Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Sain ruokamyrkytyksen ravintolan pizzasta
Yhdessä pizza-kebab-paikassa oli ns. pizzabuffet. Käytännössä tarjolla oli 2-3 eri pizzaa koska "ei haluta että tulee hävikkiä". Sitten kyseltiin innokkaasti asiakkailta että millaisen pizzan haluaisit buffettiin. Juu, ostan buffetin siksi että saan syödä monia eri makuja eikä tarvitse miettiä täytteitä. Käynnin kruunasi aspan kysymys "Tuliko nyt masu täyteen?'. Hyi hitto, niinkuin olisin ollut lapsi.
Kävin tamperelaisessa shampanjabaarissa ihan ystävällisesti kysymässä onko heillä valikoimissaan mitään alkoholitonta kuohujuomaa ja minulle tokaisi todella töykeään sävyyn paikan omistaja että "Ei ole! Rkioski on tossa vieressä." Aivan kuin olisin jokin alemman luokan kansalainen. Jotenkin hämmentävä tokaisu.
Pari kertaa olen vaihtanut parturia sen jälkeen, kun minulle on toisen kerran ruvettu tyrkyttämään jotakin ylihinnoiteltua shampoota tai hoitoainetta.
Päätin juuri nyt kysyä kaupan pitäjältä josko on äänestänyt SDP ehdokasta.
En halua tukea eläinrääkkääjiä.
k marketeissa todella epäselvät hinnoittelut hyllyissä 4 kertaa kassa hinta oli aina kaupan hyväksi en asioi
Useastikin palvelusta on tullut luovuttaa huonon asiakas palvelun takia tai kiskuri hinnoittelun takia.
Autokorjaamot, operaattorit, elektroniikka liikkeet, matkan järjestäjät, lentoyhtiöt, vakuutusyhtiöt, kaupat, kioskit, rakennus tarvike sekä huonekalu liikkeistä samoin myös monista ravintoloista ja muistakin palveluiden tuottajien palveluista.
Useimmiten syynä on hinnoittelu tai olematon palvelu kalliiseen hintaan. Huonoja yhtiötä löytyy paljon. Taksia en enää juurikaan käytä, samaa voisi sanoa julkisestakin liikenteestä. Julkinen terveyden huolto ja hammashuolto on aina ollut ala arvoista mutta pakko siellä on kuitenkin aina joskus käydä.
Huoltoasemien ym valintaan vaikuttaa lähinnä hinnat.
Suomi kun siirtyi euroon 2002 vuoden alussa alkoi rahastus. Tosin sitä ennenkin oli vakuutusyhtiöitä joilta oli vakuutukset ostanut ja kun haaveri tuli ilman omaa syytä niin vakuutus oli sama kuin ei olisi sitä ollutkaan. Tuli itselle kalliiksi kun auto varastettiin kaksi kertaa ja tuhottiin. No virheistä oppii. Kyseinen yhtiö ei ole ollut 30 vuoteen saanut rahojani eikä saa jatkossakaan. Pohjola yhtiö saa tässä nyt taas ilmaisen mainoksen.
Vakuutukset pohjolassa on sama kuin ei olisi vakuutuksia lainkaan ja maksat liikaa ja turhasta joka sentin. Aikoinaan otin asiassa yhteyttä Pohjola vakuutusyhtiön pääjohtajaan ja sanoin hänelle jos yksikin yhteyden otto tulee teidän firmasta minulle lähetän 500 markan laskun heille niistä jokaisesta jatkossa erikseen. 20 vuoteen ei tullut yhtään yhteyden ottoa. Nykyisin vanhan yhtiöni jonka myin laskuja he lähettävät minulle OP pankista. Huonosti siis heillä on asiat edelleenkin. Kohta taidan alkaa laskuttamaan heitä kiusanteosta 1000€ laskulla per kerta.
Jos ei maksa niin ulosotto hoitaa jatkossa heidän pullikoinnit.
Lopetin yhdessä kampaamossa käynnin kun sen kampaajan mies alkoi notkumaan siellä myös ja sen pieni penska oli myös siellä ja se kampaaja kävi välillä pyyhkimässä sen penskan perseen. Mulle riitti!
Lähikebabbila.
Sellainen klassinen 3/5 paikka, nuhjuista ja pölyistä, mutta ruoka ollut tarpeeksi hyvää hintaansa nähden (eikä toistaiseksi ruokamyrkytyksiä). Palvelukin ystävällistä, joten olen käynyt säännöllisesti.
Nyt viime kerralla asioidessani tuttu myyjä huokaili korttimaksuani; "aina sinä maksa kortti". Olin vähän että häh? "Joskus tuo käteistä!", hän kehoitti.
Tuo riitti omalla kohdallani, en todellakaan ala kuuntelemaan komenteluita joltain pitsanpyörittäjältä. Jossei kortti kelpaa, sitten olkoot ilman asiakkuuttani. Pitsat olen valmistanut itse tai keksinyt muuta syötävää, lapselle ostan nykyään pakastepitsan silloin tällöin.
Olen hylännyt monenkin kampaamon samasta syystä: uuteen asiakkaaseen panostetaan ja kuunnellaan huolellisesti toiveet. Tuntuu, että on luottokampaaja löytynyt! Mutta kun tulee uudelleen, taso alkaakin laskea, kunnes ei enää kiinnosta palata asiakkaaksi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En kertakaikkiaan pidä Lidl kaupasta, en käy!
Sama juttu. Siellä on huonon makuisia tuotteita, on se kumma kun jopa sipseistä ovat saaneet pahoja, huono hedelmä- ja paistopistevalikoima, tavaroiden järjestely on outo, en meinaa löytää mitään, hintalaput on joissakin tuotteissa niiden yläpuolella, eikä alapuolella kuten normaalisti, myyjät höpöttelee vaan toisilleen niiden headsettien kautta mutteivät huomioi asiakkaita ja muutenkin ovat aina naama norsun vitulla jne. jne.
Vaihdoin kampaamoa huonon asiakaspalvelun takia. Jos olen varannut ajan tiettyyn toimenpiteeseen, mutta tietämättäni pyydän jotain mikä ei sen hintaan kuulu, niin maksan kyllä tietysti enemmän kuin mitä alkuperäisen toimenpiteen oli tarkoitus maksaa, mutta siitä pitää sen kampaajan mainita tyyliin että "ehdin ja voin kyllä tehdä toivomasi, mutta se lukeutuu toiseen palveluun joten siitä menee lisämaksua", eikä niin että vasta jälkikäteen selvittää hinnoittelua, varsinkin kun olin heille ihan uusi asiakas.
Kampaamo kaupunkini keskustassa. Töissä nuoria bimboja, anteeksi vaan, mutta en muutenkaan osaa kuvailla. Menin ostamaan tietynlaista tuotetta ja katselin ensin hyllyjä itsekseni kun molemmat kampaajat juuri pesemässä asiakkaiden hiuksia. Sitten kun toinen heistä tuli avuksi, kerroin mihin ongelmaan etsin täsmätuotetta (ei niin yleinen hiuspohjan vaiva, mutta kampaajan tulisi tietää tämä). Kampaaja alkoi kailottamaan ääneen "SIIS HÄH ONKO SULLA ONGELMA X? MIKÄ SE EES ON?". Toinen tuli avuksi ja valisti toista, mutta sanoi minulle vähän näpäyttävästi, että "sehän on y, eikä x nimeltään". En ollut itse koskaan kuullutkaan tästä toisesta nimityksestä, ja myös lääkärissä puhuttiin vaivasta sillä nimellä (samoin netissä ym.). Näpäytys tuntui turhalta ja ikävältä.
Ostin tuotteen, koska sitä ei myyty muualla lähistöllä, mutta kylläpä harmitti.
Vierailija kirjoitti:
Lähikebabbila.
Sellainen klassinen 3/5 paikka, nuhjuista ja pölyistä, mutta ruoka ollut tarpeeksi hyvää hintaansa nähden (eikä toistaiseksi ruokamyrkytyksiä). Palvelukin ystävällistä, joten olen käynyt säännöllisesti.
Nyt viime kerralla asioidessani tuttu myyjä huokaili korttimaksuani; "aina sinä maksa kortti". Olin vähän että häh? "Joskus tuo käteistä!", hän kehoitti.
Tuo riitti omalla kohdallani, en todellakaan ala kuuntelemaan komenteluita joltain pitsanpyörittäjältä. Jossei kortti kelpaa, sitten olkoot ilman asiakkuuttani. Pitsat olen valmistanut itse tai keksinyt muuta syötävää, lapselle ostan nykyään pakastepitsan silloin tällöin.
Ne ei tykkää korttimaksuista kun ne haluaa kiertää veroja.
Asiakaspalvelun käyttäytyminen harrastuspaikassa sai lopettamaan koko harrastuksen.
Ajoimme Helsingistä Lohjalle ravintolaan, josta olimme tapamme mukaan varanneet tietyn pöydän ruokailua varten.
Kun menimme sisään, tarjoilija kertoi, että pöytä ei ole vapaa eikä heillä pöytiä yleensäkään varailla.
Se oli viimeinen kerta siinä paikassa. Oli omistaja vaihtunut ja sen kyllä huomasi ruoastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vilassa käyn harvoin, koska se asiakaspalvelu siellä on vähän liikaa. Myyjät hyökkää sun kimppuun ja tulee sovituskoppiinkin mukaan! Kivoja vaatteita vilassa kyllä on, tosi kivoja, muttei siellä saa koskaan olla rauhassa ja tästä syystä en oikeastaan enää asioi Vilassa.
Monissa vaatekaupoissa on sama ongelma. Joku myyjä kiertelee asiakkaan ympärillä. Luuleeko hän, että aion varastaa jotakin? Yritän etsiä itselleni tai lapselleni sopivia vaatteita. Merkintä vaatteen materiaalista ja pesuohje on nykyisin piilotettu vaatteen sisäpuolelle. Siellä on pieniä läpysköjä, jotka ovat kuin liimautuneet toisiinsa. Tärkeä informaatio on läpysköjen sisällä ja näitä läpysköjä on vaikeaa saada irti toisistaan. Joskus pesuohjeen teksti on niin heikkoa tai pientä, ettei siitä saa selvää. Tätä yrittäessä vaate tipahtaa henkarista lattialle. Ja samalla aikaa myyjä norkoilee taustalla. Stressaavaa.
Boikotoin helposti liikettä liian ärsyttävän mainonnan takia. Esim. se K-Supermarkettien mainosten kuvottavan tekopirteä räpätäti on saanut minut aika hyvin pysymään pois K-Supermarketeista.
Kävin lähes joka aamu ostamassa kupin kahvia matkalla kouluun yhdestä torikioskista ja yleensä aina siinä oli sama mukava myyjä. Kerran hän sanoi että käyntini on aina hänen aamuvuoronsa kohokohta. Ääähh... Siis ei siitä tullut fiilis että hän olisi flirttaillut tai yrittänyt iskeä, mutta jotenkin tuli kummallinen sosiaalinen paine siitä että olen tuntemattomana asiakkaana jollekin työpäivän "kohokohta", että pitäisikö minun nyt tulevaisuudessa aina yrittää olla jotenkin super viihdyttävä jotta en tuota pettymystä tms. 😅 Menen muutenkin aina ylitsevuotavista kehuista hämilleni. En enää mennyt sinne.
Jos paikalla on huono julkikuva, huono asiakaspalvelu tai huonot tuotteet, en enää käy siellä.
Ostin jostakin Jyväskylän Seppälänkankaan halpahallista nipun tarjouspaitoja.
Seuraavaksi menin Prismaan hälytinportim läpi. Ostin jotain pientä ilman koria tai kärryä. Kassan jälkeen hälytinportti piippasi. Olin sen verran häkeltynyt, että seurasin kiltisti paikalla ollutta vartijaa sivuhuoneeseen. Vartija kaivoi kassistani paidan johon oli unohtunut halpahallin hälytin. Vartija kuulutti, että hälytus oli aiheeton ja totesi, että voin mennä. Kysymykseeni Miksi v.i.t.u.s.s.a sisäänkäynnin portti ei ollut hälyttänyt? en saanut vastausta.
En ole käynyt Seeppälänkänkaan Prismassa yli 25 vuoteen.