Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
701/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa eräässä meikkistudiossa menin juhlameikkiin ja mukanani oli 5-vuotias poikani. Missään ei oltu sanottu, että lapsia ei saisi tuoda mukaan. Meikkaja tuijotti meitä tosi kiukkuisesti ja oli hirvittävän äksy ensimmäiset 15 minuuttia. Kun huomasi, että poikani istui kauniisti lukemassa niin tyyli muuttui, mutta tunnelma oli mennyt. Lisäksi meikistä tuli kammottavan räikeä. Olisi pitänyt aavistaa, kun meikkaajan oma naama oli kuin klovnilla. 

Toinen nou nou ovat myymälät missä naisena saan huonoa palvelua, mutta jos menen miehen kanssa jokainen myyjä hyörii ympärillä. Näin erityisesti Turun Gantin myymälässä. 

Vierailija
702/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut Body Shopissa kaksi kertaa todella ala-arvoista palvelua, joten enpä mennyt enää kolmatta kertaa. Tämä boikotti on pitänyt yli 20 vuotta.

Body shop boikotoi eläinkokeita

Sinä boikotoit Body Shoppia......taidat olla viehättävä persoona ja suuri eläinten ystävä

The Body Shop on L'Oréalin omistama. Hyvähän se on olla "eläinkokeeton" kun eläinkokeet suorittaa toisella nimellä :')

Body shopilla on nykyään eri omistaja ! L'orealin takia joduin boikotoimaan Body shoppia viime vuodet.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005364196.html

Säälin rajoitteista elämääsi..tosin alle 20v ovat vielä ehdottomia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa eräässä meikkistudiossa menin juhlameikkiin ja mukanani oli 5-vuotias poikani. Missään ei oltu sanottu, että lapsia ei saisi tuoda mukaan. Meikkaja tuijotti meitä tosi kiukkuisesti ja oli hirvittävän äksy ensimmäiset 15 minuuttia. Kun huomasi, että poikani istui kauniisti lukemassa niin tyyli muuttui, mutta tunnelma oli mennyt. Lisäksi meikistä tuli kammottavan räikeä. Olisi pitänyt aavistaa, kun meikkaajan oma naama oli kuin klovnilla. 

Toinen nou nou ovat myymälät missä naisena saan huonoa palvelua, mutta jos menen miehen kanssa jokainen myyjä hyörii ympärillä. Näin erityisesti Turun Gantin myymälässä. 

Miksi valitsit kyseisen meikkistudion?

Anna kun arvaan? olisiko ollut halpa hinta?

huutonaurua..tykkääkö lapsi pelleistä?

Vierailija
704/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonotin Hervannassa grillille ja takanani jonotti erittäin humalassa horjunut örisevä vanhempi mies. Itse olin tuolloin selvin päin ja siististi pukeutunut, silloin kolmekymppinen nainen. Kun vuoroni tuli, keski-ikäinen naismyyjä huikkasi tälle humalaiselle "Herra sieltä taaempaa ensin, arvojärjestyksessä otetaan" En todellakaan enää asioinut sillä grillillä, ihme kivikautinen ajatusmaailma :D

Luultavasti ”arvojärjestys” liittyi grillin vakioasiakkuuteen. Vaikea kuvitella että naismyyjä oikeasti pitäisi miehiä jotenkin korkeampiarvoisina :D. Sen sijaan tuo baarikärpänen ystävineen saattoi olla grillille antoisa tulonlähde.

Olen ollut töissä Hervantalaisessa baarissa ja Hervannassa tosiaan oli / on tietty miesporukka joka on baarimikkojen ja grillinpitäjien suosiossa. Kyseessä on eräällä tietyllä työnantajalla paljon tienaavat, tai sieltä eläkkeelle jääneet joilla ei ole pikkurahan puutetta vaikka kalja harva se ilta maistuukin. He ovat humalatilastaan huolimatta harmittomia ja heistä pidetään koska tuovat paljon rahaa yrittäjille ja antavat usein isoja tippejä työntekijöille.

Vierailija
705/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeet, joissa kauppias tai myyjä kyselee henkilökohtaiset asiat.   Haluan olla vain asiakas, ja puhua asiointiin liittyvistä asioista.  

Vierailija
706/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaupassa myyjä tunki ilmaan mitään varoitusta sovituskoppiini hakeakseen jotain komerosta, jonka sisäänkäynti oli sovarin yhteydessä. Myyjä ei siis koputtanut, huudahtanut tai mitään ensin, eikä edes pahoitellut asiaa mitenkään. Siinä sitten tönötin puolialastomana housut puolitangossa ja ihmettelin naisen toimintaa (lieventävä asianhaara: olen itsekin nainen).

Tämä tapahtui ulkomailla lomareissulla, mutta paikallisena olisin kyllä lakannut käymästä ko. liikkeessä.

Vierailija
707/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääntäydyin sianpieremän aikaan kampaajalle sovitusti vain havaitakseni, ettei oma kampaajani ollut viitsinyt herätä ajoissa. Kävelin ulos enkä palannut enää ikinä.  (Toporiina, Espoo)

Siis oliko sulla aika joskus kuudelta aamulla vai mikä mahtaa olla sun mukaan sianpieremä? Oliko sulla sovittu joku erikoisaika, esim. vanhojenpäivää varten, ja jäit ilman kampausta? Kai teit kuitenkin valituksen?

Normi aukioloaikojen puitteissa ollut aamun ensimmäinen aika, syystä että piti ehtiä vielä myöhemmin töihinkin.  Paikalla oli lafkan omistaja ja muita kampaajia aamukaffella, mutta ei sitä MINUN kampaajaani. Omistaja hetken ihmeteltyään soitti kampaajalle, ja tämä oli "unohtanut" ajan. Omistaja vakuutteli että kyllä se sieltä "noin puolessa tunnissa" tulee, mutta ei pahoitellut millään tavoin. 

Vierailija
708/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatekaupassa myyjä tunki ilmaan mitään varoitusta sovituskoppiini hakeakseen jotain komerosta, jonka sisäänkäynti oli sovarin yhteydessä. Myyjä ei siis koputtanut, huudahtanut tai mitään ensin, eikä edes pahoitellut asiaa mitenkään. Siinä sitten tönötin puolialastomana housut puolitangossa ja ihmettelin naisen toimintaa (lieventävä asianhaara: olen itsekin nainen).

Tämä tapahtui ulkomailla lomareissulla, mutta paikallisena olisin kyllä lakannut käymästä ko. liikkeessä.

lisäisin vielä että olin ns commandona

Vierailija
709/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkeet, joissa kauppias tai myyjä kyselee henkilökohtaiset asiat.   Haluan olla vain asiakas, ja puhua asiointiin liittyvistä asioista.  

ap:päivää

myyjä :päivää voinko olla avuksi?

ap:etsisin mekkoa häihin

myyjä: oi onneksi olkoon.onko maistraatti vai kirkko?

ap: v..ttuako se sulle kuuluu

myyjä:ajattelin että ehkä juhlavampaa kirkkon

no, tässä näitä mekkoja nyt olisa

Ap:katselee mekkoja ja ottaa pari sovituskoppiin

laittaa sinisen mekon päälle

myyjä: Oi miten ihana! onko sininen häiden teema väri

Ap: v..ttuako se sulle kuuluu

myyjä ihan hiljaa

Ap palauttaa mekot rekkiin...

Vierailija
710/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohonjuuressa. Myyjillä on heti ovesta tullessa sellainen asenne, että jokainen asiakas on varas ennen kuin toisin on todistettu. Johtuu ilm säästösyistä liian vähistä myyjistä. Se raukka joka on vuorossa pyörii hermostuneena kaikkialle ja sillä pitäis olla silmät selässäkin.

Vierailija
711/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakaniemen kauppahallissa eräs lihaliike. Tuotteet ja palvelut ovat aina olleet hyviä, mutta erään kerran olin asioimassa ulkomaalaisen miespuolisen ystäväni kanssa (itse olen nainen). Tämä mies (tummaihoinen) oli lupautunut opettamaan minulle afrikkalaista ruoanlaittoa, joka alkoi siitä että kävimme yhdessä hankkimassa tarvittavat raaka-aineet. Ystäväni kertoi myyjälle mitä kaikkea tarvitsemme, ostimme jonkun verran erilaisia lihoja. Kun tuli maksun aika, siirryin maksupäätteelle (tottakai minä maksoin itselleni jäävät ruoka-aineet). Miesmyyjä maksaessani kommentoi, että "voi voi, laitetaanko sinut maksamaan nämä kaikki". Että otti päähän. Myyjä varmaan luuli, että olen joku rahallisesti hyväksikäytettävä onneton naikkonen, vaikka siitä ei tosiaan ollut kyse. Hämmennyin niin, että en saanut sanaa suustani. Jälkeenpäin olen harmitellut, että en osannut siinä hetkessä sanoa myyjälle jotain nasevaa.

Ymmärrän kyllä pointtisi mutta tuollaisen saattaa sanoa ihan viattomana vitsinäkin.. smalla talk on vaikea taito varsinkin Suomessa. Olisihan hän voinut sanoa tuolle ystävällesi että "voi voi sinutko laitetaan kantamaan kaikki"jos hän vaikka olisi joutunut kantamaan ostokset,kun sinä olet raskaana eikä se näy vielä ulospäin. Mitähän tulkintoja tästä olisitte vetäeet?

Itse kävin joskus miespuolisen kaverin kanssa ja kalatiskillä myyjä kysyi että kumpi perkaa. Oletti varmaan että seurustelemme tai ruokailemme yhdessä. Tulkintoja voi tehdä monenlaisia. Se minkä sinä vedät,ei välttämättä ole se oikea.

Vierailija
712/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakaniemen kauppahallissa eräs lihaliike. Tuotteet ja palvelut ovat aina olleet hyviä, mutta erään kerran olin asioimassa ulkomaalaisen miespuolisen ystäväni kanssa (itse olen nainen). Tämä mies (tummaihoinen) oli lupautunut opettamaan minulle afrikkalaista ruoanlaittoa, joka alkoi siitä että kävimme yhdessä hankkimassa tarvittavat raaka-aineet. Ystäväni kertoi myyjälle mitä kaikkea tarvitsemme, ostimme jonkun verran erilaisia lihoja. Kun tuli maksun aika, siirryin maksupäätteelle (tottakai minä maksoin itselleni jäävät ruoka-aineet). Miesmyyjä maksaessani kommentoi, että "voi voi, laitetaanko sinut maksamaan nämä kaikki". Että otti päähän. Myyjä varmaan luuli, että olen joku rahallisesti hyväksikäytettävä onneton naikkonen, vaikka siitä ei tosiaan ollut kyse. Hämmennyin niin, että en saanut sanaa suustani. Jälkeenpäin olen harmitellut, että en osannut siinä hetkessä sanoa myyjälle jotain nasevaa.

Ymmärrän kyllä pointtisi mutta tuollaisen saattaa sanoa ihan viattomana vitsinäkin.. smalla talk on vaikea taito varsinkin Suomessa. Olisihan hän voinut sanoa tuolle ystävällesi että "voi voi sinutko laitetaan kantamaan kaikki"jos hän vaikka olisi joutunut kantamaan ostokset,kun sinä olet raskaana eikä se näy vielä ulospäin. Mitähän tulkintoja tästä olisitte vetäeet?

Itse kävin joskus miespuolisen kaverin kanssa ja kalatiskillä myyjä kysyi että kumpi perkaa. Oletti varmaan että seurustelemme tai ruokailemme yhdessä. Tulkintoja voi tehdä monenlaisia. Se minkä sinä vedät,ei välttämättä ole se oikea.

Ihan harmittomana small talkina minäkin pitäisin tuota myyjän lausahdusta.

Esim usein käynyt niin että kaverin kans kun on ostettu jotain ja toinen maksanut molempien ostokset, niin myyjä sanonut, (ilmeisesti vain jotain kevyttä sanoakseen), että ai sinäkös se oot se rahamies tai jaa sieltä löytyy siis maksaja, tms...

En oleta että tarkoitus on ollut muu kun small talk.

-eri

Vierailija
713/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lisäisin vielä että olin ns commandona

Älä jaksa, tai keksi edes jotain hauskaa.

Vierailija
714/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on myös kerran isän kanssa kohdeltu autokaupassa renkaanpotkijoina parin myyjän toimesta. Sattui sitten kuitenkin niin, että haluamaamme autoa ei edes ollut liikkeessä, mutta kolmas myyjä meitä palveli oikein ystävällisesti ja lupasi hommata auton koeajettavaksi ketjun toisesta liikkeestä toiselta puolelta Suomea. Kun koeajopäivä koitti, olivat nämä muutkin myyjät tietysti kärkkymässä provikkaa ja tarjoituivat esittelemään autoa. Isä siinä sitten tiukkana vaati, että se auton toiselta puolelta Suomea koeajettavaksi hankkinut myyjä tulee esittelemään autoa, hetken jouduimme odottelemaan, mutta saipa sitten tuo hyvin palvellut myyjä ne provikkansa. Tilanne on jäänyt hyvin mieleen, sillä se oli ensimmäinen "kalliimpi" auto, joka isälläni oli varaa ostaa. Auto maksoi 59 000 euroa, mikä oli siihen aikaan todella iso raha, varsinkin käteiskaupassa, joten saattoi ehkä ensimmäisiä myyjiä vähän harmittaa. Valitettavasti isäni ei ole tuossa liikkeessä asioinut uudelleen, sillä tuo auto palvelee häntä edelleen 10 vuotta myöhemmin hyvin :D

Vierailija
715/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo lopettanut pieni ruokauppa Tampereen keskustassa. Menin eräänä lauantaina kauppaan hakeakseni jotain syötävää, mutta en ollut päättänyt, mitä tekisi mieli syödä. Olin tuolla hetkellä kaupan ainoa asiakas. Kiertelin liikettä, katselin ja hypistelin pakkauksia miettien mitä ostaisin, kun tajusin, että koko kaupan henkilökunta (3 henkilöä) seurasi toimiani. Yksi heistä seisoi hyllyjen välissä, toinen takaovella ja kolmas kassan vieressä. Kesti vähän aikaa ennen kuin tajusin, että he pitivät minua silmällä myymälävarkauden varalta. Kun tajusin tämän, laitoin jo käsissäni olleet tavarat takaisin hyllyyn ja lähdin ulos kaupasta. Sen jälkeen en enää tuossa kaupassa käynyt, vaikka se oli silloisen asuntoni lähin kauppa. Vähän myöhemmin tunsin jonkinlaista vahingoniloa, kun kävelin kaupan ohi ja huomasin sen lopettaneen toimintansa. 

Vierailija
716/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturissa leikattiin paitsi hiuksia, myös omistajan märän koiran kynsiä. Ihanan  söpöä ja rentoa. Valitsin seuraavalla kerralla toisen parturin.

Vierailija
717/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeisen viikon aikana joutunut asioimaan kahdessa helsingin Cyber shopissa, forum ja citycenter, ja voi jumalauta, kun nämä lyhyet lävistetyt nuoret myyjät tarrautuvst kiinni! Minulle riittäisi ”moi, tervetuloa”, ja saisin vapaasti itse tutkiskella mieluisia tuotteita, mutta edellämainituissa liikkeissä, myyjät tulevat iholle kiinni, yrittävät kaupitella kaiken näköistä (vaikka kulmatuptteita olin etsimässä.) Vaikka sanoin,että ei kiitos tarvitse apua, myyjät molemmissa liikkeissä tarrautuivat kiinni, vaikka siellä oli muitakin asiakkaita.

Itselläni on paniikki ja ahdistuneisuushäiriö, ja tällaiset tilanteet ahdistavat minua. Yritän käyttäytyä mahdollisimman ”normaalisti”, kun tällainen tilanne on päällä, mutta tilanne stressauttaa aina. Olisi parempi jos myyjät antaisivat kulkea rauhassa, ja pyytää apua tarvittaessa.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? . Ja olisiko kenelläkään helsingissä suositella kosmetiikkaliikettä,missä saisi asioida rauhassa?

Mitä ihmettä siellä Cyber shopissa oikein myydään?

Miksi sen omistajalta puutuu korva ja intialainen nainen?

Muistaakseni siellä oli joskus joku neidonryöstö. Omistajalta meni siinä kahakassa korva ja tuo intialainen nainen.

Vierailija
718/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilan pitäjä kielsi minua jättämästä polkupyörääni kahvilan ikkunan eteen. En tiedä miksi halusi pitää ikkunan edustan tyhjänä kun ikkunassa oli vain verho. En käy tuossa paikassa koskaan koska pyöräilyä ei pitäisi mielestäni estää tai hankaloittaa. Polkupyöräni on ihan edustavan näköinen ettei siitä pitäisi kiikastaa.

Vierailija
719/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison Omenan Citymarketissa lopetin käymisen, koska jonkun puhelinliittymän(?) myyjät eivät jättäneet rauhaan ystävällisestä kieltäytymisestä huolimatta. Haluan valita irtokarkkini rauhassa perkule.

Vierailija
720/4975 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En boikotoi kun ylihintaisia tuotteita/kauppoja. Olen saanut erittäin harvoin huonoa asiakaspalvelua, luulen sen johtuvan siitä että olen itsekkin ystävällinen, uskallan pyytää apua/tarkennusta/oikaisua jne.

Olipa kuitenkin sulta harvinaisen ylimielinen kommentti. Ihan kuin epäystävällinen tai törkeä palvelu sun mielestä aina olisi asiakkaan vika, kun näin näppärästi syyllistät huonoista kokemuksista sen kokijaa.

Saan minäkin 99% hyvää palvelua, harvemmin on ollut valittamista. Ymmärrän myös että myyjilläkin on huonompia päiviä ja kaikki ei vain mene niin kuin Strömmössä.

Näin ollen jos yhdessä liikkeessä saa järkyttävän epäkohteliasta tai jopa törkeää palvelua, niin kyllä silloin on sillä asiakaspalvelijalla se peiliin katsominen. En millään saata uskoa, että kymmenissä muissa paikoissa asiallisen palvelun ollessa normi, näissä muutamissa paikoissa vika olisi minun huonossa käytöksessäni. Asia olisi toki eri jos jatkuvasti joka paikassa törmäisi niin sanotusti huonoon palveluun, silloin voisi miettiä onko omassa asenteesta parantamisen varaa. Mutta jos nyt vertaa mielessään esimerkiksi käyneensä vuosien aikana 100 ravintolassa joissa on mennyt ihan hyvin vs 1 ravintola, jossa on oltu törkeitä, niin kyllä olen melko varma että vika on siinä ravintolassa, omistajassa tai sen henkilökunnassa. Varsinkin jos samasta paikasta kuulee muiltakin vastaavia kokemuksia.

Lasken myös huonoksi palveluksi sen, jos palvelun taso riippuu pärstäkertoimesta, iästä tai vaatetuksesta. Joskus on tullut törmättyä ilmiöön, jossa esimerkki nuorelle (n. 20v) ei ole suostuttu myymään mitään, vaikka toinen seisoo lompakko kourassa kassalla tuotteiden kanssa. (Tämä kävi esimerkiksi mun kaverille 15 vuotta sitten. Voin sanoa että tänä päivänä tuo sama nainen on erittäin hyvätuloinen, mutta ei todellakaan astu jalallakaan kyseiseen sisustusliikkeeseen).

Itse taas esimerkiksi Sokoksen meikkiosastolla olen muutamalle myyjälle ilmaa, jos menen suoraan töistä suihkun kautta meikittömänä, pyöräilyyn sopivat vaatteet ylläni. Samat kaksi naista kyllä ovat mielinkielin kun menee paremmin tällättynä ostoksille. Sokos ei tosin ole mulla boikotissa. Siellä on myös hyviä asiakaspalvelijoita, jotka ovat aina yhtä ystävällisiä ja näiden kahden takia en ala heitä boikotoimaan.

Sama kokemus Sokokselta ja muista vastaavista liikkeistä. Jos olen hyvin pukeutunut ja meikattu, saan palvelua nuoresta iästäni huolimatta. Jos en ole meikannut, kukaan ei huomioi. Osaan kyllä itsekin mennä kysymään apua, mutta vähän ärsyttää, jos kosmetiikkaosastolla tietyn merkin pisteellä kysytään kaikilta muilta, tarvitsevatko he apua, paitsi minulta. Mulla ei ole tapana meikata meikkiostoksille mennessä, että pääsee testaamaan sävyjä suoraan iholle, mutta sitten just en sitä tarvitsemaani palvelua saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi