Miten työssökäyvä yh selviää, kun lapset täyttää 18 v. Kaikki tuet poistuu.
Olen siis kaksosten työssäkäyvä äiti. Palkkani on 1700 € nettona. Lapseni täyttävä 17 v loppuvuodesta. Tällöin poistuu lapsilisä eli 306 €/kk.
Kun lapset täyttävät vuoden päästä 18 v, niin päättyy myös elatusmaksut sekä asumistuki laskee. Tämä tarkoittaa siis 650 € vähemmän/kk.
Lapsilla on tuolloin opintoja jäljellä reilu vuosi. Vuokramme on 750 €/kk. Miten ihmeessä me pystymme elämään? Tein laskelman toimeentulotukilaskurilla ja sitäkään emme tule saamaan.
Kertokaa yh:t, miten te pärjäätte?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis kaksosten työssäkäyvä äiti. Palkkani on 1700 € nettona. Lapseni täyttävä 17 v loppuvuodesta. Tällöin poistuu lapsilisä eli 306 €/kk.
Kun lapset täyttävät vuoden päästä 18 v, niin päättyy myös elatusmaksut sekä asumistuki laskee. Tämä tarkoittaa siis 650 € vähemmän/kk.
Lapsilla on tuolloin opintoja jäljellä reilu vuosi. Vuokramme on 750 €/kk. Miten ihmeessä me pystymme elämään? Tein laskelman toimeentulotukilaskurilla ja sitäkään emme tule saamaan.
Kertokaa yh:t, miten te pärjäätte?
Työssä käyvälle olisi tosi kiva että olisi perheverotus, jossa veroastetta laskisi se että yhden palkalla elätetään usempia ihmisiä.
Se lapsivähennys menee puoliksi etän kanssa.
Ap vielä. Tiedän, että lasten isä laskee päiviä, kun ei tarvitse enää maksaa elatusmaksua. Että vapaaehtoisesti ei varmaankaan koulutustukea maksa. Käsittääkseni sen voi vahvistaa ihan lastenvalvojalla, ilman tuomioistuimen päätöstä. Tämän me kyllä haemme, isällä on kykyä, mutta ei halua antaa mitään ylimääräistä lapsilleen.
Sinulle, joka mietit itsemurhaa, kun olet taloudellisesti niin tiukilla. Minä niin tiedän miltä sinusta tuntuu, elämästä on todellakin kadonnut ilo, kun kaikki energia menee siihen, että kitkuttaa eteenpäin. Olen valvonut öitä ajatellen näitä meidän tulevia raha-asioita. Olen sen verran lapsellinen lopulta, että uskon, että asiat järjestyvät. Jos ei muuta, niin otan toisen työn. JOS onnistun saamaan.