Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
No minä olisin antanut parit donitsit ilmaiseksi siitä ovenraosta.
Järkyttävää tuhlaamista muuten tuokin ...
Nykyiseltä kahvilayrittäjältä saa ilmaista pullaa..
Odotan just nimeä/osoitetta
Tiuskiva optikko silmälasiliikkeessä ja toisessa lasit hajosi kuukauden kuluttua ostamisesta. Onneksi noita liikeitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä Tampereen Sokoksella katselin kosmetiikkavalikoimaa ja kokeilin muutamia testereitä. Oli hiljainen aika liikkeessä, niin en pitänyt turhaa kiirettä.
Hyllyvälin päässä kävi välillä pyörimässä myyjä, ja luulin hänen miettivän, haluanko vain katsella vai tarvitsisinko apua. Sitten hän lähestyi reippaasti, pysähtyi taakseni ja napakoin ottein taputteli villakangastakkini taskut. Minun seistessäni siinä hölmönä hän häipyi sanaa sanomatta.
Nykyään osaisin jo avata suuni ja taatusti lähtisin liikkeestä ostamatta mitään. Silloin ostin huulikiillon (onneksi oli eri myyjä kassalla), mutta takaisin en ole mennyt.
Eikä, pöyristyttävää! Milloin tämä tapahtui?
t: nro 101, se epäilty Stockan huulipunatestervaras
Tämä päätös on nyt pitänyt toistakymmentä vuotta. Tarkkaa vuotta en muista. Mitään vastaavaa en ole muualla kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Lähi-Idästä tulleiden miesten parturi. Halpa hinta ja suora sisäänpääsy houkuttelivat. Hiuksiani leikkaava nuorehko mies oli jotenkin vähän liian retevä tyyppi. Hän puhua pulputti murteellisella suomen kielellä ja uteli samalla kaikkea mahdollista. Välillä hän ei tuntunut lainkaan ymmärtävän, mitä hänelle sanoin. Jotenkin kaverin puheista jäi sellainen kuva, että hän naureskeli suomalaisten tavoille. Leikkasi kuitenkin hiukseni jotakuinkin niin lyhyeksi kuin olin halunnutkin. Lopuksi kaatoi kämmeniinsä todella voimakasta Eau de Golognea ja hieroi sen sitten niskaani ja kaulaani kysymättä minulta, haluanko sitä vai en. Naureskeli vain, että laitetaan vähän tuoksua, että ihmiset tietävät sinun käyneen parturissa. Olin vielä menossa isohkoon LIDL: n kauppaan parturin jälkeen ja huomasin kassajonossa, että ihmiset yskivät ymprilläni. En ole käöynyt kyseisessä parturissa sen jälkeen.
Turussa?
Ja yrittäjä on vaan ihan eri asia kuin palkattu myyjä. Ehkä se Arnoldsin työntekijä ei saa enää palkkaa sulkemisajan jälkeen, menee nopeasti taas 5 minuuttia kun laitat donitsit pussiin, keksit paikan huomenna tilitettäville rahoille ja kirjoitat lapun ym. Jokaisessa kaupassa/kahvilassa missä minä olen ollut on työnantaja ollut liian pihi pidentämään työaikaa yli aukioloaikojen 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut Body Shopissa kaksi kertaa todella ala-arvoista palvelua, joten enpä mennyt enää kolmatta kertaa. Tämä boikotti on pitänyt yli 20 vuotta.
Body shop boikotoi eläinkokeita
Sinä boikotoit Body Shoppia......taidat olla viehättävä persoona ja suuri eläinten ystävä
The Body Shop on L'Oréalin omistama. Hyvähän se on olla "eläinkokeeton" kun eläinkokeet suorittaa toisella nimellä :')
Helsingin keskustassa eräs kahvila. Lauantaina aamupäivällä hain sämpylän mukaan työpaikalle. Vitriinissä oli tuoreiden sämpylöiden vieressä "yön yli levänneitä ". Selvästi kuitenkin näytin, että haluan tuoreen. Työpaikalla huomasin, että antoivat vanhan ja ottivat täyden hinnan.
Kiukutti todella paljon. Laitoin palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Jumbon Change. En tiedä onko siellä sama henkilökunta enää, mutta minun kokemukseni paikasta on se, että myyjät ovat tylyjä ja yrittävät pakottaa ostamaan liivit, jotka eivät sovi. Ei kiitos enää sinne.
Oma kokemus muutaman viikon takaa samasta paikasta:
Kerroin kuppikokoni ja mitä tarvitsin. Myyjä katsoi epäillen rintamustani, ja antoi sovitettavaksi neljä kuppia pienemmät liivit (ympärysmitta sama). Hymähdin, ja ajattelin vetää ne päälleni ja näyttää myyjälle, että hieman meni pieleen hänen kokoarvionsa. Puin ne päälleni ja naureskelin peilistä katsoen kuinka kupit eivät peittäneet edes nännejä kokonaan, ja rintoja oli enemmän kuppien ulkopuolella kuin kupeissa. Myyjälle kun näytin, niin hän kovaan ääneen ihasteli, että kylläpä näyttää hyvältä. Juu ei. Pyysin suurempaa kuppikokoa, niin myyjä toi pitkin hampain saman kuppikoon liivit isommalla ympäryksellä. Vedin kuuliaisesti nekin päälleni ja myyjä sitten kokeili ympärystä: vähän venyttämällä liivien takaosa irtosi selästä arviolta 10 cm. Ne olivat kuulemma sitten just oikean kokoiset. Siis vielä selvennän: rintoja oli enemmän kuppien ulkopuolella kuin niiden sisällä, ne tursuivat sekä kainaloista että vaon puolelta, ja ympärysmitta oli niin suuri, että sain vaivatta nyrkin liivien alle.
Jäivät liivit kauppaan, enkä astu sinne jalallanikaan enää. Yhtä ammattitaidotonta tyrkyttämismyymistä en ole joutunut kokemaan missään toisessa liivikaupassa, koskaan.
Fresnossa lasku tuotiin jo ennen kuin oltiin saatu syötyä loppuun. Ihan normaaliin tahtiin syötiin ja ei ollut mikään huippuruuhkainen iltakaan.
Kun nämä tapahtuivat, minulla oli punaiset rastat vyötärölle mikä ilmeisesti vaikutti monien palveluhalukkuuteen...
-Menin kultasepän liikkeeseen ystäväni kanssa tarkoituksena, ostaa itselleni rannekoru. Myyjä heitti laatikon jotain halpoja hopeakoruja nenäni eteen ja sanoi että tossa, kun ilmoitin tulleeni katsomaan kultaisia myyjä kimitti nokka pystyssä että" ne ovat sitten kalliita!" Ilmoitin ystävälleni että lähtisimme, johon ystävä tarpeettoman kovaa " NIIN OLIKO SULLA 300 SE BUDJETTI?" Johan tuli myyjään vipinää ja alkoi kaivella niitä kultaisia ketjuja, mutta me marssimme ulos
- Istuin työpäivän jälkeen nälkäisenä ja väsyneenä lähes tyhjässä kahvilassa ja odotin lattea sekä täytettyä patonkia mukaan, myyjä pyöri ympärinsä ja vilkuili minua mutta kahvia ei kuulunut. Kun oli mennyt noin 15 min kyllästyin ja lähdin vaikka harmittikin, että olin jo ehtinyt maksaa. Autoon istuessa näin myyjän kuikkivan kahvilassa patonki kädessä, mutta en enää noussut ja mennyt sisälle
- Anttilassa myyjä liimautui lähelleni kun katselin meikkejä ja hetkeä myöhemmin suunnatessani kassalle ,huomasin
että sama myyjä puhuu vartijan kanssa minua samalla vilkuillen. Tuijotin takaisin ja sanoin kovaa " MULLA ON TÄSSÄ MEIKKEJÄ JA RASVOJA VIIDENKYMPIN EDESTÄ ETTÄ* EN OO KUULKAA MITÄÄN PÖLLIMÄSSÄ"
Ei varmaan tarvitse sanoa että Anttila, se kahvila ja kultasepänliike menivät minulla boikottiin
Vierailija kirjoitti:
Aloin vältellä Emotionissa käyntiä, koska myyjät kävivät ilmeisesti jonkin koulutuksen, jossa painotettiin, että pitää aina hyökätä asiakkaan kimppuun. Kun myyjiä on yleensä useita paikalla, saa olla koko ajan selittämässä, että katselen vaan. Viime aikoina olen taas uskaltautunut käymään ja ihan kuin pahin palvelualttius olisi jo onneksi hävinnyt. Minä haluan olla rauhassa ja jos se ei onnistu, en mene kauppaan.
Oho, hassua! Minä en koskaan ole saanut Emotionissa minkäänlaista palvelua, vaikka olisin kaivannut :D
Nissen Raisio. Myyjänaikkonen oli minun (asiakkaan) sijaan huomattavan paljon kiinnostuneempi keskustelemaan mieheni (ei asiakas) kanssa naapuriliikkeiden tarjonnasta. Eikä kyse ole mustasukkaisuudesta, vaan siitä, etten saanut palvelua, vaikka minä olin se maksava yksilö!
Kookengässä on yli-innokas (mies) myyjä. Hän melkein hyökkää päälle ja hehkuttaa jos minkälaista kenkää. Lapselle oltiin ostamassa talvikenkiä, niin myyjä suosittelee ihan mitä sattuu tennareita.
Myyjä kirjaimellisesti hyppelee hyllyjen väleissä ja mä en edes pysy siinä vauhdissa mukana :D kuulostaa huvittavalta, mutta se on oikeasti todella äsyttävää.
Viimeinen niitti oli se, että vein lapseni kengän korjattavaksi. Siitä oli siis pohja lähtenyt vähän irti (juuri ostetut 100€ kengät niin vähän harmitti). Esitettyä asiani sama yli-innokas myyjä rupeaa HUUTAMAAN minulle ja opastamaan, että lapelle pitää opettaa kuinka kengät otetaan pois jalasta! Siis oikeasti huusi niin, että kaikki liikkeessä olevat kääntyivät katsomaan.. samalla hän näytti itse, että kuinka se kenkä pitää jalasta ottaa pois. Tähän haluan sanoa, että lapsi ei ole missään vaiheessa mitenkään riuhtonut kenkiä pois jalasta vaan ihan avannut kaikki nauhat ja ottanut varovasti kengän käsillä eikä toisella jalalla (olin näin opastanut, koska olivat kalliit kengät)
En ymmärrä, että miksi pitää huutaa! Olisi voinut asiansa sanoa normaalilla äänellä, mutta nyt vain nolasi minut. Muutenkin kommentti oli mielestäni asiaton
oli ihan hyvä kampaaja, jolla kävin vuosia. Kerran, kun vastasi puhelimeen kesken leikkauksen, jutteli 15 minuuttia kaverinsa kanssa. Ei haittaa, jos vastaa ja sopii vaikka ajanvarauksesta toisen asiakkaan kanssa. Mutta jutteli selvästi vain omia kuulumisiaan kaverinsa kanssa ilman mitään kiirettä,
En mennyt sinne enää koskaan.
Muka hyvää merkkiä olevat kengät (Rieker) repesi (pohja irti kengästä) alle kuukaudessa. Palautin ja sain vaadittua rahani takaisin, mutta enää en osta Nilson Shoesilta mitään.
Jos missä hyvänsä myymälässä on päällekäyvä/tuputtava/niskaan hengittävä myyjä, en mene takaisin. Ahdistaa sellainen. Yleensä vältän pieniä myymälöitä tästä syystä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajan tolkuton pajatus, ripsiteknikon pillun- ja tupakanhajuiset sormet, käsityökauppa, jossa myyjä seuraa perässä kuin varjo, ravintola, jonka hanasta saa vain Karjalaa.
Olet todella outo mies, kun pillunhaju häiritsee. Tai vielä oudompi nainen kun edes tunnistat hajun.
Minä pitäisin oudompana naista, joka ei tiedä miltä pillu haisee. Jokaisella meistä kuitenkin sellainen on. Tai miestä, jota ei ties kenen vanhat eritteet haittaisi, vaikka siitä pillusta muuten tykkäisikin.
Lopetin Anttiloissa käynnin koska Anttilan pop up mainos tulostui tarvitsemani tekstin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 12v lapsen kanssa synttäripäivänä elokuvissa ja syömässä.
Jälkkäriksi lapsi halus Arnolds donitsin. Liike oli just menny kii 5min sitten. Sellanen lasinen liukuovi oli raollaan ja sisällä työntekijä. Kysyin ovenraosta ettet myis meille
paria donitsia vielä.Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.
Tää tuli mieleen. http://www.feissarimokat.com/2018/03/mina-paatan-aukioloajat/
Rasittavia asiakkaita ovat ne jotka kuvittelevat että työntekijöiden pitäisi jäädä tekemään ylimääräistä työtä teidän aikataulujen mukaan.
- Liian kovalla soiva radio
- Huono asiakaspalvelu
- Liikaa puhuva kampaaja
Antavatko myyjäsi tuotteitanne ilmaiseksi, kun tulee sulkemisaika.?
Laita sulkemisaika ja kahvilan nimi/osoite