Niille jotka ovat sitä mieltä että mies saa vaatia abortin, lue tämä!
Tässä minun tarina abortista. Tulin raskaaksi vahingossa. Eli silloin seurustelusuhteessa, kumit ovat loppu ja mies lupasi, että vetää ulos. No, sitten kävikin tarina oho, en ehtinyt. Siihen aikaan ei ollut katumuspillereitä, ja kävinkin niin, että olin raskaana. Itse olin kahden vaiheella, että voisin vaikka pitää lapsen. Luulin, että mies oli vakavasti minun kanssani. No, totuus selvisi ja alkoi uhkailu. Hän vaati aborttia ja loppujen lopuksi päätin tehdä abortin.
Menin lääkäriin ja sain nuhtelut. Sain tosiaan lähetteen ja menin sitten taas naisten polille ja taas sain nuhtelut. Oli muuten helvetin noloa istua siellä ja tuntee syyllisyyttä. Eikä mies ollut mukana, yksin siellä istuin.
No, sitten tuli se päivä, aamulla sairaalaan. Ei saanut syödä ja sinne mennään. Toimenpiteeseen valmistuminen ja odottelu, nukutus ja homma selvä. No, ei ihan, kipuja oli jonkin verran ja verenvuotoa oli aika paljon. Taas odoteltiin, yksin ei saanut lähteä kotiin, vaan piti pyytää ystävän hakemaan. Eihän miestä tässä näkynyt, ei puhelinsoittoa eikä mitään. Kotiin, ja verta tulee. Illalla nousee kuume ja kivut ihan sietämättömiä. Taas sairaalaan taksilla, nyt taas leikkaukseen ja nukutetaan uudestaan. Nyt ei saanut lähteä kotiin, kuume vieläkin seuraavana aamuna ja antiobiotti tippa. Olo oli surkea, ja morallinen krapula vielä pahempi. Miestä ei näy, taisi juhlia, kun pääsi helpolla.
No, loppujen lopuksi laskut ja lääkkeet, tuli aika sievoinen summa. Maksoiko mies, ei tietenkään, sehän oli minun ongelma. Hänellä ei ole mitään vastuuta asiasta.
Tästä on tänään 19 vuotta, 3 kuukautta ja 5 päivää. Muistan kaiken vieläkin. Onneksi minulle ei sitten pahemmin käynyt ja olen saanut ihanan miehen kanssa kaksi lasta tämän jälkeen. Mutta muistan vielä tuota aborttia.
Joten mies lue tämä kerran, ja sitten uudestaan vaadi aborttia, jos se on niin helppoa.
Ja, muut, pidetään tarina ylhäällä, joten monta miestä saa sen lukea. Tiedän, että tänään on kemiallinen tyhjennys mahdollista, mutta se ei poista verenvuotoa eikä mahdollisia kipuja. Ei se myöskään poista tulehtumisen varaa.
Ei saa aina helppoa ole, mutta mies ei todella tarvitse tuota toimeen pidettä käydä läpi, jolloin hänellä ei ole oikeutta vaatia sitä keneltäkään.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aborttiin ei saa painostaa mutta ei niitä maksujakaan pitäis maksaa jos raskaus ei ole kummankin yhteinen toive. Maksuja vastaan sitten tapaamisoikeus ja oikea isänä olo lapsen elämässä.
T:nainen
Onko sinulla lapsia? Oletko tehnyt abortin? Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että miehet saavat panna ilman mitään velvollisuuksia. Eli jos nainen suostuu seksiin, niin miehellä on oikeus lähteä kälppimään vaan koska tahtoo nyt. Miten sitten kun raskaus on vaikka 8 kk, ja molemmat toivoneet lasta, saako hän silloinkin lähteä kävelemään, sori "abortti"kortti.
On lapsia, en ole tehnyt aborttia. En ymmärtä tätä miesten velvollisuuksista vouhottamista kun yhtälailla se on kummankin vastuulla ettei raskaus ala. Jos seksissä nainen muuttaa mielensä on kyseessä raiskaus mutta jos raskauden alkaessa nainen päättää pitää lapsen on kaikki ok ja isältä voi nyhtää rahaa sen 20v parhaimmillaan jos lapsi opiskelee. Se on väärin miehiä kohtaan.
Tietysti siihen lapseen pitäis sitoutua jo raskausaikana, eli käytännössä lapsen elämään pääsee osallistumaan myöhemmin mutta siitä ei vois enään luistaa.
Niin se on molempien vastuulla. Mutta sinä annat miehelle oikeuden harrastaa seksiä ilman vastuuta. Eli hänen ei tarvitse käyttää kondomia, koska se on sinun mielestä vaan naisen velvollisuus hoitaa ehkäisyn. Esimerkiksi, jos ollaan avioliitossa niin naisen tulee syödä e-pillereitä, käyttää kierukkaa, mutta miehen missä on miehen vastuu? Jos epilleri pettää, niin miehellä on oikeus luistaa vastuusta.
Ehkäisyä käyttäessä raskaus ei ole toivottu, joten jos nainen päättää muuttaa sopimusta on miehelläkin siihen oikeus
No kerro sitten, mikä olisi miehille sopiva rangaistus, kun jättää ehkäisyn käyttämättä? Jos nainen pitää kärsiä kaikki seuraamukset. Niin mitkä ovat sinun mieltä oikeudenmukaisia ratkaisuja.
Miksi miehen pitäisi saada rangaistus jos hän ei ole tehnyt mitään vasten toisen tahtoa?
Ei vastentahota, mutta miehellä ei ole mitään velvollisuuksia. Eli hän saa kiimassa vetää ilman kumia, koska loppujen lopuksi sillä ei ole merkitystä. Eli seksi on vain ja ainostaan mieheille oikeus ilman riskiä, ja naisen tulee aina tiedostaa riskit ja varautuu niihin. Mieheltä ei voi tässä yhteydessä vaatia mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat muistikuvani ovat vastaavia. Henkilökunnan paheksuva asenne oli aistittavissa. Olin tullut raskaaksi vanhemman tuttavamiehen raiskauksen seurauksena. Ensin juotti minut niin humalaan etten kyennyt vastustelemaan.
Lääkäri haukkui minut että etkö ymmärrä käyttää ehkäisyä.
Kärsin kivut ja tuijotin puhumattomana seinään.
Ikätoverit juhlivat koulun päättäjäisiä.Piti nenästä kiinni ja kaatoi väkisin viinaa kurkusta alas?
Eli alaikäisen saa raiskata jos lapsi on humalassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa, meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa. Yhteinen päätös oli molemmat lapset. Toinen raskaus jo pitkällä. Olisiko miehelläni silti oikeus vaatia aborttia (ei enää mahdollista, eikä minulla siihen halua vaikka olisikin mahdollista) tai vaatia ettei hänen tarvi maksaa elatusta lapselle, jos eroaisimme?
Miehet siis saisivat pitää vaikka synnärille asti oman halunsa vanhemmuuteen muuttuva, naisen pitäisi jännässä odotella että mites käy. Abortti ei ole helppo asia, eikä kaikki siihen pysty. Lapsen etu on tärkeämpi, kuin miehen kyky tajuta että seksistä voi seurata lapsi, eikä mikään ehkäisy ole 100%. Eihän miehille miesten ehkäisypilleri kelpaisi sivuvaikutuksien takia ja kondomia vastaan inisevät täälläkin nämä ulinamiehet.Ei ole helppo asia ei. Siitä huolimatta tätä jumalattoman vaikeata asiaa tehdään noin 10 000 kpl joka vuosi pelkästään Suomessa. Anteeksi nyt vaan, mutta en oikein usko tuota että se muka ei ole helppo asia.
Mutta osaatko vastata tuohon edellisen kysymykseen? Olisiko hänen miehellään sinusta oikeus vaatia aborttia tuossa tilanteessa? Miksi/miksi ei?
Kaikilla on aina oikeus vaatia ihan mitä tahansa. Oma moka, jos suostuu vaatimuksiin.
Eli naisen ei tarvitse suostua aborttiin jos mies sitä vaatii?
Tämä keskustelu on järjetön. Se, joka seksiin osallistuu, osallistuu yhteisvastuullisesti riskiin raskaudesta ja lapsesta. Miesten tuntuu olevan täysin mahdoton ajatella mitään muuta kuin itseään, esimerkiksi sitä omaa lasta. Lapsi ei ole pyytänyt syntyä tänne, vaan kaksi ihmistä on sen päätöksen hänen puolestaan tehneet kun ovat seksiä harrastaneet. Nämä kaksi ihmistä ovat yhteisvastuullisia lapsesta, kunnes mahdollisesti vaikka oikeudessa toisin sovitaan. Kysymys on lapsen oikeudesta saada elatus vanhemmiltaan, ei siitä joutuuko mies vain nainen maksamaan elareita. Hirvittävän itsekkäitä ja kylmiä miehiä täällä, joita ei pätkääkään kiinnosta oma lapsi, vaikka seksiä ovat vapaaehtoisesti harrastaneet.
Ja, en oikeasti usko, että niin valtavasti miehiä joutuu elatus vastuuseen, jos oikeasti tehdään 10 000 aborttia vuodessa. Lapsia kuitenkin syntyy 50 000, ja suurin osa on ihan varmasti suunniteltu ja toivottu. Mutta ne isät joka asiasta jaksaa vääntää, on mitä todennäköisemmin ne jotka niitä baariruusuja jahtaa, ja kun onni käy niin sillä ei ole väliä.
Itsekkäisyyttä on myös naisissa, ja ihan varmasti naiset tekevät lapsia ihan kertomatta siitä miehille, mutta en todella usko, että niin paljon kuin täällä väitetään. Vahinkoja sattuu ihan suhteessa ja yhden illan hommissa. Toivottavasti joku mies ymmärtää naisen näkökulman tähän, mutta keskustelun tarkoitus oli herättää, kun ihan yleisesti luullaan, että se on pieni toimenpide joka ei satu yhtään. Koska se sattuu, miehille ei satu.
Olen myös järkyttynyt siitä, että jopa naiset ovat sitä mieltä, että ehkäisy on vaan naisen asia. Että miehillä on oikeus olla ehkäisemättä. Se on järkyttävää luettavaa, niin kuin tuon naisen tarina, kun vanhempi mies käytti häntä hyväksi. Että se olikin naisen vika.
Kun tämmöistä asiaa mietitään, niin on aina niin paljon muttia, ja voin olla samaa mieltä, että miehille tuntuu epäreilulta, kun joutuu elatusmaksuja. Tässä tapauksessa naiset aina maksavat sen kallimman hinnan. Aina, ja koska se on naisen keho, niin nainen pitää saada päättää.
Nämä miehet jotka haukkuu täällä naisia ja antavat ymmärtää että naisten tulee aina kantaa vastuu jotta miehellä ei ole ikinä mitään vastuuta. Ja kaikki on aina naisen vastuulla. Mitäköhän tästä seuraisi.
Kuvitteleeko nämä miehet makeita origioita naisten kanssa jatkossa. Vinkki todennäköisesti nämä miehet eivät pääsisi jatkossa edes koskemaan naisiin saati heidän pöksyihin. Eli se siitä ilosta...
Kummityttöni äiti oli vahingossa raskaana 3 kertaa 3 vuoden sisällä. Yhden abortin teki. Eli kaksi lasta syntyi. Juu, käytti ehkäisyä, pillereitä, silloin kun muisti ottaa. Tosin aviomies ei tiennyt että oli vähän tuota muistamattomuutta vaimolla. Että kyllä ne naisetkin osaa olla vastuuttomia. Sitten olen seurannut myös yhden nuoren naisen touhuja, söi myös pillereitä, jos muisti. Raskaus ja abortti. Vastuu on kiva jos se varmalla pohjalla, mutta itse naisena olen itse omasta ehkäisystä vastuussa koska minä olen se joka raskaaksi tulee. En tajua niitä jotka luottaa ns. Ulos vetoon, niillä on oma nimikin: äiti ja isä. Vahinkoraskaus on raskaus jossa ehkäisy pettää, ei se missä sitä ei käytetä. Ja kyllä miehellä on oikeus vaatia aborttia, nainen päättää tekeekö sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, sanon naiselle heissulivei ja katoan takavasemmalle, mikäli lapsi ei ole tuloillaan yhteisestä päätösestä.
Aika radikaalisti saat elämääsi muuttaa, jos haluat elareita paeta.
En ole tuo ensimmäinen mihin kommentoit, mutta minä en ainakaan maksa penniikään elareita. Nainen ei edes tiedä oikeata nimeä eikä tiedä missä asun, joten eipä mun tarvinu muuttaa elämässäni yhtään mitään. On se vastaan kävelly ja ilmottanu että lapsi on minun. En sanonut yhtään mitään.
Rehti kaveri. Nsssii kyllä mielellään, mutta vastuuta ei ota.
Vierailija kirjoitti:
Kummityttöni äiti oli vahingossa raskaana 3 kertaa 3 vuoden sisällä. Yhden abortin teki. Eli kaksi lasta syntyi. Juu, käytti ehkäisyä, pillereitä, silloin kun muisti ottaa. Tosin aviomies ei tiennyt että oli vähän tuota muistamattomuutta vaimolla. Että kyllä ne naisetkin osaa olla vastuuttomia. Sitten olen seurannut myös yhden nuoren naisen touhuja, söi myös pillereitä, jos muisti. Raskaus ja abortti. Vastuu on kiva jos se varmalla pohjalla, mutta itse naisena olen itse omasta ehkäisystä vastuussa koska minä olen se joka raskaaksi tulee. En tajua niitä jotka luottaa ns. Ulos vetoon, niillä on oma nimikin: äiti ja isä. Vahinkoraskaus on raskaus jossa ehkäisy pettää, ei se missä sitä ei käytetä. Ja kyllä miehellä on oikeus vaatia aborttia, nainen päättää tekeekö sen.
Eli sinäkin olet sitä mieltä, että ehkäisy on ainostaan naisen velovollisuus. Että miehellä ei ole mitään vastuuta minne siittiöt laskee. Eli hän saa vaikka rauhassa panna 50 naista ilman kumia ja saada vaikka 50 lasta, mutta niistä ei tartte mitään maksaa koska se on naisen vastuulla? Miten te oikeasti ajatelette, ja mies voi oikeasti estää, käyttämällä kumia tai piuhat poikki.
Vierailija kirjoitti:
Tässä minun tarina abortista. Tulin raskaaksi vahingossa. Eli silloin seurustelusuhteessa, kumit ovat loppu ja mies lupasi, että vetää ulos. No, sitten kävikin tarina oho, en ehtinyt. Siihen aikaan ei ollut katumuspillereitä, ja kävinkin niin, että olin raskaana. Itse olin kahden vaiheella, että voisin vaikka pitää lapsen. Luulin, että mies oli vakavasti minun kanssani. No, totuus selvisi ja alkoi uhkailu. Hän vaati aborttia ja loppujen lopuksi päätin tehdä abortin.
Menin lääkäriin ja sain nuhtelut. Sain tosiaan lähetteen ja menin sitten taas naisten polille ja taas sain nuhtelut. Oli muuten helvetin noloa istua siellä ja tuntee syyllisyyttä. Eikä mies ollut mukana, yksin siellä istuin.
No, sitten tuli se päivä, aamulla sairaalaan. Ei saanut syödä ja sinne mennään. Toimenpiteeseen valmistuminen ja odottelu, nukutus ja homma selvä. No, ei ihan, kipuja oli jonkin verran ja verenvuotoa oli aika paljon. Taas odoteltiin, yksin ei saanut lähteä kotiin, vaan piti pyytää ystävän hakemaan. Eihän miestä tässä näkynyt, ei puhelinsoittoa eikä mitään. Kotiin, ja verta tulee. Illalla nousee kuume ja kivut ihan sietämättömiä. Taas sairaalaan taksilla, nyt taas leikkaukseen ja nukutetaan uudestaan. Nyt ei saanut lähteä kotiin, kuume vieläkin seuraavana aamuna ja antiobiotti tippa. Olo oli surkea, ja morallinen krapula vielä pahempi. Miestä ei näy, taisi juhlia, kun pääsi helpolla.
No, loppujen lopuksi laskut ja lääkkeet, tuli aika sievoinen summa. Maksoiko mies, ei tietenkään, sehän oli minun ongelma. Hänellä ei ole mitään vastuuta asiasta.Tästä on tänään 19 vuotta, 3 kuukautta ja 5 päivää. Muistan kaiken vieläkin. Onneksi minulle ei sitten pahemmin käynyt ja olen saanut ihanan miehen kanssa kaksi lasta tämän jälkeen. Mutta muistan vielä tuota aborttia.
Joten mies lue tämä kerran, ja sitten uudestaan vaadi aborttia, jos se on niin helppoa.
Ja, muut, pidetään tarina ylhäällä, joten monta miestä saa sen lukea. Tiedän, että tänään on kemiallinen tyhjennys mahdollista, mutta se ei poista verenvuotoa eikä mahdollisia kipuja. Ei se myöskään poista tulehtumisen varaa.
Ei saa aina helppoa ole, mutta mies ei todella tarvitse tuota toimeen pidettä käydä läpi, jolloin hänellä ei ole oikeutta vaatia sitä keneltäkään.
Tiedän sohaisevani ampiaispesää, mutta...Olisiko mahdollista säätää niin, että jos mies on esim. kirjallisesti ilmoittanut ennen 12 rv, että ei halua tulla isäksi, vapauttaisi se hänet kaikesta vastuusta? 12 viikkoahan taitaa olla se raja, mitä ennen saa abortin tehdä ilman sen kummempaa syytä. Samalla mies myös menettäisi kaikki vauvaa kohtaan olevat oikeutensa. Vaikka kyse on naisen ruumiista ja tunnen suurta empatiaa naisia kohtaan, ei mielestäni ketään saisi pakottaa vanhemmaksi tai elatusvelolliseksi vastoin tahtoaan. Tiedän, että nykyään lain mukaan lapsella on oikeus kumpaankin vanhempaansa. Oma lukunsa on, kertoisiko nainen raskaudesta, mutta toisaalta kertomatta jättäminenkin aiheuttaisi saman tilanteen, missä mies voisi valita. Kaiken maailman raiskaukset ym. ovat lukunsa erikseen ja puhun tässä tavallisesta elämästä. Mahdollisen abortin kohdalla voitaisiin kustannukset jakaa yhteisvastuullisesti, samoin mahdolliset abortin keskeytyksesta aiheutuneet lisäkulut, kuten sairauslomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, sanon naiselle heissulivei ja katoan takavasemmalle, mikäli lapsi ei ole tuloillaan yhteisestä päätösestä.
Aika radikaalisti saat elämääsi muuttaa, jos haluat elareita paeta.
En ole tuo ensimmäinen mihin kommentoit, mutta minä en ainakaan maksa penniikään elareita. Nainen ei edes tiedä oikeata nimeä eikä tiedä missä asun, joten eipä mun tarvinu muuttaa elämässäni yhtään mitään. On se vastaan kävelly ja ilmottanu että lapsi on minun. En sanonut yhtään mitään.
Tunnetko itsesi mieheksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa, meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa. Yhteinen päätös oli molemmat lapset. Toinen raskaus jo pitkällä. Olisiko miehelläni silti oikeus vaatia aborttia (ei enää mahdollista, eikä minulla siihen halua vaikka olisikin mahdollista) tai vaatia ettei hänen tarvi maksaa elatusta lapselle, jos eroaisimme?
Miehet siis saisivat pitää vaikka synnärille asti oman halunsa vanhemmuuteen muuttuva, naisen pitäisi jännässä odotella että mites käy. Abortti ei ole helppo asia, eikä kaikki siihen pysty. Lapsen etu on tärkeämpi, kuin miehen kyky tajuta että seksistä voi seurata lapsi, eikä mikään ehkäisy ole 100%. Eihän miehille miesten ehkäisypilleri kelpaisi sivuvaikutuksien takia ja kondomia vastaan inisevät täälläkin nämä ulinamiehet.Ei ole helppo asia ei. Siitä huolimatta tätä jumalattoman vaikeata asiaa tehdään noin 10 000 kpl joka vuosi pelkästään Suomessa. Anteeksi nyt vaan, mutta en oikein usko tuota että se muka ei ole helppo asia.
Mutta osaatko vastata tuohon edellisen kysymykseen? Olisiko hänen miehellään sinusta oikeus vaatia aborttia tuossa tilanteessa? Miksi/miksi ei?
Kaikilla on aina oikeus vaatia ihan mitä tahansa. Oma moka, jos suostuu vaatimuksiin.
Eli naisen ei tarvitse suostua aborttiin jos mies sitä vaatii?
Ei tietenkään, miksi pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, loppujen lopuksi laskut ja lääkkeet, tuli aika sievoinen summa. Maksoiko mies, ei tietenkään, sehän oli minun ongelma. Hänellä ei ole mitään vastuuta asiasta.Tästä on tänään 19 vuotta, 3 kuukautta ja 5 päivää. Muistan kaiken vieläkin. Onneksi minulle ei sitten pahemmin käynyt ja olen saanut ihanan miehen kanssa kaksi lasta tämän jälkeen. Mutta muistan vielä tuota aborttia.
Tiedän sohaisevani ampiaispesää, mutta...Olisiko mahdollista säätää niin, että jos mies on esim. kirjallisesti ilmoittanut ennen 12 rv, että ei halua tulla isäksi, vapauttaisi se hänet kaikesta vastuusta? 12 viikkoahan taitaa olla se raja, mitä ennen saa abortin tehdä ilman sen kummempaa syytä. Samalla mies myös menettäisi kaikki vauvaa kohtaan olevat oikeutensa. Vaikka kyse on naisen ruumiista ja tunnen suurta empatiaa naisia kohtaan, ei mielestäni ketään saisi pakottaa vanhemmaksi tai elatusvelolliseksi vastoin tahtoaan. Tiedän, että nykyään lain mukaan lapsella on oikeus kumpaankin vanhempaansa. Oma lukunsa on, kertoisiko nainen raskaudesta, mutta toisaalta kertomatta jättäminenkin aiheuttaisi saman tilanteen, missä mies voisi valita. Kaiken maailman raiskaukset ym. ovat lukunsa erikseen ja puhun tässä tavallisesta elämästä. Mahdollisen abortin kohdalla voitaisiin kustannukset jakaa yhteisvastuullisesti, samoin mahdolliset abortin keskeytyksesta aiheutuneet lisäkulut, kuten sairauslomat.
Tästä ei tarvitse pitääkään, mutta olisi hienoa nähdä asiallista keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mies voisi kirjallisesti ilmoittaa raskausviikolla 11+6 ettei hän haluakaan lasta, joten naisen pitää yhden vuorokauden aikana päättää mitä tekee, päästä lääkäriin ja saada aborttikin tehtyä. Entä, jos nainen itsekään ei tiedä raskaudesta? Pitäisikö sinun hieman vielä hioa ajatustasi?
Vuosituhannen vaihteessa sait nuhtelut aborttia hakiessasi? Höpöhöpö!
Olisit sijoittanut tarinasi vaikka viisikymmenluvulle niin olisi ollut uskottavampi.
En ymmärrä, että abortti on ehkäisykeino. En ole aborttia vastaan, enkä tuomitse abortin kokeneita. Mutta en ymmärrä, että jollain olisi oikeus pitää sitä ehkäisynä. Siinä vaatia sen käyttöä yhtälailla kuin kondomin tai pillereiden. Myöskään en ymmärrä vastuuvapautta lapsesta. Lapsella on biologinen äiti ja isä. Mikä vapaus on väittää ettei lapsen geenit tule itseltä?
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun mieheltä vaaditaan elatusmaksuja, on miehellä oikeus vaatia aborttia. Sitten kun tasa-arvo etenee siihen asti, että nainen saa halutessaan omakustanteisesti pitää eitoivotun lapsen, sitten voi pitää sen. Ei nyt kun miehestä tehdään maksuautomaatti kaikille baariruusuille, jotka pistelevät reikiä kondomeihin
Ykä ei sitten pane.
Vierailija kirjoitti:
Vuosituhannen vaihteessa sait nuhtelut aborttia hakiessasi? Höpöhöpö!
Olisit sijoittanut tarinasi vaikka viisikymmenluvulle niin olisi ollut uskottavampi.
On tuo mahdollista, aloittaja ei kertonut lääkärin ikää. Uskovainen ja iäkäs ei näkökantaansa muuta vaikka vuodet kuluvat.
Eli olet oikeasti sitä mieltä, että naisen pitää ihan itse elättää lapsen joka on yhteisesti toivottu. Eli ihan 5 vuotta, ja vielä silloin mies saa lähteä ihan tuosta vaan, kun perhe elämä ei maistu. Kuule kuinka monta isää lähtisi, ensimmäisenä kulkemaan sen kolmen kuukauden kohdalla, kun ovi on jo auki.
Eli adoptio on sinun vastaus, yhteinen toivottu lapsi ja yhtäkkiä mies muuttaa mieltään. Siinä tapauksessa nainen on jo raskaana ja mies saa halutessa lähtee kälppimään. Nainen on synnärillä, ja mies saa ihan tuosta vaan lähtee kävelemään.
Silloin nämä oikeudet koskee myös naisia, eli jos nainen yhteisesti haluaa lapsen, niin sitten naisella on täysin oikeus lähteä kälppimään 5 kk jälkeen, ja miehellä ei sen jälkeen ole mitään asiasta sanottavaa. Eli nainen saa ottaa lapsen ja lähteä liitosta kävelemään ja miehellä ei sen jälkeen ole mitään oikeuksia.
Onko se tasa-arvo miehen näkökulmasta, vai oletko sitten sitä mieltä, että miehellä tulisi olla oikeus lapsen vaikka nainen päättääkin pitää lapsen ihan itse.