen saa apteekista ilman reseptiä.

Vierailija
19/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttiin ei saa painostaa mutta ei niitä maksujakaan pitäis maksaa jos raskaus ei ole kummankin yhteinen toive. Maksuja vastaan sitten tapaamisoikeus ja oikea isänä olo lapsen elämässä.

T:nainen

Vierailija
20/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus päättää haluaako vanhemmaksi. Jos nainen tulee raskaaksi, hän voi tietenkin omavaltaisesti päättää tekeekö lapsen vai ei, onhan kyseessä hänen kroppansa. Miehen tulisi kuitenkin myös saada päättää haluaako olla tulevan lapsen elämässä mukana, eikä hänestä tulisi tehdä vastentahtoisesti maksumiestä.

Kohtahan täytyy täyttää jumalaton sopimusnivaska ennen seksin harrastamista, kun ensin täytyy sopia molempien suostumuksesta ja sitten lisänä vielä jatkotoimista, eli esim. mitä tehdään jos nainen tulee ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Koska ehkäisyä on käytetty, ei tarkoituksena ole ollut saattaa lasta alulle eikä kumpikaan lasta halunnut, niin entä jos nainen yksipuolisesti sitten päättääkin että pitää lapsen? Miksi miehen täytyisi osallistua tähän?

Jos mies voidaan sitouttaa yhden seksikerran ja vahingon perusteella elatusmaksuihin, tulisi tällä logiikalla miehen myös pystyä päättäämään lapsen hankinnasta siten ettei naisella olisi oikeutta aborttiin ilman miehen suostumusta, jos tämä haluaakin pitää lapsen.

Kun se ei voi toimia niin kauan, kuin nainen on se joka synnyttää. Hän ne riskit omalle keholle ottaa. Eli olet oikeasti sitä mieltä, että miehen ei tarvitse ottaa mitään vastuuta, jos ehkäisy pettää. Tämä johtaa juuri tuohon, vedän ulos ajoissa, kondomi on turha. Tulee lisää vahinkoja, josta miehet voivat luistaa. Luuletko tosiaan, että miehet vapaaehtoisesti käyttävät kumia, jos oikeasti ei ole pakko.