Elämän muuttaminen ihanaksi: hakekaa lääkikseen!
Yhteishaku lähestyy niin annan kaikille rahan arvoisen vinkin: hakekaa LÄÄKIKSEEN.
Lääkiksestä valmistuu 5-6 vuodessa riippuen opiskeletko hampaalla vai yleisellä. Ei väliä kummasta valmistut, tienestit tulevat olemaan tähtitieteelliset. Työajatkin voit itse sanella! Aloitteleva lääkäri tienaa työuran alussa mukavasti että saa asuntolainat kuitattua nopeasti. Työllistyminen on hyvää.
Te kaikki jotka mietittä näitä sote-aloja esim sairaanhoitajaa terveydenhoitajaa...niin unohtakaa ne!! Kumpi sinä haluaisit olla? Terveydenhoitaja 2000€/kk palkalla kirjoittamassa sairauslomalappusia tk:ssa vai 10 000€/kk tienaava lääkäri joka myös tekee samoja töitä? Vähän isommalla korvauksella vaan. Elämä on valintoja täynnä!
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Sua voi haitata sekin jos on paljon koulutusta ja sitä muodollista pätevyyttä, ei oteta yhtä mielellään kaikkiin hommiin kuin niitä joille voi maksaa vähemmän.
Asutko pk-seudulla, oletko nainen, ootko yrittänyt kontaktoitua mihinkään alan verkostoihin? Näihin juttuihin tuntuisi olevan kauhean paljon coachausta ja ihan konkreettisia vinkkejä tarjolla. Että tyyliin opettele tätä ja tätä asiaa, väsää tällainen ja tällainen projekti GitHubiin, ota tätä kautta yhteys tähän tyyppiin jne.
Täti-ihminen olen, ja Pirkanmaalta. Mutta ei kai it-alalla etäisyyden pitäisi vaikuttaa mitään? Eikö kaiken voi tehdä verkossa?
Mitä ne sellaiset verkostot on, noin käytännössä?
Opiskeluaikoina pari kertaa mokasin, kun joku sanoi että ota yhteyttä siihen-ja-siihen. Marssin jonkun proffan vastaanotolle ja sanoin että käskettiin ottaa yhteyttä. Ehkä kuitenkin oli tarkoitus että olisin tehnyt sen jotenkin toisin?
En minä paljon palkkaa tarvitse, olis vaan työtä, ja mieluiten toki sellaista jossa voi hyödyntää juuri omaa erityisosaamistaan, eli logiikka, matematiikka jne.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en ikinä! Siinä punkreeraat mätäisiä poskionteloita, hoitelet mummojen ja vaarien kihtejä, jalkasilsoja, ihosieniä, hoidat haisevia puliveivareita, poistat vettä polvista, tutkit haisevia angiina-kurkkuja jnejne. Oksettavaa! Hyvä tietty, että joku ilkeää, kyllä tuosta hommasta pitäis maksaa vielä paljon enemmän, että sitä tekisin. Yöh.
Lisään listaan tuseeraukset. Hanskat käteen ja testataan onko ampullassa ulostetta ja minkä laatuista. Yäk.
Hammaslääkärit sitten joutuu haisevia mätähampaita tutkimaan.
Ja monille tämä on suuri unelma :D
Hyi. En ikinä haluaisi olla lääkäri ja kaivella esim ihmisen suuta tai peräsuolta...sisitimpiä sisähommia kyllä maailmasta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en ikinä! Siinä punkreeraat mätäisiä poskionteloita, hoitelet mummojen ja vaarien kihtejä, jalkasilsoja, ihosieniä, hoidat haisevia puliveivareita, poistat vettä polvista, tutkit haisevia angiina-kurkkuja jnejne. Oksettavaa! Hyvä tietty, että joku ilkeää, kyllä tuosta hommasta pitäis maksaa vielä paljon enemmän, että sitä tekisin. Yöh.
No joo, käyn säännöllisesti suolistotähystyksessä, ja kyllä se pistää miettimään, että jotkut opiskelee lukion päälle kymmenen tai kaksitoista vuotta, päästäkseen työntämään letkua perseisiin...
Itse valmistuin lääkiksestä 5-vuotta sitten. Tein kolmisen vuotta yleislääkärin hommia.
Yksi päivä päätin, että minä en halua olla sairaiden ihmisten kanssa koko elämääni.
Hatunnosto kaikille, jotka on terveydenhoitoalalla töissä.
PS. Nyt olen postilla töissä toimistosihteerinä.
Vierailija kirjoitti:
Itse valmistuin lääkiksestä 5-vuotta sitten. Tein kolmisen vuotta yleislääkärin hommia.
Yksi päivä päätin, että minä en halua olla sairaiden ihmisten kanssa koko elämääni.
Saitko lääkärinä palkkaa 6500-euroa kuussa, ja nyt 1900-euroa?
PS. Miten pääsee postille toimistosihteeriksi? Kuuluuko toimenkuvaasi myös ruohonleikkuuta?
Vierailija kirjoitti:
Etkö hoksannut tuota jo opiskeluaikana?!
- nimim. yli 20 v terveyskeskuslääkärin työtä tehnyt ja tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin farmaseuttina olen tyytyväinen ettei minun tarvitse päättää mitä reseptilääkkeitä asiakas syö
Kovasti ne farmaseutit tuntuu kuitenkin päättävän potilaalle määrätyistä lääkkeistä. Kun määrään pitkittyneeseen migreenikohtaukseen triptaania, sitä ei myydä apteekista vaan kaupitellaan Panacodia, jota potilaalla on saamatta toisen lääkärin reseptillä selkäkipuun kirjoitettuna. Tai kun kirjoitan punkinpuremaan kolmen viikon kuurin ("amoksisilliinia kolme tablettia vuorokaudessa kuuri loppuun"), myydään määrätyistä kolmesta lääkepaketista vain yksi, kun farmaseutti ei ole tietoinen kuurin pituudesta. Tässä vain pari mainitakseni.
Saatikka sitten, että farmaseutti päivittelee potilaalle, että miten tällainen tai näin vahva lääke on määrätty, eikä potilas sitten uskalla lääkettä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua voi haitata sekin jos on paljon koulutusta ja sitä muodollista pätevyyttä, ei oteta yhtä mielellään kaikkiin hommiin kuin niitä joille voi maksaa vähemmän.
Asutko pk-seudulla, oletko nainen, ootko yrittänyt kontaktoitua mihinkään alan verkostoihin? Näihin juttuihin tuntuisi olevan kauhean paljon coachausta ja ihan konkreettisia vinkkejä tarjolla. Että tyyliin opettele tätä ja tätä asiaa, väsää tällainen ja tällainen projekti GitHubiin, ota tätä kautta yhteys tähän tyyppiin jne.
Täti-ihminen olen, ja Pirkanmaalta. Mutta ei kai it-alalla etäisyyden pitäisi vaikuttaa mitään? Eikö kaiken voi tehdä verkossa?
Mitä ne sellaiset verkostot on, noin käytännössä?
Opiskeluaikoina pari kertaa mokasin, kun joku sanoi että ota yhteyttä siihen-ja-siihen. Marssin jonkun proffan vastaanotolle ja sanoin että käskettiin ottaa yhteyttä. Ehkä kuitenkin oli tarkoitus että olisin tehnyt sen jotenkin toisin?
En minä paljon palkkaa tarvitse, olis vaan työtä, ja mieluiten toki sellaista jossa voi hyödyntää juuri omaa erityisosaamistaan, eli logiikka, matematiikka jne.
Vaikuttaa se sijainti it-alallakin kovasti, tietenkin. Ei se etätyön vallankumous vaan ole realisoitunut. En tiedä Tampereen seudun kuvioista mitään, kuulemma sielläkin on teollisuutta ja yliopistoja, aina välillä kun googlailen jotain softafirmaa josta en ole kuullut se on Tampereella. Joten luulisi että siellä olisi suunnilleen samat jutut kuin täälläkin paitsi vähän vähemmän? En tiedä.
Jos tunnet jonkun omalta suunnaltasi joka siellä tekee näitä töitä, kysy siltä. Mulla on tähän ylipäätään mitään kosketuspintaa sen takia että ystäväni, tuttavani ja entiset seurustelukumppanit ovat alalla ja koko ajan puhuvat siitä, ja koska opiskelen Aallossa ja siellä ryöpytetään aika kovasti. Siitä ajatuksesta kannattaa ehkä luopua, että pääsisit hyödyntämään teoreettista osaamista työssäsi. Sen voi ottaa tavoitteeksi, mutta ei taida toteutua useimmilla eikä kannata pitää lähtökohtana. Töitä saa tylsillä teknisillä taidoilla jotka jäävät vanhaksi kymmenessä vuodessa.
Verkostoilla tarkoitin erilaisia tahoja jotka järjestää tapahtumia ja tilaisuuksia joiden sisältö on usein aika höttöistä mutta jos johdonmukaisesti raahaa perseensä paikalle niin aina välillä jotain kuulee. Kai niillä joillain voi olla ihan avoimia facebook-ryhmiäkin? Opiskelijajärjestöillä esimerkiksi on paljon tämänsuuntaista, ja ne on luonnollisesti ne jotka mullekin on tutuimpia. Mutta on aikuisillakin jotain omia, ja tuntuu että erityisesti olen kuullut naisten verkostoista.
En tiedä mitä nuo yhteydenottovinkit tarkoittaisivat muuten käytännössä, kuin että ko. tyypillä on jotain tietoa avoinna olevasta työpaikasta.
Kyllähän muuten mutta on niin pirun vaikeeta päästä koska fyke menee yli hilseen.
Lääkikseen kokeet muistaakseni 20.5. Ja sinne on taas pyrkijää. Jotkut pyrkivät jo viidettä kertaa putkeen. Kumpaankin vaikeeta päästä. Täytyy olla motiivi todella korkeella.
Ap:n palkka on pelkkää tietämättömyyttä. Prosentuaalisesti se on pieni osa, joka vetää yli 10 tonnin kuussa. Toisekseen, hakeahan tuonne lääkikseen aina voi, mutta kun sinne ei niin vaan pääsekään, itseasiassa harva ekalla, tai edes tokalla kerralla, useammat eivät koskaan. Aina tulee vuosi seuraavaan hakuun, kun sillä kertaa et pääse. Joten siittä vaan.
Itse ammatista, kyllä sen leivän helpomminkin saa. Pienemmällä koulutuksella liike-elämään. Itselläni pelkkä kaupallinen perustutkinto töiden ohella opiskeltuna. Päällikkötaso myyntihommissa. Palkka 132000/vuosi. Uusi työsuhdeauto kahden vuoden välein alle, arvo n. 50000.-, työsuhdepuhelin, läppärit, edustustili (rajaton limitti) etäkonttori kotona jne.
Ensimmäisen asuntoni (kaksio pk-seudulla) olin maksanut jo ennenkuin olisin 3-vuoden lukio, 5-6 vuoden lääkis 8-9 vuotta olisin edes valmistunut. Opinto yms. velkaa ei senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä sitä vastuun määrää mikä lääkärillä on. Mulla on moninainen sairaushistoria, ja monesti olen tehnyt aika vaikeita päätöksiä lääkäreiden kanssa ja ollaan palattu myös myöhemmin siihen, oliko ratkaisut oikeita ja hyviä, koska joskus hyvältäkin vaikuttavista päätöksistä seuraa huonoja asioita. Lääkärin työ ei sovi herkille tai liian empaattisille millään lailla. Aina välillä voi tapahtua niinkin, että joku potilaan hyväksi tekemäsi päätös koituu kuolemaksi tai suureksi kärsimykseksi, ja sen kanssa pitää sitten elää, että teki parhaansa.
Työ tekijäänsä kouluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi ihanalta työltä kirjoitella sairaslomalappusia influenssapotilaille ja tunnustella imusolmukkeita hikisiltä kauloilta.
kovasti suosittuja aloja on lääketiede ja oikeustiede ja noihin on pyrkijää .
Valitettavasti sen rahan eteen joutuu tekemään töitäkin. Ei riitä pelkkä hakeminen.
Finnairin pilotiksi pääsee 2 vuoden koulutuksella.
Mun mies ei ole lääkäri, mutta tienaa kuussa himppasen vajaat 8 tonnia. Veronmaksajat maksaa palkan :D Minun ei näin ollen tarvitse edes töitä tehdä, nostan kuitenkin matkarahoiksi työttömyyskorvasta.
On olemassa lääkäri sukuja ja juristisukuja. Mitä teet kun sairastut vakavasti. Lääkäriin on
Mentävä. Itse oon ollut muutaman kerran operoitavana ja kiitollinen myös. Tärkeää työtä tekevät kuten sairaanhoitajatkin.
On olemassa lääkäri sukuja ja juristisukuja. Mitä teet kun sairastut vakavasti. Lääkäriin on
Mentävä. Itse oon ollut muutaman kerran operoitavana ja kiitollinen myös. Tärkeää työtä tekevät kuten sairaanhoitajatkin.