Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Lakkasin käymässä yhdessä marketissa, koska siellä on töissä ihminen, joka esitti kaveria ja yritti selän takana ja sittemmin ihan suoraankin monta vuotta iskeä puolisoni, puhui minulle sävyyn "et ole riittävän hyvä sille!!!" ja selitti minusta kaikenlaista potaskaa ympäri naapurustoa. En halua asioida koko siinä rakennuksessa, missä se marketti on, missä tuo ihminen on töissä.
Yhdessä hiekkapuhallusfirmassa lakkasin asioimasta, koska siellä oli todella tympeä myyjä. Myös Motonetissa on ollut "mene pois täältä tyhmä nainen!" -tyylistä palvelua, minkä takia en sielläkään kovin mielelläni asioi.
Erään kampaamon hylkäsin kokonaan, kun pyysin hiustenvärjäystä mustaksi ja kampaaja laittoi ne blondiksi, koska "sopii paremmin" (kysymättä lupaa!!). Olin käynyt siellä monta vuotta. Myös malliinleikkauksissa oli toistuvasti ongelmia; pyysin jotain ja tämä kampaajatättähäärä tekikin sitten aivan jotain muuta.
Onhan näitä ollut..
Oletko gootti...tokmannilta saa halvalla mustaa hiusväriä..go girl
Apteekin ex asiakas kirjoitti:
Apteekissa kysyttiin kerran: "Onko sulla varmasti varaa näihin lääkkeisiin?" ja siinä piti melkein kaivaa setelinippu tiskiin ennen kuin suostuivat edes hakemaan ne reseptilääkkeet siihen eteeni. En asioinut siellä enää, eikä kukaan tuttunikaan, kun kerroin tämän.
ei tainnu olla syöpä kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maistuis ilmainen pulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 12v lapsen kanssa synttäripäivänä elokuvissa ja syömässä.
Jälkkäriksi lapsi halus Arnolds donitsin. Liike oli just menny kii 5min sitten. Sellanen lasinen liukuovi oli raollaan ja sisällä työntekijä. Kysyin ovenraosta ettet myis meille
paria donitsia vielä.Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.
Se liikke oli KIINNI. Ne myyjätkin haluu kotiin joskus. Kassat oli tuolloin jo varmasti suljettu. Ei niitä kassoja aleta avaamaan siksi että joku ei ehdi käymään aukioloajan puitteissa.
No jaa, täytyy näin entisenä kahvilamyyjänä ja nykyisenä yrittäjänä sanoa, että vähän voi kyllä pelisilmää olla. Itse olisin tuossa tilanteessa sanonut että ok, tosta saatte näitä mukaan, mutta otan vastaan vain käteismaksun. Ja sit sen käteismaksun olisi voinut tilittää aamulla, kyllä jonkun 5€ voi laittaa sivuun piiloon ja lapun, että tilitetään huomenna. Olisin jopa saattanut antaa roskiin meneviä ilmaiseksi. Se olisi voinut tuoda lisää asiakkaita, kun olisi jäänyt hyvä mielin ja asiakas olisi tullut uudestaan kahville / kehunut meitä muille.
HUUTONAURUA
ENTINEN kahvilamyyjä antoi kahvilan tuotteita asiakkaille ilmaiseksi
Niin siis, ole nykyään kahvilayrittäjä eli mulla on ihan oma kahvila, siksi entinen kun YLENIN ja menin ETEENPÄIN ELÄMÄSSÄ. Ja se kahvila tuottaa myös kivasti, enemmän tienaan nyt kun silloin kun olin toisen leivissä. Juurikin koska panostan asiakaspalveluun ja oon valkannut töihin myös asiakasPALVELIJAN luonteella olevia myyjiä.
Antavatko myyjäsi tuotteitanne ilmaiseksi, kun tulee sulkemisaika.?
Laita sulkemisaika ja kahvilan nimi/osoiteEdelleenkin, minulla on pelisilmää ja myös työntekijöinä ihmisiä, joilla on pelisilmää. En tietenkään huutele jokaiselle asiakkaalle että voi saada jotain ilmaiseksi jos on vika asiakas, mutta jos esim joku ison kakun tilaaja tulee noutamaan tilaustaan siinä 20.45 kun kahvila menee kiinni klo21 ja pullia on edelleen vitriinissä niin tottakai silloin annan niitä esim kaupanpäällisiksi. Ei ole minulta pois, kun muuten menisivät roskiin. Sen sijaan se pieni ele voi johtaa siihen, että minulta tilataan se kakku jatkossakin eikä kilpailijalta. Se on sitä hyvää asiakaspalvelua. Samoin tuossa tapauksessa että olisin vielä liikkeessä ja joku mattimyöhäinen haluaisi jotain ostaa, mutta olisin jo pistänyt kassan ja korttipäätteet kiinni, tosiaan ottaisin joko käteisellä maksun tai sitten vaan nopeasti pari pullaa pussiin ja sanoisin "Talo tarjoaa, tulkaa joku toinen päivä sitten hyvällä ajalla kahville, kiitos!" Ja hymyä päälle. Johtaa tuollainen käytös pysyviin asiakassuhteisiin. Tietenkin jos joku asiakas alkaisi tuota hyväksikäyttää ja tulla jatkuvasti 20.59 paikalle loppuisi ilmaisen tarjoaminen. Se on sitä pelisilmää.
Vähän vanha jo, mutta vastaanpa kuitenkin. Arvostan kaltaisiasi yrittäjiä ja tuollaisestahan jää vain hyvä jälkimaku asiakkaalle, kuten tulee ollakin. Pointti on kuitenkin siinä, että taidat olla yksityisyrittäjä. Kaikilla ketjuilla on kuitenkin yleensä todella tarkat pilkunnussimisohjeet ihan kaikessa toiminnassa. Olen itsekin ollut hetken työntekijänä eräässä nyt jo myydyssä kauppaketjussa. Siellä lähtökohtaisesti työntekijöitäkin kohdeltiin potentiaalisina varkaina, joille täytyi eväistä lähtien tehdä aika ajoin pistotarkastuksia ettei vaan ole kaupan puolelta luvatta otettu käyttöön, vaikka nyt päiväyksien umpeutuneita tuotteita. Käytännössä mitään oikeita todisteita ei välttämättä olisi edes tarvittu, vaan se ettet itse pystynyt todistamaan syyttömyyttäsi olisi voinut johtaa potkuihin. Eipä kyllä kauheasti kasvata semmoinen kohtelu luottamasta ja halua tehdä parhaansa työnantajalleen, mikä tietysti heti näkyy asiakaspalvelun laadussa.
Muistan tapauksen lidlistäkin muutaman vuoden takaa, kun siellä käytiin oikeustaistoa, kun pomo oli antanut huhupuheiden perusteella potkuja monille työntekijöilleen syynä, että olisivat ottaneet tuorehyllyltä roskiin laitettuja tuotteita omaan suuhunsa. Virallisesti oli kiellettyä toimintaa, mutta kaikki tekivät sitä kuitenkin. Mitään järkeähän näissä pelisilmättömissä säännöissä ei ole, mutta yksittäistä myyjäähän ei voi sormellaan osoittaa, koska byrokratia puhuu. Tuskin sitä toki nyt tarkoitettiinkaan.
No nyt se liikkeen nimi ja osoite.
Haluan ilmaista pullaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahden Sokos. Nuori ihminen ei saa minkäänlaista palvelua tai opastusta eikä myöskään tervehditä eikä kiitetä. Kävin ostamassa kalliihkon villakangastakin sieltä ja myyjän käytöksen perusteella häiritsin hänen työpäiväänsä maksavana asiakkaana.
Tämä on muuten kaikkien Sokosten perinne! Muistan edelleen 30 vuoden takaa, kun Joensuun Sokoksella maksoin jonkun huulikiillon 100 mk:n setelillä... Ei pienintäkään yritystä palvella tai olla ystävällinen, mutta myyjät kommentoivat maksun jälkeen ääneen toisilleen, että miten tuollaisella pelkällä opiskelijatyttösellä on noin suuria rahoja. Samat elämäänsä kyllästyneet haahkat niissä Sokoksissa varmaan edelleenkin on myyjinä, nyt vaan laskevat päiviä eläkkeelle pääsyyn.
Mummo muistaa 30v takaa mitä myyjät ovat puhuneet...
Veikkaan että lapset ei hoitokodissa käy ,kun mummin elämä on yksi pettymysten sarja..
kahvilassa etuiltiin...köyhyytä päiviteltiin...maksavaa asiakasta ei kunnioitettu..tinderissä pyydettiin vain p..ua
Yhdessä leipomo-kahvilassa olen lopettanut käymästä kun kahdella myyjällä olu välttämätön tarve huudella siellä omia poliittisia mielipiteitään asiakkaitten kuullen. Ihan sama olinko asioista poliittisesti samaa vai eri mieltä, se vaan oli rasittavaa ja käsittämätöntä.
Huomasin Citymarketini kauppiaan lenkillä ainakin 20 vuotta vanhemman naisen kanssa. En ole tuon jälkeen enää asioinut hänen kaupassaan.
Vierailija kirjoitti:
Sokos! Myyjät kyttäävät nenävartta pitkin ja ovat mielinkielin niille, joista näkee että rahaa on. Meno oli tälläistä jo 20v sitten ollessani teini, eikä ole mihinkään muuttunut! Kun kerran menin nuhassa, ilman meikkiä ja farkkutakki päällä ostamaan naamarasvaa kaksi myyjää tuijotti ja kuiskaili jotain. Myöhemmin, kun menin jakku päällä ja meikattuna huulipunaostoksille sinkosi toinen supatelleista myyjistä oitis luokseni ja kyseli hymyillen miten voi auttaa.
Yritin ostaa Sokokselta luomiväriä, katselin siinä ja myyjä tuli kyselemään mitä etsin, kerroin, että luomiväriä, palettia jossa vaaleita sävyjä, esim roosaa jne. Kerroinkin löytäneeni yhden kiinnostavan, joka oli mulla jo kädessä. Myyjä alkoi esitellä mulle muita, kehui miten tämä tässä on niin hyvä, vaikka siinä ei edes ollut haluamiani värejä. Sain pitkään vängätä myyjän kanssa siitä kummanko ostan, sen jonka haluan vai sen jonka myyjä haluaa minun ostavan.
En mielellään mene tuon takia Sokokselle, kun aina yrittävät väkisin myydä jotain muuta mitä haluaa tai sitten mitään palvelua ei saa vaikka sitä pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin Citymarketini kauppiaan lenkillä ainakin 20 vuotta vanhemman naisen kanssa. En ole tuon jälkeen enää asioinut hänen kaupassaan.
Oliko nainen intialainen?
Vinkkaa Cyber shopin omistajalle..se tulee ja viekoittelee sen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä leipomo-kahvilassa olen lopettanut käymästä kun kahdella myyjällä olu välttämätön tarve huudella siellä omia poliittisia mielipiteitään asiakkaitten kuullen. Ihan sama olinko asioista poliittisesti samaa vai eri mieltä, se vaan oli rasittavaa ja käsittämätöntä.
Niin mutta saako sieltä ilmaista pullaa sulkemisaikana?
Vierailija kirjoitti:
En anna kampaajalle toista mahdollisuutta nykyään.
Joskus olen ajatellut, että ehkä selitin huonosti tai vika oli muuten minussa, mutta nykyään tiedän paremmin. Hyvä kampaaja osaa toteuttaa toiveeni kun joka kerta tuon kuvia ja selitän juurta jaksain mitä haen, huono ei osaa vaikka ohjeet ovat selkeimmät mahdolliset. Miksi turhaan käydä toiste paikassa, jossa kampaaja ei vaan osaa työtään?
Ja tiedän nykyään siksi että vika ei ole minussa, koska muutama kampaaja on aina heti osannut tehdä sen mitä pyydetään. Ikäväkseni jouduin muuttamaan kauas näistä ihanista löytämistäni kampaajista ja uudella paikkakunnalla jokaikinen kokeilemani kampaaja on mokannut yksinkertaisetkin pyynnöt.
Olen jo harkinnut 400km matkustamista useita kertoja vuodessa niiden hyvien kampaajien luo, niin paljon vituttaa nämä paikalliset amatöörit.
Minäkin olen vaihtanut useaan kertaan kampaajaa. On jouduttu tekemään niin usein värjäys uudelleen, olen siis antanut korjata epäonnistuneen värjäyksen, mutta jos joka kerta joudutaan tekemään kahteen kertaan niin kyllä silloin on vika kampaajassa. Ja ne hinnat, kyllä sillä rahalla pitää lopputulokseen olla tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Kookengässä on yli-innokas (mies) myyjä. Hän melkein hyökkää päälle ja hehkuttaa jos minkälaista kenkää. Lapselle oltiin ostamassa talvikenkiä, niin myyjä suosittelee ihan mitä sattuu tennareita.
Myyjä kirjaimellisesti hyppelee hyllyjen väleissä ja mä en edes pysy siinä vauhdissa mukana :D kuulostaa huvittavalta, mutta se on oikeasti todella äsyttävää.
Viimeinen niitti oli se, että vein lapseni kengän korjattavaksi. Siitä oli siis pohja lähtenyt vähän irti (juuri ostetut 100€ kengät niin vähän harmitti). Esitettyä asiani sama yli-innokas myyjä rupeaa HUUTAMAAN minulle ja opastamaan, että lapelle pitää opettaa kuinka kengät otetaan pois jalasta! Siis oikeasti huusi niin, että kaikki liikkeessä olevat kääntyivät katsomaan.. samalla hän näytti itse, että kuinka se kenkä pitää jalasta ottaa pois. Tähän haluan sanoa, että lapsi ei ole missään vaiheessa mitenkään riuhtonut kenkiä pois jalasta vaan ihan avannut kaikki nauhat ja ottanut varovasti kengän käsillä eikä toisella jalalla (olin näin opastanut, koska olivat kalliit kengät)
En ymmärrä, että miksi pitää huutaa! Olisi voinut asiansa sanoa normaalilla äänellä, mutta nyt vain nolasi minut. Muutenkin kommentti oli mielestäni asiaton
Tapahtuiko tää Oulussa? 😂
Alusvaateliikkeessä kun myyjä vain avasi verhon kun olin sovittamassa rintaliivejä. Kyseli verhon takaa onko hyvät, ja ennenkuin ehdin vastata niin vetäisi verhon vaan auki. Se eka ja vika kerta siinä liikkeessä. Kampaamoon en ole mennyt uudestaan jos olen sieltä joutunut hirveän näköisenä lähtemään pois :D
Vierailija kirjoitti:
Alusvaateliikkeessä kun myyjä vain avasi verhon kun olin sovittamassa rintaliivejä. Kyseli verhon takaa onko hyvät, ja ennenkuin ehdin vastata niin vetäisi verhon vaan auki. Se eka ja vika kerta siinä liikkeessä. Kampaamoon en ole mennyt uudestaan jos olen sieltä joutunut hirveän näköisenä lähtemään pois :D
Ja lisäys vielä että sillä hetkellä minulla ei ollut mitään liivejä päällä ja myymälässä oli muitakin asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäys vielä että sillä hetkellä minulla ei ollut mitään liivejä päällä ja myymälässä oli muitakin asiakkaita.
ja lisäisin vielä että minulla on vatsan päälle roikkuvat rinnat, joten nostin käteni rintojen suojaksi, mutta ne näkyivät silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkaa Cyber shopin omistajalle..se tulee ja viekoittelee sen naisen.
Siis mikä tää juttu oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkaa Cyber shopin omistajalle..se tulee ja viekoittelee sen naisen.Siis mikä tää juttu oli?
Cyber shopin omistaa ISraelilainen mies jolta puuttuu korva ja intialainen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja lisäisin vielä että minulla on vatsan päälle roikkuvat rinnat, joten nostin käteni rintojen suojaksi, mutta ne näkyivät silti.
Älä kerro enempää...yöks
Vierailija kirjoitti:
Jonotin Hervannassa grillille ja takanani jonotti erittäin humalassa horjunut örisevä vanhempi mies. Itse olin tuolloin selvin päin ja siististi pukeutunut, silloin kolmekymppinen nainen. Kun vuoroni tuli, keski-ikäinen naismyyjä huikkasi tälle humalaiselle "Herra sieltä taaempaa ensin, arvojärjestyksessä otetaan" En todellakaan enää asioinut sillä grillillä, ihme kivikautinen ajatusmaailma :D
Luultavasti ”arvojärjestys” liittyi grillin vakioasiakkuuteen. Vaikea kuvitella että naismyyjä oikeasti pitäisi miehiä jotenkin korkeampiarvoisina :D. Sen sijaan tuo baarikärpänen ystävineen saattoi olla grillille antoisa tulonlähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut Body Shopissa kaksi kertaa todella ala-arvoista palvelua, joten enpä mennyt enää kolmatta kertaa. Tämä boikotti on pitänyt yli 20 vuotta.
Body shop boikotoi eläinkokeita
Sinä boikotoit Body Shoppia......taidat olla viehättävä persoona ja suuri eläinten ystävä
The Body Shop on L'Oréalin omistama. Hyvähän se on olla "eläinkokeeton" kun eläinkokeet suorittaa toisella nimellä :')
Body shopilla on nykyään eri omistaja ! L'orealin takia joduin boikotoimaan Body shoppia viime vuodet.