Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
En käy enää parturissa, hiukseni lätivä, eli kaljuunnuin.
Burger Kingissä,palvelua vain Englanniksi.Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoruudessani, markka-aikaan ostin grilliruokaa ja yritin maksaa 20 mk setelillä. Ei kelvannut kun oli revennyt. Grilliruokahan jäi sitten tiskille. Kävelin kauppaan ja kassa sanoi että kyllähän tuolla voi maksaa kun riekale on tukevasti kiinni. Ostinpa sitten silloisesta Valintaladosta jonkun maksalaatikon tms mihin se nyt sitten riitti. Hyvinkää oli muutenkin paska paikka, eli muutin heti kynnelle kyettyäni pois enkä näin ollen ole asioinut.
Pitkään kaupan alalla työskennellyt ystäväni kertoi, että riekaleen ei tarvitse olla edes tukevasti kiinni setelissä, vaan kaupan on se hyväksyttävä, vaikka olis kokonaan irti. Mulla oli 20 € seteli pitkään taitettuna kolmeen osaan puhelimen kuoren takana "hätävarana", jos kortti ei käy tms. ja taitokset oli jyrsineet setelin kolmeen osaan. Kamuni neuvosta menin Cittarin aspaan, ostin jotain ja maksoin kolmen osan setelillä. Myyjä oli vähän ihmeissään, mutta kelpasi kyllä.
Mikäli setelistä on 55% jäljellä, se kelpaa maksuvälineeksi.
Kaikki maikkarin kanavat katselu lopetettu syy, liikaa tyhmiä ohjelmia.
Parturi tuli taas saunailtaani iskemään kihlattuni ystävää! No eheei tullut kun riitaa... minun syytäni <3
Kampaajalle en mene toiste, jos huomaan ettei asiakasta kuunnella. Viimeksi menin tasoituttamaan latvat puolipitkistä hiuksistani. Lähdin kampaamosta 5 cm lyhyemmällä tukalla, joka oli kaiken lisäksi leikattu a-linjaiseksi polkkatukaksi. Tästä mallinmuutoksesta kampaaja ei hiiskunut minulle sanaakaan.
Yksi gynekologi alkoi kertomaan kuinka on löytänyt edellisellä viikolla joltain asiakkaaltaan syövän. Ja jutteli kaikenmaailman yleisiä asioita, kertoi lomistaan ym. En todellakaan mene yksityislääkärille kuuntelemaan muiden asioita, vaan vaadin, että lääkäri keskittyy minun asioihini. En tarvitse mitään ns. rentouttavaa aiheeseen liittymätöntä rupattelua yhdeltäkään lääkäriltä.
Ei latauspaikkaa sähköautolle niin en asioi. Tämän takia suosin Citymarketia ja helppoa K-Latausta.
Kaupan myyjätär yritti iskeä minua. En lämmennyt, ja tuntui sen jälkeen kiusalliselta enää asioida siellä. Kyseessä pieni erikoisliike.
Vierailija kirjoitti:
En enää käy yhdellä kampaajalla, koska hän puhui NIIN NIIN PALJON. Yleensäkin kampaajan kanssa rupattelen ja he ovat puheliaita, mutta tää oli uuvuttavan äänekäs. Pälä pälä pälä pälä ja suurin osa jutuista jotenkin negatiivisia sävyltään. Sellaista yleistä kritisointia, taivastelua, harmittelua, kaikenlaista vuokrahinnoista huonoihin kokemuksiin koulussa.
Lopulta kun en jaksanut enää jutella, otin lehden ja aloin lukea sitä. Mutta kampaaja luki sitä olkani yli ja selitti taukoamatta ajatuksiaan lehtijutuista. Siis apua :D
Oli se ihan kiva tyyppi ja tukka oli nätti, mutta en vaan jaksa kuunnella häntä.
Mulla taas lörpöttelevä parturi oli kullanarvoinen kun muutin ummikkona pikkupaikkakunnalle. Tältä herralta kuulin heti kaikki, kieltämättä usein pahansuovat, juorut kylän asukkaista. Kuka on piilojuoppo, kenellä lehtolapsia, kuka taas hylännyt perheensä jne. Niinpä osasin asemoida itseni sosiaalisissa tilanteissa kun sitten kohtasin näitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää käy yhdellä kampaajalla, koska hän puhui NIIN NIIN PALJON. Yleensäkin kampaajan kanssa rupattelen ja he ovat puheliaita, mutta tää oli uuvuttavan äänekäs. Pälä pälä pälä pälä ja suurin osa jutuista jotenkin negatiivisia sävyltään. Sellaista yleistä kritisointia, taivastelua, harmittelua, kaikenlaista vuokrahinnoista huonoihin kokemuksiin koulussa.
Lopulta kun en jaksanut enää jutella, otin lehden ja aloin lukea sitä. Mutta kampaaja luki sitä olkani yli ja selitti taukoamatta ajatuksiaan lehtijutuista. Siis apua :D
Oli se ihan kiva tyyppi ja tukka oli nätti, mutta en vaan jaksa kuunnella häntä.Mulla taas lörpöttelevä parturi oli kullanarvoinen kun muutin ummikkona pikkupaikkakunnalle. Tältä herralta kuulin heti kaikki, kieltämättä usein pahansuovat, juorut kylän asukkaista. Kuka on piilojuoppo, kenellä lehtolapsia, kuka taas hylännyt perheensä jne. Niinpä osasin asemoida itseni sosiaalisissa tilanteissa kun sitten kohtasin näitä ihmisiä.
Sitten se kertoi sinusta kaikki tietämänsä asiat seuraaville asiakkaille ja lisäili vielä puolet omiaan. Jos ei ihmisellä ole mitään "porstuaa" suussaan, niin ei hyvälle kuulosta.
Ja sinun tuleva asennoitumisesi vieraita ihmisiä kohtaan perustuu jonkun parturin löpinöihin sen sijaan, että olisit muodostanut ihmisistä oman käsityksesi.
Kyllä se on se huono asiakaspalvelu. Mua ei haittaa jos on vaikka uusi työntekijä, hieman hidas tai tekee jonkun pikku mokan, mutta ylimielinen, asiakasta aliarvioiva käytös on se minkä perusteella en vaan enää pysty menemään esim yhteen liikkeeseen. Ostin sielä ihan hyvän tuotteen mutta kun kysyin ystävällisesti jotain tarkennusta/lisäpalvelua niin vastattiin tyyliin "sitä ei meillä tehdä, ei nyt eikä koskaan", tosi tylyä ja lapsellista sanailua. Pelkkä ei olisi riittänyt.
En kertakaikkiaan pidä Lidl kaupasta, en käy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin käymästä lähi-K-kaupassa, kun kassa aina iloisesti hölötellen kommentoi ostoksiani; "Jahas, taitaa olla karkkipäivä, ja kissalle siitä ruokaa, onpa hyvännäköistä lohta.. jne." Siis mitä ihmettä! Kassahenkilön kuuluu hymyillä ja tehdä hommansa, ei rupatella kassahihnan tuotteita. Mielestäni omat ostokseni kuuluvat yksityisyyteni piiriin. Piste.
Tämä on niin ärsyttävää! Kerran ostin hellepäivänä toimistolle paketin jäätelöpuikkoja. Kassa tokaisi "Oho, näitäpä sinulla menee". En jäänyt sitten selittämään, että en itse ajatellut koko laatikollista syödä ja vaikka olisikin halunnut ne kaikki syödä itse, en tiedä mitä hittoa se olisi kassapojalle kuulunut!
Minäkin vaivaannuin tuon tyylisestä, vaikka oli tuttu kyläkauppias, kun hänen piti huomauttaa mitä ostin. Olin ensimmäinen asiakas, kesäasukkaat silti olivat ensisijalla, en voinut olla hiljaa sillä kertaa.
Yksi tuttu osti kioskilta viisi eskimot. Myyjä oli kysynyt, laitetaanko pussiin vai syötkö tässä?
Vierailija kirjoitti:
Ei tervehditty huonekaluliikkeessä, kun astuin sisään. Katsoa möllittivät vaan tiskin takaa kuin vähä-älyistä.
Tämä on kyllä ärsyttävää ja varsinkin jos oikeasti aikeenani on katsoa/ostaa joku monen tonnin sohva tms niin käännyn heti takaisin jos ei tervehditä.
Liikaa puhuva kampaaja. Koko ajan äänessä ja vieläpä negatiivista kaikki pälätys. Kyseessä pieni paikkakunta ja arvosteli minulle mm. kaikki lapsensa opettajat paikkakunnalta. Olin aivan uupunut sen kampaamokäynnin jälkeen. Totesin muuten lähtiessäni, että minäkin olen opettajana tällä paikkakunnalla. Jäi vähän katsomaan pitkään.
Liha-/kalatiskillä on töissä eräs mies, joka innostui kehumaan mua kaunottareksi. Aluksi suhtauduin siihen ihan hauskana heittona, mutta sitten mua alkoi ahdistamaan. En ostanut ko.tiskiltä mitään varmaan kuukauteen ja sittenkin katsoin, ettei ko.myyjä ole paikalla. Nyt oon taas asioinut ko.tyypin kanssa ja onneksi se suhtautuu ihan normisti, myy tuotteita ilman asiakkaaseen kohdistuvia kommentteja.
Olin ihan vähällä laittaa jopa palautetta asiasta, kun ahdisti. En oo mikään tiukkapipo enkä mikään kaunotar. Joskus oon aiemminkin törmännyt sitkeisiin tyyppeihin, jotka jäävät roikkumaan perään, vaikka en ole antanut mitään aihetta. Se on aika ahdistava tunne.
Siis se sanoi se kaunottaren useamman kerran, vaikka kävin vain kerran viikossa kaupassa. Muisti siis mut.
Pitkään kaupan alalla työskennellyt ystäväni kertoi, että riekaleen ei tarvitse olla edes tukevasti kiinni setelissä, vaan kaupan on se hyväksyttävä, vaikka olis kokonaan irti. Mulla oli 20 € seteli pitkään taitettuna kolmeen osaan puhelimen kuoren takana "hätävarana", jos kortti ei käy tms. ja taitokset oli jyrsineet setelin kolmeen osaan. Kamuni neuvosta menin Cittarin aspaan, ostin jotain ja maksoin kolmen osan setelillä. Myyjä oli vähän ihmeissään, mutta kelpasi kyllä.