Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
1941/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä alkaa ottamaan päähän paikkakunnan markettien käytävillä vaanivat sähkökauppiaat jne. Aina on joku jätkä ottamassa kontaktia "Saanko esittää kysymyksen?" Nykyään vastaan: "Et saa!"  Viimeksi kiirehdin linja-autolle ja jo kaukaa näkyi häiskä, joka katsoi oikeudekseen hivuttautua tielleni asiakkaille tarkoitetulla käytävällä, myyntipaikkansa oli siinä sivummalla. Sanoin lähemmäs päästyäni, että "Pois tieltä, minulla on kiire!" Onneksi älysi väistää, koska muuten olisin kävellyt päälle.

Minäkään en ymmärrä näitä. Miten on sallittua, että ne ahdistelevat asiakkaita, hyökkäävät tiskinsä takaa käytävälle tien tukoksi ja alkavat pakkomyydä jotain sähköä tai kännykkäliittymiä ruokakaupassa? Paikallisessa marketissa ei tarvinut kuin muutaman kerran ärähtää kun lopettivat, tunsivat ilmeisesti naamasta sen jälkeen minut. Vanhukset käyvät sääliksi kun monet eivät osaa sanoa ei ja uskovat kaiken. Kerran kuulin sivusta kun myyjä puhui vanhalle mummolle puuta heinää ja mummo meinasi suostua kauppaan. Menin väliin ja esittelin itseni ystävällisesti mummolle ja kerroin hänelle totuuden kaupatusta liittymästä ja puhelimesta. Mummo kiitteli moneen kertaan ja sanoi, että toivottavasti muutkin auttaisivat heitä vanhoja kun eivät ymmärrä näitä asioita. Myyjän ilme oli murhaavan näköinen, mutta ei kiistänyt sanallakaan esittämiäni faktoja.

Vierailija
1942/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä alkaa ottamaan päähän paikkakunnan markettien käytävillä vaanivat sähkökauppiaat jne. Aina on joku jätkä ottamassa kontaktia "Saanko esittää kysymyksen?" Nykyään vastaan: "Et saa!"  Viimeksi kiirehdin linja-autolle ja jo kaukaa näkyi häiskä, joka katsoi oikeudekseen hivuttautua tielleni asiakkaille tarkoitetulla käytävällä, myyntipaikkansa oli siinä sivummalla. Sanoin lähemmäs päästyäni, että "Pois tieltä, minulla on kiire!" Onneksi älysi väistää, koska muuten olisin kävellyt päälle.

Minäkään en ymmärrä näitä. Miten on sallittua, että ne ahdistelevat asiakkaita, hyökkäävät tiskinsä takaa käytävälle tien tukoksi ja alkavat pakkomyydä jotain sähköä tai kännykkäliittymiä ruokakaupassa? Paikallisessa marketissa ei tarvinut kuin muutaman kerran ärähtää kun lopettivat, tunsivat ilmeisesti naamasta sen jälkeen minut. Vanhukset käyvät sääliksi kun monet eivät osaa sanoa ei ja uskovat kaiken. Kerran kuulin sivusta kun myyjä puhui vanhalle mummolle puuta heinää ja mummo meinasi suostua kauppaan. Menin väliin ja esittelin itseni ystävällisesti mummolle ja kerroin hänelle totuuden kaupatusta liittymästä ja puhelimesta. Mummo kiitteli moneen kertaan ja sanoi, että toivottavasti muutkin auttaisivat heitä vanhoja kun eivät ymmärrä näitä asioita. Myyjän ilme oli murhaavan näköinen, mutta ei kiistänyt sanallakaan esittämiäni faktoja.

Minä olen lakannut käymästä kaupoissa, joiden aulassa päivystää näitä tyyppejä. Olen myös joka kerta laittanut palautetta kauppiaalle asiasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tyrkyt vaatekauppojen myyjät, jotka ei tajua lausetta "katselen rauhassa" vaan jäävät kyttäämään ja jos yhden myyjän mentyä tulee toinen esittelemään samoja farkkuja heti perään eikä sekään tajua antaa katsella rauhassa, jätän menemättä uudestaan. Sokokseen taas ei tee mieli mennä, kun myyjät on niin nyrpeitä ja oon miettinyt onko sinne sitten pääsy kielletty vähän epäsiistimmissä esim ulkoiluvaatteissa.

Useimmilta bussikuskeilta puuttuu asiakaspalvelutaidot ja kuullunymmärtäminen ja ellei olisi pakko, en niiden kyytiin menisi.

Vierailija
1944/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yrittäjä on vaan ihan eri asia kuin palkattu myyjä. Ehkä se Arnoldsin työntekijä ei saa enää palkkaa sulkemisajan jälkeen, menee nopeasti taas 5 minuuttia kun laitat donitsit pussiin, keksit paikan huomenna tilitettäville rahoille ja kirjoitat lapun ym. Jokaisessa kaupassa/kahvilassa missä minä olen ollut on työnantaja ollut liian pihi pidentämään työaikaa yli aukioloaikojen 😂

Vähän fiksumpi palkattu myyjäkin omaa sitä pelisilmää ja esim keskustelee yrittäjän kanssa, jos on niin, että työaika ei riitä työtehtävien hoitamiseen. Ja kyllä on yrittäjältä hölmöä myös, jos laittaa työntekijän työajan loppumaan siihen kellonlyömään, kun loppuu aukiolokin. Itse olen ollut töissä paikoissa ja myös työnantajana niin, että jos aukiolo loppuu klo21, vikan työntekijän vuoro loppuu vasta klo21.15 tai jos pitää vielä esim imuroida liike asiakkaiden jälkeen, niin klo21.30.

Miten se myyjä ehtii siivota sitä kahvilaa, jos pitää palvella jokainen ovenraosta päätään työntävä Matti myöhäinenkin palvella.

Ei mulle ainakaan ole asiakkaana vaikeuksia ymmärtää, että kun sulkemisaika on mennyt, niin liike on kiinni. Oma vika, jos en tullut ajoissa.

Kun ei niitä mattimyöhäisiä tule joka ilta :D Ehkä kerran 1-2 kuukaudessa. Niin kyllä siinä tilanteessa voi joustaa, vaikka sitten jättää sen imuroinnin vähän pintapuolisemmaksi, jos ei muutamaa minuuttia yli voi olla töissä. Näistä kommenteista näkee, että hyvä asiakaspalvelu on todella vaikea monelle suomalaiselle ymmärtää. Ja vaikeata on näköjään myös ymmärtää, että se on työntekijänkin palkka kiinni niistä pysyvistä asiakassuhteista, eli on työntekijänkin etu, että asiakkaat ovat tyytyväisiä.

Kerro missä olet töissä, niin voin sinne tulla hengailemaan työaikasi ulkopuolella, kun se joustaminen ja mattimyöhäiset eivät niin ahdista. 😊 Kyllä minäkin teen työni 100% hyvin, mutta arvostan myös vapaa-aikani aika korkealle, eli omalla ajalla ei töitä minkään kellonaikoja osaamattomien haahuilijoiden takia.

Alkuperäisessä viestissä puodin pitäjä teki virheen, kun sulkemisajan jälkeen jätti lasioven raolleen ja joku urpo pääsi työntämään raosta päänsä ja huutelemaan donitsien perään.

Vierailija
1945/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on ottanut esille Gigantin ja jatkan samaan listaan. Ostimme vuosikausia sitten pyykkikoneen Gigantista, joka oli siihen aikaan vasta hiljattain tullut lähikaupunkiimme. Kokemusta ei ollut siis entuudestaan. Asiakaspalvelu oli p...stä ja myyjä ylimielinen, mutta pyykkikoneen tarve kova kun entinen hajosi, joten teimme kaupat huonosta palvelusta huolimatta. Kassalla toinen myyjä alkoi kaupata jotain erikoistakuuta, muistaakseni kahden vuoden takuu piteni neljäksi vuodeksi tms. En yleensä usko näitä, mutta siihen aikaan talossa oli pieniä lapsia, paljon harrastuksia ja työtkin sellaiset, että pyykkiä tuli tosi paljon. Otimme sitten lisätakuunkin vaikka se oli aika kalliskin. Maksutilanteessa kassamyyjä ei antanut ekstratakuusta mitään todistusta tai kuittia vaan kehui, että ei tarvitse kun he tallentavat kaikki sähköiseen muotoon asiakkaan nimellä. Säästävät näin luontoa kun vähentävät turhia papereita. Että jos tulee ongelmia niin nimellä vaan ilmoittaa niin löytävät heti paperit. Pyysivät ajokorttiakin ja rekisteröivät koneelle siitä tiedot, joten uskottavalta tuntui. Ihmettelin vähän käytäntöä, mutta oli kiire hakemaan lasta hoidosta yms menoa niin lähdimme vaan kotiin koneen kanssa ja uskottelin itselleni, että tämä on vaan uutta nykymaailman käytäntöä kun en ollut Gigantissa ennen asioinut.

No kone pesi jonkin aikaa ja hajosi suht uutena, oli vielä normaaliakin takuuaikaa jäljellä, puhumattakaan siitä ekstratakuusta. Soitin Giganttiin, josta sanottiin, että pitää tuoda kone heille. Aloin väittää että takuuaikana korjaus pitää tulla kotiin eikä minun tarvitse konetta raahata mihinkään. Aspa totesi tylysti, että "lue takuuehdot" ja suurinpiirtein löi luurin korvaan. No kun sitä takuulappua ei ollut raahasimme miehen kanssa koneen peräkärryyn ja veimme Giganttiin. Siellä oli erillinen tiski valituksia varten. Elämäänsä kyllästyneen näköinen aspa väitti kaikille vastaan eikä korvaansa lotkauttanut millekään valituksille. Kun tuli meidän vuoro, selitin asian ja sanoin, että kone on peräkärryssä ulkona. Mies naurahti, että näytä takuulappu. Kerroin, että se on koneella täällä liikkeessä. Mies tuumi tylysti, että "jos ei ole takuulappua niin ei ole takuuta" ja kääntyi seuraavan asiakkaan puoleen. Keskeytin hänet ja näytin mukanani olevaa ostokuittia jossa luki lyhyesti tyyliin pyykkikone+merkki Sama myyjä totesi vain, että "milläs todistat, että tuossa on ostettu just tämä kone kun siinä ei ole tarkempia mallinumeroita". 

Niimpä niin, en millään. Meitä oli huijattu oikein kunnolla. Olen puhunut tästä monelle enkä ole ainoa, jolle on käynyt näin Gigantissa, näitä tapauksia on pilvin pimein. Mutta milläs todistat. Ikinä en ole sen jälkeen Gigantteihin jalallani astunut enkä astu.

Vierailija
1946/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kaupoissa, joissa kotikaupunkini varakkaat ja koulutetut käyvät. En pidä suurimmasta osasta heitä enkä heidän käytöksestään. Lähikaupoissa taas tapellaan ja huudetaan humalassa keskellä päivää.

Vierailija
1947/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigtantissa en käy, viiden metrin välein myyjä kimpussa eikä tajua lähteä lätkimään. 

Vierailija
1948/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tuo Gigantti-kertomus.

Meillä suurin piirtein samallainen tapaus ja kaikki sujui kyllä ihan mallikkaasti.

Voiko eri kaupungin myymälöissä olla eri systeemi? Luulen kyllä, että teille sattui vaan laiska ja ammattitaidoton aspa.

Onhan tuo sähköinen takuusysteemi Powerissa ja XXL-kaupoissakin ja hyvin toiminutm

Vierailija
1949/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo tuo Gigantti-kertomus.

Meillä suurin piirtein samallainen tapaus ja kaikki sujui kyllä ihan mallikkaasti.

Voiko eri kaupungin myymälöissä olla eri systeemi? Luulen kyllä, että teille sattui vaan laiska ja ammattitaidoton aspa.

Onhan tuo sähköinen takuusysteemi Powerissa ja XXL-kaupoissakin ja hyvin toiminutm

Minulla on sama kokemus kuin sinulla. Takuu löytyi koneelta helposti ja viallinen tuote vaihdettiin hyvin toiseen ja aspa pahoitteli vielä. Siskolle tuli korjaaja kotiin korjaamaan viallista tiskikonetta takuuaikana, ei mitään ongelmaa Gigantin kanssa siinäkään kohtaa. 

Vierailija
1950/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus. En halua tukea sairaiden ja vammaisten törkeää hyväksikäyttöä!

Vierailija
1951/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erääseen kukkakauppaan en mene enää ikinä.

Olin tilannut neljä kukka-asetelmaa mummoni hautajaisiin. Kukkien oli erittäin tärkeä olla keltaisia, koska se oli mummoni lempi väri ja hän aina poimi keltaisia kukkia meille lapsenlapsille ja muutenkin keltainen näkyi hänen elämässään esim. sistuksessa jne. Olin tämän ihan selkeästi ilmoittanut, mutta kukat nähdessäni ne olivatkin punaisia. Menin ihan suoraan valittamaan asiasta, mutta he eivät kuulemma voi asialle mitään. Olin muka halunnut punaisia kukkia! En sitten jaksanut vääntää asiasta enempää ja jätin maksamatta, koska ne eivät olleet mitä tilasin.

Sanoin tästä muutamalle kaverille ja heillekkin on tullut väärän värisiä kukkia (esim. yksi oli tilannut violetteja niin tulikin valkoisia)

Tästä muistan, kuinka joitakin vuosia sitten tilasin erään läheiseni hautajaisiin kukka-asetelman. Sain katsella kansiosta erilaisia malleja ja tilasinkin yhden mallin sillä erotuksella, että siinä ei olisi kummallisia kukkatupsuja rikkomassa muuten linjakasta mallia.

Hautajaispäivän aamuna lapsi oli känkkäränkkänä ja jäin autoon lapsen kanssa, kun mies kävi hakemassa ja maksamassa kukka-asetelman, jonka hän asetteli auton takakonttiin. Näin vasta hautajaisissa kukka-asetelman - ja tietenkin siinä oli ne kukkatupsut, jotka olin pyytänyt jättämään pois. Liian myöhäistä valittaa, kun olin jo hautajaisissa eri paikkakunnalla. 

Koko hautajaisten ajan katselin niitä tupsuja ja taisin harmista parit kyyneleetkin tirauttaa..

Hautajaiset olivat menneet pilalle PILALLE

Ja kimppukin maksoi 100 eur vaikka olin tinkinyt tunnin ja SONONUT että en tarvitse KALLIITA tupsuja

Joku näköjään esiintyy minuna. Taidat olla se ilkeilijä, joka on kiusannut pitkin tätä ketjua. Tapanasi on korostaa kirjoittamaasi versaalilla. Miksi huudat ihmisille? Onko sinulla paha olla?  Oletko niitä ihmisiä, jotka tönivät mummoja kaduilla kumoon ja käyvät sitten potkimaan maassa makaavia?

Kyllä minä itkinkin, mutta en kukkakimppua vaan kuollutta läheistäni. Itkin silloin autossakin känkkäränkkäisen lapsen kanssa, kun mies haki kukka-asetelmaa - ei siis kukkakimppua. Ja tämä tapahtui markka-aikaan. Et varmaan ole vielä silloin syntynytkään, joten suuri suru on jo menettänyt pahimman teränsä. 

Ainoa asia mikä on jäänyt hautajaisista mieleen oli paska palvelu kukkakaupassa.

kuka oli arkussa?oliko arkussa tupsut?

Miksi olisi pitänyt kirjoittaa läheisen hautajaisista, kun ketjun aiheena on huono asiakaspalvelu (mm.)?

Vierailija
1952/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin kokonaan asioinnin lähikaupassani, jossa ennen tein kaikki ostokset. Syy: minulta vaadittiin henkkarit, kun ostin simaa.

Olen 42-vuotias.

Sori, mutta repesin tälle! Voin kuvitella tyrmistyksesi. Olen itsekin päälle 40 ja multa on kysytty kaksi kertaa eläissäni paperit nuorena. Eihän niitä ennen vanhaan edes kyselty.

Onnittelut että olet nuoren näköinen!

Vierailija
1953/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lakannut käymästä kaupoissa, joiden aulassa päivystää näitä tyyppejä. Olen myös joka kerta laittanut palautetta kauppiaalle asiasta. 

Tosiaan noista ammattihäiritsijöistä kauppakeskuksissa pitäisi päästä eroon. Todella v-mäistä kun pahimmillaan viisi häiritsijää vinkuu huomiota kauppakäynnillä. Pitänee laittaa viestiä että en käytä kauppakeskuksen palveluja niin kauan kuin niitä ihmispeniksiä notkuu käytävillä.

Vierailija
1954/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VIttuilevan ja tylyn asiakaspalvelun takia on mennyt useampikin baari boikottiin.

hei pera- lopeta jo, tuu sitte ku oot selvempi ja korona ohi, sun sylki lentää niin kauaskin että pitää olla kolmen metrin turvavälit, terveisin me kaikki korttelin portsarit

Vierailija
1955/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantti.

Menin ostamaan tiettyä puhelinta. Otin vuoronumeron ja esitin asiani myyjälle. Hän kysyi ensimmäisenä, että miksi päädyin tähän malliin?? Jaa-a, koska luotan tähän merkkiin ja tämän speksit sopivat..? Hän sitten alkoi myydä minulle toisen merkkistä ja yli 100e halvempaa puhelinta. Oli kuulemma aivan yhtä hyvä luuri. Olin kertonut haluavani hyvän kameran, ja myyjän ehdottamassa luurissa oli yksi sen hintaluokan heikkotasoisimmista kameroista. Sama myyjä myös kertoi, että 5G:tä ei ole vielä kehitetty, kun katselin yhtä toistakin puhelinta joka oli 5G-yhteensopiva. Ei kait siinä sitten. Mitään myyntiesitteitä ei myöskään ollut, olisi pitänyt mennä nettisivuilta lukemaan. Mikä on myyjän virka, jos asiakkaan pitää itse etsiä tiedot netistä ja myyjä seisoo vieressä..?

Painostuksen alaisena, liian kilttinä ja kiireessä (vanha puhelin oli hajonnut käsiin ja tarvitsin uuden asap) ostin sen myyjän suositteleman halvemman puhelimen. Tämä sitten kyseli vielä, että mistäs meidän sähköt tulee ja tarvitsenko sitä ja tätä vakuutusta. Juu ei. Eikä kuulu gigantille pätkääkään meidän sähköasiat.

No, ko. ostotapahtuma alkoi kaduttaa välittömästi ja katumus sinetöityi kotona, kun pääsin kokeilemaan puhelinta. Kamera oli huonompi kuin vanhassa puhelimessa. Aloin selvitellä palautusmahdollisuuksia, mutta eihän gigantille voi palauttaa avattua puhelinta! Annoin sen sitten lapselle, onneksi ei ollut kamalan kallis.

Seuraavana päivänä hain verkkokaupasta sen puhelimen, mitä alun perin yritinkin ostaa. Ostotapahtuma kesti ehkä 5min, ei typeriä kysymyksiä eikä tarvinnut perustella ostopäätöstä.

En edes muista, koska olisin saanut hyvää tai edes kohtuullista palvelua gigantista. Tuo puhelinhomma oli kuitenkin jotain niin ärsyttävää, etten enää sinne astu jalallani. Ja joo tiedän olleeni typerä, kun ostin myyjän suositteleman mallin. Sekös tässä eniten ärsyttikin.

Vierailija
1956/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiapteekissani on niin elämäänsä kyllästyneen oloinen farmaseutti, että ryhdyin asioimaan mieluummin kauempana sijaitsevassa apteekissa. Parilla ensimmäisellä kerralla ajattelin, että hänellä on vain huono päivä, mutta kun sama nainen oli siellä vielä viidennellä käynnillänikin naama nurinpäin, niin päätin etten enää mene sinne. Ei nyt mitään leveää tekohymyäkään tarvitse jatkuvasti olla naamalla, mutta on aika ankeaa asioida paikassa, missä asiakaspalvelija käyttäytyy aina kuin olisi vastikään syönyt p*skalla kuorrutetun sitruunan.

Vierailija
1957/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on ottanut esille Gigantin ja jatkan samaan listaan. Ostimme vuosikausia sitten pyykkikoneen Gigantista, joka oli siihen aikaan vasta hiljattain tullut lähikaupunkiimme. Kokemusta ei ollut siis entuudestaan. Asiakaspalvelu oli p...stä ja myyjä ylimielinen, mutta pyykkikoneen tarve kova kun entinen hajosi, joten teimme kaupat huonosta palvelusta huolimatta. Kassalla toinen myyjä alkoi kaupata jotain erikoistakuuta, muistaakseni kahden vuoden takuu piteni neljäksi vuodeksi tms. En yleensä usko näitä, mutta siihen aikaan talossa oli pieniä lapsia, paljon harrastuksia ja työtkin sellaiset, että pyykkiä tuli tosi paljon. Otimme sitten lisätakuunkin vaikka se oli aika kalliskin. Maksutilanteessa kassamyyjä ei antanut ekstratakuusta mitään todistusta tai kuittia vaan kehui, että ei tarvitse kun he tallentavat kaikki sähköiseen muotoon asiakkaan nimellä. Säästävät näin luontoa kun vähentävät turhia papereita. Että jos tulee ongelmia niin nimellä vaan ilmoittaa niin löytävät heti paperit. Pyysivät ajokorttiakin ja rekisteröivät koneelle siitä tiedot, joten uskottavalta tuntui. Ihmettelin vähän käytäntöä, mutta oli kiire hakemaan lasta hoidosta yms menoa niin lähdimme vaan kotiin koneen kanssa ja uskottelin itselleni, että tämä on vaan uutta nykymaailman käytäntöä kun en ollut Gigantissa ennen asioinut.

No kone pesi jonkin aikaa ja hajosi suht uutena, oli vielä normaaliakin takuuaikaa jäljellä, puhumattakaan siitä ekstratakuusta. Soitin Giganttiin, josta sanottiin, että pitää tuoda kone heille. Aloin väittää että takuuaikana korjaus pitää tulla kotiin eikä minun tarvitse konetta raahata mihinkään. Aspa totesi tylysti, että "lue takuuehdot" ja suurinpiirtein löi luurin korvaan. No kun sitä takuulappua ei ollut raahasimme miehen kanssa koneen peräkärryyn ja veimme Giganttiin. Siellä oli erillinen tiski valituksia varten. Elämäänsä kyllästyneen näköinen aspa väitti kaikille vastaan eikä korvaansa lotkauttanut millekään valituksille. Kun tuli meidän vuoro, selitin asian ja sanoin, että kone on peräkärryssä ulkona. Mies naurahti, että näytä takuulappu. Kerroin, että se on koneella täällä liikkeessä. Mies tuumi tylysti, että "jos ei ole takuulappua niin ei ole takuuta" ja kääntyi seuraavan asiakkaan puoleen. Keskeytin hänet ja näytin mukanani olevaa ostokuittia jossa luki lyhyesti tyyliin pyykkikone+merkki Sama myyjä totesi vain, että "milläs todistat, että tuossa on ostettu just tämä kone kun siinä ei ole tarkempia mallinumeroita". 

Niimpä niin, en millään. Meitä oli huijattu oikein kunnolla. Olen puhunut tästä monelle enkä ole ainoa, jolle on käynyt näin Gigantissa, näitä tapauksia on pilvin pimein. Mutta milläs todistat. Ikinä en ole sen jälkeen Gigantteihin jalallani astunut enkä astu.

Luulisi, että nykyaikana sähköiseen kuittiin ja varsinkin takuukuittiin tulostuu viivakoodista koneen yksilöintitiedot. Kannattaa varmaaan kysyä jatkossa takuukuittia paperisena. Tosin sekin haalistuu ennen takuun umpeutumista.

Vierailija
1958/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähiön ruokakauppa, jossa eräs mieskassa antanut väärin takaisin, ja olen vasta kotona huomannut.

-> turha oli valittaa, olisi tilanteessa pitänyt huomata kiireessä ja jono takana.

Vaihdoin kauppaa.

Lähikaupassa antoivat väärin takaisin. Kävin kotona ja totesin, että pieleen meni. Takaisin kauppaan. Katsoivat turvakameran kuvan ja sain 20 euroa lisää takaisin seuraavana päivänä.

Vierailija
1959/4975 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No finnlaysonin lakanoita ei kannata ostaa muutenkaan. Surkea laatu. Osassa upouusia ompeleet hajonneet ekassa pesussa ja muka laadukkaampi puuvillasatiini kauheaa hiostavaa keinokuidun tuntuista kangasta.

- kirjoittaa henkilö joka ei ole Finnlaysonia käyttänytkään. Itsellä useampi Finnlaysonin vuodevaatesetti/ lakana ja ovat kyllä olleet laadukkaimmat.

Molemmat ovat tavallaan oikeassa. Finlayson oli aikoinaan laadukasta, nykyään surkeita. Minulla on sekä vuosikausia vanhoja että uusia tuotteita. Uusia olen heittänyt roskiin muutaman vuoden jälkeen kun vanhoja puolestaan ei saa sadoissakaan pesuissa puhki.

Sama koskee muitakin entisiä suomalaisia (nykyisiä "suomalaisia") tuotteita., esim Fiskars. Valmistus siirtynyt ulkomaille tai raaka-aineiden hankinta siirtynyt halvempaan paikkaan, muuta ei tarvita.

Vierailija
1960/4975 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan neulomista ja myönnän olevani lankasnobi. Ostan tai tilaan lankani muutamasta ulkopaikkakuntalaisesta lankakaupasta mutta kerran kun tarvitsin lankaa mahdollisimman pian niin uskallauduin mennä paikalliseen lankakauppaan jota kohtaan minulla oli ennakkoluuloja jo pelkän ulkonäön perusteella. No kyseisessä kaupassa ei tiedetty yleistä/kansainvälistä langan paksuuttaa kuvaavaa termistöä ja muutenkin lähti sitten tuputtamaan ihan eriväristä ja -paksuista lankaa mitä sanoin etsiväni. Tiedän että kuulostan tässä ärsyttävältä mutta ihmettelen miten jonkun asian erikoiskaupat voivat pärjätä jos ei ymmärrä myymiensä tuoteryhmien perustietoja?

Oliko Jyväskylässä? Olin nimittäin sikäläisessä lankakaupassa (vuosia sitten, liekö kauppaakaan enää) asiakkaana kun kaltaisesi outolintu tuli sinne kysymään jotain tietyn brändin tiettyä lankaa, käytti jotain ihme termistöä, jonka myyjä tarjoutui googlettamaan kun oli hänelle uutta (mutta ei ko. asiakkaalle sopinut odottaa kahta minuuttia), ja kun nimenomaisen brändin lankoja (toisen brändin oikean värinen ei käynyt jostain syystä) heillä oli vain rajallinen määrä paikanpäällä, eikä sitä nimenomaista mitä outolintu etsi, myyjä yritti kysyä että kävisikö asiakkaalle se jos hän sen liikkeeseen tilaisi, mutta outolintu poistui niskojaan nakellen. Myyjä ja minä jäimme katsomaan perään ihmeissämme.

Hyvä kauppa, ystävälliset ja avuliaat myyjät, tuo lankasnobi asiakas oli se outo tyyppi tuossa tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän