Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Yhdessä baarissa en kehtaa käydä edes 10 vuoden jälkeen. Olin viimeisellä käynnillä niin kammottava, hirveässä humalassa ja omat juomat kassissa, joita join "salaa". En muista lensinkö pihalle vai en, mutta kumminkin.
ResQ:n kautta muutamista ravintoloista en hae annoksia, koska hinta/laatu-suhde ollut mielestäni huono. Niin pieniä tai huonoja annoksia, että kaupan valmisruoka olis ollut parempi.
Muuten aika kivasti on palveltu. En laske näihin huonoihin kokemuksiin näitä ketjuliikkeitä (glitter, vila ym.). Niissä myyjiä velvoitetaan olemaan sellaisia ahdistavia, sympatiat heille. Niissä en käy.
Lopetin vakiokampaajan etsimisen. Koska kampaajien kuvio tähän mennessä on ollut aina sama: löydän hyvän, joka ensimmäisellä kerralla leikkaa ja laittaa ohjeitteni mukaan hyvin ja tulos on mieluinen, toisella kertaa, vastaus on kaikilla samantyylinen "joo, joo, mä muistan mitä sä haluut" ja lopputulos on kuitenkin ihan erilainen kuin ensimmäisellä kerralla ja kolmas kerta samalla kampaajalla on hirveä, ei kuunnella enää puupennin vertaa ja hiukset ovat kuin petolinnun perse. Joten en etsi enää vakikampaajaa vaan olen kampaamonomadi.
Nykyään välttelen Myyrmannissa asiointia koska siellä keskikäytävällä on eri firmojen feissareita jotka hyökkää kimppuun. On hesarin myyjiä, elisan myyjiä ja sähkösopimusten myyjiä, välillä liikuntakeskusten myyjiä. Hyökkäävät tyrkyttämään tuotteitaan eivätkä usko kun sanoo ei vaan jatkavat jankuttamistaan ja tyrkyttämistään. Minulla ei ole heitä vastaan mitään mutta heidän tyylinsä on erittäin hyökkäävä eivätkä usko millään ettet ole kiinnostunut ko tuotteesta
Myös dna:lla olen lakannut käymästä kun jos käy hakemassa vaikka esim laturin niin myyjä yrittää myydä liittymää puoli väkisin vaikka sanot ettet ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Liian tyrkyt vaatekauppojen myyjät, jotka ei tajua lausetta "katselen rauhassa" vaan jäävät kyttäämään ja jos yhden myyjän mentyä tulee toinen esittelemään samoja farkkuja heti perään eikä sekään tajua antaa katsella rauhassa, jätän menemättä uudestaan. Sokokseen taas ei tee mieli mennä, kun myyjät on niin nyrpeitä ja oon miettinyt onko sinne sitten pääsy kielletty vähän epäsiistimmissä esim ulkoiluvaatteissa.
Ihmisillä on erilaisia kokemuksia. Olen aina saanut Sokokselta (Helsingin keskusta) hyvää palvelua sekä mut on jätetty rauhaan, jos sanon, että vain katselen. Vaatteina viimepäivinä farkut, lenkkarit, takki ja kaulahuivi.
Eräällä pienellä Teboililla en enää käy. Kävin aiemmin sieltä hakemassa usein/lähes päivittäin työmatkalle kahvin ja ehkä jotain muutakin autoon. Aamuisin paikalla oli aina sama miesmyyjä, ystävällinen mutta yritti aina flirttailla ja pitkittää keskusteluja äärimmilleen. Joskus jo ajattelin että ehkä hän luulee minua joksikin tutukseen mutta ei. Ahdisti aina ennakkoon se tuleva uteleminen ja flirttaileminen, lopulta päätin etten käy siellä enää ja nukahdan vaikka rattiin.
Yksi ekokauppa oli työpaikkana niin kylmäävä ja karmiva, että en ole työt lopetettuani käynyt siellä, ennen olin kanta-asiakas.
Paikkakunnan kampaajalla jolta varasin ajan paikan päällä käyden ja kun menin sovittuun aikaan kampaajan nuori apulainen ehtii aloittaa hiusten pesun kun paikalle ryntää toinen asiakas joka ilmoittaa että on hänen aikansa. Nuori kampaaja laittaa minut tukka märkänä odottamaan tarjoten kahvia, puolen tunnin päästä jatkaa minun pestyjen hiusteni leikkausta mutta sitten iskee kiire eli voinko leikata vain vähän kun puolen tunnin kuluttua tulee asiakas ja häneltä jää muutoin ruokatauko pitämättä ( minä en nähtävästi ollut asiakas) ja koko ajan itsellä mielessä minun päivyrinikö petti. No saatiin sutaistua jonkin lainan hiusten lyhennys. Kun maksoin tuli vanhempi kampaaja ( yrityksen omistaja) taustalle ja hiljaa kuiskasi ( nähtävästi ettei muut asiakkaat kuule) että oli merkinnyt minun ajan vasta kuukauden päähän?.... eli minulle annettiin kokoajan ymmärtää että vika minussa mutta ei vaan kampaamon olin niin tyrmistynyt etten osannut sanoa mitään mutta empä ole heidän oveaan sen jälkeen avannut enkä avaa niin huonoa tilannetta ei hiusteni kanssa tule että siihen liikkeeseen menen olkoon imago mikä tahansa.
Jälkeen päin olen harmitellut etten laittanut takkia niskaan ja lähtenyt tukka märkänä toiseen kampaamoon vaan jäin odottamaan jatko käsittelyä joka häiritsikin ruokataukoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono palvelu on ollut useimmin syynä siihen, että olen lopettanut asioinnin.
Husson alusvaateliike Turun keskustassa. Omistaja on ehkä vaihtunut, en tiedä, mutta 30 vuotta sitten, nuorena ja arkana kun siellä asioin, ja viisikymppinen ylipainoinen asiakaspalvelija kommentoi ylimielisesti pieniä rintojani niin olemattomiksi, ettei niille ole olemassa kuppikokoa - niin sen jälkeen en ole siihen liikkeeseen jalallani astunut. Huolimatta siitä, että nyt on tissejä c-kuppiin sopien jo vuosia ollut, ja rahaakin olisi käyttää... mutta noup. Sinne en mene.
Imatran Valtionhotellin ravintolassa meidät siirrettiin kesken aterian toiseen pöytään, kun ravintolaan tuli isompi seurue. Ei pahoittelua, ei ehdotusta pahan mielen korvaavasta palvelusta esim. ilmaisesta jälkiruoasta, nothing. Tapahtumasta on parikymmentä vuotta, mutta kyseinen paikka on minulle kuollut siitä lähtien.
Vuosia myös boikotoin Giganttia, kun siellä joku aspa oli jotenkin vähän kömpelö. Käytin Poweria, tai siis sitä mikä se ennen oli (en muista nimeä)(oliko Expert?). Kun liikeketjusta tuli Power, siitä tuli niin luotaantyöntävän väkisin kalliita tavaroita kauppaava paskaketju, että menin takaisin Giganttiin - ja olen saanut sieltä nykyisin ihan hyvää palvelua.
Kosmetologiliikkeistä olen monet hylännyt siinä vaiheessa, kun kalliita rasvoja aletaan pakkokaupata.
Ja hierojia olen hylännyt yleensä siitä syystä että ne puhuvat. En halua puhuvaa hierojaa. Yhden hierojan hylkäsin, koska hän oli miespuolinen urheiluhieroja, joka ei ymmärtänyt, että nelikymppistä hentorakenteista naista ei parane murjoa samalla tavalla kuin kaksikymppistä bodarimiestä....
Olin Virossa ja poikkesin alusvaateliikkeeseen sovittamaan rintaliivejä. Myyjä yritti löytää sopivia, mutta ei löytänyt. Sanoi lopuksi: Sinula liika iso tissi, ei ole liiviä. Ei kai siinä sitten.
Minut myyjä ohjasi lindexillä lasten osastolle, kun kysyin a-kuppeja. En loukkaantunut, huvitti vain. Eikö olisi parempi vaan sanoa ettei ole kokoja? Ympärys on kuitenkin 85, ei ihan ne nallePuh topit mahdu...
Paikallinen Wurth. Myyjä höhötti kaverinsa kanssa joutavaa, että huikkasi vain tässä on nyt hiukan kiire. Juu, mikäs siinä odotan omaa vuoroa. 10 minuuttia sitä höhötystä jatkui ja omatoimisesti hain sen mitä olin hakemassa. Kassalla huikkasin, että olisin maksamassa. Myyjä tuli ja rahasti ja painui jatkamaan juttua sen toisen kanssa. Se oli samalla kaksi käyntiä, eka ja vika.
Minä menin kerran paikkakunnalla aloittaneeseen uuteen fiiniin kampaamoon. Ihan peruspermanenttia teettämään. Kampaamon perustaja ja omistaja oli nuori venäläinen nainen.
Ajattelin, että sikäläiset osaa kunnon permiksen tekemisen, joten kokeilen sitä. Kun mun liukkaat hiukset tarvitsee kunnon käsittelyn.
Omistaja oli ainoa, joka puhui suomea, ja oli paikalla kun tulin. Sitten hän katosi kokonaan. Kampaamo oli täynnä venäläisiä työntekijöitä, jotka pulisi keskenään. Kukaan ei tainnut osata permanentin tekoa. Olisin voinut vaikka itse neuvoa, mutta kun eivät osanneet suomea. Rullien laittaja ei ollut luultavasti koskaan ennen laittanut sellaisia, väkersi suu vinossa ja yritti saada jotain aikaan. Kaikki rullat jäi löysälle, ne melkein tippui päästä. Yritin niitä itse huomaamattomasti kiristää, mutta ei se oikein asiakkaalta itseltään onnistu. Permanenttiaineen ei annettu vaikuttaa yhtään. Hiuksia pestiin vähän väliä. Ajattelin, että jos tämä nyt sitten on joku sikäläinen tapa ja toimii, niin ok.
Lopputulos oli, että lähdin liikkeestä hiukset kosteina, lähes suorina, tapaamatta omistajaa enää lainkaan. Maksoin mitä pyydettiin, kun en voinut muutakaan, kukaan ei ymmärtänyt puhettani.
Se "fine hair saloon" jäi kohdaltani ainoaksi kerraksi. Omistaja on voittanut jotain kampauskilpailujakin.
Ehkä nykyään, kun kaikkien naisten hiuksien pitää olla samanlaiset, eli kahta puolen päätä roikkuvat pitkät suorat lötköt, keskijakauksella, niin kampaajienkaan ei enää tarvitse osata tehdä muuta kuin leikata (jos sitäkään, koska nykyään hiusten latvat saa harottaa miten sattuu, ei niitä tasata) ja kenties tehdä joku ranskalainen letti.
Jos haluatte kunnollisen permanentin, menkää vanhemman kampaajan käsittelyyn, yli 50v laittaneet mulle enkä ikinä pettynyt.
He tuntevat hiuslaadun näpeissään, osaavat valita aineet ja käsittelyajan.
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen Wurth. Myyjä höhötti kaverinsa kanssa joutavaa, että huikkasi vain tässä on nyt hiukan kiire. Juu, mikäs siinä odotan omaa vuoroa. 10 minuuttia sitä höhötystä jatkui ja omatoimisesti hain sen mitä olin hakemassa. Kassalla huikkasin, että olisin maksamassa. Myyjä tuli ja rahasti ja painui jatkamaan juttua sen toisen kanssa. Se oli samalla kaksi käyntiä, eka ja vika.
Mikset heti hakenut sitä tarvitsemaasi tavaraa ja mennyt maksamaan?
Orjatyö Lidlissä. Häirintää, selkävaivoja, lasinsirujen käsittelyä käsin. En käy enää yhdessäkään Lidl-myymälässä.
Jo useita vuosia sitten lopetin käymisen Ison Omenan Cittarissa. Syy oli se, että kauppiaan mielestä oli varmaankin lystikästä käyttää poikaansa ”apukauppias” Kasperia lehtimainoksissaan. Minusta se oli niin ällöttävää ja epäonnistunutta markkinointia, että päätin olla enää koskaan menemättä kauppaan. Yritti ehkä kerätä empatiapisteitä, mutta minulta herui vain myötähäpeää - olivat ikimuistettavan yököttäviä mainoksia.
Kassa antoi takaisin kympistä kun olin maksanut kaksikymppisellä. Pyysin laskemaan kassan, jos ei usko tehneensä väärin. Antoi kuitenkin heti kympin lisää. Meni luotto siihen kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin sokoksen kosmetiikka puolen myyjät. En mene enää. Vaikka haluaisin. Mielummin ostan muualta. Hetken rauhaa ei saa ja kyttäävät mitä katselen, ja tulee kiire kun ei saa rauhassa katsoa taikka minua luullaan pian varkaaksi.. todella epämielyttävää että luovat ilman piirin että pitää kiirehtiä ja ”muka siivoavat vieressä”. Tampereella eri meininki.
-näin me alkuperäiset Hämeestä tulevat
Joo, oon huomannut saman Helsingin Sokoksella. Se myyjien kyttäily on ihan silmiinpistävää. Meiltä Espoosta Sokos katosi. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
rumat työntekijät on yllättävän iso syy välttelyyn
Ala omavaraiseksi. Olet niin ruma tänne liikkeisiin pyörimään. Hih. Meillä on onneks suunnitteilla automaattiovet, joissa on apinasuodatin. Sulkeutuvat, kun lähestyt..
Vierailija kirjoitti:
Kassa antoi takaisin kympistä kun olin maksanut kaksikymppisellä. Pyysin laskemaan kassan, jos ei usko tehneensä väärin. Antoi kuitenkin heti kympin lisää. Meni luotto siihen kassaan.
Valitettavasti sitä vaan vrheen tekee, itsellekin noin joskus käynyt.
Mutta vaikka kuinka haluaisin olla täydellinen, en silti ole.
Käsi ylös sinä täydellinen työntekijä, joka et koskaan virhettä ole tehnyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä alkaa ottamaan päähän paikkakunnan markettien käytävillä vaanivat sähkökauppiaat jne. Aina on joku jätkä ottamassa kontaktia "Saanko esittää kysymyksen?" Nykyään vastaan: "Et saa!" Viimeksi kiirehdin linja-autolle ja jo kaukaa näkyi häiskä, joka katsoi oikeudekseen hivuttautua tielleni asiakkaille tarkoitetulla käytävällä, myyntipaikkansa oli siinä sivummalla. Sanoin lähemmäs päästyäni, että "Pois tieltä, minulla on kiire!" Onneksi älysi väistää, koska muuten olisin kävellyt päälle.
Minäkään en ymmärrä näitä. Miten on sallittua, että ne ahdistelevat asiakkaita, hyökkäävät tiskinsä takaa käytävälle tien tukoksi ja alkavat pakkomyydä jotain sähköä tai kännykkäliittymiä ruokakaupassa? Paikallisessa marketissa ei tarvinut kuin muutaman kerran ärähtää kun lopettivat, tunsivat ilmeisesti naamasta sen jälkeen minut. Vanhukset käyvät sääliksi kun monet eivät osaa sanoa ei ja uskovat kaiken. Kerran kuulin sivusta kun myyjä puhui vanhalle mummolle puuta heinää ja mummo meinasi suostua kauppaan. Menin väliin ja esittelin itseni ystävällisesti mummolle ja kerroin hänelle totuuden kaupatusta liittymästä ja puhelimesta. Mummo kiitteli moneen kertaan ja sanoi, että toivottavasti muutkin auttaisivat heitä vanhoja kun eivät ymmärrä näitä asioita. Myyjän ilme oli murhaavan näköinen, mutta ei kiistänyt sanallakaan esittämiäni faktoja.
Mulle myytiin kerran lehtiä marketista tilauksella, totesin että ei oo luottotietoja ja on edunvalvoja että en saa ottaa lehtisopimusta. Nuori poika virnisti ja sano "eihän se mulle kuulu maksatko sä sen vai et, jos myyn sen sulle ni saan siitä palkan joka tapauksessa. No, tilasin sitten Gloria lehden mitä luin 3 kk ja jota tuli yhteensä 12kk ja sitten edunvalvoja katkas tilauksen .:D
Fiksu ottaa kuitista kuvan....