Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niille jotka ovat sitä mieltä että mies saa vaatia abortin, lue tämä!

Vierailija
13.03.2018 |

Tässä minun tarina abortista. Tulin raskaaksi vahingossa. Eli silloin seurustelusuhteessa, kumit ovat loppu ja mies lupasi, että vetää ulos. No, sitten kävikin tarina oho, en ehtinyt. Siihen aikaan ei ollut katumuspillereitä, ja kävinkin niin, että olin raskaana. Itse olin kahden vaiheella, että voisin vaikka pitää lapsen. Luulin, että mies oli vakavasti minun kanssani. No, totuus selvisi ja alkoi uhkailu. Hän vaati aborttia ja loppujen lopuksi päätin tehdä abortin.

Menin lääkäriin ja sain nuhtelut. Sain tosiaan lähetteen ja menin sitten taas naisten polille ja taas sain nuhtelut. Oli muuten helvetin noloa istua siellä ja tuntee syyllisyyttä. Eikä mies ollut mukana, yksin siellä istuin.

No, sitten tuli se päivä, aamulla sairaalaan. Ei saanut syödä ja sinne mennään. Toimenpiteeseen valmistuminen ja odottelu, nukutus ja homma selvä. No, ei ihan, kipuja oli jonkin verran ja verenvuotoa oli aika paljon. Taas odoteltiin, yksin ei saanut lähteä kotiin, vaan piti pyytää ystävän hakemaan. Eihän miestä tässä näkynyt, ei puhelinsoittoa eikä mitään. Kotiin, ja verta tulee. Illalla nousee kuume ja kivut ihan sietämättömiä. Taas sairaalaan taksilla, nyt taas leikkaukseen ja nukutetaan uudestaan. Nyt ei saanut lähteä kotiin, kuume vieläkin seuraavana aamuna ja antiobiotti tippa. Olo oli surkea, ja morallinen krapula vielä pahempi. Miestä ei näy, taisi juhlia, kun pääsi helpolla.
No, loppujen lopuksi laskut ja lääkkeet, tuli aika sievoinen summa. Maksoiko mies, ei tietenkään, sehän oli minun ongelma. Hänellä ei ole mitään vastuuta asiasta.

Tästä on tänään 19 vuotta, 3 kuukautta ja 5 päivää. Muistan kaiken vieläkin. Onneksi minulle ei sitten pahemmin käynyt ja olen saanut ihanan miehen kanssa kaksi lasta tämän jälkeen. Mutta muistan vielä tuota aborttia.

Joten mies lue tämä kerran, ja sitten uudestaan vaadi aborttia, jos se on niin helppoa.

Ja, muut, pidetään tarina ylhäällä, joten monta miestä saa sen lukea. Tiedän, että tänään on kemiallinen tyhjennys mahdollista, mutta se ei poista verenvuotoa eikä mahdollisia kipuja. Ei se myöskään poista tulehtumisen varaa.

Ei saa aina helppoa ole, mutta mies ei todella tarvitse tuota toimeen pidettä käydä läpi, jolloin hänellä ei ole oikeutta vaatia sitä keneltäkään.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat muistikuvani ovat vastaavia. Henkilökunnan paheksuva asenne oli aistittavissa. Olin tullut raskaaksi vanhemman tuttavamiehen raiskauksen seurauksena. Ensin juotti minut niin humalaan etten kyennyt vastustelemaan.

Lääkäri haukkui minut että etkö ymmärrä käyttää ehkäisyä.

Kärsin kivut ja tuijotin puhumattomana seinään.

Ikätoverit juhlivat koulun päättäjäisiä.

ELi kännikiimassa halutti, mutta aamulla hävetti. Klassinen. Ja kaikki tietty miehen vastuulle ja syyksi, tahdoton nukke.

Vierailija
42/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttiin ei saa painostaa mutta ei niitä maksujakaan pitäis maksaa jos raskaus ei ole kummankin yhteinen toive. Maksuja vastaan sitten tapaamisoikeus ja oikea isänä olo lapsen elämässä.

T:nainen

Onko sinulla lapsia? Oletko tehnyt abortin? Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että miehet saavat panna ilman mitään velvollisuuksia. Eli jos nainen suostuu seksiin, niin miehellä on oikeus lähteä kälppimään vaan koska tahtoo nyt. Miten sitten kun raskaus on vaikka 8 kk, ja molemmat toivoneet lasta, saako hän silloinkin lähteä kävelemään, sori "abortti"kortti.

On lapsia, en ole tehnyt aborttia. En ymmärtä tätä miesten velvollisuuksista vouhottamista kun yhtälailla se on kummankin vastuulla ettei raskaus ala. Jos seksissä nainen muuttaa mielensä on kyseessä raiskaus mutta jos raskauden alkaessa nainen päättää pitää lapsen on kaikki ok ja isältä voi nyhtää rahaa sen 20v parhaimmillaan jos lapsi opiskelee. Se on väärin miehiä kohtaan.

Tietysti siihen lapseen pitäis sitoutua jo raskausaikana, eli käytännössä lapsen elämään pääsee osallistumaan myöhemmin mutta siitä ei vois enään luistaa.

Niin se on molempien vastuulla. Mutta sinä annat miehelle oikeuden harrastaa seksiä ilman vastuuta. Eli hänen ei tarvitse käyttää kondomia, koska se on sinun mielestä vaan naisen velvollisuus hoitaa ehkäisyn. Esimerkiksi, jos ollaan avioliitossa niin naisen tulee syödä e-pillereitä, käyttää kierukkaa, mutta miehen missä on miehen vastuu? Jos epilleri pettää, niin miehellä on oikeus luistaa vastuusta.

Ehkäisyä käyttäessä raskaus ei ole toivottu, joten jos nainen päättää muuttaa sopimusta on miehelläkin siihen oikeus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä minun tarina abortista. Tulin raskaaksi vahingossa. Eli silloin seurustelusuhteessa, kumit ovat loppu ja mies lupasi, että vetää ulos. No, sitten kävikin tarina oho, en ehtinyt. Siihen aikaan ei ollut katumuspillereitä, ja kävinkin niin, että olin raskaana. Itse olin kahden vaiheella, että voisin vaikka pitää lapsen. Luulin, että mies oli vakavasti minun kanssani. No, totuus selvisi ja alkoi uhkailu. Hän vaati aborttia ja loppujen lopuksi päätin tehdä abortin.

Menin lääkäriin ja sain nuhtelut. Sain tosiaan lähetteen ja menin sitten taas naisten polille ja taas sain nuhtelut. Oli muuten helvetin noloa istua siellä ja tuntee syyllisyyttä. Eikä mies ollut mukana, yksin siellä istuin.

No, sitten tuli se päivä, aamulla sairaalaan. Ei saanut syödä ja sinne mennään. Toimenpiteeseen valmistuminen ja odottelu, nukutus ja homma selvä. No, ei ihan, kipuja oli jonkin verran ja verenvuotoa oli aika paljon. Taas odoteltiin, yksin ei saanut lähteä kotiin, vaan piti pyytää ystävän hakemaan. Eihän miestä tässä näkynyt, ei puhelinsoittoa eikä mitään. Kotiin, ja verta tulee. Illalla nousee kuume ja kivut ihan sietämättömiä. Taas sairaalaan taksilla, nyt taas leikkaukseen ja nukutetaan uudestaan. Nyt ei saanut lähteä kotiin, kuume vieläkin seuraavana aamuna ja antiobiotti tippa. Olo oli surkea, ja morallinen krapula vielä pahempi. Miestä ei näy, taisi juhlia, kun pääsi helpolla.
No, loppujen lopuksi laskut ja lääkkeet, tuli aika sievoinen summa. Maksoiko mies, ei tietenkään, sehän oli minun ongelma. Hänellä ei ole mitään vastuuta asiasta.

Tästä on tänään 19 vuotta, 3 kuukautta ja 5 päivää. Muistan kaiken vieläkin. Onneksi minulle ei sitten pahemmin käynyt ja olen saanut ihanan miehen kanssa kaksi lasta tämän jälkeen. Mutta muistan vielä tuota aborttia.

Joten mies lue tämä kerran, ja sitten uudestaan vaadi aborttia, jos se on niin helppoa.

Ja, muut, pidetään tarina ylhäällä, joten monta miestä saa sen lukea. Tiedän, että tänään on kemiallinen tyhjennys mahdollista, mutta se ei poista verenvuotoa eikä mahdollisia kipuja. Ei se myöskään poista tulehtumisen varaa.

Ei saa aina helppoa ole, mutta mies ei todella tarvitse tuota toimeen pidettä käydä läpi, jolloin hänellä ei ole oikeutta vaatia sitä keneltäkään.

minun esikoiseni on tällä hetkellä juuri tuon 19v3kk ja 5päivää vanha.

Vierailija
44/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ehkäisyä oikein käytettäessä oletus on ja saakin olla, että lasta ei haluta eikä tule. Mutta täytyy tiedostaa kuitenkin, että vain pidättäytyminen on 100% varma ehkäisy. 

No mitä sitten, jos se vahinko käy. Abortti ei ole riskitön, siinä ottaa riskin, ettei koskaan saa jatkossakaan lapsia. Tai muista komplikaatioista, fyysisistä tai henkisistä. Raskaus ei myöskään ole riskitön, eikä synnytys. Miten miehellä, joka ei kanna mitään näistä riskeistä, voisi oikeasti olla mitään sananvaltaa ratkaisuun, miten toimitaan? Ja kun kyseessä on lapsi, miksi edes puhutaan miehen ja naisen eduista?

Tai jos lapsi on yhdessä haluttu? Ja mies tulee katumapäälle ja vaatii aborttia?

Nykyinen systeemi ei ole täysin reilu. Se mahdollistaa isäksi tulon "vahingon" seurauksena. Tai miehen toivoman lapsen abortoinnin. Mutta mikään muu systeemi ei ole näinkään hyvä.

Vierailija
45/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän mies ole aika vahvoilla monessa kohdassa elämässä, miksi kitistä siitä, että jossain asiassa nainen voi päättää ja määrätä.

Vierailija
46/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat muistikuvani ovat vastaavia. Henkilökunnan paheksuva asenne oli aistittavissa. Olin tullut raskaaksi vanhemman tuttavamiehen raiskauksen seurauksena. Ensin juotti minut niin humalaan etten kyennyt vastustelemaan.

ELi kännikiimassa halutti, mutta aamulla hävetti. Klassinen. Ja kaikki tietty miehen vastuulle ja syyksi, tahdoton nukke.

Hyi en todellakaan halunnut vanhempaa miestä, kielsin ja yritin työntää pois. Olin 18, mies 36-vuotias kolmen lapsen isä. Jäin tunniksi kahden tämän henkilön kanssa kun poikaystäväni poistui hoitamaan asioita. Tapahtui poikaystävän kotona.

Vierailija
47/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa, meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa. Yhteinen päätös oli molemmat lapset. Toinen raskaus jo pitkällä. Olisiko miehelläni silti oikeus vaatia aborttia (ei enää mahdollista, eikä minulla siihen halua vaikka olisikin mahdollista) tai vaatia ettei hänen tarvi maksaa elatusta lapselle, jos eroaisimme?

Miehet siis saisivat pitää vaikka synnärille asti oman halunsa vanhemmuuteen muuttuva, naisen pitäisi jännässä odotella että mites käy. Abortti ei ole helppo asia, eikä kaikki siihen pysty. Lapsen etu on tärkeämpi, kuin miehen kyky tajuta että seksistä voi seurata lapsi, eikä mikään ehkäisy ole 100%. Eihän miehille miesten ehkäisypilleri kelpaisi sivuvaikutuksien takia ja kondomia vastaan inisevät täälläkin nämä ulinamiehet.

Vierailija
48/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naimisissa, meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa. Yhteinen päätös oli molemmat lapset. Toinen raskaus jo pitkällä. Olisiko miehelläni silti oikeus vaatia aborttia (ei enää mahdollista, eikä minulla siihen halua vaikka olisikin mahdollista) tai vaatia ettei hänen tarvi maksaa elatusta lapselle, jos eroaisimme?

Miehet siis saisivat pitää vaikka synnärille asti oman halunsa vanhemmuuteen muuttuva, naisen pitäisi jännässä odotella että mites käy. Abortti ei ole helppo asia, eikä kaikki siihen pysty. Lapsen etu on tärkeämpi, kuin miehen kyky tajuta että seksistä voi seurata lapsi, eikä mikään ehkäisy ole 100%. Eihän miehille miesten ehkäisypilleri kelpaisi sivuvaikutuksien takia ja kondomia vastaan inisevät täälläkin nämä ulinamiehet.

Ei ole helppo asia ei. Siitä huolimatta tätä jumalattoman vaikeata asiaa tehdään noin 10 000 kpl joka vuosi pelkästään Suomessa. Anteeksi nyt vaan, mutta en oikein usko tuota että se muka ei ole helppo asia.

Vierailija
49/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppo asia ei. Siitä huolimatta tätä jumalattoman vaikeata asiaa tehdään noin 10 000 kpl joka vuosi pelkästään Suomessa. Anteeksi nyt vaan, mutta en oikein usko tuota että se muka ei ole helppo asia.

Ja synnytyksiä on noin 50000. Daa? Tekeekö se raskaudesta ja synnytyksestä helpon?

Vierailija
50/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, miksi suostuit seksiin, vaikka tiesit että ehkäisy ei ole kunnossa? 

Vierailija
51/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttiin ei saa painostaa mutta ei niitä maksujakaan pitäis maksaa jos raskaus ei ole kummankin yhteinen toive. Maksuja vastaan sitten tapaamisoikeus ja oikea isänä olo lapsen elämässä.

Onko sinulla lapsia? Oletko tehnyt abortin? Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että miehet saavat panna ilman mitään velvollisuuksia. Eli jos nainen suostuu seksiin, niin miehellä on oikeus lähteä kälppimään vaan koska tahtoo nyt. Miten sitten kun raskaus on vaikka 8 kk, ja molemmat toivoneet lasta, saako hän silloinkin lähteä kävelemään, sori "abortti"kortti.

On lapsia, en ole tehnyt aborttia. En ymmärtä tätä miesten velvollisuuksista vouhottamista kun yhtälailla se on kummankin vastuulla ettei raskaus ala. Jos seksissä nainen muuttaa mielensä on kyseessä raiskaus mutta jos raskauden alkaessa nainen päättää pitää lapsen on kaikki ok ja isältä voi nyhtää rahaa sen 20v parhaimmillaan jos lapsi opiskelee. Se on väärin miehiä kohtaan.

Tietysti siihen lapseen pitäis sitoutua jo raskausaikana, eli käytännössä lapsen elämään pääsee osallistumaan myöhemmin mutta siitä ei vois enään luistaa.

Niin se on molempien vastuulla. Mutta sinä annat miehelle oikeuden harrastaa seksiä ilman vastuuta. Eli hänen ei tarvitse käyttää kondomia, koska se on sinun mielestä vaan naisen velvollisuus hoitaa ehkäisyn. Esimerkiksi, jos ollaan avioliitossa niin naisen tulee syödä e-pillereitä, käyttää kierukkaa, mutta miehen missä on miehen vastuu? Jos epilleri pettää, niin miehellä on oikeus luistaa vastuusta.

Ehkäisyä käyttäessä raskaus ei ole toivottu, joten jos nainen päättää muuttaa sopimusta on miehelläkin siihen oikeus

No kerro sitten, mikä olisi miehille sopiva rangaistus, kun jättää ehkäisyn käyttämättä? Jos nainen pitää kärsiä kaikki seuraamukset. Niin mitkä ovat sinun mieltä oikeudenmukaisia ratkaisuja.

Vierailija
52/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, miksi suostuit seksiin, vaikka tiesit että ehkäisy ei ole kunnossa? 

Se olikin minun tyhmyys, en ole ikinä sanonut, että se oli viisas teko. Tiedostan sen ja oikeasti kärsin siitä tyhmyydestä, mies ei tarvinnut kärsiä ollenkaan. Ei kipuja, ei verenvuotoa, ei elatusmaksuja. Ei maksanut sairaala kuluja, ja se oli aikamoinen summa, kun olin sairaalassa loppujen lopuksi monta päivää. Minä sain kaiken vastuun, vaikka yhteisesti riski otettiin.

Vierailija
53/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei juuri kukaan normaaliälyinen ihminen ajattele, että miehellä on oikeus vaatia aborttia (vaikka varmaan konkreettisessa tilanteessa moni mies kuvittelee, että juuri tässä tilanteessa juuri hänelle on siihen oikeus).

Olen pahoillani kokemuksestasi, ap. Itse ajattelin nuorena, että abortti ilman muuta, jos käy vahinko ennen kuin olen valmis äidiksi. Nyt kun on lapsia niin tajuan, että ei se ole pikku juttu ollenkaan. Ja todellakin, ennen kaikkea se on naisen päätös.

Vierailija
54/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta osaatko vastata tuohon edellisen kysymykseen? Olisiko hänen miehellään sinusta oikeus vaatia aborttia tuossa tilanteessa? Miksi/miksi ei?

Vierailija
55/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti nenästä kiinni ja kaatoi väkisin viinaa kurkusta alas?

Vierailija
56/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin makaa kuin petaa. Jos antaa jonkun nuijan panna itseään paljaalla, nainen kestää aina seuraukset. Niin se on ollut maailman sivu.

Miksi ihmeessä edes annoit pillua tuollaiselle miehelle?

Koska olin nuori ja tyhmä, ja luotin häneen. Oltiin kuitenkin seurusteltu jo vuoden verran, kun tämä tapahtui. Puhetta oli yhteen muuttamisesta jne. En olisi uskonut, että hän onkin sen verran kylmä kuin olikaan.

Vierailija
57/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus päättää haluaako vanhemmaksi. Jos nainen tulee raskaaksi, hän voi tietenkin omavaltaisesti päättää tekeekö lapsen vai ei, onhan kyseessä hänen kroppansa. Miehen tulisi kuitenkin myös saada päättää haluaako olla tulevan lapsen elämässä mukana, eikä hänestä tulisi tehdä vastentahtoisesti maksumiestä.

Kohtahan täytyy täyttää jumalaton sopimusnivaska ennen seksin harrastamista, kun ensin täytyy sopia molempien suostumuksesta ja sitten lisänä vielä jatkotoimista, eli esim. mitä tehdään jos nainen tulee ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Koska ehkäisyä on käytetty, ei tarkoituksena ole ollut saattaa lasta alulle eikä kumpikaan lasta halunnut, niin entä jos nainen yksipuolisesti sitten päättääkin että pitää lapsen? Miksi miehen täytyisi osallistua tähän?

Jos mies voidaan sitouttaa yhden seksikerran ja vahingon perusteella elatusmaksuihin, tulisi tällä logiikalla miehen myös pystyä päättäämään lapsen hankinnasta siten ettei naisella olisi oikeutta aborttiin ilman miehen suostumusta, jos tämä haluaakin pitää lapsen.

Kun se ei voi toimia niin kauan, kuin nainen on se joka synnyttää. Hän ne riskit omalle keholle ottaa. Eli olet oikeasti sitä mieltä, että miehen ei tarvitse ottaa mitään vastuuta, jos ehkäisy pettää. Tämä johtaa juuri tuohon, vedän ulos ajoissa, kondomi on turha. Tulee lisää vahinkoja, josta miehet voivat luistaa. Luuletko tosiaan, että miehet vapaaehtoisesti käyttävät kumia, jos oikeasti ei ole pakko.

Niin? Ehkäisy on molempien vastuulla, ja vaikka mies miten haluaisi vetää paljaalla niin naisen ei tarvitse tähän suostua. Ja jos suostuu, niin vastaa sitten itse seuraamuksista.

Ja kyllä, haluaisin ainakin uskoa että on miehiä jotka käyttävät vapaaehtoisesti kumia, ihan mahdollista tautiriskiäkin ajatellen.

Oho, eli mies saa vetää paljaalla ilman minkäänlaista riskiä. Ok, eli sinä olet sitä mieltä, että miehillä ei ole minkäänlaisia vastuita tässä asiassa? Nainen pitää siis kieltäytyä ja jos ei, niin hän kärsii kaikki seuraamukset. Mies voi oikeasti vaan lähteä kävelemään.

Et vastannut myöskään siihen, mitä sitten kun mies muuttaa mielensä vaikka kun nainen on jo raskaana, yhteisellä päätöksellä. Vaikka 5 kk, hän tapaa uuden naisen ja lähtee kävelemään. Silloinkin se on naisen vastuulla?

Jos mies ei välitä taudeista ja sanoo ettei ala isäksi jos nainen raskautuu, ja nainen on tähän että selvä homma vedetään vain paljaalla, niin mitä vastuuta sen miehen pitäisi vielä ottaa? Jos nainen suostuu tähän ja haluaa yksipuolisesti ottaa riskin ja kantaa itse vastuun seuraamuksista niin se on hänen asiansa. Paljaalla ei ole pakko antaa.

Aborttiin mies ei voi vaikuttaa muutenkaan joten sen seuraamuksen nainen kärsii aina yksin, ja lapsen tekeminen on taas toinen vaihtoehto joten jos sille tielle lähtee niin kyllä, "kärsikööt" senkin itse jos kerran niin haluaa valita.

Kuten joku kirjoitti, elatusmaksut tapaamisoikeutta vastaan. Eli jos mies haluaisi olla mukana lapsen elämässä, hän maksaisi elatusmaksun vaikkei olisi lapsen äidin kanssa yhdessä. Jos nainen on päättänyt tehdä lapsen, päätöksen tulisi olla muista riippumaton myös niin että nainen on varautunut että hänestä voi tulla yksinhuoltaja esim. miehen kuoleman takia. Jos mies siis 5kk kohdalla syystä tai toisesta häipyisi, nainen voisi vielä päättää pitääkö lapsen vai antaako sen adoptioon. Jos pitäisi niin kyllä, "omalla vastuulla" mikäli mies ei halua osallistua.

Jos mies taas eläisi perhe-elämää vaikkapa siihen asti kun lapsi on 5-vuotias ja katoaisi sitten, tulisi hänen jatkaa elatusmaksujen maksamista koska on ollut myötämielinen lapsen hankintaan.

Vierailija
58/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta osaatko vastata tuohon edellisen kysymykseen? Olisiko hänen miehellään sinusta oikeus vaatia aborttia tuossa tilanteessa? Miksi/miksi ei?

Kaikilla on aina oikeus vaatia ihan mitä tahansa. Oma moka, jos suostuu vaatimuksiin.

Vierailija
59/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro sitten, mikä olisi miehille sopiva rangaistus, kun jättää ehkäisyn käyttämättä? Jos nainen pitää kärsiä kaikki seuraamukset. Niin mitkä ovat sinun mieltä oikeudenmukaisia ratkaisuja.

Miksi miehen pitäisi saada rangaistus jos hän ei ole tehnyt mitään vasten toisen tahtoa?

Vierailija
60/159 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun mieheltä vaaditaan elatusmaksuja, on miehellä oikeus vaatia aborttia. Sitten kun tasa-arvo etenee siihen asti, että nainen saa halutessaan omakustanteisesti pitää eitoivotun lapsen, sitten voi pitää sen. Ei nyt kun miehestä tehdään maksuautomaatti kaikille baariruusuille, jotka pistelevät reikiä kondomeihin

Nytpä tuli sellainen lause vastaan, joka pisti minut ihan sanattomaksi. Tuon kirjoittaja voisi hieman miettiä, mikä siinä on pielessä. Minä en oikein tajua, miten mies joutuu "baariruusun" matkaan, joka vielä sabotoi kondomit. Onko se ihan mahdoton olla panematta ihan mitä tahansa?