Entä jos en eron jälkeen kelpaa kellekään?
Kelpaankohan eron jälkeen kenellekään? 35-vuotias akateemisesti koulutettu kahden lapsen yh, joka ei halua lisää lapsia. Olen vakituisessa, mutta melko pienipalkkaisessa työssä. Elämänhallinta kaikin puolin kunnossa. Olen hoikka ja ihan nätti, koska huolehdin itsestäni.
Pitkä ja huono avioliitto syönyt itsetuntoa, joten tällä hetkellä tuntuu etten varmasti kelpaa...
Kommentit (46)
Mitä järkeä erota, jos sen jälkeen suunnitelmat on tasoa "kelpaanko kellekään?".
Olisit jäänyt siihen missä olit. Vai etkö kelvannut?
Puhut kuin olisit koditon koira, joka anelee, että joku antaisi kodin ja ruokaa, ihan mitä vaan, kuka vaan.
Jos itsetunto on noin matala, tarvitset terapiaa, heti. Tyhmintä mitä tuossa jamassa voit tehdä on aloittaa suhde. Itsetunnoton ihminen on urpomagneetti.
Höpö höpö varmasti kelpaat mutta et itsesäälissä ja tuolla asenteella. Pääpystyyn ja anna ajan kulua ei sitä heti tarvitsekkaan alkaa keskity lapsiisi ne tarvitsee sua enemmän kuin koskaan. Tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Kelpaankohan eron jälkeen kenellekään? 35-vuotias akateemisesti koulutettu kahden lapsen yh, joka ei halua lisää lapsia. Olen vakituisessa, mutta melko pienipalkkaisessa työssä. Elämänhallinta kaikin puolin kunnossa. Olen hoikka ja ihan nätti, koska huolehdin itsestäni.
Pitkä ja huono avioliitto syönyt itsetuntoa, joten tällä hetkellä tuntuu etten varmasti kelpaa...
Hyi ällö. Pistä se pääsi kuntoon ennen kuin alat edes ajattelemaan ihmissuhdetta. Ja huolehdi niistä kakaroistasi. Yksikään normaali fiksu mies ei ole kiinnostunut tuollaisesta masentuneesta itkuliisasta, joka tykkää tuijottaa itseään peilistä. Parempiakin on.
Missä lasten isä/isät ovat? Miksi he eivät huolehdi lapsistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, että sinun kanssa olemista pitää ANSAITA. Paljon parempi lähtökohta, joka pistää äijät liikkeelle ja tykö ;)
Eipä yh ole koskaan ollut mikään saalis.. Vaikka miten kaunis tai mukava olisi...
No ehkä sodanjälkeisissä kuvioissa viime vuosisadalla ei ollutkaan, mutta nyt eletään nykyaikaa ja fiksu ihminen osaa antaa arvoa toiselle fiksulle, kunnolliselle ja kiinnostavalle ihmiselle.
Ensinnäkin kyse ei ole ihmisestä itsestään vaan niistä lapsista. Toisekseen se, että onko nyt kyse fiksusta ihmisestä vai ei on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin n. 30v miehenä en ikinä ryhtyisi suhteeseen YH:n kanssa. Monet toki ajattelevat erilailla eli toivoa ehkä on. Tosin tuo ettet suostu tekemään lisää lapsia karsii tuon pienen joukon erittäin pieneksi.
Ihanan sympaattinen mies, heti huomaa että tuntemattomankin tukeminen kriisissä on sydämen asia, ei tuo itseään esille kun toinen hakee tukea, eikä minä-minä-ajattelua tämä mies harrasta. Aviomies- ja isämatskua.
Onko susta epäreallististen odotuksien antaminen hyväksi? Parempi olla reilusti rehellinen eikä kertoa valheita, jotka saavat jonkun väliaikaisesti tuntemaan itsensä paremmaksi kuin on.
Realismilla tai epärealismilla ei ole tässä mitään tekemistä, tämä mies katsoi asiaa puhtaasti omalta kantiltaan, yleisti sen koskemaan kaikkia miehiä paitsi 'erittäin pientä' joukkoa, ja katsoi vielä parhaaksi oksentaa sen palstalle sen sijaan että olisi pitänyt omana tietonaan. Näköjään ihan ap:n parhaaksi. Empatia oikein pursuaa huokosista. Ihannekumppani kelle tahansa. Eikun masokistille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin n. 30v miehenä en ikinä ryhtyisi suhteeseen YH:n kanssa. Monet toki ajattelevat erilailla eli toivoa ehkä on. Tosin tuo ettet suostu tekemään lisää lapsia karsii tuon pienen joukon erittäin pieneksi.
Ihanan sympaattinen mies, heti huomaa että tuntemattomankin tukeminen kriisissä on sydämen asia, ei tuo itseään esille kun toinen hakee tukea, eikä minä-minä-ajattelua tämä mies harrasta. Aviomies- ja isämatskua.
Onko susta epäreallististen odotuksien antaminen hyväksi? Parempi olla reilusti rehellinen eikä kertoa valheita, jotka saavat jonkun väliaikaisesti tuntemaan itsensä paremmaksi kuin on.
Realismilla tai epärealismilla ei ole tässä mitään tekemistä, tämä mies katsoi asiaa puhtaasti omalta kantiltaan, yleisti sen koskemaan kaikkia miehiä paitsi 'erittäin pientä' joukkoa, ja katsoi vielä parhaaksi oksentaa sen palstalle sen sijaan että olisi pitänyt omana tietonaan. Näköjään ihan ap:n parhaaksi. Empatia oikein pursuaa huokosista. Ihannekumppani kelle tahansa. Eikun masokistille.
Eiköhän mies tiedä mitä miehet ajattelevat paremmin kuin sinä. Se on täysin fakta ettei kukaan mies haluaisi yh:ta kumppaniksensa ensisijaisesti.
Onko akateeminen tutkintosi oikeista tieteistä eikä mistään pilipalista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän mies tiedä mitä miehet ajattelevat paremmin kuin sinä. Se on täysin fakta ettei kukaan mies haluaisi yh:ta kumppaniksensa ensisijaisesti.
Ja taas tuli yleistys, yhden vain itseään ajattelevan miehen mielipide on yhtäkkiä kaikkien miesten mielipide. No, faktoille löytyy aina todistusaineistoa, anna tulla, mistä löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Myös yh-isiä on olemassa! Ja aika monella yli 30v. on jo omia lapsia. Minä 37v. nainen en edes haluaisi miestä, jolla ei ole mitään kokemusta isänä olemisesta. Tosin olen onnellisesti naimisissa, mutta jos siis olisin sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Onko akateeminen tutkintosi oikeista tieteistä eikä mistään pilipalista?
Ei helvetti! Sinä ja sinun pilipalisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, että sinun kanssa olemista pitää ANSAITA. Paljon parempi lähtökohta, joka pistää äijät liikkeelle ja tykö ;)
Eipä yh ole koskaan ollut mikään saalis.. Vaikka miten kaunis tai mukava olisi...
No ehkä sodanjälkeisissä kuvioissa viime vuosisadalla ei ollutkaan, mutta nyt eletään nykyaikaa ja fiksu ihminen osaa antaa arvoa toiselle fiksulle, kunnolliselle ja kiinnostavalle ihmiselle.
Ensinnäkin kyse ei ole ihmisestä itsestään vaan niistä lapsista. Toisekseen se, että onko nyt kyse fiksusta ihmisestä vai ei on asia erikseen.
No millä tavalla ne lapset haittaavat? Kunnon mies osaa ottaa vastuuta sekä naisesta että hänen lapsistakin. Edellytän /ap kirjoituksen perusteella/ että kyseessä on fiksu ihminen, en kommentoi tyhmiä aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti kelpaat, mutta huolehdi nyt siitä, ettet ota ketä tahansa vaan arvoisesi miehen, joka kelpaa sinulle. Mieluummin yksin kuin jonkun luuserin kanssa!
t. sinun ikäisenä eronnut hoikka ja nätti akateeminen kahden lapsen äiti joka sai eron jälkeen suunnilleen hätistellä miehiä pois kun vientiä olis ollut enemmän kuin mihin aika riitti ;-)
.
Samoin täälläkin, erosin 2 vuotta sitten ja kaksi ihanaa teiniä löytyy.
Ei mitään kiirettä seurusteluun t. Yh 41v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä /p*lja/ et "ensisijaisesti haluaisi", älä kaikkea miehiä laita samaan pimentöön, jossa elät :)
Täysin fakta.
Hoikalla ja nätillä riittää vientiä vaikka olisi liuta lapsia. Don't worry!
Vierailija kirjoitti:
Varmasti kelpaat. Mutta tuleeko se oikea vastaan? Se on eri juttu.
Niinpä. Kaksi lasta silloin kun ovat pieniä eivät monia houkuta parisuhteeseen.
Ehkä pitää odottaa kunnes lapset ovat lentäneet pesästään tai ainakin siihen saakka et voivat olla kahdestaan esim viikonlopun.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aloittajan ikäinen mies ja ei minulle lapset ole mikään este. Nainen ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös yh-isiä on olemassa! Ja aika monella yli 30v. on jo omia lapsia. Minä 37v. nainen en edes haluaisi miestä, jolla ei ole mitään kokemusta isänä olemisesta. Tosin olen onnellisesti naimisissa, mutta jos siis olisin sinkkuna.
Minustakin on kyllä tuntunut vähän, että tälläinen lapseton mies ei välttämättä kelpaa yh-äidille juuri mainitsimistasi syystä. Samalla taasen itseni ikäisiä lapsettomia naisia on sinkkumarkkinoilla hyvin vähän.
M35
Mies jätti minut, tyyliin, vien roskat ja ai, niin en tule enää takaisin. No, olihan suhde ollut varsin lyhyt 20v, 15 naimisissa.
Vähänkö olin sekaisin, seuraavasta parista vuodesta en muista mitään, tiedän. että olen saanut opiskelut päätökseen, ostanut asunnon, teini-ikäiset lapsetkin on hengissä ja vaikuttavat nyt 10v myöhemmin fiksulta nuorilta aikuisilta.
Jotain toki muistan, missään vaiheessa ei ole tullut mieleen, enkö kelpaisi, jollekin miehelle, toinen asia on kelpaako mies minulle.
Erosta on kymmenen vuotta ja en osaa enää edes kuvitella millaista olisi tehdä kompromisseja arjessa.