Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (5129)
Konkurssi yleensä pakottaa lopettamaan asioinnin
Ravintola Savoyn palvelu ja ruoka olivat ennen niin hyviä,ihanat tarjoilijarouvat olivat maailman ystävällisimpiä. Joskus söimme silakoita,joskus rapuja ja joskus veimme ystäviäkin samppanja-illalliselle.Vaan uusi pääkokki,(anteeksi,keittiömestari/Chef..)laittoi kaiken uusiksi. Alkoi kokin vierailu pöytään kertomaan minkä vihannan vuoren etelärinteellä tämä lammas oli laiduntanut ja minkä laakson puronvarressa tämä artisokka eli nuoruutensa. Ruokarauhamme pilattiin emmekä ole pian 10 vuoteen vaivautuneet paikalle,ravintoloitahan Stadissa riittää..
Tämä oli jollain tavoin aika hauska ja hellyyttävä. Olisitte kysyneet siltä chefiltä, että mitä ovat sen lampaan vanhemmat, esi-isät ym. Ja pyytäneet lisäksi koko sukuhistorian ainakin 1700-luvulta alkaen. Oliko tällä lampaalla kavereita muista lampaista ym. kivaa. Ja minkälainen oli se artisokan siemen eli minkä värinen ja mikä oli sen horoskooppi siemenenä, Ja millaiset olivat sääkelit joka päivä siemenestä täysi-ikäisyyteen asti.
Eräs jalkahoitola PK seudulla. Aukioloajat muuttui niin että vain päivällä oli tarjolla aikoja..ei onnistu enää mennä työssäkäyvänä, joten piti etsiä uusi paikka. Harmi, sillä oli tosi hyvä paikka.
Asiointini loppuu heti, jos veloitetaan parkkimaksu. En maksa siitä, että ostan.
Näitä on jo aika monta paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin vältellä Emotionissa käyntiä, koska myyjät kävivät ilmeisesti jonkin koulutuksen, jossa painotettiin, että pitää aina hyökätä asiakkaan kimppuun. Kun myyjiä on yleensä useita paikalla, saa olla koko ajan selittämässä, että katselen vaan. Viime aikoina olen taas uskaltautunut käymään ja ihan kuin pahin palvelualttius olisi jo onneksi hävinnyt. Minä haluan olla rauhassa ja jos se ei onnistu, en mene kauppaan.
Joo, siellä voi myös joku kytätä, että vaikka Helena olisi kysynyt, että tarvitko jotain niin 20 metrin päässä Jaanan on myös otettava kontaktia, tai tulee sanomista.
Minua ärsytti Emotionissa, kun kävelin sinne kysymään tuotetta ja myyjä suositteli minulle hyvää tuotetta, jonka ostinkin. Kassalla hän kuitenkin alkoi lässyttämään "uusista ihanista huulimeikkisävyistä" (ilmeisesti koska heidän on pakko lisämyydä). Että vitutti kun olin kuitenkin maksava asiakas jo siinä vaiheessa ja olin tyytyväinen palveluun, myyjä tavallaan pilasi tapahtuman täysin väkinäisellä myyntipuheella kaiken lopuksi.
Stockmannilla sai painaa naksutuslaitteesta naksautuksen kun oli tervehtinyt asiakasta. Työvuoron jälkeen "saalis" käytiin merkkaamassa listaan, tietty omalla ajalla. Lisämyynti oli pakollista, tavoitteet jopa 5 lisämyyntiä per asiakas. Ihan mahdotonta. Jossei saanut lisämyyntiä niin sitte joutu päällikön puhutteluun.
Ikävät asiakaspalvelu kokemukset. Esimerkiksi tiskillä odotat vuoroa, ja sinun jälkeen tulevia palvellaankin ensin. Ihmettelet tätä ääneen katsoen palvelijaa silmiin: "Oisko jo minun vuoro?", niin tulee nauraen vastaus: "Älä yritä etuilla järjestyksessä palvellaan", ja muut alkavat katsomaan sinua kuin rikollista.
Muutin uudelle alueelle, ja etsin uutta parturia. Päädyin varaamaan ajan paikallisesta pikkukampaamo/parturista. Menin oikeaan aikaan sisään. Yksi työntekijä leikkaa asiakkaan hiuksia. Minuun hän ei raegoi mitenkään. Seison odottamassa pari minuuttia, sitten sanon kohteliaasti "minulla ol aika klo xx.xx). Työntekijä totetaa minuun katsomatta "XX on syömässä eväitä". Ei muuta kommunikaatiota. Olin jo lähdössä pois, kun lopulta takahuoneesta ilmestyy toinen työntekijä. Alkaa kovalla äänellä käskyttämään tuoliin, ei pahoitteluja myöhästymisestä. Sen jälkeen alkoikin aivan uskomaton tunnin kestänyt performanssi. Parturi valitti suureen ääneen hiuksistani, kyseli "mitä näille voi tehdä?", tukisteli (!) minua, leikkasi sieltä täältä ja valitti koko ajan. Olin aivan kypsä tunnin jälkeen kun täti oli lopulta valmis. Halusin vain maksaa ja paeta paikalta, mutta ei. Täti ottaa firman käyntikortin ja alkaa selittämään miten minun pitää alkaa seurata heitä instassa. Kirjoittaa käsin heidän instanimimerkin korttiin, ja se on tyyliin Takahikiänperäkulmanhiusjaparturistudioofficialtili. Voitte uskoa, että en ole tuon paikan ovea toista kertaa avannut.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalla oli pitkät tekokynnet ja hän tökkiä minua niillä vahingossa jatkuvasti kasvoihin, korviin, päänahkaan.
Oonki aina ihmetellyt että miten nää "pitkäkyntiset" selviää edes arjen askareista. Paljonkohan on ruokaa ja esmes kakkaa kynnen alla, yäk?!
Tuli mieleen kun koronan aikaan kävin yhdessä paikallisessa lounaspaikassa työpaikkaruokailemassa muutaman kerran. Se loppui siihen kun jostain syystä yksi paikan tarjoilijoista tuli minulle tiukkaamaan että olinko minä kirjoittanut heistä huonon arvostelun jonnekin evvk arviosivulle (en todellakaan edes seuraa noita sivustoja). Lopun korona-ajasta kävin sitten syömässä muualla jossa en joudu suorilta ovesta sisään kävellessäni henkilökunnan syyteltäväksi. Kotipizzassa saa pizzan ilman asiakkaan arvostelua.
Eräällä pizzerialla oli tarjous, olikohan joka 10. pizza ilmaiseksi. Ikävä kyllä, se ilmainen pizza ei ollutkaan enää sama kuin ne 9 muuta, vaan lähinnä saarioisten kuraläpän kokoinen miniversio hyvin pienellä täytemäärällä. Loppui käynnit siihen saman tien.
Vinkiksi, jos firma haluaa sitouttaa, kannattaisi miettiä loppuun asti näitä tarjouksia.
Jos Suomessa kaupassa, ravintolassa tms. vastataan jollakin muulla kielellä kun suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla soi ärsyttävä ulina-pop musiikki kohtuu kovaa ja siellä jos vähän haluaisit katsella mitä ostaisit, niin myyjät tukevat seuraamaan. Tunne, että epäillään varkaaksi. Ehkä varastaminen on yleistynyt kaikkialla. En kovin usein siellä enää asioi. Helpompaa ostaa netistä , eri kaupoista ja nopeaa vertailla hintataso.
Mun kokemuksieni mukaan taas Tokmannilta on melkein mahdotonta löytää myyjää kun sellaista tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla soi ärsyttävä ulina-pop musiikki kohtuu kovaa ja siellä jos vähän haluaisit katsella mitä ostaisit, niin myyjät tukevat seuraamaan. Tunne, että epäillään varkaaksi. Ehkä varastaminen on yleistynyt kaikkialla. En kovin usein siellä enää asioi. Helpompaa ostaa netistä , eri kaupoista ja nopeaa vertailla hintataso.
Mun kokemuksieni mukaan taas Tokmannilta on melkein mahdotonta löytää myyjää kun sellaista tarvitsisi.
Tämä! Ja toinen on rautakauppa.
Vierailija kirjoitti:
S-market, puhuu pahaa Jumalan valitusta kansasta, Israelista. Lisäksi huomasin: köyhänä joudun maksamaan rikkaiden bonukset.
Maksetaan sullekin bonuksia jos omistat sen vihreän kortin ja sitä ennen maksamista vilautat. Ostosmäärien mukaan kerran kuussa, paljon ostajille enemmän ja vähän ostajille vähemmän mutta maksetaan silti. Ja ihan yhtä kallista tai halpaa on muissakin ketjuliikkeissä. Tulee kyllä joskus juostua tarjousten perässä jos on joku tuote tai elintarvike mitä arjessa menee.
Aiheeseen: joissain ravintoloissa käymisen olen lopettanut epäsiisteyden vuoksi, enkä näkemieni asiakkaitten käyttäytymisen (=epähygieenisyyden) vuoksi osta mitään paistopistetuotteita (tai irtomakeisia).
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin raivostuttaa, vaikka tapahtumasta kymmenen vuotta. Olin Lidlissä katsomassa jotain tarjouslumppuja ja niiden ympärillä pyöri paljon muita ihmisiä, kiersin ja kaarsin ympäri ja nypin ja yritin loppuunpalaneena koliikkivauvan äitinä miettiä mitä ostan vai ostanko mitään, pää löi vaan tyhjää. Sitten huomasin, että lähelle oli tullut vartija, joka selvästi seurasi minua. Raivostuin todella moisesta epäilystä ja menin sukkapakettini kanssa kassalle. En ole ikinä varastanut kaupasta mitään ja siihen aikaan työskentelin vielä poliisina, joten en todellakaan olisi riskeerannut uraa jonkun Lidlin rääsyjen takia. Annoin aika suoraa palautetta enkä ole siihen kauppaan jalallani enää astunut kertaakaan.
Toinen tapaus oli jonkun aikaa aiemmin Anttilassa. Etsin koneosastoa ja en ollut aiemmin siinä kaupassa käynyt, oli vasta jonkun aikaa aiemmin vaihtanut siihen paikalle. Kuikoilin ympäriinsä kun vartija tulee siihen ja hyvin selkeästi puhuu kuin olisi saanut varkaan etukäteen kiinni , että ”mitäs ROUVA etsii”. Pöyristyin todella paljon tuosta rouvittelusta, olinhan vasta hieman yli kolmenkymmenen, mutta ilmeisesti niin pensasaidan läpi muutaman kerran vedetyn näköinen vuorotyöläinen, että näytin pälyilevältä varkaalta, no mikä lie kone tuli ostettua vartijan pälyillessä kauempaa. Ihmiselle, joka ei todellakaan varastaisi kaupasta mitään nämä oli niin pitkäaikaisen vitutuksen aiheuttajia, että vieläkin verenpaineet nousee, näiden vartijapikkupojujen ylimielisen ”ammattitaitonsa” takia. Miten väärässä molemmat olikaan varasepäilyissään!!
Luuleeko rouva ex-poliisi, että se sana VARAS on tatuoitu varastamisaikeissa liikkuvien otsaan? Vai oliko itselläsi työssä röntgenkatse, jolla heti päältä päin osasit seuloa syyttömät syyllisistä? Ja jos ei ole aikeissakaan varastaa, tuon ei luulisi käyvän noin kovasti arvon päälle.
Vierailija kirjoitti:
Luvattu maa , kansa menetti senkin syntiensä tähden mutta SYYTTELEe muita . Yhwh leppyy vain jos katuua ja tunnustaa. Palauta ja korjaa. Egyptiin....
Pitäskö ottaa se tietynvärinen pilleri iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Ja toisenvärinen aamulla. Ettei tarvitse noita monia ulostuloja vauvapalstalle suoltaa.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoidun ihmisen palveluita en kaipaa. Menen sinne missä on normaaleita ihmisiä.
Alkaa olla harvassa jos tatuoimattomuus on ainoa normaaliuden merkki. Entäs jos on ripset laitettu? Tai täyteaineita? Värjätty tukka? Tai meikkiä peräti? Sun mielestä rumasti leikatut hiukset? Tai liian pienet tai suuret vaatteet tai muuten vaan sun mielestä rumat?
Itsellä ainakin asiakaspalvelukokemus, tuotteiden laatu ja liiketilan yleinen siisteys painaa enemmän.
myyjä, joka repäisi sovituskopin verhon mitään varoittamatta auki. Tämä tapahtui s okok slla
Härmälän K-markettiin en enää jalallani asti. Syynä kauppiatar. Kolme kertaa mokasi ja mulle riitti! Ekalla kertaa antoi kolikkoni takaisin vaikka olin sen ko kaupasta saanut vaihtorahana, en ollut siinä välissä muualla käynyt. Aattelin että olkoon 5-senttisen näköinen ulkomaalainen raha, en jaksa valittaa. Toisella kertaa laittoi itse hintalappuja hyllynreunoihin ja ja kiinnostuin vähän kalliimmasta leivästä ja aattelin kokeilla. Olikin sitte laittanut väärän hintalapun eikä suostunut myymään ko hinnalla, jätin sitte ostamatta. Kolmannella kerralla en saanut veikkauskuittia vaikka se pitäisi aina antaa asiakkaalle (kuten kaikki muutkin kuitit) eli en tiennyt että oli napsutellut arpani koneelle. Jätin Veikkaukselle valituksen ja seuraavalla kerralla tämä naikkonen huusi ja haukkui mua niin että koko kauppa raikasi. Olen myös kuullut muualta että moni ei käy enää ko kaupassa kyseisen henkilön takia. Mielisairaaksikin häntä on tituleerattu...