Elämän muuttaminen ihanaksi: hakekaa lääkikseen!
Yhteishaku lähestyy niin annan kaikille rahan arvoisen vinkin: hakekaa LÄÄKIKSEEN.
Lääkiksestä valmistuu 5-6 vuodessa riippuen opiskeletko hampaalla vai yleisellä. Ei väliä kummasta valmistut, tienestit tulevat olemaan tähtitieteelliset. Työajatkin voit itse sanella! Aloitteleva lääkäri tienaa työuran alussa mukavasti että saa asuntolainat kuitattua nopeasti. Työllistyminen on hyvää.
Te kaikki jotka mietittä näitä sote-aloja esim sairaanhoitajaa terveydenhoitajaa...niin unohtakaa ne!! Kumpi sinä haluaisit olla? Terveydenhoitaja 2000€/kk palkalla kirjoittamassa sairauslomalappusia tk:ssa vai 10 000€/kk tienaava lääkäri joka myös tekee samoja töitä? Vähän isommalla korvauksella vaan. Elämä on valintoja täynnä!
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Ammattiryhmistä lääkärit tekevät eniten itsemurhia.
en tiedä onko tutkimustietoa vaan mutu mutta itsemurhia tehdään n 970, siihen ryhmään mahtuu ammatti jos toinenkin. Lääkärit saa kyllä lääkkeet helposti. Muitten täytyy sovitella köyttä kaulaan, ajaa rekkaa kohti jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan järkevä ihminen ei opiskele lääkäriksi rahan takia. Lääkärin työ on elämän työ.
Siksi mä opiskelinkin gyneksi. Saan tutkia nuorten naisten pilluja ja mulle vielä maksetaankin siitä. Kun vastaanotelleni tulee parikymppinen fittness kissa jolla on vieläpä posliini kiitin onneani että oli tiukat alushousut ettei seisokki näkynyt. Oli kyllä pakko sen jälkeen pitää pieni tauko... eli kävin kädellä vessassa että kun olo kävin tuskaiseksi.
En usko. Yksityispuolella lääkärinsä saa valita ja nuoret naiset valitsevat tod.näköisimmin naislääkärin gyneasioissa, ainakin minä.:D gynekologilla ramppaavat useimmiten keski-ikäiset ja vanhemmat naiset joilla on enemmän gyn.vaivoja esim. kohdunlaskeumaa jne
itse valitsin nuorenakin miesgynen ja yks sano kerran että mulla on hyvät rinnat. Olin vähän häkeltynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haen jo tänä keväänä.:) en jaksa enää olla sairaanhoitaja palkalla jolla ei elä! Ja niska limassa saa raataa pikku eurojensa eteen...no thanks!!!
Olen itsekin sairaanhoitaja (ja terveydenhoitaja) ja tällä hetkellä tienaan työpaikassani n. 3200e kuussa. Miten sillä palkalla ei muka elä? Lisäksi työni on todella mukavaa, ei tarvitse raataa.
Mä olen sairaanhoitaja. Palkka on hieman yli 2000e kuussa ja on todellakin raadantaa! En suosittele muille kuin masokisteille!
Vierailija kirjoitti:
Ei vois vähempää kiinnostaa turhien valittajien kuunteleminen tai muutenkaan olla "aivan yhdentekevien sosiaalisten kohtaamisten" ympäristössä. Ei edes rahalla...
etkö oo koskaan sairastunut? Itse oon saanut avun monia kertoja. Ollut jopa leikkauksissa kolme kertaa ja yksi sektio.
Ei sinne niin vain mennä. Pääsykoe on vaativa ja opiskelu kovaa lukemista, samoin oikiksessa. Moni ei usko ennen kuin on kokeillut monta kertaa. Maailmassa on muitakin ammatteja kuin lääkäri tai juristi. Niistä on tullut muodikkaita aloja, kun nuoret kuvittelevat työnteon olevan samanlaista kuin sarjoissa Greyn Anatomia tai Suits. Todellisuus Takahikiän terveyskeskuksen dementiaosastolla tai Korvensyrjän käräjäoikeudessa on kuitenkin toisenlainen. Ihminen on onnellinen, kun voi tehdä työtä, joka oikeasti kiinnostaa. Äidinkielenopettajana lukiossa tienaa melko mukavasti, ja työ on siistiä sisätyötä kivojen nuorten parissa. Suosittelen harkitsemaan sitäkin vaihtoehtoa.
Onhan paljon ammatteja jotka on kiinnostavia. Täytyy olla realisti kuitenkin. On nuoria jotka hakkaa päätä seinään ties kuinka monetta kertaa pyrkivät lääkikseen ja oikkikseen. Älyvuotoa kun luen niin joku oli päässyt viidennellä kerralla lä'äkikseen jonnekin muualle kun Hkiin. Oli ammatti mikä hyvbänsä pääasia että itse tykkää ja arvostaa ammattiaan ja ellei ole tyytyväinen niinvoi alkaa opiskella uutta ammattia.
Onko tää taas näitä palkkatrolleja?Huoh, hankkikaa elämä.Joka työ on arvokasta ja osa aloista on turhan matalapalkkaisia.Mitä siitäkin tulisi jos kaikki ois lääkäreitä?
T.Ylpeä duunari
ei saatana mitä hintoja lääkisvalmennuskursseilla:
https://www.valmennuskeskus.fi/valmennuskurssit/laaketiede/kurssit/1463…
Hinta 6590€! Taidan hakea opettajakouluun ja kerätä rahat lääkishaihattelijoilta :D
Oli ammatti mikä hyvänsä niin olkaa ylpeitä ammatista ja arvostakaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi ihanalta työltä kirjoitella sairaslomalappusia influenssapotilaille ja tunnustella imusolmukkeita hikisiltä kauloilta.
eikö se oo hyvä asia jos sinunki kaulaa tunnustella koska siellä saattaa olla vaikka syöpä aluillaan . Ihmisillä on moninaisia sairauksia. Nyt on influenssa pahimmillaan ollut jo monta viikkoa ja edelleen jatkuu. Sitähän ne lääkärit valittaa että sairaanhoitajat voisi kirjoittaa todistuksen työnantajaa varten
Muistan monia lääkikseen päässeitä lukiotovereita, jotka ovat karvaasti pettyneet. Monet ovat olleet vilpittömästi auttamishaluisia sisään päästessään, mutta päässeet sitten tutustumaan todellisuuteen. Siinä ollaan lääkefirmojen huoria, lääkkeitä määrätään ja uusia sivuvaikutuksiin, ulkomaanmatkoja tehdään lääkefirmojen kustannuksella...
Kaikilla ei päänuppi kestä, sitten alkoholisoidutaan tai aletaan itse määrätä itselleen masennuslääkkeitä ym.
Monet ovat päntänneet taas lääkiksen pääsykokeisiin jotka on toukokuussa ja todella onnellisia ne jotka pääsee. Nythän on yhteisvalinta. Pääasia että itse haluaa oli se sitten vaikka ammattikoulu.
Ei oo siellä yhtään lääkäriä ei edes lääkäriksi opiskelevia.
Vierailija kirjoitti:
Aika rankka on lääkärin osa, ainakin sellaiselle täsmälliselle persoonalle, joka haluaa tehdä työnsä mahdollisimman hyvin. Täytyy sietää epävarmuutta. Vaikka koulussa opiskellaan mielenkiintoisia ihmiselimistön saloja, niin lopulta lääkäri arvioidaan hyväksi sosiaalisten taitojen perusteella.
Just tää. En kestäisi olla suurpiirteinen lääkäri, joka naputtelisi koneelle puuta heinää asiakkaan puheesta. Moni lääkäri tuntuukin olevan kaikkea muuta kuin täsmällinen, mutta ehkä se just sopii työhön, niin ei stressaa niin paljon. Toisaalta en ole silti koskaan ymmärtänyt, miksi esim. epikriisit ovat usein tosi kaukana totuudesta, aivan kuin jätettäisiin jo tarkoituksella olennaisia seikkoja pois.
Sosiaalityöntekijä tai sosionomi/sosiaaliohjaaja
Lääkärin homma on kyllä viimeisiä mitä haluaisin, hyi saatana.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en haluaisi lääkäriksi, mutta lähes varma työpaikka kyllä kiinnostaisi. Onkohan mitään muuta yhtä varmasti työllistävää alaa? En jo kaksi koulutusta hankkineena haluaisi taas kerran kouluttautua väärin.
Siis tähän sosiaalityöntekijä tai sosiaaliohjaaja/sosionomi :)
Yäks. Sairaiden ihmisten hoito ... onneksi joku haluaa tehdä tätäkin hommaa. Never.
Matikkapää nolla ja lukupää ja muisti myös surkeat, muita ideoita?
sama juttu, suorastaan heikkolahjainen ja poika taas päinvastoin ja pääsi ensimmäisellä kerralla lääketieteelliseen Hkiin.