Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (5129)
En ole millonkaan lopettanut jossain käyntiä. En vakituisesti asioi missään vakituisesti. Menen mihin lystään sillä hetkellä Ei ole kampaamoakaan missä käyn aina, sekin vaihtelee.
Jossain kodinkoneliikkeessä lopetin käymisen nuorena aikuisena kun aina kun menin katsomaan esim. stereoita tai kaiuttimia niin sieltä singahti vaikka tyhjässä myymälässä yksi lipevä setämies siihen viereen kiehnäämään että kuinka voin auttaa ja lässynlää. Eikä tää tuntunut antavan tilaa vaikka sanoin etten nyt tarvitse apua ja katselen vaan ja jäi seisomaan siihen lähistölle.
Vaihdoin sitten liikettä liikkeeseen jossa myyjä antoi asiakkaalle enemmän tilaa katsella ja ostin stereoni sieltä.
Aikanaan vaihdoin elisan nettiliittymään kun tää kaapelitv-firman yhteys oli hyvin läginen eikä asiakaspalvelu tuntunut osaavan tehdä asialle mitään. Arvelin että kait se verkko on sitten tukossa tai jotain. Sitten vaihdoin takaisin siihen kaapelitv:hen vuosia myöhemmin kun elisa sulki pakolla puhelinlinjaan perustuneen nettini (eivät tarjoa sitä enää alueella) ja yritti tuputtaa 5g liittymää sen tilalle isommalla hinnalla. Ainakin kaapelissa data kulkee sujuvammin kuin tuossa 5g:ssä jossa tuntui olevan omat ongelmansa, ainakin täällä.
Koira ruokakaupassa tai ruokapaikassa. En tule toiste.
Pankki (Aktia ja Nordea) kavaltanut tililtäni. Lopetin asiakssuhteen ja tein rikosilmoituksen. Poliisi ei ole reagoinut mitenkään vaikka siitä on useita vuosia.
Ulkonäkökommentointi julkisesti. Se että kommentoidaan kasvojen ryppyjä ja piirteitä kommentoitu ikävästi tai esim käsien sanottu mummoutuneen. Atoopikkona iho ollut kiusaamisen aihe lapsuudesta asti
N28
Lopetin asioinnin eräässä s-marketissa, kun eräs kassaneiti keksi kovaan ääneen syyttää minua agressiiviseksi rasistiksi, kun halusi loppupäivän vapaata. Kaikkein "hauskinta" oli kun kauppiaan tyttöystävä ja viereinen kassa uskoivat tämän kassaneidin syytökset. Kauppias ei uskonut ja toivottavasti kassaneiti sai vähän pidemmän vapaan kuin loppupäivän.
Ärsyttävät naamat, ja myyjien vittumaiset ilmeet.
Tokmannilla soi ärsyttävä ulina-pop musiikki kohtuu kovaa ja siellä jos vähän haluaisit katsella mitä ostaisit, niin myyjät tukevat seuraamaan. Tunne, että epäillään varkaaksi. Ehkä varastaminen on yleistynyt kaikkialla. En kovin usein siellä enää asioi. Helpompaa ostaa netistä , eri kaupoista ja nopeaa vertailla hintataso.
Vieläkin raivostuttaa, vaikka tapahtumasta kymmenen vuotta. Olin Lidlissä katsomassa jotain tarjouslumppuja ja niiden ympärillä pyöri paljon muita ihmisiä, kiersin ja kaarsin ympäri ja nypin ja yritin loppuunpalaneena koliikkivauvan äitinä miettiä mitä ostan vai ostanko mitään, pää löi vaan tyhjää. Sitten huomasin, että lähelle oli tullut vartija, joka selvästi seurasi minua. Raivostuin todella moisesta epäilystä ja menin sukkapakettini kanssa kassalle. En ole ikinä varastanut kaupasta mitään ja siihen aikaan työskentelin vielä poliisina, joten en todellakaan olisi riskeerannut uraa jonkun Lidlin rääsyjen takia. Annoin aika suoraa palautetta enkä ole siihen kauppaan jalallani enää astunut kertaakaan.
Toinen tapaus oli jonkun aikaa aiemmin Anttilassa. Etsin koneosastoa ja en ollut aiemmin siinä kaupassa käynyt, oli vasta jonkun aikaa aiemmin vaihtanut siihen paikalle. Kuikoilin ympäriinsä kun vartija tulee siihen ja hyvin selkeästi puhuu kuin olisi saanut varkaan etukäteen kiinni , että ”mitäs ROUVA etsii”. Pöyristyin todella paljon tuosta rouvittelusta, olinhan vasta hieman yli kolmenkymmenen, mutta ilmeisesti niin pensasaidan läpi muutaman kerran vedetyn näköinen vuorotyöläinen, että näytin pälyilevältä varkaalta, no mikä lie kone tuli ostettua vartijan pälyillessä kauempaa. Ihmiselle, joka ei todellakaan varastaisi kaupasta mitään nämä oli niin pitkäaikaisen vitutuksen aiheuttajia, että vieläkin verenpaineet nousee, näiden vartijapikkupojujen ylimielisen ”ammattitaitonsa” takia. Miten väärässä molemmat olikaan varasepäilyissään!!
Kävin jalkahoitajalla vuosia ja olin tyytyväinen tuloksiin, mutta sitten hän alkoi kertoilla puhumiani asioita eteenpäin. Asiat kulkeutuivat todelliselle juoruämmälle, todella ikävä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Monessakin kampaamossa olen lopettanut käymisen kun ne kampaajat ei tajua olla HILJAA!
Aina kauhee kysely ; no mitäs millon loma ja mitä suunnitelmia ja ai kauhee kuulin radiosta tänään blaa blaa blaa.
Ja sitten ne kertoo omia juttujaan. Pahin oli sellainen joka puhui omasta kesälomareissustaan koko kampaamokäynnin ajan.
Voisi kai sitä sanoa että hiljaa kiitos mutta en vaan kehtaa.
Haluan mykän kampaajan.
Minulla aina hiljaisia. Olen mies ja teknisesti käyn kai parturissa mutta aina naisparturi.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin asioinnin eräässä s-marketissa, kun eräs kassaneiti keksi kovaan ääneen syyttää minua agressiiviseksi rasistiksi, kun halusi loppupäivän vapaata. Kaikkein "hauskinta" oli kun kauppiaan tyttöystävä ja viereinen kassa uskoivat tämän kassaneidin syytökset. Kauppias ei uskonut ja toivottavasti kassaneiti sai vähän pidemmän vapaan kuin loppupäivän.
S-marketeissa ei ole kauppiata.
Liian vähän henkilökuntaa, niin asiointini loppuu siihen.
Olin käynyt lähiCittarissa kymmenen vuotta ja tullut tutuksi useimpien myyjien ja kassahenkilöiden kanssa. 2026 keväällä oli ilmaantunut uusi kassahenkilö, joka tuli kerran, sen ensimmäisen ja viimeisen, sanomaan itsepalvelukassalla asioidessani etten saa käyttää "tassua" tai "pistoolia" ostosteni skannaukseen. Tiedusteltuani miksi, oli vastaus:"En kuule niitä piippauksia selvästi,enkä siis tiedä onko kaikki piipattu?" Kysyin, epäiletkö että varastan..ei, ei kuulemma.. mutta...! Se riitti minulle ja ilmoitin etten pitänyt hänen käytöksestään, enkä tule enää siellä asioimaan. Itsekin kaupan työntekijä yli kymmenen vuotta ja vaikka pienituloinen, niin ikinä ei ole tarvinnut varastaa, eikä tarvi.
Lappeenrannan prisman kampaamoon en enää mene. Minulla oli aika varattu odotin 25 min ja kysyin hk miksi aika on myöhässä. Tt vastasi että heillä on koulutustilaisuus ja se loppuu vasta puolen tunnin pääästä. Kysyin että miksi olette antaneet ajan jos ette pysty tekemään sitä sovitusti. Tt vastasi että no kun tää nyt on tämmöstä ja sun oottaa vielä 30 min. Siis aika yhteensä 1 h myöhässä. Kiitin kauniisti ja sanoin että ei ole aikaa odottaa tuntia. Välitin terv. Esimiehelle. Joku nuori nainen soitti myöhemmin ja sanoin että eikö firmalle ole asiakkaat ykkössia että on tuloja. Eipä keskustelu edennyt mihinkään kun tt ei ymmörtänyt ettei asiakasta voi odottaa tuntia.
Kotkan Pasaatin s-market itsepalvelukassalla toinen henkilö meni portista ulos kun avasin sen kuitilla. Kassa nauset alkoivat huutelemaan yli toisillecettä minä olen varas. Jäin paikalleni tavaroiden ja kuitin kanssa todistelemaan ostoksiani. Myyjät kommentoivat toisilleen muiden as kuullen minun ostoksiani. Sanoin että sopii tulla tsrkistamaan. Halvaannuin paikalleni järkyttyneenä. Eivät tulleet tarkistamasn vaikka jäin paikalleni odottamaan. Soittelin pari kertaa esihenkilölle mutta ei ollut koskaan paikalla.
Haminassa eräässä rantaravintolassa hk jutteli ja huuteli toisilleen eikä huomioineet asiakasta millään lailla. Tt olivat suttuisen ja likaisen näköisiä sekä vaatteet olivat aivan likaiset tahraisevat ja väitämpä että hiki haisskahti.
Munasin siellä itseni joten en kehtaa mennä.
Espresso House, usein likaista, pinttynyttä likaa lattialla ja huonekaluissa. Joskus jopa kärpäsiä. Keräämättömiä astioita vieruspöydässä. Ymmärrän, että henkilökuntaa liian vähän ja halutaan maksimoida tuotto. Kallista ja ällöttävää.