Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämän muuttaminen ihanaksi: hakekaa lääkikseen!

Vierailija
10.03.2018 |

Yhteishaku lähestyy niin annan kaikille rahan arvoisen vinkin: hakekaa LÄÄKIKSEEN.

Lääkiksestä valmistuu 5-6 vuodessa riippuen opiskeletko hampaalla vai yleisellä. Ei väliä kummasta valmistut, tienestit tulevat olemaan tähtitieteelliset. Työajatkin voit itse sanella! Aloitteleva lääkäri tienaa työuran alussa mukavasti että saa asuntolainat kuitattua nopeasti. Työllistyminen on hyvää.

Te kaikki jotka mietittä näitä sote-aloja esim sairaanhoitajaa terveydenhoitajaa...niin unohtakaa ne!! Kumpi sinä haluaisit olla? Terveydenhoitaja 2000€/kk palkalla kirjoittamassa sairauslomalappusia tk:ssa vai 10 000€/kk tienaava lääkäri joka myös tekee samoja töitä? Vähän isommalla korvauksella vaan. Elämä on valintoja täynnä!

Kommentit (180)

Vierailija
121/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoonelukat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haen jo tänä keväänä.:) en jaksa enää olla sairaanhoitaja palkalla jolla ei elä! Ja niska limassa saa raataa pikku eurojensa eteen...no thanks!!!

Olen itsekin sairaanhoitaja (ja terveydenhoitaja) ja tällä hetkellä tienaan työpaikassani n. 3200e kuussa. Miten sillä palkalla ei muka elä? Lisäksi työni on todella mukavaa, ei tarvitse raataa.

Hitsi! Palkkasi on isompi kuin eläinlääkärien!

Sivusta seuranneena voin todeta että jos eläinlääkis kiinnostaa niin hyvien tienestien takia sinne ei kannata hakea. Pettymys on silloin melkoinen ensimmäisen palkkakuitin saatuaan. Aito halu auttaa on paras motiivi, mikä innostaa työelämässä sitten.

Vierailija
122/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk- lääkäreiden liksa ei todellakaan ole tota luokkaa. Olisikohan se jotain vähän päälle 4000 e/kk. Älyttömän vähän se on siihen nähden, että tk-lekurit on todella kovilla ja ihan loppu, ainakin täällä Helsingissä. Ei todellakaan käy kateeksi.

T: terveydenhoitaja Helsingistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. valitettavasti siitä ei tulisi mitään jos kaikki olisivat lääkäreitä, insinöörejä ja asianajajia. Kaikilla ei todellakaan edes ole lahjoja kyseisille aloille. TAI kiinnostusta ylipäätään.

Vierailija
124/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää kiinnostaa turhien valittajien kuunteleminen tai muutenkaan olla "aivan yhdentekevien sosiaalisten kohtaamisten" ympäristössä. Ei edes rahalla...

Vierailija
125/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikista tarvitse tulla lääkäreitä, juristeja, insinöörejä jne. Tarvitaan roskakuskeja, poliiseja, siivoojia, metronkuljettajia, bussinkuljettajia, rekkakulöjettajia, nuohoojia, kokkeja, erilaatuisia kynän ja paperinpyörittäjää jne. Pääasia että on itse tyytyväinen ammattiinsa ja nykyään monet vaihtaa ammatteja ja opiskelevat jotain muuta. Se suotakoon heille. Kohta alkaa taas kovat pyrkimiset kouluihin oli se sitten ammattikoulu, AMK, yliopisto. 

Vierailija
126/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, raha tekee onnelliseksi jne...

Vierailija
127/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk- lääkäreiden liksa ei todellakaan ole tota luokkaa. Olisikohan se jotain vähän päälle 4000 e/kk. Älyttömän vähän se on siihen nähden, että tk-lekurit on todella kovilla ja ihan loppu, ainakin täällä Helsingissä. Ei todellakaan käy kateeksi.

T: terveydenhoitaja Helsingistä

Kyllä tk-lääkärit tienaavat huomattavasti paremmin, brutto on päälle 5000 e aloittelijallekin. 

Vierailija
128/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden palkat voisi laskea pariin tonniin kuussa. Ei kukaan tee tuollaisilla rahamäärillä mitään. Muutenkin on väärin että ne jotka koulunsa selvittää helpoiten saavat tuollaisia rahakorvauksia. 

Ei ole oikein lievästikehitysvammaista kohtaan että älykkäät tienaavat enemmän ja vammainen on tuomittu köyhyyteen.

Vierailija
129/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakisin jos ei tartteisi lukea mitään fysiikkaa ja matematikkaaa pääsykokeisiin, mielestäni kitaraa soittamalla pitäisi päästä lääkäriksi

Vierailija
130/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa olla heikkolahjainen ja koulussa huonosti menestynyt. No pääsin sitten AMK:iin sairaanhoitajaksi opiskelemaan ja läpäisin koulutuksen. Jos olisin älykkäämpi niin hakisin lääkikseen kuten siinä Syke -sarjassa ollut sairaanhoitaja. Olen kateellinen lääkäreille ja harmittelen miksi en itse ole älykäs. Mutta oon sitä mieltä että lahjakkaat ja älykkäämmpät ihmiset ansaitsevat hyvän palkan.

Vierailija
131/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettideitti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivaiden halki kirjoitti:

Finnairin pilotiksi pääsee 2 vuoden koulutuksella.

Taidan vaihtaa lentoyhtiötä.

Vaihda samalla linja-auto yhtiötä millä menet sinne lentokentälle, bussikuskiksi kuukauden kurssilla.

Jaa vai että kuukauden kurssilla bussin rattiin. Mä jouduin käymään vuoden koulutuksen et sain kaikki mahdolliset luvat ja todistukset ennenkuin pääsin töihin.

t: Linja-auton kuljettaja

Vierailija
132/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

öh, lääkärin ammatti on kutsumusammatti jota ei pelkän rahan perässä pidä lähteä tavoittelemaan, tarvitaan myös muu motivaatio sekä ominaisuudet kohdilleen.

Vierailija
133/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä ihminen ei opiskele lääkäriksi rahan takia. Lääkärin työ on elämän työ.

Siksi mä opiskelinkin gyneksi. Saan tutkia nuorten naisten pilluja ja mulle vielä maksetaankin siitä. Kun vastaanotelleni tulee parikymppinen fittness kissa jolla on vieläpä posliini kiitin onneani että oli tiukat alushousut ettei seisokki näkynyt. Oli kyllä pakko sen jälkeen pitää pieni tauko... eli kävin kädellä vessassa että kun olo kävin tuskaiseksi.

Vierailija
134/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oppimishäiriö matikassa, häiriöttömätkään ei kaikki pääse lääkikseen joten ei mitään jakoa. Matikkaa siis tarvitaan fysiikan ja kemian laskuihin.

Vierailija
135/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki monen ällän ylioppilaatkaan ei pääse lääkikseen, vaikka haluaisivat.

Oikeasti rahan perässä juoksevat hakevat kauppatieteisiin. Tiedän monta ekonomia jotka tienaavat enemmän kuin erikoislääkäri.

Vierailija
136/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin ammatissa on todella runsaasti "paskaa", ei kannata olla kateellinen.

- Sairaita ihmisiä

- Likaisia toimenpiteitä

yms.

Vierailija
137/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä ihminen ei opiskele lääkäriksi rahan takia. Lääkärin työ on elämän työ.

Siksi mä opiskelinkin gyneksi. Saan tutkia nuorten naisten pilluja ja mulle vielä maksetaankin siitä. Kun vastaanotelleni tulee parikymppinen fittness kissa jolla on vieläpä posliini kiitin onneani että oli tiukat alushousut ettei seisokki näkynyt. Oli kyllä pakko sen jälkeen pitää pieni tauko... eli kävin kädellä vessassa että kun olo kävin tuskaiseksi.

Kun sille gynelle nyt kumminkin työn varjopuolina kuuluu ne vanhat ei enää niin hehkeät naisetkin, joilla alkaa posliini olla jo luonnostaan, kun karvoitus harvenee, ja virtsan tuoksulta ei voi gynekään välttyä, kun tahtoo  karkailla.

Vierailija
138/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Yksityispuolella lääkärinsä saa valita ja nuoret naiset valitsevat tod.näköisimmin naislääkärin gyneasioissa, ainakin minä.:D gynekologilla ramppaavat useimmiten keski-ikäiset ja vanhemmat naiset joilla on enemmän gyn.vaivoja esim. kohdunlaskeumaa jne

Vierailija
139/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ktm:ät tekee käytännössä eli millaista on ekonomin työ? Pärjääkö alalla vain matemaattisesti lahjakkaat?

Minun vahvuudet on kielet, taide, biologia, maantiede, historia, mutta niillä aloilla ei tienaa. Olen valmistunut luonnontieteellisestä tiedekunnasta, mutta oman alan töitä en ole löytänyt. Opettajan työtä en halua tehdä, koska minulla ei ole luontaista auktoriteettia :D Teen hanttihommia ja tienaan n. tonnin kuussa. Olisi pitänyt suunnata eläin-

tai hammaslääkikseen.

Voisinkohan biologina opiskella ympäristöoikeustiedettä tms? Lakimiehen hommat tuntuu puuduttavan tylsältä, mutta ehkä ympäristönsuojelu motivoisi.

Vierailija
140/180 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että koska lääkäreistä on pulaa, se olisi henkisesti helppo ammatti, kun ei olisi niin paljon kilpailua. Sitten ilmestyi tämä juttu.

https://yle.fi/uutiset/3-10102659

Kiusaavatkin toisiaan. En ole miettinyt lääkistä sen jälkeen.