Lapsivapaa. Mihin sitä niin paljon tarvii?
En ole ymmärtänyt taas tätäkään "uuden" suorittaja/valittajavanhemmuuden myötä tullutta termiä. Ei mun lapset ole koskaan mussa kiinni olleet 24/7 edes ihan vastasyntyneinä, ei mulla ole koskaan ollut tarvetta mihinkään lapsivapaaseen.
Jos lapset ei ole kotona, ei mulla ja miehellä ole mitään erikoista tekemistä, ollaan ihan samalla tavalla kuin jos lapset olis kotona, seksin harrastamiseenkaan se ei vaikuta.
Ei ole kaksosten kanssa ollut juuri mitään tukiverkostoa, mutta eipä sille juuri ole ollut tarvettakaan.
Mitä sillä lapsivapaalla pitäisi tehdä? Käydä elokuvissa miehen kanssa? Ei niitä elokuvia joita mies haluaisi katsoa tule kuin ehkä yksi muutaman vuoden välein, nyt olis ollut tuntematon, mutta se oli niin pitkä että ei jaksettu mennä istumaan sinne kolmeksi tunniksi, olis vaan molemmilla tullut selkä kipeeksi.
Ei juoda alkoholia eikä baarit siis kiinnosta, se olis lähinnä kärsimystä. Syömässä käydään joskus, mutta ei sekään nyt mitenkään autuaaksi tee, hyvä ruoka on hyvää lastenkin ollessa siinä syömässä.
Ollaanko me ihan tylsiä ihmisiä kun ollaan oltu kohta 20 vuotta yhdessä eikä tarvita kahdenkeskistä aikaa juurikaan? Mitä te muut oikein teette kun teillä on lapsivapaata?
Kommentit (65)
Ap on TYÖTÖN. Ei ihme ettei tajua mihin lapsivapaata tarvitaan.
Mikä ihmeen uskomus tuo on, että lapsivapaa tarkottaisi aikaa puolison kanssa, ja että silloin pitäisi olla jotenkin romanttista? Ap ei halua aikaa puolison kanssa kahden, koska kokee painetta romantiikkaan, jota puoliso ei harrasta ja pettyy. Lapsivapaan kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä mua ihmetyttää se, että mitä ap aikoo puhua miehensä kanssa siinä vaiheessa kun kaikki lapset ovat poissa?
Siis jos on vaivaannuttava tilanne olla kahdestaan vaikka syömässä? Kuulostaa ihan kammottavalta.
Ymmärsinkö oikein, että tässä perheessä vanhin lapsi on jo 24-vuotias ja yhä on pieniä lapsia.
Voi olla aika kamala tilanne kun viimeinenkin on aikuistunut ja pitäisi pärjätä miehen kanssa kahdestaan. En pystyisi elämään noin.
Kai me puhutaan samoja asioita kuin nytkin, väitellään politiikasta, puhutaan sukulaisista ja ystävistä, töistä, lapsista, lapsenlapsista... En usko että aletaan romanttisia höpistä suuremmin sittenkään.
Ei siihen puhumiseen juurikaan vaikuta lasten läsnäolo. Vaan se "pakollinen" romantiikka kahdenkeskisellä illallisella on vaivaannuttavaa kun tuntee toisen läpikotaisin.
Saako kysyä, minkä ikäisiä olette? Kuullostatte hyvin iäkkäiltä.
Suo anteeksi ap, luin vasta äsken loput viestisi ja ongelman ydin alkaa avautua. Sä et tiedä esim. intohimosta ja romanttisuudesta yhtään mitään, etkä halua että muillakaan sitä on, koska sinulla ei ole, kyseenalaistamalla PARISUHDE - lapsivapaan ja moralisoiden niitä tarvitsevia. Lisään vielä, että ällöttävän ihmisen tittelin lisäksi voisin antaa sinulle "sisältä läpimätä" - tittelin, koska et halua muille hyvää.