Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
En käy kaupoissa, joissa huomauttamisen jälkeen jauhetaan asiakkaalle paskaa, eikä pahoitella eikä korjata asiaa. Mm. eräs kauppa, jossa oli aina väärät hinnat hyllyssä tai ei hintaa ollenkaan. Aina satuin vahingossa ottamaan jonkun liian kalliin tuotteen, jonka huomaa vasta kassalla koska hinta oli väärä. Asia ei korjaantunut, vaikka vittuunnuksissa tein tästä lähikaupastani valituksiakin :D Kunnianhimotonta ja epäarvokasta kaupankäyntiä...
Tämä on täysin normaalia tänä päivänä. Sitä on tapahtunut niin monta kertaa, että en jaksa enää huomauttyaa asiasta. Talous on sen verran tiukka, etten voi ostaa tavaroita sokkona tietämättä hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähikebabbila.
Sellainen klassinen 3/5 paikka, nuhjuista ja pölyistä, mutta ruoka ollut tarpeeksi hyvää hintaansa nähden (eikä toistaiseksi ruokamyrkytyksiä). Palvelukin ystävällistä, joten olen käynyt säännöllisesti.
Nyt viime kerralla asioidessani tuttu myyjä huokaili korttimaksuani; "aina sinä maksa kortti". Olin vähän että häh? "Joskus tuo käteistä!", hän kehoitti.
Tuo riitti omalla kohdallani, en todellakaan ala kuuntelemaan komenteluita joltain pitsanpyörittäjältä. Jossei kortti kelpaa, sitten olkoot ilman asiakkuuttani. Pitsat olen valmistanut itse tai keksinyt muuta syötävää, lapselle ostan nykyään pakastepitsan silloin tällöin.
Ne ei tykkää korttimaksuista kun ne haluaa kiertää veroja.
Voi olla. Tai kassassa ei ollut tarpeeksi vaihtorahaa ja hän toivoi saavansa sitä joltakin asiakkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi käynti aggressiivisella kampaajalla riitti. Kampaaja tarttui lettiin niin voimalla, että päänahka oli monta päivää kipeä. Pyöritti ja vatkasi niskan kipeäksi. Ihan hirveä kokemus.
Oliko kyseessä kampaamo Töölössä? Siellä oli takavuosina nainen, joka suorastaan pahoinpiteli asiakkaita. Kun sanoin, että tukistaminen sattuu, hän alkoi tiuskia inhottavasti ja tukisti lisää. Huomasin, että äidit tilasivat aikaa lapsen tukan leikkuuseen ja pyysivät aina aikaa toiselle työntekijälle.
Dunga kirjoitti:
Ajoimme Helsingistä Lohjalle ravintolaan, josta olimme tapamme mukaan varanneet tietyn pöydän ruokailua varten.
Kun menimme sisään, tarjoilija kertoi, että pöytä ei ole vapaa eikä heillä pöytiä yleensäkään varailla.
Se oli viimeinen kerta siinä paikassa. Oli omistaja vaihtunut ja sen kyllä huomasi ruoastakin.
Siis yksi sana: lohjalaiset...
Vierailija kirjoitti:
Jos mainoksissa käytetään afrikkalaisia enemmän mitä niitä on prosentuaalisesti Suomessa niin boikottiin menee.
Täytyy tunnustaa, että tämä ärsyttää minuakin. Samoin jos TV-sarjaan tai elokuvaan on valittu huomattavan paljon jonkun vähemmistöryhmän edustajia.
Jos yritys kannattaa avoimesti jotain woke -arvoja tai esittelee Pride lippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 12v lapsen kanssa synttäripäivänä elokuvissa ja syömässä.
Jälkkäriksi lapsi halus Arnolds donitsin. Liike oli just menny kii 5min sitten. Sellanen lasinen liukuovi oli raollaan ja sisällä työntekijä. Kysyin ovenraosta ettet myis meille
paria donitsia vielä.Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.
No ei tietenkään myydä sulkemisajan jälkeen, sehän olisi loputon suo! Ja säännöt on säännöt, ei se työntekijä huvikseen niitä roskiin laita.
Ehkä sen työntekijän olisi pitänyt osata perustella tarkemmin miksi ei voi myydä. Itse olen töissä eri ketjun liikkeessä, mutta meillä kassajärjestelmä menee kiinni liikkeen sulkemisaikana emmekä voi enää myydä mitään sen jälkeen. Itse emme voi avata järjestelmää ennen seuraavaa kauppapäivää. Kaikki asiakkaat eivät ymmärrä tätä mutta systeemi on mikä on.
En käy asioimassa Teboil asemilla. Syy, Venäjä
Jos myyjä kohtelee jotenkin niin että saa oloni tuntumaan alempiarvoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan myyjätär yritti iskeä minua. En lämmennyt, ja tuntui sen jälkeen kiusalliselta enää asioida siellä. Kyseessä pieni erikoisliike.
Mullekin on käyny näin! Olin vieläpä yli 4-kymppinen ja kauppias 24-vuotias! Kyllähän se hiveli itsetuntoa, mutta nolostuminen vei voiton.
M48
Kävin muutaman kerran sokeroinnissa suht kalliissa ja oikein siistissä paikassa. Tekijä ei ollut aina sama. Eräällä brassi- karvanpoistokerralla tää sokerointia tekevä nainen tokaisi kyllästyneellä äänellä, että "hytkähdän" aina oudosti kun hän kiskaiseen sokerin pois. Ensinnäkin, se että liikahdin vähän ei vaikuttanut hänen tekemiseensä mitenkään, ja toisekseen, kaikki joille on brassi tehty, tietävät että se sattuu aina, vaikka olisi käynyt jo useamman kerran.
Minulle tuli kommentin sävystä ja koko tilanteesta tunne, että tää ihminen vihjaili minun "hytkähtävän" ihan muista syistä kuin kivusta, ja olinkin aivan sanaton ja puna nousi kasvoilleni. En IKINÄ ole enää astunut jalallani tuohon paikkaan, olo oli niin nöyryytetty ja hämmentynyt. Vaikea selittää, mutta on ikuisesti piirtynyt mieleen tämä hetki ja aina tulee ahdistunut olo.
Venäjä boikottiin kirjoitti:
Suomi on tuonut kymmenien vuosien ajan kaiken raajaöljyn Venäjältä ja nyt vasta haittaa?
Laitatan aika ajoin geelikynnet ja seuraan hintoja yleensä Timman kautta. Yleensä nuo etniset ovat hinnaltaan edullisemmat ja usein palvelu on ollut ihan ok. Haluan kyseisen puolituntisen olla rentouttava hemmotteluhetki.
Onneksi täällä stadissa on useampia paikkoja vieri vieressä ja huonon palvelun jälkeen paikan vaihtaminen ei ole kummoinen vaiva. Jos työn jälki on huonoa tai henkilökunta on jollain tavoin ärsyttävää, niin se oli viimeinen kertani ko. putiikissa. Yhdessä paikassa kävin koko korona-ajan, koska hinta oli kohdallaan ja pääsin tietylle työntekijälle lakkaukseen. Sen lopetin, kun luin Hesarista omistajan valituksen bisneksestään.
Vaihdan paikkaa myös silloin, jos korttimaksun sijaan väitetään maksupäätteen olevan tänään rikki. Ensinnäkin siitä olisi voinut kertoa jo ennen lakkausta, sillä itselläni on harvoin tarvittavaa määrää käteistä lompakossa valmiiksi. Toiseksi miksi se masiina menee rikki aina sunnuntaisin, sitä vähän ihmettelen.
Oli tuote tai palvelu mikä tahansa, ei ole koskaan mitään järkeä kantaa vähiä rahojaan tuollaiseen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mainoksissa käytetään afrikkalaisia enemmän mitä niitä on prosentuaalisesti Suomessa niin boikottiin menee.
Täytyy tunnustaa, että tämä ärsyttää minuakin. Samoin jos TV-sarjaan tai elokuvaan on valittu huomattavan paljon jonkun vähemmistöryhmän edustajia.
Olen jättänyt usean sarjan tai elokuvan katsomisen kesken, kun sinne on sijoitettu aikaan paikkaan ja asemaan kuulumattomia henkilöitä. Samaan aikaan keskustellaan vakavasti, että voiko hetero näytellä homoa ja voiko transihmistä näytellä muu kuin trans?
Tekopyhyys kirjoitti:
Suomi on tuonut kymmenien vuosien ajan kaiken raajaöljyn Venäjältä ja nyt vasta haittaa?
Oiskohan Ukrainalla ja sinne paikallisia narsisteja vastaan suuntautuneella venäläisten sotilaallisella erikoisoperaatiolla osuutta asiaan?
Lakkasin käymästä Eltsun Nesteella ja siirryin Kannelmäkeen, kun Eltsussa pysäköintiä valvoo joku yksityinen kusetuspuulaaki, ja pitäisi asentaa sovellus pysäköinnin maksamiseen.
Jos kaupasta ei saa kunnollista palvelua esim. suomeksi tai kauppaan on kokoajan vaikeampi mennä (Heslingin keskusta), Palvelu hidasta tai ei asiantuntevaa, niin vien rahat sinne mistä saa sitä mitä on hakemassa.
Tekopyhyys kirjoitti:
Venäjävihaajat ovat hauskan koomisia raivoavat ja pärräävåt mutta eivät koskaan uskaltaisi sanoa päin naamaa venäläisille miten vihaavat heitä ja ostavat silti venäläisiä tuotteita:D pskat on heti housuissa jos pitäisi kohdata venäläinen kasvotusten,uho on kuitenkin suurta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt usean sarjan tai elokuvan katsomisen kesken, kun sinne on sijoitettu aikaan paikkaan ja asemaan kuulumattomia henkilöitä. Samaan aikaan keskustellaan vakavasti, että voiko hetero näytellä homoa ja voiko transihmistä näytellä muu kuin trans?
Mua häiritsee itseäni kans just että tehdään sarjoja ja elokuvia johon pistetään näyttelemään ajallisesti sopimattomia henkilöitä johonkin tärkeään rooliin esim kuningas/kuningatar. Ihan vaan koska woketus...
Olen itsekin iäkäs. Sain viime jouluaattona esimerkillilstä palvelua Gigantissa Helsingissä. Ostin sieltä aamulla halvan kännykän aikuiselle tyttärelleni. Kuvittelin, että on helppoa irrottaa vanha sirukortti kotona. Eipä ollut. Joululounas meni siihen, että yritetettiin saada korttia irti vanhasta. Siinä oli joku juju, jota en tajunnut. Lopulta älysin katsoa netistä onko myymälä vielä auki. Se oli ja ehdin sinne noin 20 minuuttia ennen sulkemisaikaa. Siellä oli vielä joku asiakas ja pari myyjää. Odotin vuoroa ja hyvin ystävällinen miesmyyjä siirsi sirun uuteen puhelimeen. Myyjä oli oikein kohtelias, vaikka heillä oli jo sulkemisaika ja hänelläkin oli varmasti kiire kotiin.