Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niille jotka ovat sitä mieltä että mies saa vaatia abortin, lue tämä!

Vierailija
13.03.2018 |

Tässä minun tarina abortista. Tulin raskaaksi vahingossa. Eli silloin seurustelusuhteessa, kumit ovat loppu ja mies lupasi, että vetää ulos. No, sitten kävikin tarina oho, en ehtinyt. Siihen aikaan ei ollut katumuspillereitä, ja kävinkin niin, että olin raskaana. Itse olin kahden vaiheella, että voisin vaikka pitää lapsen. Luulin, että mies oli vakavasti minun kanssani. No, totuus selvisi ja alkoi uhkailu. Hän vaati aborttia ja loppujen lopuksi päätin tehdä abortin.

Menin lääkäriin ja sain nuhtelut. Sain tosiaan lähetteen ja menin sitten taas naisten polille ja taas sain nuhtelut. Oli muuten helvetin noloa istua siellä ja tuntee syyllisyyttä. Eikä mies ollut mukana, yksin siellä istuin.

No, sitten tuli se päivä, aamulla sairaalaan. Ei saanut syödä ja sinne mennään. Toimenpiteeseen valmistuminen ja odottelu, nukutus ja homma selvä. No, ei ihan, kipuja oli jonkin verran ja verenvuotoa oli aika paljon. Taas odoteltiin, yksin ei saanut lähteä kotiin, vaan piti pyytää ystävän hakemaan. Eihän miestä tässä näkynyt, ei puhelinsoittoa eikä mitään. Kotiin, ja verta tulee. Illalla nousee kuume ja kivut ihan sietämättömiä. Taas sairaalaan taksilla, nyt taas leikkaukseen ja nukutetaan uudestaan. Nyt ei saanut lähteä kotiin, kuume vieläkin seuraavana aamuna ja antiobiotti tippa. Olo oli surkea, ja morallinen krapula vielä pahempi. Miestä ei näy, taisi juhlia, kun pääsi helpolla.
No, loppujen lopuksi laskut ja lääkkeet, tuli aika sievoinen summa. Maksoiko mies, ei tietenkään, sehän oli minun ongelma. Hänellä ei ole mitään vastuuta asiasta.

Tästä on tänään 19 vuotta, 3 kuukautta ja 5 päivää. Muistan kaiken vieläkin. Onneksi minulle ei sitten pahemmin käynyt ja olen saanut ihanan miehen kanssa kaksi lasta tämän jälkeen. Mutta muistan vielä tuota aborttia.

Joten mies lue tämä kerran, ja sitten uudestaan vaadi aborttia, jos se on niin helppoa.

Ja, muut, pidetään tarina ylhäällä, joten monta miestä saa sen lukea. Tiedän, että tänään on kemiallinen tyhjennys mahdollista, mutta se ei poista verenvuotoa eikä mahdollisia kipuja. Ei se myöskään poista tulehtumisen varaa.

Ei saa aina helppoa ole, mutta mies ei todella tarvitse tuota toimeen pidettä käydä läpi, jolloin hänellä ei ole oikeutta vaatia sitä keneltäkään.

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä minun tarina abortista. Tulin raskaaksi vahingossa. Eli silloin seurustelusuhteessa, kumit ovat loppu ja mies lupasi, että vetää ulos. No, sitten kävikin tarina oho, en ehtinyt. Siihen aikaan ei ollut katumuspillereitä, ja kävinkin niin, että olin raskaana. Itse olin kahden vaiheella, että voisin vaikka pitää lapsen. Luulin, että mies oli vakavasti minun kanssani. No, totuus selvisi ja alkoi uhkailu. Hän vaati aborttia ja loppujen lopuksi päätin tehdä abortin.

Menin lääkäriin ja sain nuhtelut. Sain tosiaan lähetteen ja menin sitten taas naisten polille ja taas sain nuhtelut. Oli muuten helvetin noloa istua siellä ja tuntee syyllisyyttä. Eikä mies ollut mukana, yksin siellä istuin.

No, sitten tuli se päivä, aamulla sairaalaan. Ei saanut syödä ja sinne mennään. Toimenpiteeseen valmistuminen ja odottelu, nukutus ja homma selvä. No, ei ihan, kipuja oli jonkin verran ja verenvuotoa oli aika paljon. Taas odoteltiin, yksin ei saanut lähteä kotiin, vaan piti pyytää ystävän hakemaan. Eihän miestä tässä näkynyt, ei puhelinsoittoa eikä mitään. Kotiin, ja verta tulee. Illalla nousee kuume ja kivut ihan sietämättömiä. Taas sairaalaan taksilla, nyt taas leikkaukseen ja nukutetaan uudestaan. Nyt ei saanut lähteä kotiin, kuume vieläkin seuraavana aamuna ja antiobiotti tippa. Olo oli surkea, ja morallinen krapula vielä pahempi. Miestä ei näy, taisi juhlia, kun pääsi helpolla.

No, loppujen lopuksi laskut ja lääkkeet, tuli aika sievoinen summa. Maksoiko mies, ei tietenkään, sehän oli minun ongelma. Hänellä ei ole mitään vastuuta asiasta.

Tästä on tänään 19 vuotta, 3 kuukautta ja 5 päivää. Muistan kaiken vieläkin. Onneksi minulle ei sitten pahemmin käynyt ja olen saanut ihanan miehen kanssa kaksi lasta tämän jälkeen. Mutta muistan vielä tuota aborttia.

Joten mies lue tämä kerran, ja sitten uudestaan vaadi aborttia, jos se on niin helppoa.

Ja, muut, pidetään tarina ylhäällä, joten monta miestä saa sen lukea. Tiedän, että tänään on kemiallinen tyhjennys mahdollista, mutta se ei poista verenvuotoa eikä mahdollisia kipuja. Ei se myöskään poista tulehtumisen varaa.

Ei saa aina helppoa ole, mutta mies ei todella tarvitse tuota toimeen pidettä käydä läpi, jolloin hänellä ei ole oikeutta vaatia sitä keneltäkään.

Tiedän sohaisevani ampiaispesää, mutta...Olisiko mahdollista säätää niin, että jos mies on esim. kirjallisesti ilmoittanut ennen 12 rv, että ei halua tulla isäksi, vapauttaisi se hänet kaikesta vastuusta? 12 viikkoahan taitaa olla se raja, mitä ennen saa abortin tehdä ilman sen kummempaa syytä. Samalla mies myös menettäisi kaikki vauvaa kohtaan olevat oikeutensa. Vaikka kyse on naisen ruumiista ja tunnen suurta empatiaa naisia kohtaan, ei mielestäni ketään saisi pakottaa vanhemmaksi tai elatusvelolliseksi vastoin tahtoaan.  Tiedän, että nykyään lain mukaan lapsella on oikeus kumpaankin vanhempaansa. Oma lukunsa on, kertoisiko nainen raskaudesta, mutta toisaalta kertomatta jättäminenkin aiheuttaisi saman tilanteen, missä mies voisi valita. Kaiken maailman raiskaukset ym. ovat lukunsa erikseen ja puhun tässä tavallisesta elämästä. Mahdollisen abortin kohdalla voitaisiin kustannukset jakaa yhteisvastuullisesti, samoin mahdolliset abortin keskeytyksesta aiheutuneet lisäkulut, kuten sairauslomat.

Abortin voi saada sosiaalisista syostä. Kyllä sen naisen pitää todistaa ettei ole kelpo äidiksi. Siinä aika pitkälle uskotaan naisen sanaa, mutta ei se helppo tilanne ole.

Miksi mies ei voi miettiä asiaa vielä aikaisemmin ja kantaa sitten vastuu vahingosta? Mieshän tavallaan on enemmän vastuussa, koska laittaa ne siemenet sinne. Ja perinteisesti mies on ollut taloudellisesti isommassa vastuussa perheestään kuin nainen.

Vierailija
82/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun mieheltä vaaditaan elatusmaksuja, on miehellä oikeus vaatia aborttia. Sitten kun tasa-arvo etenee siihen asti, että nainen saa halutessaan omakustanteisesti pitää eitoivotun lapsen, sitten voi pitää sen. Ei nyt kun miehestä tehdään maksuautomaatti kaikille baariruusuille, jotka pistelevät reikiä kondomeihin

Ykä ei sitten pane.

Fiksu Ykä pitää omat kondomit mukanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta nyt on paljon ollut keskusteluja siitä, kun miehet vaativat ja katsovat, että heillä on oikeus luistaa velvollisuuksista, koska abortti on niin helppoa. Se ei aina ole yksinkertainen toimenpide.

Lapsen hankkiminen sen sijaan on varsin yksinkertainen toimenpide, eikös vaan. Sehän tulee ulos ihan itsestään, painelee matkoihinsa eikä ainakaan soittele perään seuraavat 60 vuotta.

Vierailija
84/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun mieheltä vaaditaan elatusmaksuja, on miehellä oikeus vaatia aborttia. Sitten kun tasa-arvo etenee siihen asti, että nainen saa halutessaan omakustanteisesti pitää eitoivotun lapsen, sitten voi pitää sen. Ei nyt kun miehestä tehdään maksuautomaatti kaikille baariruusuille, jotka pistelevät reikiä kondomeihin

Ykä ei sitten pane.

Mutta älä Ykä säilytä kondomeja lompakossa.

Vierailija
85/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sohaisevani ampiaispesää, mutta...Olisiko mahdollista säätää niin, että jos mies on esim. kirjallisesti ilmoittanut ennen 12 rv, että ei halua tulla isäksi, vapauttaisi se hänet kaikesta vastuusta? 12 viikkoahan taitaa olla se raja, mitä ennen saa abortin tehdä ilman sen kummempaa syytä. Samalla mies myös menettäisi kaikki vauvaa kohtaan olevat oikeutensa. Vaikka kyse on naisen ruumiista ja tunnen suurta empatiaa naisia kohtaan, ei mielestäni ketään saisi pakottaa vanhemmaksi tai elatusvelolliseksi vastoin tahtoaan.  Tiedän, että nykyään lain mukaan lapsella on oikeus kumpaankin vanhempaansa. Oma lukunsa on, kertoisiko nainen raskaudesta, mutta toisaalta kertomatta jättäminenkin aiheuttaisi saman tilanteen, missä mies voisi valita. Kaiken maailman raiskaukset ym. ovat lukunsa erikseen ja puhun tässä tavallisesta elämästä. Mahdollisen abortin kohdalla voitaisiin kustannukset jakaa yhteisvastuullisesti, samoin mahdolliset abortin keskeytyksesta aiheutuneet lisäkulut, kuten sairauslomat.

Se ei kuitenkaan anna lisäarvoa, jos mies ei itse huolehdi ehkäisystä kondomilla tai muulla toimenpiteellä, niin hän ei tarvitse asiasta millään tavalla huolehtia. Juuri tapaukset, kyllä vedän, kyllä otan vastuun, joka kiimassa sanotaan, ja sitten kun vahinko tulee, niin voin vaan ilmoittaa ei käy, en halua. Nainen taas joutuu kantamaan sen vastuun. Jos naisen vastuulla on aina loppupelissä ehkäisy ja nainen tulisi aina maksaa hinnan, onko se oikea? 

Sitten otetaan se toinen aspekti huomioon, jos nainen avioliitossa hankkii lapsen niin miehen oikeudet lapseen ovat kyllä aina aika vahvat. Mutta mitäs sitten, jos nainen päättääkin hankkia lapsen, mutta haluaa avioeron. Onko naisella sitten sama oikeus, kun miehellä, eli voi valita lapsen mutta isällä ei ole silloin mitään oikeuksia?

Vierailija
86/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, sanon naiselle heissulivei ja katoan takavasemmalle, mikäli lapsi ei ole tuloillaan yhteisestä päätösestä.

Aika radikaalisti saat elämääsi muuttaa, jos haluat elareita paeta.

En ole tuo ensimmäinen mihin kommentoit, mutta minä en ainakaan maksa penniikään elareita. Nainen ei edes tiedä oikeata nimeä eikä tiedä missä asun, joten eipä mun tarvinu muuttaa elämässäni yhtään mitään. On se vastaan kävelly ja ilmottanu että lapsi on minun. En sanonut yhtään mitään.

Ja olet tästä ihan ylpeä? Miksi vastuu ei koskisi sinua?

Vierailija
87/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille miehen tasa-arvon huutelijoille kysymys

Jos miehehen ei tarvisi maksaa elareita jos ei halua lasta niin miten tasa-arvo toteusi sitten seuraavissa tilanteissa:

- jos tällaisella lapsella olisi vain äidin elatus niin lapsi joutuisi siis kärsimään isänsä päätöksestä olla osallistumatta biologisen jälkeläisensä kasvatukseen ja olisi köyhempi kuin lapset joilla isä mukana elämässä

- jos yhteiskunta maksaisi elarit tällaisten isien puolesta niin sehän tarkoittaisi että naiset ja nekin miehet jotka eivät edes koskaan pääse rakastelemaan naista osallistuisivat entistä isommalla osalla veromarkkojaan siihen että häntöheikit saavat paneskella ilman vastuuta.

Vierailija
88/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosituhannen vaihteessa sait nuhtelut aborttia hakiessasi? Höpöhöpö!

Olisit sijoittanut tarinasi vaikka viisikymmenluvulle niin olisi ollut uskottavampi.

Kyllä siitä saa nuhtelut, sinulle kerrotaan kondomista ja keskustellaan e-pillereistä. Kun ultrattiin, kysyttiin vielä haluatko nähdä, vaikka olin kertonut, että en halua. Ei mies ollut mukana, eihän tarvinnut kuunnella sitä tekstiä.  Yhtälailla hän on vastuussa koko hommasta. En ole ainut joka tässä kirjoitti asiasta. On varmaan asiallisia lääkäreitä, mutta on ihan Päivi Räsäsen tyylisiä, joka tekee työnsä. Jotkut osaavat paremmin peittää omia tuntemuksia ja toiset eivät. Lääkärin työ on asiakaspalvelu ja toiset ovat parempia siinä hommassa.

Vierailija
89/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun miesten kommenttien perusteella toivon, että mahdollisimman moni nainen hankkii dildon ja sanoo baarissa vonkaavalle miehelle "ei". Jospa vähenisi miesten parkuminen, miten viekkaat baariruusut puhkovat kondomit ja hankkiutuvat raskaaksi. Mitä vähemmän seksiä, sitä vähemmän raskauksia.

Vierailija
90/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus päättää haluaako vanhemmaksi. Jos nainen tulee raskaaksi, hän voi tietenkin omavaltaisesti päättää tekeekö lapsen vai ei, onhan kyseessä hänen kroppansa. Miehen tulisi kuitenkin myös saada päättää haluaako olla tulevan lapsen elämässä mukana, eikä hänestä tulisi tehdä vastentahtoisesti maksumiestä.

Kohtahan täytyy täyttää jumalaton sopimusnivaska ennen seksin harrastamista, kun ensin täytyy sopia molempien suostumuksesta ja sitten lisänä vielä jatkotoimista, eli esim. mitä tehdään jos nainen tulee ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Koska ehkäisyä on käytetty, ei tarkoituksena ole ollut saattaa lasta alulle eikä kumpikaan lasta halunnut, niin entä jos nainen yksipuolisesti sitten päättääkin että pitää lapsen? Miksi miehen täytyisi osallistua tähän?

Jos mies voidaan sitouttaa yhden seksikerran ja vahingon perusteella elatusmaksuihin, tulisi tällä logiikalla miehen myös pystyä päättäämään lapsen hankinnasta siten ettei naisella olisi oikeutta aborttiin ilman miehen suostumusta, jos tämä haluaakin pitää lapsen.

Koska hän on yksinkertaisesti lapsen isä. Asiaa voi vääntää ihan mihin suuntaan tahansa, mutta totuus on se, että hän ON siittänyt lapsen ja on lapsen ISÄ. Se vahinko on yhtälailla naiselle vahinko, mutta sitten kun lapsi on tullut se on tullut. Abortti ei myöskään kumoa tapahtunutta raskautta, vaikka sillä asia saadaankin pois päiväjärjestyksestä. Olisi ihan kestämätön tilanne, että isä pystyisi luistamaan vastuusta sitten kun lapsi on jo maailmassa. Mieti vähän itsekin mahdollisia skenaarioita. Mikään sopimuskikkailu ei ole realistista, se tiedetään. Kuinka usein isukitkin lähtee litomaan, kun ei se perhe-elämä nyt ihan kauhesti napannutkaan?

Kohtuullisen huvittavaa muutenkin, että joku elari katsotaan niin ylitsepääsemättömän suureksi ja epäreiluksi vastuuksi, joka on ihan itse aikaansaatua. Ei mitään verrattuna siihen lapsesta tai abortista tulevaan vastuuseen, kun ei vastahakoisen isän oikeasti käytännössä edes tarvitse koskaan nähdä tätä lasta. Kyllä elämän aikana muutenkin tulee ikäviä maksettavia, jotka suurimmaksi osaksi johtuu omista valinnoistaan.

Vierailija
91/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikein mennyt jakeluun, siis olisiko aloittajan pitänyt mielestään oikeasti mieluummin tehdä lapsi kyseisen miehen kanssa, miten se olisi aiheuttanut vähemmän kärsimystä?

Vierailija
92/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummityttöni äiti oli vahingossa raskaana 3 kertaa 3 vuoden sisällä. Yhden abortin teki. Eli kaksi lasta syntyi. Juu, käytti ehkäisyä, pillereitä, silloin kun muisti ottaa. Tosin aviomies ei tiennyt että oli vähän tuota muistamattomuutta vaimolla. Että kyllä ne naisetkin osaa olla vastuuttomia. Sitten olen seurannut myös yhden nuoren naisen touhuja, söi myös pillereitä, jos muisti. Raskaus ja abortti. Vastuu on kiva jos se varmalla pohjalla, mutta itse naisena olen itse omasta ehkäisystä vastuussa koska minä olen se joka raskaaksi tulee. En tajua niitä jotka luottaa ns. Ulos vetoon, niillä on oma nimikin: äiti ja isä. Vahinkoraskaus on raskaus jossa ehkäisy pettää, ei se missä sitä ei käytetä. Ja kyllä miehellä on oikeus vaatia aborttia, nainen päättää tekeekö sen.

Eli sinäkin olet sitä mieltä, että ehkäisy on ainostaan naisen velovollisuus. Että miehellä ei ole mitään vastuuta minne siittiöt laskee. Eli hän saa vaikka rauhassa panna 50 naista ilman kumia ja saada vaikka 50 lasta, mutta niistä ei tartte mitään maksaa koska se on naisen vastuulla? Miten te oikeasti ajatelette, ja mies voi oikeasti estää, käyttämällä kumia tai piuhat poikki.

Lueppa teksti uudelleen ja hengittäen. Ulosveto tarkoittaa... Eli mies tekee sen, tässä tapauksessa siis yleensä tuleva isä, se ei taida ihan ehkäisyksi riittää, kuitenkin siihen myös nainen suostui aloitustekstissä. Missään kohdassa ei sanota ettei miehellä ole vastuuta!! Vaan nimenomaan vahinkoraskaus on se missä ehkäisy pettää, ei se missä sitä ei käytetä. Tässä ei puhuta, että ainostaan naisen pitää huolehtia ehkäisystä. Jos avioliitossa käytetään ehkäisynä pillereitä ne pitää myös ottaa. Aika huonoilla kantimilla on suhde jos sitä pitää kokoajan epäillä. Ja tiedän, myös pilleri voi pettää. Vai oletko sitä mieltä, että pitää syödä pillereitä ja aviomiehen käyttää myös kondomia? Paljon mahdollista. Vastuu ehkäisystä on molemmilla, muuta ei ole väitetty. Mutta loppujenlopuksi vastuun raskaudesta kantaa aina nainen. Vaikka ehkäisy olisi tuplana, molemmin puolin. Seuraukset ovat viime kädessä aina naisten kannettavana,totuus ei ole aina kaunista.

Vierailija
93/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että sinun kokemus on tuo. Mutta kaikkiin invaiivisiin toimenpiteisiin ja muihin vastaaviin liittyy aina riskejä, kuten tulehdukset ja komplikaatiot. Myös synnytykseen. Ja tosiaan tuo oli vain pieni pala tarinaasi, ikävä kokemus joka kuitenki saatu hoidettua ja nyt sinulla on ihania lapsia ihanan miehen kanssa. Miksi olisit edes halunnut aborttia vaativalle ja vastuttomalle miehelle lapsen? Ja miksi vanhoihin ikäviin kokemuksiin pitää jäädä vellomaan vaikka paljon parempiakin asioita on tapahtunut elämässäsi?

Mielestäni tässä on ihan turha syytellä miestäsi. Sinun vartalosi, sinun asiasi.

Vierailija
94/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

97 korjaa *invasiivisiin

Vierailija
95/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksuautomaatti? Joo huomaan että oot tosi nuori ja naiivi vielä ette tiedä miten paljon rahaa menee lapsen elättämiseen. Joten jos isin "maksuautomaatilta" saa edes murto-osan mitä siihen lapseen oikeasti menee niin ihan turha luulla että se äiti sillä "voittopotilla" lähtee juhlimaan, sillä menee siihen lapseen kuule vielä enemmän!

Miksi tässä tasa-arvo asiassa täytyy ottaa juuri elatusmaksut ja abortti argumenteiksi. Miten olisi ihan itsemääräämisoikeus omasta kehostasi.

Ihmisellä on toki taipumus peilata ja ymmärtää maailmaa vain omien kokemuksiensa kautta. mies ei varmasti koskaan_ikinä voi tulla edes aavistamaan miltä sen abortin tekeminen tuntuu. Joten pliis toi elariargumentti vaan on tosi ala-arvoinen. Laki sanoo että vanhemmat ovat elatusvastuussa lapsestaan, kiukuttele laille. Tai kiukuttele miesten pakonomaiselle tarpeelle saada pillua.

Vierailija
96/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykä ei sitten pane.

Eka voi myös maksaa seksistään. Ammattilaiset eivät tule ovelle elareita hakemaan.

Vierailija
97/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on aina ekoteko, abortin vaatiminen on yhteiskunnallisesti vastuullisen valinta, jos ei aio lasta elättää ja hoitaa vanhemmuutta, pienempi kärsimys kaikille ja ennenkaikkea koko yhteiskunnalle. Ikävä kokemus se on silti.

Nämä iänikuiset ei saa harrastaa seksiä jos ei ole valmis elättämään, niin hohhoijaa että naisten ymmärrys miehen seksuaalisuudesta voikin olla noin alhainen.

Vierailija
98/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei välitä taudeista ja sanoo ettei ala isäksi jos nainen raskautuu, ja nainen on tähän että selvä homma vedetään vain paljaalla, niin mitä vastuuta sen miehen pitäisi vielä ottaa? Jos nainen suostuu tähän ja haluaa yksipuolisesti ottaa riskin ja kantaa itse vastuun seuraamuksista niin se on hänen asiansa. Paljaalla ei ole pakko antaa.

Aborttiin mies ei voi vaikuttaa muutenkaan joten sen seuraamuksen nainen kärsii aina yksin, ja lapsen tekeminen on taas toinen vaihtoehto joten jos sille tielle lähtee niin kyllä, "kärsikööt" senkin itse jos kerran niin haluaa valita.

Kuten joku kirjoitti, elatusmaksut tapaamisoikeutta vastaan. Eli jos mies haluaisi olla mukana lapsen elämässä, hän maksaisi elatusmaksun vaikkei olisi lapsen äidin kanssa yhdessä. Jos nainen on päättänyt tehdä lapsen, päätöksen tulisi olla muista riippumaton myös niin että nainen on varautunut että hänestä voi tulla yksinhuoltaja esim. miehen kuoleman takia. Jos mies siis 5kk kohdalla syystä tai toisesta häipyisi, nainen voisi vielä päättää pitääkö lapsen vai antaako sen adoptioon. Jos pitäisi niin kyllä, "omalla vastuulla" mikäli mies ei halua osallistua.

Jos mies taas eläisi perhe-elämää vaikkapa siihen asti kun lapsi on 5-vuotias ja katoaisi sitten, tulisi hänen jatkaa elatusmaksujen maksamista koska on ollut myötämielinen lapsen hankintaan.

Mutta kun se nainen ei ota sitä riskiä yksin, vaan siinä mies ihan itse myös riskillä jakelee siementään. Sitä siementään kun ei ole mikään pakko istutella muihin. Miten ihmeessä tästä saa väännettyä VAIN naisen oman asian, en käsitä? Ja mitenkäs sitten nämä kortsuttomuuteen painostajat tai kortsun salaa pois ottajat? Sama homma heille? On muuten kohtuullisen yleistä.

Vierailija
99/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten aborttipropagandassa ärsyttää ja häiritsee suuresti se, että naiset ilmeisesti kuvittelee että abortti on jotenkin samantekevä asia jokaiselle miehelle. Tietenkin on miehiä joille se on samantekevää, mutta on myös niitä, joille se oman lapsen abortoiminen on suuri loukkaus ja jopa mielenterveyttä horjuttava asia. Ja tässä suhteessa lainsäätäjä ei ole yhtään ajatellut sitä miehen näkökulmaa asiassa. Se on ehkä kaikkein suurin ihmisoikeusloukkaus mitä mitä miehelle voidaan tehdä ja laisssa mies vain sivuutetaan kylmästi. Oikeasti tätä asiaa olisi syytä alkaa pohtimaan ja lakia muuttaa kaikille inhimillisemmäksi.

Mitenhän ihmeessä tämä toteutettaisiin jos nainen ei halua lasta. Naista ei voi pakottaa olemaan raskaana tai jos pakotetaan, niin silloin lisäntyy vaaralliset tee-se-itse -abortteja. Nainen joutuisi kantamaan lasta 9kk, synnyttämään, hoitamaan lapsen, antamaan sen miehelle vai miten tämä tapahtuisi? Mieskö sen sitten hoitaa jos nainen kieltäytyy.

Mies voisi tehdä tahallaan kiusaa lasta miehen kanssa haluamattomalle naiselle ensin estämällä abortin ja kun abortti on liian myöhästä ilmoittaa että ei kiinnostakaa, pidä kläppis ja kärsi hhhra.

Vierailija
100/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein lapsen miehen tahtoa kyselemättä enkä pistänyt maksumieheksikään, jossei aio ikinä naamaansa näyttää. Samat hilut saa toista kauttakin, ei oo rahasta kiinni. Eikä näin ollen oo mitään isän oikeuksiakaan vaikka mieli muuttuis. Lapsi on aina tämän tiennyt eikä oo mitenkää kieroon kasvannu. Jos haluu bioisänsä joskus löytää/tavata hänellä on mahollisuus yrittää.