Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Just ostin Gigantista Tammistosta 3 Sodastream limutiivistettä kahden hinnalla, paitsi että yrittivät ensin laskuttaa kolmesta. Kun heidän kassakone kuulemma ei osaa noita paljoustarjouksia oikein laskea.
Suosikkiravintolaani en päässyt ilman koronapassia.
En ole sen jälkeen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kukkakauppaan mennessä omistajan räkyttävä koira hyökkää myymälästä ja yrittää käydä asiakkaan jalkaan kiinni. Käännyin ovella ympäri. Jäi ne kukat ja kaikki tulevaisuudenkin kukat heiltä myymättä minun kohdalla.
Oikeasti?!
Häikäisevät valaisimet ja radio nova tms auki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin käymästä lähi-K-kaupassa, kun kassa aina iloisesti hölötellen kommentoi ostoksiani; "Jahas, taitaa olla karkkipäivä, ja kissalle siitä ruokaa, onpa hyvännäköistä lohta.. jne." Siis mitä ihmettä! Kassahenkilön kuuluu hymyillä ja tehdä hommansa, ei rupatella kassahihnan tuotteita. Mielestäni omat ostokseni kuuluvat yksityisyyteni piiriin. Piste.
Tämä on niin ärsyttävää! Kerran ostin hellepäivänä toimistolle paketin jäätelöpuikkoja. Kassa tokaisi "Oho, näitäpä sinulla menee". En jäänyt sitten selittämään, että en itse ajatellut koko laatikollista syödä ja vaikka olisikin halunnut ne kaikki syödä itse, en tiedä mitä hittoa se olisi kassapojalle kuulunut!
Ihan hauska :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin ystävälläni kampaajalla hänen kotonaan. Lopetin, kun jatkuvasti tunki nokkansa parisuhteeseeni ja lasteni asioihin.
Miksi kotona? Tuntuisi itsestä ahdistavalta.
Hän tekee työt kotonaan.
Mä en tykkää enää käydä suomalaisessa kirjakaupassa, koska se ärhäkkä myyntitapa ärsyttää ainakin meidän kaupungissa.. Voisinkin joskus ostaa, mut haluan rauhassa katsoa. Selkeesti myyjät käynyt läpi jonkun myyntikoulutuksen, missä on opetettu kaikille sama "avauskysymys", mihin asiakas ei voi vastata "ei", eli tavallaan myyntipsykologiaa ja on tosi ärsyttävää kiertää, kun parin minuutin sisään on jo kolme myyjää tullut kysymään muka-kiinnostuneina "mitäs sulle?" ja kun sanot ei mitään, katselen ni alkaa utelu, että "minkä tyyppistä ja tuleeko itselle?". Teen ostokset nykyään viereisessä kirjakaupassa, jossa tervehditään ja kun indikoi katso asia, niin annetaan katsella ja sanotaan, että kysy sitten jos tarviit apua.
Levin burger king!!
Asioin kyseisessä lafkassa syömässä kun näin että (ei oo rasistinen sanoma) mutta aasialainen neito teki hampurilaisia pihvit, salaatit avokäsin!!?? Tuli mieleen että onkohan pessyt kädet vaikka wc:N käynnin jälkeen??
En muuten ole käynyt sen jälkeen missään burker kingissä syömässä.
Gigantti. Hukkasivat edellisen puhelimen muistikortin ja sitten väittivät ettei sitä ollutkaan.
Surkea ja vähättelevä asiakaspalvelu samaisessa kaupassa. Nuoret ja kesäsijaiset ihania, kohteliaita ja asiallisia, vanhemmat työntekijät tyrkkyjä niskan takana vaanijoita. Vinkiksi pitkäaikaisille työntekijöille: saatan olla iäkäs, mutta en ole tyhmä.
Tokmanni. Minulla oli pikkuruinen käsilaukku mukana ja huomasin kivat lenkkarit tarjouksessa, sovitin niitä - vartija tuli ja kyttäsi vieressä koko sovituksen ajan, vaihdoin vielä kokoa ja kehtasin sovittaa kaksia!! Luuliko vartija, että sujautan lenkkarit PIKKUISEEN käsilaukkuuni??? Ärsytti!!!
Tokmanni taas: erittäin ynseä, ylimielinen, ylpeä eestinkielinen kassa! Nokialla nämä.
Just näin. Kun roskiin ovat menossa kuitenkin niin maalaisjärjen käyttö sallittua.. Entinen kaupan myyjä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin käymästä lähi-K-kaupassa, kun kassa aina iloisesti hölötellen kommentoi ostoksiani; "Jahas, taitaa olla karkkipäivä, ja kissalle siitä ruokaa, onpa hyvännäköistä lohta.. jne." Siis mitä ihmettä! Kassahenkilön kuuluu hymyillä ja tehdä hommansa, ei rupatella kassahihnan tuotteita. Mielestäni omat ostokseni kuuluvat yksityisyyteni piiriin. Piste.
Tämä on niin ärsyttävää! Kerran ostin hellepäivänä toimistolle paketin jäätelöpuikkoja. Kassa tokaisi "Oho, näitäpä sinulla menee". En jäänyt sitten selittämään, että en itse ajatellut koko laatikollista syödä ja vaikka olisikin halunnut ne kaikki syödä itse, en tiedä mitä hittoa se olisi kassapojalle kuulunut!
Minäkin vaivaannuin tuon tyylisestä, vaikka oli tuttu kyläkauppias, kun hänen piti huomauttaa mitä ostin. Olin ensimmäinen asiakas, kesäasukkaat silti olivat ensisijalla, en voinut olla hiljaa sillä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes aloittanut kahvila-baarissa käyntiä, kun henkilökunta oli kielitaidotonta englanninkielistä porukkaa. Palvelua ei saanut omalla äidinkielellä. Poistuin. PS Hallitsen englannin hyvin, mutta kotimaassa toimitaan suomeksi. Oma äidinkieli on pienelle maalle tärkeä.
Omassa maassa toimitaan omalla kielellä? Selvä. Toivottavasti muistat sen kun matkustelet ulkomailla.
Ja tuskin jonkin kahvila-baarin palvelukieli uhkaa suomen kielen asemaa. Taisi tulla lähinnä sellainen 'ne tulee ja vie meidän naiset/miehet ja rahat' -viba...
Englantia osataan turisteja varten. Ongelma on oikeasti esim.ulkomaalaisten pitämissä ruokapaikoissa kun työntekijät ei osaa suomea eikä englantia. Eräässä paikallisessa turkkilaisessa ruokapaikassa on tapana laittaa kivasti vähän ekstraa annoksiin. Mutta se tarkoittaa että mun annoksen päälle on lätkästy muutama kanamuna. En voi syödä kanamunaa. Kotona on sitten kyllä potuttanut.
S-ryhmässä asiointi monia vuosia sitten, perusteena kytkökset politiikkaan, eli kansanedustajistakin noin puolet, ellei jopa hieman yli, on S-ryhmän päättävissä elimissä (aluevaltuusto tms.) istuvia ja niiden jäseniä.
En enää asioi Mustissa ja Mirrissä. Käteismaksu ei enää käy (kokemuksia useista liikkeistä), joten olkoot ilman minum rahojani.
Lopetin eräässä hierontapaikassa käynnin koska nuori mies kirjaimellisesti runteli niskat ja hartiat niin voimalla että olin kipeänä viikon ja mustelmia tuli,lisäksi piilovinoili ruotsin kielen taidosta,kiitos ei enää.
Ei tervehditty huonekaluliikkeessä, kun astuin sisään. Katsoa möllittivät vaan tiskin takaa kuin vähä-älyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on yksi vaatekauppa jossa on kyllä ihania vaatteita, mutta voin mennä sinne vain jos ainoa miesmyyjä on töissä. Naismyyjät nimittäin hyökkäävät lähes kiinni heti, kun pääsee ovesta sisään. He alkavat puhua pulputtaa ja tunkevat käsiisi vaatteita: "Kokeile tätä! Tää sopisi sulle ihan sairaan hyvin!" Ja kerran he eivät suostuneet ymmärtämään miksen osta yhtä vaatetta, vaikka kuinka yritin jankuttaa sen olevan liian pieni! Yksi hiljainen ja arka kaverini ei suostunut lähtemään tuohon kauppaan toista kertaa.
RAGS-liikkeen myyjät Oulussa ovat samanlaisia. Kahteen otteeseen olen joutunut näiden ammattitaidottomien myyjien ja ahneen yrittäjän kynsiin. Kolmatta mahdollisuutta ei tule, ihan karseaa ja päällekäyvää pakkomyyntiä! Erään kerran farkkuostoksilla myyjä kiikutti pakolla sovituskoppiin jos jonkinlaista t-paitaa, vaikka olin useamman kerran ilmaissut etten ole kiinnostunut. Kun sain farkut jalkaani, ihastelivat kaikki myyjät, ja yrittäjä itse, kuorossa kuinka upeasti farkut istuvatkaan. (Olin ainoa asiakas, wonder why) Painostuksen alla laitoin merkkifarkut ja ylihinnoitellun t-paidan varaukseen ilman pienintäkään aikomusta ostaa tuotteita.
Yrittäjällä jäänyt parit laskut maksamatta.
En käy kaupoissa, joissa huomauttamisen jälkeen jauhetaan asiakkaalle paskaa, eikä pahoitella eikä korjata asiaa. Mm. eräs kauppa, jossa oli aina väärät hinnat hyllyssä tai ei hintaa ollenkaan. Aina satuin vahingossa ottamaan jonkun liian kalliin tuotteen, jonka huomaa vasta kassalla koska hinta oli väärä. Asia ei korjaantunut, vaikka vittuunnuksissa tein tästä lähikaupastani valituksiakin :D Kunnianhimotonta ja epäarvokasta kaupankäyntiä...
Itselle nämä ovat parasta. Tuttu yrmy myyjä, tietää ettei ala juttelemaan, vetää tavarat nopeasti ja edes katsekontaktiin ei tarvitse langeta.