Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet! Mitä on se naisten ”kiukuttelu”, josta miehet puhuvat?

Vierailija
13.03.2018 |

Olen kolmelta eri mieheltä kuullut seuraavat kommentit. Siis mies on puhunut toiselle miehelle:

- minulle ei kukaan enää kiukuttele. Asiasta saa sanoa, mutta ei kiukutella.

- teitä nuoria miehiä käy sääliksi, kun joudutte katsomaan nuoria naisia. Nelikymppinen nainen ei enää kiukuttele.

- vaimo oli tosi sairas, mutta nyt tuli hyvä mieli. Hän on selvästi paranemaan päin, kun jaksaa sairaalavuoteella kiukutella.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskiluutu on väärin aseteltu, leipäpussi on väärin suljettu, imurointi tehdään väärin. Autolla ajetaan väärin, kaupassa käyttäydytään väärin ja valitaan vääriä tuotteita. Vaatteet on väärät ja partakin on ajettu väärin.

Kaikki on väärin, aina ja kaikkialla. Kuka tuollaista kiukuttelua jaksaa katsella?

Kaikista noista muista paitsi parranajosta mun mies mulle nalkuttaa. Ei taida tuo kiukuttelu olla sukupuolisidonnaista.

Ei kai kukaan niin ole väittänytkään. Yrittääkö miehet oikeuttaa kiukutteluaan joillain tekosyillä, kuten naiset tekevät?

Yrittää.

"Sinä sait minut käyttäytymään näin!"

"No eihän tässä VOI muuta kuin huutaa!"

Heikko tunneäly (kellä tahansa) saa ajattelemaan, että tunteet tulee ulkopuolelta eikä ole omassa hallinnassa.

Tämä nyt on niitä asioita missä naisen tunneäly pettää. Kuvitellaan, että miehen ajatusmaailmaa voi projisoida omansa kautta joka tilanteessa. Toki, voit pitää kannastasi kiinni ja todeta vain, että kommenttini on tunneälyn puutetta.

Vierailija
22/129 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä, mitä ne meinaa kiukuttelulla. Luulen, että railakkaasti pimahtelevia naisia on, kun moni mies tuntee sellaisia, mutta heitä on huonosti linjoilla ja silloinkaan eivät montaa hetkeä keskustele. Missä lie piilevät irl.

Sitten joidenkin miesten mielestä väärät mikroilmeet on hirveitä hyökkäyksiä. Eivät kestä, jos ei nainen ole aina hilpeä, sirkeä ja kukkainen. Ovat itse ainoita huushollissa, joilla saa olla matalia mielialoja.

Tulee mieleen taannoinen keskustelu nettideitin kanssa. Hänen kehuessaan jotain tv-sarjaa, totesin jotain tyyliin "okei", "joo" tms. Hän kilahti ja alkoi sättiä, miten en voi kestää, että hän kehuu tuota sarjaa, eikä tykkää minun mainitsemastani sarjasta. 😳 Koko tv-sarjakeskustelu oli itselleni yhdentekevä, hälle ilmeisesti ei. Pieni "joo" voi olla suuri provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä, mitä ne meinaa kiukuttelulla. Luulen, että railakkaasti pimahtelevia naisia on, kun moni mies tuntee sellaisia, mutta heitä on huonosti linjoilla ja silloinkaan eivät montaa hetkeä keskustele. Missä lie piilevät irl.

Sitten joidenkin miesten mielestä väärät mikroilmeet on hirveitä hyökkäyksiä. Eivät kestä, jos ei nainen ole aina hilpeä, sirkeä ja kukkainen. Ovat itse ainoita huushollissa, joilla saa olla matalia mielialoja.

Vaikea ymmärtää, mitä tarkoitat? Yhden naisen olen tavannut joka sopisi kuvaukseen, mutta tuskin samaistuisit.

Tarkoitan niillä pimahtelevilla naisilla niitä, jotka vaikka heittää miestä kengällä tai potkii miehen sängystä keskellä yötä. Niiden kanssa on vaikea keskustella, ja jos verbaalisenpia olisivat, tuskin noita kohtauksia järjestäisivätkään. Miehet ilmeisesti haluavat pitää yllä näitä suhteita tunnesyistä ja koska pienen naisen riehuna ei ole pelottavaa. Ihmettelen kyllä. Yhtään tällaista en tunne livenä.

'

No kyllä jokainen mies tuon naistyypin tietää. Lähinnä tarkoitin kuvausta jäkimmäisessä kappaleessa.  En ymmärrä, millainen nainen on kuvauksesi kaltainen olematta passiivis-aggressiivinen?

Vierailija
24/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni pitää kiukutteluna esim tilannetta, kun yksi asia pelotti minua, mutta en kertonut sitä hänelle. En kertonut, koska en nähnyt sille mitään syytä. Mutta käytökseni muuttui, eli iloni katosi ja sulkeuduin ajatuksiini. Mies totesi, että mitä minä kiukuttelen.

Vierailija
25/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kiukuttelu on sitä, että nainen vuosikaudet yrittää kertoa, ettei hän jaksa yksin kaikkia kotitöitä. Ensin ystävällisesti, sitten tiukemmin, lopulta epätoivoisesti.

Miehen mielestä kyse on vain kiukuttelusta, ja miehelle tulee suurena yllätyksenä, kun nainen hakee avioeroa. Miksi ihmeessä, eihän nainen ole muuta kun vuosia yrittänyt kertoa, että hänelle se suhde ei toimi.

Vierailija
26/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskiluutu on väärin aseteltu, leipäpussi on väärin suljettu, imurointi tehdään väärin. Autolla ajetaan väärin, kaupassa käyttäydytään väärin ja valitaan vääriä tuotteita. Vaatteet on väärät ja partakin on ajettu väärin.

Kaikki on väärin, aina ja kaikkialla. Kuka tuollaista kiukuttelua jaksaa katsella?

Kaikista noista muista paitsi parranajosta mun mies mulle nalkuttaa. Ei taida tuo kiukuttelu olla sukupuolisidonnaista.

Huomattavasti yleisempää naisilla, voin naisena tämän rehellisesti myöntää.

Vierailija
27/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se kiukuttelu on sitä, että nainen vuosikaudet yrittää kertoa, ettei hän jaksa yksin kaikkia kotitöitä. Ensin ystävällisesti, sitten tiukemmin, lopulta epätoivoisesti.

Miehen mielestä kyse on vain kiukuttelusta, ja miehelle tulee suurena yllätyksenä, kun nainen hakee avioeroa. Miksi ihmeessä, eihän nainen ole muuta kun vuosia yrittänyt kertoa, että hänelle se suhde ei toimi.

Hahhaa... taas meni uhriutumiseen ja marttyrointiin. Ei näin.

Vierailija
28/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt kiukutteleviin miehiin kyllä. Eli vänisevät jostain turhuudesta tai ilman mitään syytä, kun oikeasti ovat vain väsyneitä tai haluavat haastaa riitaa.

Sen sijaan en ymmärrä, miksi toisten mielipiteitä halvennetaan sanomalla, että taas se nalkuttaa. Minulla on ollut miehiä, jotka ovat ottaneet häiritseviä asioita puheeksi juuri sillä lailla, mitä toiset kutsuvat nalkuttamiseksi kun puhuja on nainen.

Nalkuttaminen ei ole eriävän mielipiteen esittämistä, vaan kaikki tietää minkälaista se on... todella rasittavaa käytöstä, jolle tarvitaan oma verbi

Vierailija
29/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän mielestä äiti aina kiukutteli kun tämä sai hepulin jostain siivousjutusta.. Partakarvoista lavuaarissa tai hedelmän kuorista keittiössä..

Itse kiukuttelen ihan jos tunnen ettei minua kohdella reilusti omassa parisuhteessani. En ole kylläkään koskaan kuullut että mieheni puhuisi minusta noin alentuvasti.. Että kiukuttelisin, koska sille on aina joku syy.

Vierailija
30/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän mielestä äiti aina kiukutteli kun tämä sai hepulin jostain siivousjutusta.. Partakarvoista lavuaarissa tai hedelmän kuorista keittiössä..

Itse kiukuttelen ihan jos tunnen ettei minua kohdella reilusti omassa parisuhteessani. En ole kylläkään koskaan kuullut että mieheni puhuisi minusta noin alentuvasti.. Että kiukuttelisin, koska sille on aina joku syy.

Niin varmaan onkin kiukuttelijan mielestä aina todella hyvä syy.... En ikinä jaksais olla aikuisen ihmisen kanssa parisuhteessa, joka ei kanna vastuutaan huonosta käytöksestään

Vierailija
31/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, nainen ei saa edes anonyymisti kertoa keskustelupalstalla mistä "kiukuttelussa" ja "nalkuttamisessa" on kyse :,D miehen mielestä nainen vaan tekee niitä huvikseen, mitään syvempää syytä ei saa, eikä voi olla. Hienosti mitätöity.

Vierailija
32/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielialat ainakin heilahtelee rajusti hormonien takia.

N27

Vierailija
33/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kumpikin syyllistyy ajoittaiseen kiukutteluun, mikä on juuri tuota että syytetään toista tai valitetaan jostain vain oman pahan olon purkamisen nimissä. Inhimillistähän se on, kuten joku totesi! Mutta se erottaa vastuullisen aikuisen käytöksen pikkulapsen käytöksestä, että osaa tarkastella omaa toimintaansa kriittisesti ja tunnustaa virheensä. Meillä ainakin nuo tilanteet päättyvät usein huumorilla kun sitä tajuaa oman kohtuuttomuutensa :)

Vierailija
34/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, nainen ei saa edes anonyymisti kertoa keskustelupalstalla mistä "kiukuttelussa" ja "nalkuttamisessa" on kyse :,D miehen mielestä nainen vaan tekee niitä huvikseen, mitään syvempää syytä ei saa, eikä voi olla. Hienosti mitätöity.

Miehen? Kenen miehen mielestä? Sinäkö määrittelet sen mistä kiukuttelussa on kyse? Millä oikeudella? Eikö kuitenkin vähän osuvampi kuvaus ole löytynyt noista muista kommenteista?

Vierailija
35/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan onkin kiukuttelijan mielestä aina todella hyvä syy.... En ikinä jaksais olla aikuisen ihmisen kanssa parisuhteessa, joka ei kanna vastuutaan huonosta käytöksestään

Kyllä ihminen turhautuu ja kiukustuu kun tuntee tulleensa kohdelluksi epäreilusti. Kaikkiin asioihin ei voi vaikuttaa mutta monessa asiassa toista voi auttaa tuntemaan olonsa paremmaksi.

Tuota ihan tarkoitin, että isäni suusta olen viimeksi kuullut (rauha hänen sielulleen) että vaimo kiukuttelee.. Oma mieheni ei minusta ikinä noin puhu.

Vierailija
36/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet todellakin ylitulkitsevat. Jos olet vähänkään ajatuksissasi niin mies tulkitsee että nyt olet hänelle todella vihainen jostain. Jos olet vähän väsynyt mies tulkitsee että olet vihainen. Jos ei tee mieli syödä olet vihainen miehelle. Jos istut vessassa liian pitkään et halua olla miehen kanssa. Jos toteat että pitäisi tiskata se on merkki siitä että haluat eron sotkevasta miehestä.

Lempparini omasta elämästä; aloin käydä töissä, mies alkoi pelätä että kyllästyn häneen ja jätän.

Vierailija
37/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt kiukutteleviin miehiin kyllä. Eli vänisevät jostain turhuudesta tai ilman mitään syytä, kun oikeasti ovat vain väsyneitä tai haluavat haastaa riitaa.

Sen sijaan en ymmärrä, miksi toisten mielipiteitä halvennetaan sanomalla, että taas se nalkuttaa. Minulla on ollut miehiä, jotka ovat ottaneet häiritseviä asioita puheeksi juuri sillä lailla, mitä toiset kutsuvat nalkuttamiseksi kun puhuja on nainen.

Nalkuttaminen ei ole eriävän mielipiteen esittämistä, vaan kaikki tietää minkälaista se on... todella rasittavaa käytöstä, jolle tarvitaan oma verbi

Jaa. Meillä mies valitti että nalkutan, kun pyysin, että viittitkö tyhjentää tiskikoneen sillä välin kun mä laitan ruokaa. Rähähti, että lakkaa nalkuttamasta ja lähti ulos. Ja oli muuten ensimmäinen pyyntö. Arvannette tuliko siitä suhteesta mitään..

Vierailija
38/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen turhautuu ja kiukustuu kun tuntee tulleensa kohdelluksi epäreilusti. Kaikkiin asioihin ei voi vaikuttaa mutta monessa asiassa toista voi auttaa tuntemaan olonsa paremmaksi.

Tuota ihan tarkoitin, että isäni suusta olen viimeksi kuullut (rauha hänen sielulleen) että vaimo kiukuttelee.. Oma mieheni ei minusta ikinä noin puhu.

Harmi. Koska voi olla totta, että sinä kiukuttelet ja silloin totuus on voitava sanoa myös ääneen.

Vierailija
39/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitukseen viitaten: eli nelikymppiset naiset jaksavat kotityöt yksin? Nainen sairaalasta käsin kiukuttelee kotitöistä?

Vierailija
40/129 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kokemukseni mukaan "nalkuttaminen" on sitä kun pyydetään toista pitämään lupauksensa uudestaan ja uudestaan. Esim. Mies lupaa korjata rikkinäisen terassinlaudan. Kesä vaihtuu syksyksi ja nainen kysyy eikö se kannattaisi korjata ennenkuin lumet tulevat? "juu kohta" vastaa mies. Lumet satavat. Tulee kevät ja nainen kysyy "niin korjaatko sen laudan ennen kesää? " juu kohta" vastaa mies. Tulee uudestaan syksy ja nainen kysyy "niin ennen lumia korjaat sen laudan?" juu korjaan.. Ja tämä on sitä nalkuttamista. Mieheltä ei voi pyytää eikä vaatia että hän pitää lupauksensa, koska muuten nalkuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan